Skip to main content

8 نکته در مورد موفقیت در بازاریابی دیجیتال - Digital Marketing

Digital Marketing

بررسی هشت نکته کلیدی برای موفقیت در مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال با مرور و آموزش چند روش متداول که دیگر افراد موفق نیز آن را انجام داده اند و در حال حاضر از قطب های پر قدرت مارکتینگ هستند.

Digital Marketing

ایستادگی و رسیدن به هدف یک هنر است، بنابراین چگونه این کار را می شود انجام داد تا مثلا تبلیغ من در مورد یک خوراکی خاص در شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام تحت الشعاع قرار گیرد و دیده شود؟ یا اینکه فیسبوک یک شبکه اجتماعی پربازدید با درآمد بالا می باشد. یا کمی فکر کنید که چگونه به فاصله زمانی کوتاه میتوانید یک هتل منحصر به فرد را رزرو کنید یا اینکه یک عکس تاثیر گذار تنها در چند ساعت بالای میلیون ها مرتبه دیده می شود و به اشتراک گذاشته می شود.

دستیابی به واژه بازاریابی بسیار آسان است اما رسیدن به هدف مورد نظر بسیار سخت تر، توجه داشته باشید که از واژه "بازاریابی" به طور مداوم استفاده می کنیم در این مقاله زیرا استفاده از کلمه تبلیغ یا تبلیغات به اندازه این واژه تاثیرگذار تر نیستند و کلمه تبلیغ تکراری و برای افراد خوشایند نیست، همان طور که یک نام را تغییر دادیم میتوانیم بگوییم که کار ما تبلیغات نیست بلکه بازاریابی می باشد.

در عصر دیجیتال دیگر مشکل ارتباط با مشتری وجود ندارد بلکه بزرگترین چالش شناخت نیاز مشتری می باشد.

فعال باشید

فعال بودن از نقطه 0 تا A که یک اصطلاح می باشد بدین معنی  اگر می خواهید اتفاقی بیفتد ، باید آماده باشید تا با کار زیاد این اتفاق بیفتد. و منظور از "کار" این نیست که شما باید 20 دقیقه به گوگل بروید و مشکل را حل کنید ، در اینجا حداقل در مورد دو روز کاری کامل صحبت می کنیم اگر به یک نتیجه مفید فکر میکنید.

ایجاد محتوای ارزشمند و به اشتراک گذاری آن در رسانه های اجتماعی

همیشه دلیلی برای دنبال کردن مطالب خود برای بینندگان و بازدیدکنندگان خود داشته باشید و جوری رفتار کنید که آن ها به میل خود مطالب شما را به اشتراک بگذارند. و در مورد کسب و کار شما صحبت کنن.

انجام بازاریابی مستقیم

هیچ وقت تاثیر و قدرت بازاریابی مستقیم را دست کم نگیرید به مشتریان خود ایمیل بفرستید ، با هر کسی که می شناسید در مورد کسب و کار خود صحبت کنید ، و شرکت در رسانه های اجتماعی و انجمن های مربوطه را فراموش نکنید.

همیشه آنلاین باشید اما نه در همه جا

یک وب سایت به روز و حساب های کاربری در رسانه های اجتماعی مربوطه داشته باشید. در کانالهایی که مخاطب شما نیستند وقت خود را تلف نکنید و از مجاب کردن آن ها دوری کنید.

گاهی سنتی باشید!

کارتهای ویزیت خود را همراه داشته باشید. دیجیتال خوب است اما بعضی اوقات بازگشت به ترفندهای سنتی می تواند خوب باشد. دیگر نیازی برای وقت گذاشتن و پرزنت کردن و معرفی محصول خود ندارید.

ساده بیان کنید

دیگران را با تخصص خود مقایسه نکنید و بسیار خلاصه ساده و کاربردی خدمات خود را معرفی کنید.

با استدلال بیان کنید

جوری عمل کنید که دیگران درمورد کسب و کار شما چیزی نمیدانند، وقت بگذارید و توضیح دهید و استدلال های خود را با منطق، در مورد کسب و کار بیان کنید.

دید شبکه ای - بازاریابی چندسطحی

در نمایشگاه های تجاری حاضر باشید ، در سخنرانی ها و رویدادها شرکت کنید و از بازاریابی به صورت «تبلیغات کلامی» یا «تبلیغات چهره به چهره» غافل نشوید فروش محصولات بدون واسطه یعنی سود بیشتر.

و نکته آخر همیشه جرات آزمایش چیزهای جدید را داشته باشیدشاید خود شما فکر کنید که این کار جواب نمیدهد اما امتحان کنید! بازاریابی مثل ورزش بدنسازی می باشد هرچه بیشتر تمرین کنید عضلات ورزیده تر می شود پس هرچه بیشتر بازاریابی کنید قویتر می شوید.

امیر.ش