بهترین هدیه را به فرزندان تان بدهید

نویسنده sara ghayori, بعد از ظهر 12:12:39 - 08/24/11

« آسیب شناسی اجتماعی *social pathology* | نقش و کارکرد احزاب در دموکراسی شدن »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

sara ghayori

اسم گذاری برای فرزندان، می تواند یکی از خلاقانه ترین و ارزشمند ترین فعالیت های یک پدر و مادر باشد. کار را برای خودتان سخت نکنید اما با کمی دقت و مطالعه، اسمی را برای فرزندتان انتخاب کنید که همیشه به آن افتخار کند. شما برای این انتخاب تنها نیستید. فرهنگ اسامی، دوستان و اطرافیان، شخصیت های ملی و اساطیری و. .
phpThumb_generated_thumbnail.jpeg
همگی گزینه هایی هستند که می توانند این انتخاب را برای شما ساده تر کنند.

نام، یکی از ارزشمندترین هدیه هایی است که می توانید به فرزندتان بدهید. اسمی که با تمام وجود، عاشقانه از سوی پدرومادر انتخاب می شود و می تواند هویتی باشد که فرزندتان تا پایان عمر آن را همراه خود داشته باشد. گرچه ذهن تمامی ما پر است از نام هایی که به هر دلیل دوست شان داریم اما هنگامی که وقت انتخاب می رسد، نامگذاری فرزند به یکی از دشوارترین انتخاب های زندگی تبدیل می شود. بعضی والدین از مدت ها قبل فهرستی را تهیه می کنند؛ نام هایی که به مرور می شنوند و می پسندند را در آن می نویسند تا هنگام تولد، به آنچه دوست دارند، رسیده باشند. بعضی هم نام بزرگان خانواده شان را روی فرزندشان می گذارند زیرا فکر می کنند، دیگران از آن ها چنین انتظاری دارند. اما کدام یک از این شیوه ها برای اسم گذاری بهتر است؟ ما در این مطلب چند نکته ساده را که باید به آن ها توجه کنید و گوشزد می کنیم.

● به ارث گذاشتن اسامی

اغلب والدین نام هایی را برای فرزندشان انتخاب می کنند که در سابقه فامیلی شان به آن ها اهمیت داده می شود؛ نام جد بزرگ یا پدرومادر یا کسی که در آن خانواده محترم و عزیز بوده است. والدین سعی می کنند، با انتخاب این نام های وراثتی، به نوعی تعلق و وفاداری شان نسبت به فامیل شان را اثبات کنند. ولی این نوع نامگذاری گرچه حس خوبی به پدرومادر ها می دهد اما خالی از ایراد هم نیست. این انتخاب ها گاهی باعث می شود افراد زیادی در یک خانواده با یک نام خوانده شوند. همچنین این شیوه نامگذاری حس منحصربه فرد بودن را از فرزندان می گیرد و به آن ها القا می کند که باید الگوی شبیه سازی شده فردی باشند که نامش را وام گرفته اند. این ها تنها مشکلات این شیوه نیستند. زمان اغلب روی زیبایی اسم ها هم تاثیر می گذارد. ممکن است نامی که ۵۰ سال پیش از اسم های زیبای زمانش بوده، بعد از این سال ها، یک اسم قدیمی تلقی شود که کمتر کسی به آن رغبت دارد. والدین نباید فراموش کنند، اسم فرزندشان تا پایان عمر با او خواهد بود و دلیلی ندارد به دلیل این میراث خانوادگی، این همراهی را برای او آزاردهنده کنند.

● برخی اسم ها تاریخ مصرف دارند

در هر دوره ای، برخی اسم ها باب می شوند و به مد آن زمان تبدیل می شوند. گذشته از اسامی رهبران دینی و امامان معصوم که تاریخ مصرف ندارند و در همه دوره ها مورد توجه پدران و مادران برای نامگذاری فرزندان شان قرار می گیرند ستاره های سینما و تلویزیون، یک هنرمند سرشناس یا ورزشکاری که برای ملتش قابل احترام است و تاریخ مصرف معینی دارند. والدین گاهی اسم فرزندشان را از فرد محبوبی وام می گیرند و در ذهن شان تصور می کنند که فرزندشان روزی به جایگاهی می رسد که این فرد در دوره خودشان به آن رسیده است. البته این هم راه مناسبی برای انتخاب اسم نیست، زیرا در یک کلاس مدرسه می توان بچه های زیادی را با یک اسم که قرار بود پایه ای برای ساخت یک هویت شود، مشاهده کرد. زندگی بدون این هویت های تفکیک نشدنی، به اندازه کافی گیج کننده هست، پس بهتر است برای اسم گذاری فرزندمان، زیاد پیرو مد نباشیم.

● اسم مخفف دار نسازید

برخی والدین گاهی چند اسم را در یک اسم می گنجانند و نامی را برای فرزندشان انتخاب می کنند که آنقدر طولانی است که کمتر کسی می تواند به طور کامل ادایش کند. وقتی کودک به مدرسه می رود و دوست دارد با نخستین کلماتی که می نویسد، از عهده نوشتن نام خودش هم بر بیاید، این موضوع مشکل ساز می شود. اغلب آدم ها بنا به سلیقه خودشان، مخففی برای اسم فرد انتخاب می کنند و زحمت کامل اداکردن آن را به خود نمی دهند.

البته خود والدین هم اغلب تمایلی به کامل ادا کردن آن نام ندارد و ترجیح می دهند تنها بخشی از آن را برای صدا کردن فرزندشان ادا کنند.

● اسم هایی با تلفظ جذاب

این شیوه اسم گذاری امروزه توجه بسیاری والدین را به خود جلب کرده است. برخی پدر و مادر ها ترجیح می دهند اسمی را برای فرزندشان انتخاب کنند که تلفظ شاخصی داشته و آهنگی متفاوت و قابل توجه در آن نهفته باشد. آن ها دوست دارند از این طریق فرزندشان را از بچه های دیگر متمایز کنند البته اگر شما دوست دارید چنین اسمی را برای فرزندتان انتخاب کنید، باید کمی دقیق تر از دیگران باشید. اسم هایی که تلفظی تازه و بدیع دارند، ممکن است اداکردن شان برای همه راحت نباشد، پس احتمالات مختلف را در تلفظ این نام درنظر بگیرید. مطمئن شوید که هیچ شکل تلفظی معنای آن را زشت نمی کند. شما دوست دارید با این کار فرزندتان را از دیگران متمایز کنید، پس کاری کنید که او به این تمایز افتخار کند.

● از آهنگ کمک بگیرید

شاید مایل باشید نام و نام خانوادگی فرزندتان را با هم هماهنگ کنید. برای این کار یا می توانید از آهنگ کمک بگیرید یا از اشتراک حروف. شاید هم بخواهید نام خود و همسرتان را در این مورد شریک کنید اما در این مورد باید اسمی را انتخاب کنید که راحت تلفظ شده و راحت به خاطر سپرده شود. هماهنگ کردن نام و نام خانوادگی شیوه جذابی برای اسم گذاری است اما نباید اجازه دهید انتخاب شما بر این اساس، به یک اسم دشوار و بدآهنگ منتهی شود.

● اسم جهانی بگذارید

برای افرادی که با قومیت های مختلف در ارتباط هستند یا احتمال می دهند فرزندشان در معرض چنین ارتباطی قرار گیرد، انتخاب یک اسم خوب کمی پیچیده تر می شود. شما می توانید اسمی را که مد نظرتان است، در فرهنگ های مختلف چک کنید. بسیاری از نام ها و واژه ها در زبان های مختلف مشترک هستند اما معنایی متفاوت می دهند. شما باید مطمئن شوید در فرهنگ هایی که مدنظرتان است این نام معنای ناخوشایندی نداشته باشد. همچنین بهتر است اسمی را انتخاب کنید که در زبان های پرمخاطب جهان به راحتی تلفظ شود. خدا را چه دیده اید، شاید فرزند شما روزی یک چهره بین المللی شود. پس نباید با نامگذاری نادرست، کار را برای او سخت کنید. حروفی که در آن اسم آورده می شود را بررسی کنید. همچنین برای بررسی معنای آن به فرهنگ لغت ها در زبان های مختلف مراجعه کنید.

● با احترام به تاریخ ملی

زمانی که می خواهید نامی را برای فرزندتان انتخاب کنید، بد نیست از سابقه تاریخی آن نام هم مطمئن شوید. با یک جست وجوی اینترنتی ساده می توانید این اطمینان را به دست آورید. آیا شخصی که نامش را روی فرزندتان می گذارید فرد خوشنامی بوده و در آینده پشتوانه ای برای احساس غرور در فرزندتان خواهد شد؟ شما می توانید این پشتوانه را با زیبایی و خوش آهنگی نام همراه کنید و اسم اسطوره ای را برای فرزندتان انتخاب کنید که برای افراد کشورتان قابل احترام و ستایش است البته در زمان چنین انتخابی، مراقب موارد قبل باشید. یعنی به سادگی و به روز بودن آن اسم هم توجه کنید.

● اسم متناقض نگذارید

زمانی که فرزندتان به دنیا می آید چه آرزویی برای او می کنید؟ دوست دارید اسمش را رها بگذارید تا روزی شخصیتش هم با این نام هماهنگ شود یا نامی را برای او انتخاب کنید که معنای شجاعت و نترس بودن را القا کند! البته در این آرزو ها باید کمی هم به واقعیت توجه کنید. اگر شما در خانواده ای زندگی می کنید که اغلب افراد آن کوتاه قد هستند باید این احتمال را بدهید که فرزند شما هم از این ارثیه بهره مند شود. پس نباید نامی را به او بدهید که معنایی متناقض با این موضوع دارد. یا اگر فرزندی سبزه به دنیا آورده اید بهتر است به جای اسامی که نور و درخشانی را القا می کنند، معنایی را انتخاب کنید که با سبزه رویی او در تناقض نباشد.
       
   
   


Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
حسادت بین فرزندان

نویسنده Zohreh Gholami در روانشناسی کودک

0 ارسال
1033 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 18:28:15 - 12/03/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
شعر فرزندان ایران

نویسنده Zohreh Gholami در قصه های کودکان

0 ارسال
1229 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 09:50:07 - 09/25/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
نفقه فرزندان به چه صورت است؟

نویسنده yasna1 در مقالات حقوق و علوم سیاسی

0 ارسال
589 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:01:32 - 03/04/19
توسط
yasna1
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
تداخلات احساسی مابین والدین و فرزندان

نویسنده Zohreh Gholami در روابط همسران، روابط فرزندان و خانواده

0 ارسال
1864 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 12:31:19 - 12/16/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
چگونه فرزندان با نظمی را تربیت کنیم؟

نویسنده Zohreh Gholami در تربیت کودکان

0 ارسال
1449 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 09:25:00 - 10/02/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
آموختن مهارت‌هاي روابط اجتماعي به فرزندان

نویسنده Zohreh Gholami در روابط همسران، روابط فرزندان و خانواده

0 ارسال
1582 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 08:48:48 - 11/29/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر می‌شوند؟

نویسنده Zohreh Gholami در روانشناسی کودک

0 ارسال
1391 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 07:28:15 - 09/23/11
توسط
Zohreh Gholami