Skip to main content

5 نکته برای تسلط بهتر بر ارزهای دیجیتال

بررسی پنج نکته مهم برای تسلط بهتر بر ارزهای دیجیتال محبوب هنگام نوسانات بازار در کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین میان مدت که باید بدانید و ترید هرچه موفق تر داشته باشی.


5 نکته برای تسلط بهتر بر ارزهای دیجیتال

Bitcoin - نمودار نقطه ایی بیت کوین

برنامه معاملاتی مناسب برای معامله گران ضروری است!

معامله‌گران کوتاه‌مدت معمولاً توسط حرکت و نوسانی که بازار ارزهای دیجیتال به تصویر می‌کشد وسوسه می‌شوند. این نوسان پتانسیل این را دارد که در کوتاه مدت سودهای عظیمی را به همراه داشته باشد. ارز دیجیتال محبوب بیت کوین تا به امروز بازگشت خیره کننده ای به همراه داشته است و فعالان بازار را شگفت زده کرده است.
این تجمعات سریع و خشمگین در فضای کریپتو فریبنده به نظر می رسد. اما، نادیده گرفتن روند معکوس شدید در ارزهای دیجیتال که معامله را کمی دشوار می کند، سخت است. بنابراین، داشتن یک برنامه معاملاتی مناسب برای معامله گران ضروری است تا از تصمیمات آنی و عجولانه که می تواند منجر به زیان های مالی قابل توجهی شود، جلوگیری کند.

1. روی ارزهای Liquid با نقدینگی بالا تمرکز کنید

1. Focus on Liquid Currencies

در حالی که هزاران ارز دیجیتال ایجاد شده و در صرافی‌های رمزنگاری فهرست شده‌اند، همه آنها در میان کمبود نقدینگی ارزش معامله را ندارند. نقدینگی عاملی کلیدی است که معامله‌گران کوتاه‌مدت را قادر می‌سازد تا با سهولت وارد یا خارج معامله شوند.
کمبود نقدینگی در برخی از ارزهای رمزنگاری شده امکان ورود به معامله را مختل می کند. در نتیجه این موضوع ورود و خروج از یک موقعیت بزرگ را برای آنها چالش برانگیز می کند. نقدینگی همچنین بر هزینه تأثیر می گذارد و در نتیجه هزینه کلی معاملات را افزایش می دهد. از این رو، برای یک معامله گر ضروری است که چنین ارزهای رمزپایه ای را در جایی که حجم معاملات کافی در حال انجام است، معامله کند.

2. ترید کنید، قمار نکنید

2. Trade, Do Not Gamble

یکی از چیزهایی که بین تجارت و قمار مشترک است عدم قطعیت نتیجه است. در هر دو زمین بازی، شخص شرط بندی می کند و منتظر نتیجه است. با این حال، آنچه یک معامله گر را از یک قمارباز جدا می کند، مدیریت ریسک است. این بدان معناست که خرید ارزهای دیجیتال بدون ارزیابی ریسک، معادل قمار است.
از آنجایی که کریپتوها مظهر نوسان هستند، عدم قطعیت نسبت به هر امنیت پایدار چندین برابر افزایش می یابد. بنابراین، برای معامله‌گران ارز دیجیتال مهم‌تر است که یک برنامه مدیریت ریسک قوی داشته باشند. معقول به نظر می رسد که یک معامله گر از دستورهای حد ضرر یا توقف ضرر استفاده کند و فقط مبلغی را که قبلا از سود بدست آورده یا در بلند مدت احتیاج ندارد سرمایه گذاری کند.

3. به اصطلاح تو کف بخر و تو سقف بفروش!

3. Buy the Strength, Sell the Weakness

برخلاف سایر دارایی‌های مالی، ارزهای دیجیتال ارزش ذاتی ندارند. بنابراین، عملا چیزی به نام قیمت بالا یا قیمت پایین یک ارز دیجیتال وجود ندارد.
در چنین سناریوهایی، معامله گران می توانند یک روند صعودی قوی را خریداری کنند و با یک برنامه مدیریت ریسک مناسب، در یک روند نزولی بازار بفروشند. با این حال، نباید از این نکته غافل شد که کریپتوها نیز توانایی عجیبی برای ماندن در یک منطقه بیش از حد انتظار قیمت برای مدت طولانی را داشته باشند. بنابراین، در طول معاملات کریپتو باید معاملات را هنگام اصلاح بازار با احتیاط انجام داد.

4. اطمینان از خرید رمزارزهایی با قیمت پایین

4. Ensure Due Diligence for Lower-Priced Cryptos

دارایی‌های کریپتو با قیمت پایین‌تر در میان معامله‌گران جدید در فضای کریپتو محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند. هنگامی که چنین ارزهای رمزپایه ای افزایش می یابند، سود محض بر حسب درصد در مرکز توجه قرار می گیرد. این سودهای جذاب اغلب معامله‌گرانی را فریب می‌دهند که در نهایت بدون تحقیق کافی، این دارایی‌ها را در مقادیر زیاد خریداری می‌کنند.
معامله گران باید بدانند که ارزان ترین رمزارز همیشه بهترین انتخاب نیست. از این رو، برای یک معامله گر ارز دیجیتال ضروری است که قبل از سرمایه گذاری در چنین دارایی ها، بررسی های لازم را انجام دهد. علاوه بر این، معامله‌گران می‌توانند به دنبال دارایی‌های رمزنگاری با پتانسیل واقعی برای جذب پایگاه کاربر در آینده باشند.
معامله‌گران می‌توانند به‌جای تعقیب ارزان‌ترین ارزها، به دنبال پلتفرم‌های معاملاتی باشند که هزینه‌های معقولی را برای پردازش پرداخت‌ها دریافت کنند تا معاملات ارزهای دیجیتال مقرون‌به‌صرفه انجام شود. همچنین می توان به دنبال پلتفرم های معاملاتی بود که برای تبدیل فیات به ارز دیجیتال کارمزد زیادی ندارند.

5. احساسات را کنترل کنید

5. Keep Emotions in Check

احساسات اولیه مانند ترس و طمع می توانند نتایج را به راحتی با یک استراتژی معاملاتی خوب تغییر دهند. چنین احساساتی زمانی تشدید می‌شوند که یک معامله‌گر نوسانات بزرگی را در حساب سود و زیان خود تجربه کند، که در میان دارایی‌های کریپتو در میان حرکات نامنظم آن‌ها کاملاً رایج است.
تمرین بر روی روانشناسی معاملات در حالی که حاوی حرص و طمع و ترس است، به نظر می رسد برای معامله گران برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال مفید باشد. علاوه بر این، برای معامله گران ضروری است که نظم و انضباط داشته باشند تا به برنامه های معاملاتی مربوطه خود پایبند باشند و بفهمند چه زمانی باید سود و زیان را ثبت کنند.
این نکات می تواند به معامله گران رمزارز کمک کند تا از برخی اشتباهات رایج اجتناب کنند و منحنی یادگیری خود را افزایش دهد. بنابراین، برای معامله گران بسیار مهم است که در تمام طول سال های سرمایه گذاری خود به یادگیری ادامه دهند تا در تجارت کریپتو مهارت به دست آورند. به یاد داشته باشید، "تخصص و تجربه در بازار بهترین معلم برای سرمایه گذاری است"!

مقاله های مفید