Skip to main content

5 خطای متداول که در Google Analytics انجام میدهید!

5 خطای متداول که در Google Analytics انجام میدهید!

بررسی پنج خطای رایج که در گوگل آنالیتیکس Google Analytics ممکن است رخ دهد، همراه با آموزش رفع مشکلات Google Analytics به ساده ترین شکل.

 تمام طراحان سایت یا مسولین سایت از ابزار تجزیه و تحلیل سایت گوگل استفاده می کنند و اگر دانش کافی در این زمینه را نداشته باشند و یک سری داده ها را درست تنظیم نکرده باشند با مشکلاتی که به آن ها خواهیم پرداخت مواجه می شوند.

 1. درست نبودن تنظیمات tracking شما

بسیاری از سایت ها از اسکریپت های Google Analytics استفاده میکنند و پس از آپدیت های جدید سایت و یا گوگل فراموش کردند این اسکریپت را پاک کنند و در سایت با خطا اجرا و بارگزاری می شود. این خطا از متداول ترین خطاها می باشد، اما برای پیدا کردن این مشکل می توانید ابزار Google Tag Assistant را نصب و مشکل را متوجه شوید.

Google Tag Assistant

2. نداشتن دسترسی به حساب کاربری گوگل

بسیاری از شرکت و افراد سایت خود را به یک شخص یا آژانس طراحی سایت داده اند و دیگر به آن اشخاص دسترسی ندارند به خاطر همین با مشکل تحلیل داده ها مواجه می شوند که در این صورت باید به یک متخصص مراجعه شود یا اینکه به امکانات و محتویات سرور هاست دسترسی پیدا کنید.

3. استفاده از فیلترهای خاص به نادرستی

یک شرکت بهینه سازی و یا خود شما در روز خاصی یا اینکه به قصد یک سری ورودی ها از جمله ورودی از شبکه اجتماعی مثل فیسبوک را فیلتر کرده باشید و تمامی اطلاعات ورودی در این صورت از گوگل پاک و شما هیچ دسترسی برای تحلیل به این اطلاعات ندارید، به این اطلاعات در Google Analytics اطلاعات خام گفته می شود، و از دادن دسترسی به افراد زیاد و ناآگاه خودداری کنید.

4. ترافیک اسپم

وحشتناک ترین ترافیک که توسط اسپم ها وارد سایت می شود و منجر به نابودی داده های اصلی شما می شود. که این کار را بسیاری از شرکت های کلاه بردار برای نشان دادن بازدید سایت شما انجام میدهند. برای جلوگیری از ترافیک اسپم و یا ربات های خاص به روش زیر عمل کنید.

البته توجه داشته باشید بخش کوچکی از بازدید سایت به ربات ها تعلق دارد.

Bot filtering google analytics

5. ترافیک پنهان یا تاریک گوگل

این فقط یک اصطلاح برای گوگل می باشد و هنگامی رخ می دهد که گوگل در ترتیب داده های شما اشتباه می کند به این معنی هنگامی که کاربر سایت را در مرورگر خود ذخیره میکند و در نهایت فقط با اسم دامنه شما و از طریق جستجوی گوگل وارد سایت میشود نیز از طرف گوگل در نهایت به یک ترافیک مستقیم تبدیل و شناسایی می شود. ترافیک مستقیم تعریف شده باید با میانگین بازدید های روزانه شما منطبق باشد.

اما چگونه تشخیص میدهید که در شناسایی ترافیک مستقیم خود مشکل دارید؟

یک قانون کلی این است که ترافیک مستقیم شما نباید بیش از 20٪ از کل ترافیک شما باشد.

نویسنده: امیر.ش از منبع anegy.se/vanliga-fel-i-google-analytics/