راهنمای تشخیص فست فود سالم

نویسنده Zohreh Gholami, قبل از ظهر 09:04:27 - 09/12/11

« شیرین کننده های مغذی و غیرمغذی | وزن مطلوب در گرو اصلاح رژیم غذایی مناسب »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

Zohreh Gholami

راهنمای تشخیص فست فود سالم

همیشه شنیده اید که فست فودها و هله هوله های مدرن غذاهای بی ارزش و مضری هستند که تنها باعث ایجاد مشکل می شوند، اما صبر کنید...


● بفرمائید پیتزا
بیشتر ما، به خصوص کودکان و نوجوانان، نمی توانیم در مقابل وسوسه خوردن یک قسمت از یک پیتزای چشم نواز، مقاومت کنیم. در واقع پیتزا جزو محبوب ترین غذاهای مدرن است که همیشه شنیده ایم ارزش غذایی بسیار کمی دارد و بسیار چاق کننده است، اما شما می توانید در خانه تان یک پیتزای کاملا سالم تهیه کنید که چندان چاق کننده نیست ولی در عین حال فواید زیادی هم دارد. دکتر ساسی که نویسنده کتاب «چگونه یک شکم صاف داشته باشید» است، می گوید: «می توان یک پیتزای ایده آل را در خانه پخت. سالم ترین پیتزا، پیتزایی است که نان آن از غلات کامل باشد، با روغن زیتون پخته شود و در آن از گوجه فرنگی، سیرو سایر سبزی ها استفاده شده باشد. این پیتزا بسیار پر پروتئین است چون در عین حال پنیر ندارد و از روغن در پخت آن استفاده نمی شود وکم کالری هم هست. البته شاید این پیتزا خیلی مثل پیتزاهای مغازه ها چشم نواز نباشد اما می توانید با اضافه کردن میوه ها و سس شکلات تیره آن را خوشمزه تر هم بکنید. این پیتزای خانگی نه تنها مضر نیست بلکه مفید هم هست.»


● پاپ کورن بخورید، با خیال راحت
پاپ کورن خوردن لذتبخش است، به خصوص در سینما یا در خانه پای تلویزیون، اما متخصصان تغذیه همیشه هشدار می دهند که بهتر است خیلی کم پاپ کورن بخورید، ولی حالا دکتر سینتیا ساسی، فوق تخصص رژیم درمانی در دانشگاه نیویورک می گوید، اگر پاپ کورن درست و به شیوه سنتی تهیه شود ـ یعنی با بخار هوا و بدون اضافه کردن روغن یا کره و نمک ـ می تواند مفید هم باشد. او می گوید: «پاپ کورن در واقع یک محصول تهیه شده از غلات است. غلات می توانند باعث لاغری شوند، احتمال ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهند، از بروز بیماری دیابت نوع۲ و برخی سرطان ها هم جلوگیری کنند. در ضمن مصرف غلات می تواند مانع بروز مشکلات حافظه ای در افراد سالخورده شود. همچنین پاپ کورنی که درست تهیه شده باشد کالری زیادی ندارد ـ بین ۲۰ تا ۲۵ کالری در هر فنجان ـ و فیبر زیادی هم دارد. در واقع اگر یک فنجان پاپ کورن در روز بخورید می توانید کمبود غلات کامل در رژیم غذایی تان را برطرف کنید. پس سعی کنید در خانه پاپ کورن سالم تهیه و مصرف کنید.»


● شیرینی از نوع خوب
شیرینی های کره ای از آن نوع خوردنی های خوشمزه ای هستند که وقتی آن را می خورید همزمان احساس گناه هم می کنید چون می دانید کالری زیادی وارد بدن خودتان کرده اید، اما حالا می توانید با خیال راحت شیرینی کره ای بخورید. دکتر رابرت سروا، متخصص تغذیه در دانشگاه پنسیلوانیا می گوید، می توانید با استفاده از کره گیاهی طبیعی شیرینی های کره ای خوشمزه ای درست کنید. این شیرینی ها چربی های ناسالم ترانس ندارد و در عوض منبع خوبی از چربی های غیراشباع، پروتئین و ویتامین های خانواده B و E است. در ضمن مواد معدنی مثل منیزیوم، مس، فسفر، پتاسیم و روی هم در این شیرینی ها وجود دارد. فقط حواس تان باشد، این شیرینی ها را بیش از حد شیرین نکنید. بهترین کار هم این است که این شیرینی ها را با میوه های تازه و سبزی ها بخورید. حتی می توانید توت فرنگی یا گیلاس را روی این شیرینی بگذارید و میل کنید.


● سیب زمینی سرخ کرده سالم داریم؟
سیب زمینی سرخ شده، بخشی از زندگی روزمره ما شده است. تقریبا در تمامی رستوران ها می توانید سیب زمینی سرخ شده را پیدا کنید و کنار بسیاری از غذاها، انواع مختلف سیب زمینی در دسترس است. اما می دانید، این سیب زمینی ها بسیار چاق کننده و حتی خطرناک هستند. اما نگران نباشید، در خانه تان می توانید سیب زمینی سرخ شده بسیار سالم تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید؛ چگونه؟ خیلی راحت می توانید با سرخ کردن سیب زمینی در روغن کاملا گیاهی یک خوراکی سالم که برای قلب تان مضر نیست، فراهم کنید. چنین سیب زمینی منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین و آنتی اکسیدان هاست. البته دکتر ساسی پیشنهاد می کند برای آن که این سیب زمینی به غذای بهتر بدل شود، مواد غذایی پر از آنتی اکسیدان ها مثل سیر یا رزماری را هم به آن اضافه کنید و لذت ببرید.


● بفرمائید دسر شکلات
شکلات دوست دارید؟ خب می توانید با خیال راحت شکلات بخورید. دکتر سروا در این مورد توضیح می دهد: «شکلات تیره ( Dark chocolate) منبع غنی از فلاونوئیدهاست که آنتی اکسیدان های مفید برای قلب هستند. در ضمن مواد طبیعی موجود در شکلات تیره باعث باز شدن عروق خونی و کاهش فشار خون می شود. شکلات های تیره جدا از این که برای قلب مفید ند شامل مواد معدنی هستند که به کل بدن فایده می رسانند. البته یادتان باشد، در خوردن این شکلات زیاده روی نکنید و رعایت اعتدال را بکنید.


● یک شام خوشمزه بی خطر
اکثر مردم فکر می کنند، باید همیشه از چیپس دور باشند و واقعیت هم این است که چیپس های بسته بندی شده ای که به شما عرضه می شوند، تماما پر از نمک، کالری و چربی های مضر هستند، اما دکتر ساسی می گوید، می توانید چیپس های خوشمزه سالم هم تهیه کنید و بخورید. او حتی می گوید، چیپس های سیب زمینی می تواند یک وعده غذایی کامل و سالم برای شما باشند. اگر برش های کوچک سیب زمینی تهیه و به آن مقدار بسیار کمی نمک اضافه کرده و در روغن کاملا گیاهی سرخ کنید، آن وقت یک غذای خوشمزه مناسب قلب دارید که سرشار از چربی های غیراشباع است. در ضمن یادتان باشد، سیب زمینی منبع غنی از پتاسیم، ویتامین و آنتی اکسیدان هاست. حتی می توانید این سیب زمینی ها را به عنوان شام مصرف کنید، اما یادتان باشد اصلا نباید در خوردن آن زیاده روی کنید.



جعبه متن
منبع: مجله اینترنتی برترین ها
[/size]

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
فست فود و افزایش فشارخون

نویسنده Zohreh Gholami در اخبار تغذیه

0 ارسال
1204 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 14:48:13 - 11/25/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
مقاله ای مفید و خواندنی درباره فست فود *Fast food*

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات علوم و صنایع غذایی

5 ارسال
24315 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 11:39:11 - 10/21/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
طراحی سایت فست فود، کافی شاپ، رستوران، پیتزا فروشی، ساندویچی، اسنک، سفره خانه

نویسنده Hooman Ghayouri در خدمات پيشگامان متا, Meta Pioneers Services

1 ارسال
3182 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:49:03 - 03/22/12
توسط
Hooman Ghayouri
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
تهیه پفک خانگی سالم

نویسنده guld118 در آشپزی

0 ارسال
821 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 13:39:48 - 07/05/17
توسط
guld118
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
پوست سالم با خوردن این 6 میوه!

نویسنده guld118 در خوراکیها

0 ارسال
662 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 00:06:06 - 07/05/17
توسط
guld118
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
نکاتی که در تغذیه سالم به فراموشی سپرده شدند!

نویسنده Zohreh Gholami در خوراکیها

0 ارسال
1564 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 18:50:05 - 11/20/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
تغذیه سالم از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی (WHO)

نویسنده Mandana در اخبار تغذیه

0 ارسال
1301 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 13:38:50 - 07/29/11
توسط
Mandana