Skip to main content

5 نکته برای یک طراحی سایت خوب

5 Tips For A Good Web Design

یک طراحی سایت خوب روشی است برگرفته از ترکیب رنگ ها ، عناصر گرافیکی و کدنویسی تمیز که باعث جذاب شدن یک وب سایت می شود. این طراحی اغلب با مشخصات و لوگوی گرافیکی شرکت یا وب سایت شخصی شما سازگار است. برای همه مهم است که وب سایت با عناصر واضح و کاربر پسند طراحی شود.

5 نکته در طراحی سایت

در ادامه بحث پنج نکته در رابطه با داشتن یک سایت برجسته، ساده و منظم را از نظر بازدیدکنندگان بررسی و آموزش میدهیم.

1. اصل سادگی

Keep it simple, stupid! یک اصل بر منای ساده فرض کردن کاربر - بسیاری از طراحان سایت با تجربه این روش را خوب می شناسند و از آن استفاده می کنند، اصل طرح بسیار ساده به نظر میرسد و تمام موانع و پیچیدگی ها از سر راه کاربر برداشته شده.

2. قانون هیک Hick’s law

قانون هیک مدت زمان لازم برای تصمیم گیری فرد در نتیجه گزینه های ممکن و پیش رو خود را توصیف می کند. گزینه های نامربوط  باعث باعث افزایش زمان تصمیم گیری بازدیدکننده می شود. برای مثال با بهبود و کوتاه کردن فهرست میتوانید به بازدیدکننده کمک کنید و یا مرتب کردن کلمات و موضوع ها به ترتیب حروف الفبا که این امر استفاده از وب سایت را برای بازدید کنندگان شما آسانتر می کند.

مثال در لینک کمک یار متا

3. طراحی بر مبنای زیبایی شناسی Aesthetic Design

این اصطلاح از واژه یونانی "aisthetikos" به معنای "درک حس" سرچشمه گرفته و مربوط به مطالعه ارزشهای حسی است. در طراحی ، زیبایی شناسی به جذابیت بصری یک محصول اشاره دارد. بنابراین شما باید تمام طراحی وب سات خود را طبق همان دستورالعمل های گرافیکی ، همان رنگ ها ، قلم ها ، فونت ها طراحی کنید بدون اینکه هیچ گونه انحراف حسی برای بازدیدکننده ایجاد کند.

4. فضای سفید White space

 فضای سفید و یا فضاهای منفی روشی است که فضای اطراف یک شیء یا سند را مشخص میکند، فضاهای سفید به جدا کردن پاراگراف های متن کمک می کند و به خواننده این الگو را میدهد تا به سرعت آنچه را که علاقه مند به خواندن است پیدا کند. 

5. اول موبایل Mobile first

Mobile first موبایل اول روشی است در طراحی وب که در آن نمایش وب سایت در دستگاه های تلفن همراه نسبت به دسکتاپ در اولویت قرار دارد.  امروزه بیشتر وب سایت ها نسبت به دسکتاپ از طریق تلفن همراه ترافیک بیشتری دارند. بنابراین ، ایجاد هدف خلاقانه و کاربر پسند با موبایل به عنوان اولین هدف ضروری است. همان طراحی را در دسکتاپ نگه دارید اما اندازه ها را از طریق اضافه یا حتی مخفی کردن برخی عناصر در ورژن موبایل تنظیم کنید.