نکات خواندنی درباره گن های لاغری

نویسنده Zohreh Gholami, بعد از ظهر 17:48:14 - 11/25/11

« چرا بعضی ها عمر طولانی دارند؟ | ریزش مو در زنان »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

Zohreh Gholami

8 نکته درباره گن های لاغری

با سردشدن هوا، تمايل خانم‌ها براي استفاده از گن‌هاي لاغري زياد مي‌شود. آنها ديگر دغدغه گرما و عرق‌كردن ندارند و از فرصت استفاده مي‌كنند تا حداقل به اين روش چند سايز كم كنند و موضعي لاغر شوند. اگر شما نيز از طرفداران اين نوع لباس‌ها هستيد، قبل از خريد به اين 8 توصيه عمل كنيد.


1.فريب شعارهاي تبليغاتي را نخوريد
«درمان سلوليت يا چاقي موضعي به‌و‌سيله ميكروماساژهاي ملايم و دائمي كه باعث افزايش جريان خون و لنف در لايه‏هاي زيرين پوست، سوزاندن كالري بيشتر در ماهيچه‏ها و در نتيجه از بين رفتن چربي‏هاي انباشته (سلوليت) طي چند روز مي‌شود...»؛ «كاهش توده چربي، افزايش صافي، نرمي و قابليت كشساني پوست، کاهش سايز دور كمر، باسن و ران، كاهش چين‏هاي ايجادشده روي شكم و ران، برطرف‌سازي استريا، بهبود و اصلاح جريان خون، اصلاح دفرميتي بدن بدون احساس سنگيني و درد...» اين تبليغات واقعا اغواکننده‌اند و هر فردي را به خريد گن‌هاي لاغري براي داشتن اندامي زيبا تشويق مي‌کنند اما اين شعارها تا چه حد حقيقت دارند؟ قبل از خريد بهتر است در مورد خصوصيات واقعي گن‌ها و تاثير آنها تحقيق کنيد.


2.بزرگ‌تر يا كوچك‌تر از سايز نخريد
هرگز فقط به برچسب يا مارك يك لباس و نوشته‌هاي روي آن يا حتي صحبت‌هاي فروشنده يا يك دوست اعتماد نكنيد. قبل از خريد، حتما آن را تن كنيد. ممكن است سايز شما و سايزي كه روي لباس نوشته شده، يكي به نظر برسد اما يك سايز كوچك‌تر يا بزرگ‌تر مناسب شما باشد. بعد از پرو، اندازه‌اي كه در آن احساس راحتي بيشتري داريد، انتخاب كنيد. يكي از اشتباه‌هاي رايج خانم‌ها، انتخاب گن كوچك‌تر از سايز خودشان است. اين كار باعث بروز چين‌هاي ريز روي پوست مي‌شود، درحالي كه انتخاب گن مناسب به صافي پوست كمك مي‌كند.


3.سفيد نخريد
هرگز گن سفيد رنگ انتخاب نكنيد. بهترين رنگ براي لباس‌هاي زير فرم‌دهنده، كرم و مشكي است. حتي زير يك لباس سفيد نيز گن كرم‌رنگ زيباتر است.


4.لباسي را كه براي آن گن مي‌خريد، همراه ببريد
اگر قرار است گن را با لباس خاصي تن كنيد (لباس عروس يا مجلسي) حتما لباس را هنگام پرو گن همراهتان ببريد. گاهي پوشيدن گن همراه اين‌گونه لباس‌ها به جاي اينكه اندام را زيباتر نشان دهد، آن را نازيبا جلوه مي‌دهد. ممكن است خط كمر گن از روي لباس مشخص باشد يا گن باعث لاغرشدن يك اندام و بيرون‌زدن گوشت و پوست در ناحيه‌اي ديگر شود. در ضمن اگر لباس همراهتان باشد، مي‌توانيد گن را با قد و رنگ آن هماهنگ كنيد.


5.به جنس پارچه دقت كنيد
بهتر است گن از جنس ليزي مثل مخلوطي از پلي‌استر و اسپاندكس باشد. ابريشم و ژرسه نيز مناسب هستند كه خط دوخت آنها از روي لباس مشخص نمي‌شود.


6.به شكل بدنتان توجه كنيد
لباس‌هاي زير فرم‌دهنده مختلفي در بازار موجود است. برخي از انواع آنها تمام اندام را جمع مي‌كنند اما برخي ديگر قسمت سينه يا باسن را نمي‌پوشانند، بنابراين با توجه به اندازه اندام خود گن مناسبتان را انتخاب كنيد.


7.فقط گاهي بپوشيد
گن معمولا انجام حركات بدن و كشساني پوست را كاهش مي‌دهد پس از آن در برخي از شرايط و موقعيت‌ها استفاده كنيد. فراموش نكنيد فقط پوشيدن گن به لاغرشدن كمك نمي‌كند بلكه اين لباس‌ها مي‌توانند براي چند ساعتي يكي، دو سايز شما را لاغرتر نشان دهند. اگر مي‌خواهيد واقعا سايز كم كنيد، بايد به فكر رژيم غذايي صحيح و ورزش باشيد.

Zohreh Gholami

منافع گن لاغري موقت است

• گن درمان سلوليت و استريا نيست: چاقي يا سلوليت به معني تجمع سلول‌هاي چربي‌ زير پوست است. اين سلول‌ها به هيچ‌وجه خودبه‌خود از بين نمي‌روند. پرخوري و افزايش مصرف موادغذايي باعث بزرگ‌تر شدن سلوليت‌ها مي‌شود و ورزش و كم‌شدن مصرف كالري، چربي درون سلولي را كاهش مي‌دهد و كوچك‌تر‌شان مي‌كند. حتي افزايش يا كاهش جريان خون نيز تاثيري در از بين رفتن آنها ندارد.

• گن خون‌رساني را كم مي‌كند: تمام گن‌ها، بافت‌هاي كشي دارند كه با توجه به قدرت و ضخامت كش تا حدي سايز فرد را پايين مي‌آورند. از آنجا كه گن‌ها محكم بافت را تحت‌فشار قرار مي‌دهند، مي‌تواند خون‌رساني را كاهش دهد و مضر باشد.

• گن احتمال عفونت پياز مو را افزايش مي‌دهد: از آنجا كه بافت گن‌ها محكم به پوست مي‌چسبد، فضاي بسته‌اي ايجاد مي‌كند كه احتمال عفونت پياز مو يا فوليكوليت را بالا مي‌برد. استفاده از گن‌ها به خصوص در افرادي كه تعريق بالايي دارند، مي‌تواند احتمال بروز دمل‌هاي چركي را افزايش دهد. استفاده كوتاه‌مدت از گن ايرادي ندارد اما پوشيدن آنها به مدت طولاني توصيه نمي‌شود.

• گن از شلي پوست پيشگيري مي‌كند: تنها مزيت گن‌ها، كمك به پيشگيري از افتادگي بيشتر پوست در افرادي است كه به دليل چاقي دچار افتادگي و شلي پوست هستند. البته پس از درآوردن گن، ‌پوست به حالت اول بازمي‌گردد.

• گن تجمع مايع بين‌سلولي را كاهش مي‌دهد: پوشيدن گن مي‌تواند تا حدي باعث كاهش تجمع مايعات بين سلولي و كاهش سايز شود اما اين منفعت نيز موقت است.

Zohreh Gholami

آیا گن لاغری واقعاً افراد را لاغر می کند؟

سلوليت يا چاقي موضعي، اصطلاحي کاملا عاميانه است. اگر به پوست بچه‌ها دقت کنيد، مي‌بينيد نرم و يکنواخت است و اگر آن را بين دو انگشت بگيريد، حس مي‌کنيد لايه‌هاي زيرپوستي در تمام نواحي يکنواخت هستند.

يعني يک قسمت نرم‌تر و يک قسمت ضخيم‌تر نيست. به تدريج که سن بالا مي‌رود پوست نواحي‌اي مثل شکم، باسن و ران اين حالت يکنواختي را از دست مي‌دهد و مثل پوست پرتقال مي‌شود يعني منافذ واضح و برخي قسمت‌ها برجسته‌تر و برخي قسمت‌ها فرورفته مي‌شوند. به اين حالت «سلوليت» مي‌گويند. درواقع با افزايش سن به دليل چاقي‌هاي موضعي و رژيم‌هاي غذايي، پوست دچار سلوليت مي‌شود. از آنجا که افراد تمايل زيادي به برطرف کردن سلوليت دارند، سودجويان سعي مي‌کنند با انواع و اقسام ترفندها، راه‌هايي براي درمان آن معرفي کنند و کالاي خود را به فروش برسانند.‌ يکي از اين کالاها ماساژور است. ماساژ شايد به صورت موقتي در حد دارونما کارساز باشد اما واقعا کارايي خاصي ندارد. پس مطمئنا استفاده از گن‌هايي که ادعا مي‌شود با ميکروماساژ ملايم باعث لاغري و رفع سلوليت مي‌شوند نيز سودمند نيستند.

ادعا مي‌شود اين گن‌ها جريان خون و لنف را افزايش مي‌دهند اما خيلي بعيد به نظر مي‌رسد که گن‌ها چنين تاثيري داشته باشند هرچند که حتي اگر واقعا چنين خاصيتي داشته باشند، باز هم تاثيري در لاغري ندارند. بسياري از افراد به اشتباه فکر مي‌‌کنند افزايش جريان خون باعث لاغري مي‌شود در صورتي که اصلا اين‌طور نيست و افزايش يا کاهش جريان خون در موضع، تاثيري در شکل‌گيري يا از بين رفتن توده چربي و سلوليت ندارد. تنها راه از بين بردن سلوليت کاهش مصرف کالري و انجام ورزش‌هاي هوازي است. سلوليت به هيچ‌وجه به‌راحتي از بين نمي‌رود. اولين چربي‌اي که آب مي‌شود و مي‌سوزد، آخرين چربي‌اي است که ذخيره شده است.

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
کوتاه و خواندنی درباره سازه های بتنی

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات عمران

0 ارسال
2505 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 09:52:52 - 11/06/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
مقاله ای مفید و خواندنی درباره فست فود *Fast food*

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات علوم و صنایع غذایی

5 ارسال
24318 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 11:39:11 - 10/21/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
نکات مهم درباره کلاه کودکان در زمستان

نویسنده Zohreh Gholami در مد و لباس

0 ارسال
1131 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 12:14:49 - 12/10/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
نکات مهم درباره اسباب بازی ویژه والدین

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات سنی کودکان

0 ارسال
1997 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 08:14:25 - 01/02/12
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
کاهش وزن سریع با رژیم های لاغری نا متعادل

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات تغذیه, Nutrition Articles

2 ارسال
9577 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:43:53 - 10/09/18
توسط
ahantop
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
آیا لاغری با بیماری های انگلی ارتباط دارد؟

نویسنده Zohreh Gholami در پزشکی

0 ارسال
9301 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 17:09:21 - 12/25/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
نکات مهم در خصوص خانم های باردار

نویسنده Zohreh Gholami در تغذیه مادر در دوران بارداری

0 ارسال
1191 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 08:29:22 - 09/22/11
توسط
Zohreh Gholami