دستگاه برش لیزری فایبر یا حکاکی لیزر

نویسنده powercam simayeshahr, بعد از ظهر 16:38:35 - 12/06/19

« تفاوت دستگاه برش لیزری و CNC چیست؟ | دستگاه اکوسالونت »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

powercam simayeshahr

اگر شما هم از کسانی هستید که به دنبال نکات خرید دستگاه حکاکی لیزر هستید و می‌خواهید با اطلاعات قبلی و با شناخت کامل نسبت به انتخاب دستگاه اقدام کنید، باید موارد بسیاری را در نظر داشته باشید که هر کدام از آنها بر کیفیت نهایی کار تأثیرگذار خواهد بود. در مورد دستگاه حکاکی لیزر مطالب بسیاری وجود دارد که برخی از آنها به صورت کامل و برخی نیز به صورت ناقص اطلاعاتی در مورد دستگاه ارائه داده‌اند؛ اما توجه به نکات خرید دستگاه برش لیزری توسط شرکت‌ها و وب‌سایت‌های کمتری مدنظر قرار گرفته است و متأسفانه در این حوزه محدودیت‌های بسیاری وجود دارد.

ما در شرکت خود به دلیل سابقه طولانی در حوزه خرید و فروش این دستگاه‌ها، رسالت خود می‌دانیم که برخی از نکات خرید دستگاه برش لیزری را عنوان کنید و توجه خریداران را به تمرکز بیشتر بر روی آنها جلب کنیم. پس با ما همراه باشید!

دستگاه فایبر یکی دیگر از انواع مختلف دستگاه‌های حکاکی و مارکینگ است که با استفاده از اشعه لیزر قادر خواهد بود تا انواع نقش و نگارها را بر روی متریال های مختلف ایجاد کند.

در سالیان گذشته از دستگاه‌های مکانیکی مانند فرز و دریل به همراه دستگاه CNC استفاده می‌شد، و با وجود اینکه کنترل کامپیوتری توانایی کنترل دستگاه را افزایش داده بود، اما هنوز هم برخی نامنظمی‌ها و برش‌های پرت در آنها صورت میگرفت.

با ظهور دستگاه مارکینگ فایبر و بهره‌گیری از لیزر برای حکاکی و مارکینگ ، صنعت حکاکی نیز به عنوان یک رشته جدید بر روی کار آمد و امروزه در بسیاری از شیوه‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرد .

امروزه از تکنولوژی حکاکی و مارکینگ در موارد و صنعت های مختلفی استفاده خواهد شد و دستگاه لیزر فایبر سرعت این موضوع را در صنعت تبلیغات و چاپ بسیار بیشتر کرده است . به همین دلیل هرروزه شاهد رشد سریع خرید و فروش این دستگاه‌ها در بازار هستیم و پیش‌بینی می‌شود دستگاه فایبر لیزری جایگزین بسیاری از دستگاه‌های لیزری دیگر میشود.


انتخاب دستگاه حکاکی لیزر

برای بسیاری از افراد و خریداران، دستگاه حکاکی لیزر به عنوان یک ماشین بسیار قوی شناخته می‌شود که می‌توانند از آن برای اهداف مختلف خود استفاده کنند. این در حالی است که به عقیده ما دستگاه برش لیزری برای اهداف خاصی در نظر گرفته شده است و به همین دلیل شرکت‌های سازنده تلاش کرده اند که آنها را به صورت تخصصی و برای دست مواد خاصی انتخاب کنند. بنابراین توجه داشته باشید که انتخاب دستگاه مناسب یکی از مهمترین نکات خرید دستگاه برش لیزری است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و با همکاری شرکت فروشنده دستگاه، یک ماشین متناسب با نیاز خود انتخاب کنید و کارایی آن را با توجه به هدف خود در نظر بگیرید.

توجه به قدرت و آمپر مورد نیاز
یکی دیگر از مهم‌ترین نکات خرید دستگاه حکاکی لیزر ، توجه به قدرت و تعداد آمپر دستگاه مورد نیاز است. خوشبختانه دستگاه‌های لیزری سیستمی بهره می‌برند که اپراتورها می‌توانند قدرت اشعه لیزر را تنظیم کنند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها با انعطاف بیشتری همراه است. انعطاف بالا باعث ایجاد این طرز فکر افراد می‌شود که می‌توانند از آن برای همه مواد استفاده کنند. این در حالی است که برای خرید دستگاه‌های لیزری باید توجه ویژه‌ای به قدرت و آمپر آن داشته باشید و آنها را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. انتخاب دستگاه با قدرت بالاتر نمی‌توانند برای شما مفید باشند و سرمایه شما را از دست می‌دهند و انتخاب دستگاه ضعیف‌تر نیز شما را در انجام کارهای مختلف محدود می‌کند.

توجه به اندازه میز دستگاه و اهمیت آن
در حال حاضر برای اکثر دستگاه‌های حکاکی لیزر شرایطی فراهم شده است که می‌توان از میزهایی با اندازه‌های استاندارد A3 تا A1 بهره ببرند و بدیهی است که هر چه این میز بزرگ‌تر باشد، امکان کار با دستگاه بیشتر بوده و می‌توانند زمان بیشتری را به تولید اختصاص دهند. بنابراین به عنوان یکی از نکات خرید دستگاه برش لیزری باید توجه داشته باشید که اندازه میز دستگاه و نوع آن را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. در حال حاضر انواع مختلفی از این میزها وجود دارند که هر کدام از آنها برای ظرفیت خاصی از خط تولید در نظر گرفته شده‌اند. به همین دلیل شما نیز توجه داشته باشید که دستگاه مورد نظر را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

نیاز به سیستم تهویه و متعلقات اضافی
نیاز به سیستم تهویه و متعلقات اضافی عامل مهمی که باعث شده است در میان نکات خرید دستگاه حکاکی لیزر قرار گیرد. باید توجه داشته باشید که در کارگاه‌های مختلف علاوه بر شما به عنوان یک اپراتور دستگاه، افراد زیادی وجود دارد که در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند. از سوی دیگر کار با لیزر به صورتی است که بخشی از نمونه مورد نظر را می‌سوزانند و یا تبخیر می‌کنند که ممکن است با تولید دود و حتی مواد سمی همراه باشد. بنابراین به هنگام خرید دستگاه برش لیزر توصیه می‌شود که سیستم تهویه و نحوه عملکرد آن را در نظر داشته باشید و شرایطی فراهم کنید که کارگاه از لحاظ ایمنی در سطح مناسب قرار داشته باشد.

منبع: powercam.ir

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
تفاوت دستگاه برش لیزری و CNC چیست؟

نویسنده powercam simayeshahr در اقتصادی

0 ارسال
445 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:41:02 - 12/06/19
توسط
powercam simayeshahr
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
فایبر گلاس...

نویسنده Amir Shahbazzadeh در مقالات پزشکی

0 ارسال
1121 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:34:55 - 06/28/11
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
کاربرد لیزر در دندانپزشکی

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات دندان پزشکی

0 ارسال
1335 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 12:52:55 - 06/29/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
سه‌کاره‌های لیزری رنگی جدید HP با نام‌های M175a و M175mw

نویسنده Zohreh Gholami در فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT)

0 ارسال
1150 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 11:27:33 - 09/26/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
تشخیص تومورهای سرطانی با لیزر

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات پزشکی

0 ارسال
1853 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 12:37:43 - 12/22/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
کاربردهای لیزر در دندانپزشکی چیست

نویسنده parhamdent در پزشکی

0 ارسال
521 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:26:54 - 07/16/18
توسط
parhamdent
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
معرفی انواع لیزر و ویژگی های آن ها

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات هسته ای

2 ارسال
12020 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 13:17:14 - 09/20/11
توسط
Zohreh Gholami