Skip to main content

اهمیت HTTPS برای گوگل و افزایش سئو

اهمیت HTTPS برای گوگل و افزایش سئو

در جدیدترین مقاله های سئو گوگل اظهار داشته که به مرور زمان سایت هایی که از سیستم امن HTTPS استفاده نمی کنند از دیتاباس خود خارج خواهد کرد، پس این مطلب را جدی بگیرید.

در این مقاله مفید و کوتاه به اهمیت اچ تی تی پی اس در سئو و طراحی سایت و ترافیک سایت میپردازیم. و شروط گوگل را هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چرا HTTPS مهم می باشد؟

هنگامی که بازدیدکننده پس از جستجو نتایج گوگل را بررسی میکند امن بودن سایت و سبز بودن لینک از طرف گوگل نظر او  را بیشتر جلب میکند همچنین گوگل شانس بیشتری را در نتایج جستجو به سایت هایی با محتوای امن میدهد.

گوگل سایت هایی با محتوای HTTPS را اول پیشنهاد میدهد، زیرا این گونه سایت ها از فیلتر هایی نظیر اسپم، لینک های مخرب، بدافزارها و کدهای ویران کننده رد شده اند و با خیال راحتر این صفحه ها را ایندکس خواهد کرد.

HTTPS چیست؟

یک پروتکل  برای رد و بدل و انتقال یک سری اطلاعات رمز شده بین یک وب سرور و مرورگر می باشد.

اگر از نظر فنی به این موضوع بپردازیم یعنی یک ارتباط خصوصی بین کامپیوتر یا لپ  تاپ یا سیستم شما با یک وب سرور در حالت امن و کد شده.

به طور مثال اگر از http://www.meta4u.com استفاده شود اطلاعات مهم از جمله رمزها، شماره ها، و نام کاربری بصورت رمز شده در مرورگر نمایش داده و ذخیر می شود ولی اگر در  حالت امن وارد سایت شوید هیچکدام از این اطلاعات در مرورگرها قابل نمایش نیست و ذخیره نخواهد شد.

HTTPS محافظت از حریم خصوصی و امنیت شما در اینترنت است. بطوری که اگر شما در حالت عادی وارد سایت شوید امکان دارد ردپایی از فعالیت و کدهای مهم شما در مرورگر بر جای بماند و همین باعث میشود که نظر هکرها به این نوع سایت ها بیشتر جلب شود.

گوگل به HTTPS نیاز دارد!

گوگل مدتی صفحه شما را مورد بررسی قرار میدهد و توسط پاندای خود در قرنطینه قرار میدهد و به ظاهر مطالب شما در رتبه قابل قبولی قرار می گیرد اما پس از تشخیص محتوای نا امن، توسط مرورگر کروم  صفحه شما به حالت هشدار نمایش و سپس در نتایج جستجو نزول خواهد کرد

این سیاست گوگل شما را اجبار نمیکند حتما این کار را انجام دهید، ولی شما را تشویق میکند که حتما این کار را انجام دهید تا رنک و جایگاه خود را از دست ندهید.