Skip to main content

فوت و فن 2020 دیجیتال مارکتینگ

Digital Marketing 2020

همانند الگوریتم های گوگل منطق های دیجتال مارکتینگ به طور مداوم در حال تغییر است. برای کمک به شما در پیش ماندن در این منحنی ، در زیر 10 روش از بهترین روند بازاریابی دیجیتال 2020 را بیان می کنیم.

Digital Marketing

 اگر روند بازاریابی دیجیتال شما به روز نیست یا نام تجاری شما ایستا و محدود  می باشد. ممکن است شما  از روش های جدید بازاریابی بی اطلاع باشید ، به همین دلیل ما آپدیت های جدید بازاریابی دیجیتال را در زیر برای شما معرفی میکنیم.

در سال 2020 ، شاهد روند جدید بازاریابی در کنار برخی روش های قدیمی تر و در حال اجرا هستیم که هنوز هم موثر می باشند:

Chatbots:

گفتگوی تمام وقت و سریع به مشتری با استفاده از عبارت های از پیش تعریف شده

Voice searches:

 جستجوهای صوتی در موتور های جستجو نظیر گوگل و آنالیزور هایی مانند الکسا تگ خواهند شد و گفتگوی صوتی شما به صورت کلمات کلیدی در این جستجوگر ها تایپ خواهد شد.

Video marketing:

با پرسرعت تر شدن خطوط اینترنتی و افکت های جادویی تبلیغات ویدئویی روشی کارآمد و آسان در بازاریابی می باشد.

Shoppable posts:

پست های قابل خرید توسط لینک مطلب به شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام بدین معنی که قدم های مشتری برای رسیدن به محصول شما کم می شود، 54% از مشتری ها با جستجو در اینستاگرام به محصول شما دسترسی پیدا میکنند.

Direct messaging:

پیام رسانی مستقیم به یکی از داغترین روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2020 تبدیل می شود. از طریق برنامه های پیام رسانی مانند واتساپ ، وایبر و فیس بوک مسنجر یا از طریق پیام های خصوصی مستقیم در رسانه های اجتماعی مانند توییتر یا اینستاگرام ارتباط قویتری را با مشتریان برقرار میکند.

Micro-influencers:

بازاریابی اینفلوئنسر چند سال است که یک روش بازاریابی دیجیتال است به این صورت که اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که بین 1000 تا  1000،000 یا بیشتر دنبال کننده / مخاطب دارند که با اشتراک محصول شما به کاربران خود 60% موثرتر از دیگر روش های تبلیغی عمل میکنند.

Polished & interactive emails:

استفاده از ایمیل هنوز هم مانند قبل موثر می باشد اما با فوت و فن و روش های جدیدتر، اخیراً ، شاهد کاهش سریع ایمیل های متنی و خبرنامه ها هستیم. بدین صورت که جای آنها را، ایمیل های زیبا و پیکسلی همراه با طراحی UX و دکمه های قابل کلیک و تخفیف های درصدی وسوسه انگیز پر کرده.

Sentiment analysis:

تجزیه و تحلیل احساسات مشتری تنها با ایجاد یک نظرسنجی خوب یا بد یا متوسط توسط یک فیلد بعد از خرید کالا و ارسال اتومات ایمیل برای مشتری. 

Sentiment analysis

Alternative and niche social media channels:

پلتفرم هایی نظیر فیسبوک و توییتر شاید همچنان محبوب باشند ولی طی نظرسنجی ها کاربران در حال ترک آن ها هستند که حال باید به فکر استفاده از پلتفرم های کارآمدتری نظیر Snapchat, Pinterest, Medium و Reddit باشید. پس زودتر به فکر ایجاد کانال و فعالیت در آن ها باشید.

Talking to Gen Z on their own terms:

گروهی از نسل جدید  که تفکر و جنس سلیقه آن ها کاملا فرق می کند و تنها آن ها را میتوان با گفتگو به شکل خود آن ها شناخت. بازاریابی جدید بسیار جوان گراتر و با تفکرات عجیب و نزدیک به تخیل می باشد. تمرکز بر Gen Z که یکی از بازارهای برتر شما در مارکتینگ می باشد احتیاج به شناخت علم فراتر از تلفن همراه - ایجاد تنوع در فیلم ها و تصاویر - و حس شوخ طبعی بیشتر در تبلیغات می باشد.

نویسنده: امیر.ش