آشنایی با کارتن سینگل فیس

نویسنده lina1, قبل از ظهر 01:44:58 - 10/08/20

« همه چیز درباره ی کارتن سه لایه | انواع چاک زن کارتن »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

lina1


کارتن سینگل فیس و چگونگی ساخت آن
بد نیست ابتدا بدانیم که اساسا کارتن سینگل فیس چیست و به چه روشی ساخته می شود. در پاسخ باید گفت که در ساخت این کارتن معمولا از چند لایه استفاده می کنند. غالبا یک لایه به صورت کارتن صاف و یک لایه نیز به صورت کارتن شیاردار یا غیرمسطح است.

روش ساخت معمولا به این صورت بوده که دو لایه صاف از پشت و رو ، سطح لایه شیاردار را می پوشانند. بنابراین چنانچه شما از نمای جانبی و لبه کارتن به ن نگاه کنید، متوجه وجود لایه شیاردار در بین دو لایه مسطح خواهید شد. می توان گفت که لایه شیاردار شاکله اصلی صفحات سینگل فیس را تشکیل می دهند. این لایه ها معمولا انعطاف زیادی داشته و باعث می شوند تا کارتن مذکور به راحتی دور تا دور یک محصول پیچیده شود.

جنس به کار رفته در ساخت کارتن سینگل فیس همان جنس کارتن های معمولی است. با این تفاوت که ممکن است کیفیت مواد به کار رفته در ساخت انواع مختلف آن ها متفاوت باشد. در یک تقسیم بندی می توان این نوع کارتن ها را به دو دسته اصلی تقسیم کرد. یک دسته شامل سینگل فیس رولی و دیگری سینگل فیس صفحه ای است. هر کدام از این صفحات کاربرد ها و ویژگی های خاص خود را دارند.

با این حال ، معمولا سینگل فیس های رولی کاربرد بیشتری از سینگل فیس صفحه ای دارند که ناشی از ویژگی های خاص آن ها به لحاظ مقاومت و حفاظت از محصولات داخل کارتن است. ممکن است انواع دیگری از صفحات سینگل فیس نیز در بازار وجود داشته باشند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اما دو دسته اصلی آن ها همان صفحات رولی و صفحه ای هستند.

کاربرد کارتن سینگل فیس
صفحات سینگل فیس در میان انواع کارتن بسته بندی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. به طوری که معمولا بین 80 تا 90 درصد از این کارتن ها استفاده می شود که به ویژگی های خاص آن ها برمی گردد. اما چنانچه بخواهیم مشخصا به برخی از کاربرد های صفحات سینگل فیس اشاره کنیم، می توان موارد زیر را نام برد.

صنایع و کارخانجات
محصولات تولیدی کارخانه ها و صنایع مختلف به بسته بندی مناسبی نیز احتیاج دارند. بسته بندی که آن ها را در برابر آسیب های بیرونی از قبیل سرما، گرما ،برخورد اجسام دیگر ، نور خورشید ، رطوبت ، باران ، برف و موارد مشابه دیگر محافظت کند. کارتن های مذکور یکی از بهترین وسایل برای این کار است. بیشترین میزان کاربرد کارتن سینگل فیس برای بسته بندی محصولاتی است که شکل عجیب و غریبی دارند و بسته بندی آن به راحتی امکان پذیر نیست. معمولا کارتن های مذکور به علت انعطافی که دارند، بهتر می توانند اینگونه محصولات را نیز در خود جای دهند.

صنایع بسته بندی
برخی از صنایع خاص وجود دارند که صرفا در حوزه بسته بندی محصولات مختلف فعالیت دارند. در واقع آن ها معمولا فرآوری خاصی را بر روی محصولات انجام نمی دهند. بلکه تلاش می کنند تا با استفاده از بسته بندی مناسب هم از آن ها محافظت کرده و هم اینکه مشتریان بیشتری برای آن جذب کنند. از جمله این صنایع می توان به واحد های بسته بندی خشکبار یا حبوبات اشاره کرد.

کارتن سینگل فیس معمولا بهترین گزینه برای کاربرد در صنایع بسته بندی است. چرا که هم انعطاف بسیار زیادی داشته و اینکه مقاومت بهتری نسبت به کارتن های معمولی در برابر آسیب های خارجی دارد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که معمولا صنایع بسته بندی در حوزه های مختلفی فعالیت دارند و امکان دارد که در یک حوزه خاص حتی کارتن ، جنس مناسبی برای بسته بندی نباشد. بنابراین از سایر محصولات از قبیل کیسه های نخی یا پلاستیکی استفاده شود.

واحد های خدماتی
معمولا بسیاری از واحد های خدماتی نیز به بسته بندی محصولات گوناگون نیاز دارند. اگرچه آن ها واحد خدماتی محسوب می شوند ، اما غالبا برخی اجناس یا محصولات خاص دارند که نیاز به بسته بندی خواهد داشت.

واحد های بازرگانی
موسسات و شرکت های بازرگانی از دیگر واحد هایی هستند که به صفحات سینگل فیس نیاز دارند. در حال حاضر بسیاری از محصولات مختلف به صورت اصطلاحا فله ای به آن ها فروخته می شود که نیاز به بسته بندی خاص خود دارند. از جمله آن ها می توان به محصولات کشاورزی ، حبوبات و همچنین خشکبار اشاره کرد.

مصارف شخصی
کارتن علاوه بر صنایع و واحد های تولیدی و بازرگانی مختلف ، در زندگی شخصی نیز کاربرد بسیار زیادی دارد که کارتن سینگل فیس نیز از این قضیه مستثنی نیست. همگی ما نیاز داریم تا برخی از وسایل شخصی و خانگی خود را بسته بندی کنیم یا آنکه به هنگام جابجایی منزل از آن ها استفاده کنیم. صفحات سینگل فیس معمولا بهترین گزینه برای گزینه برای جابجایی و بسته بندی اشیاء و وسایل مختلف هستند.

مزایا و معایب کارتن سنگل فیس
در قسمت های قبل به صورت خلاصه به برخی از مزایای صفحات سینگل فیس اشاره شد که در ادامه به صورت مفصل ترین به آن اشاره می کنیم.

انعطاف پذیری
این مزیت یکی از اصلی ترین مزایای کارتن سینگل فیس است. وجود این مزیت باعث شده تا به راحتی بتوان بسیاری از اجسام و محصولات را در آن ها بسته بندی کرد.

مقاومت بالا
یکی دیگر از مزایای این کارتن ، میزان مقاومت بالای آن به نسبت سایر کارتن های معمولی دیگر است. از همین رو معمولا از آن ها برای بسته بندی محصولات سنگین و حساس نظیر جارو برقی و تلویزیون نیز استفاده می کنند. البته این مساله بدین معنا نیست که تحت هر شرایطی این نوع کارتن ها مقاومت لازم را خواهند داشت.

حمل و نقل مناسب
صفحه سینگل فیس به علت انعطاف پذیری خاصی که دارد معمولا حمل ونقل آن نیز آسان است. البته غالبا اکثر کارتن ها حمل ونقل آسان تری نسبت به سایر بسته بندی های دیگر دارند.

صفحات سینگل فیس معمولا مزایای دیگری نیز با خود دارند اما مهم ترین آن ها موارد فوق بودند که به آن ها اشاره شد. اما در خصوص معایب نیز باید گفت که معمولا مزایای آن ها نسبت به معایب شان بیشتر بوده و به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین کارتن ها محسوب می شوند.

معایب کارتن سینگل فیس معمولا همان معایب کارتن های معمولی و عادی است. به عنوان مثال طبیعی است که انواع مختلف کارتن نسبت به برخی از محصولات دیگر نظیر محصولات پلاستیکی ، مقاومت کمتری در برابر باران و برف دارند و این مساله کاملا طبیعی است.


Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
هكرهای آنونیموس: فیس بوك را نابود می كنیم!

نویسنده Zohreh Gholami در فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT)

0 ارسال
1349 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:05:55 - 08/11/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
کارتن سازی

نویسنده mahsabk در مطالب جالب ،خواندنی و آموزنده

0 ارسال
566 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:48:49 - 12/05/18
توسط
mahsabk
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
دانلود نرم افزار فیس بوک مسنجر, Facebook Messenger

نویسنده Hooman Ghayouri در نرم افزار اینترنت, Internet

1 ارسال
2725 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:35:33 - 08/01/12
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
انواع چاک زن کارتن

نویسنده lina1 در اقتصادی

0 ارسال
328 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 14:45:38 - 10/06/20
توسط
lina1
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
برتري‌هاي گوگل پلاس (google +1) نسبت به فیس بوک Facebook

نویسنده Amir Shahbazzadeh در فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT)

0 ارسال
1793 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 19:37:11 - 07/18/11
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
افزونه گفتگوی تصویری در فیس بوک, ChatVibes Video Calls for Facebook Chat

نویسنده Amir Shahbazzadeh در مرورگر اينترنت اكسپلورر, Internet Explorer Browser

0 ارسال
2352 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:43:30 - 02/23/12
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
معرفی انواع نماد ها در کارتن سازی

نویسنده lina1 در اقتصادی

0 ارسال
347 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 17:53:25 - 09/26/20
توسط
lina1