مقایسه ساخت و خرید خانه و ویلا

نویسنده mohammadrezaiei, بعد از ظهر 23:19:15 - 01/14/24

« معماری سنتی ایرانی و فواره ها : | طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی با رعایت اصول رنگی »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

mohammadrezaiei

بر اساس آمار به دست آمده از سایت طراحی ویلا آبگون دیزاین و آرک دیلی  هزینه ساخت هر متر مربع یک واحد مسکونی در سال 1400 در تهران معادل 8 تا 10 میلیون تومان است. همچنین قیمت هر مترمربع زمین مسکونی در سال 1400 در تهران بر اساس مناطق مختلف از 30 تا 200 میلیون متغیر است. در واقع هزینه کل هر خانه مربع در تهران 1400 برای مناطق مختلف از 40 تا 200 میلیون تومان است.
با وجود افزایش 70 تا 100 درصدی هزینه ساخت ویلا در سال 1400 نسبت به سال های گذشته، همچنان بین 20 تا 40 درصد تفاوت هزینه ساخت ویلا با قیمت فروش وجود دارد.
 
حالا بخریم یا بسازیم :

ساخت و طراحی ویلای شخصی چه مزایایی دارد؟

 اگر خانه خود را از ابتدا می‌سازید، می‌توانید جزئیات را از چیدمان، کابینت و کف تا سینک، نورپردازی، رنگ و حتی دستگیره درب متناسب با سبک و سلیقه خود سفارشی کنید.
تعمیر و نگهداری کمتر: از آنجایی که خانه های جدید با قوانین ساختمانی فعلی ساخته شده اند و به فناوری مدرن مجهز شده اند، احتمالاً در سال های آینده نگران تعمیرات اساسی یا مسائل نگهداری سنگین نخواهید بود. یعنی سقف را نمی کشند، سیستم بسته بندی و بخاری از کار می افتد، لوله ها مسدود و پاره می شوند، چاه ها را پر می کنند و غیره.

رقابت کمتر: اگر به بازار مسکن نگاهی بیندازید، می بینید که خانه ها به سرعت خارج از رقابت قیمت گذاری می شوند. بنابراین، رقابت برای یافتن بهترین خانه با کمترین قیمت اغلب دشوار است. اما اگر قبلاً مالک زمین هستید یا حتی یک قطعه زمین را خریداری کرده و آن را بسازید، بدیهی است که رقابت شما صفر خواهد بود.
هزینه های انرژی کمتر: ویلاهای جدید دارای جدیدترین سیستم های تهویه مطبوع و وسایل کارآمد انرژی هستند که منجر به کاهش هزینه های انرژی می شود.
سفارشی سازی ساخت و ساز ویلا چه بدی هایی  دارد؟
خب همانطور که قبلا هم گفتیم، اگرچه ممکن است کل هزینه ساخت ویلا بیشتر از خرید ویلای آماده باشد، اما اگر بتوانید بودجه لازم برای ساخت ویلا را تامین کنید، ارزش ملک خود را پس از اتمام پروژه تامین کنید. بیش از مبلغ پرداختی خواهد بود.
حال بیایید نگاهی به تمام معایب نسبت به خرید ویلای آماده برای ساخت داشته باشیم.
به طور متوسط هفت ماه طول می کشد تا یک خانه جدید بسازید. (در بهترین حالت ممکن) این مدت بدون در نظر گرفتن مراحل برنامه ریزی و طراحی ویلا و ... در نظر گرفته شده است.
برای ساخت ویلا نیاز به خرید زمین، تصمیم گیری در مورد طراحی خانه و کمک گرفتن از طراحان حرفه ای ویلا، انتخاب و خرید کفپوش، مبلمان، کابینت، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون خارجی دارید. مدیریت تمام جزئیات در هنگام ساخت یک خانه زمان و تلاش زیادی را می طلبد. هنگام ساخت یک ویلا جدید، باید صبور باشید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی انجام می شود.
حتی با وجود اینکه هنگام شروع پروژه، بودجه ای در نظر گرفته اید، تقریباً همیشه هزینه ها یا مواد پیش بینی نشده ای وجود دارد که در نهایت هزینه بیشتری روی آن ها خرج می کنید. اینها ممکن است حتی بیشتر از آنچه در ابتدا پیش بینی می شد باشد. اگر مدت زمان ساخت ویلای شما طولانی است و با تغییراتی در نرخ ارز و دلار یا قیمت مصالح مواجه هستید، احتمالاً قیمت ساخت ویلا با آنچه از ابتدا در نظر گرفته اید متفاوت خواهد بود. در نظر نگرفتن این هزینه ها از ابتدا می تواند بعداً برای شما مشکل ایجاد کند.

اخرین حرف
همانطور که به مزایای ساخت ویلا نسبت به خرید ویلای آماده پی بردید، باید بدانید که هر دو فرآیند هزینه های قابل توجه و استرس بالقوه را در بر می گیرند. با این حال، نتیجه نهایی باید ارزش استرس و هزینه شما را داشته باشد. اگر در نهایت تصمیم به خرید زمین و ساخت ویلا به دلخواه خود گرفتید، از روند ساخت و ساز لذت ببرید. طراحی و ساخت ویلا می تواند بخش مهمی از دستیابی به زندگی رویایی آینده شما باشد. پس از ریسک کردن نترسید، اگر به دنبال ساخت و طراحی ویلا هستید با ما تماس بگیرید. تیم مجرب طراحی و ساخت ما در آبگون دیزاین آماده پذیرش پروژه شما در شهرهای مختلف ایران می باشد. ما با سال ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت ویلا بهترین گزینه ها را با بهترین قیمت به شما پیشنهاد می کنیم.

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
نقش آبنما در دکوراسیون ویلا

نویسنده sara97 در دکوراسیون

0 ارسال
591 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:50:59 - 09/07/19
توسط
sara97
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
مقایسه گوشی شیائومی و هواوی

نویسنده mr.mousa در فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT)

0 ارسال
462 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 13:38:06 - 12/30/18
توسط
mr.mousa
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
مقایسه ابزارهای آشپزی گذشته با امروز

نویسنده Zohreh Gholami در آشپزی

0 ارسال
1929 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 19:55:29 - 12/09/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
مقایسه ای بین سزارین و زایمان طبیعی

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات پرستاری و مامائی, Nursing & Midwifery Articles

0 ارسال
1322 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 20:55:15 - 07/11/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
میانگین و مقایسه قیمت دلار و ارز از سال 57 تا 97

نویسنده guld118 در اقتصادی

0 ارسال
1113 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:18:14 - 03/31/19
توسط
guld118
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
مقایسه تلویزیون‌های سه‌بعدی پرفروش بازار

نویسنده Zohreh Gholami در فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT)

0 ارسال
1485 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 14:59:54 - 09/25/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
مقایسه چاشنی های اربعه (بليمو، آبغوره، آب نارنج و سركه)

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات تغذیه, Nutrition Articles

0 ارسال
1897 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:51:50 - 11/26/11
توسط
Zohreh Gholami