دستگاه CNC

نویسنده powercam simayeshahr, بعد از ظهر 16:33:58 - 12/06/19

« دستگاه اکوسالونت | دستگاه چاپ بنر : بهترین مارک چیست؟ »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

powercam simayeshahr

دستگاه CNC برای مصارف متفاوتی استفاده میشود که شامل مواردی همچون برش و هاشور بر روی انواع چوب و همچنین  انواع فلزات می باشد.

پیاده سازی و اجرای لوگو های مراکز و طرح های تبلیغاتی بر روی انواع چوب های ام دی اف از جمله فعالیت های این دستگاه ها خواهد بود. در زمینه مشاغل دکوراسیون داخلی و دکوراسیون های خارجی نیز از مصارف بالایی برخوردار است .
از دیگر مصارف این دستگاه میتوان به برش برای سنگ و همچنین برش بر روی انواع پیکرهای مجسمه ای اشاره کرد .
دستگاه های CNC از مجموعه دستگاه‌هایی بسیار پر کاربرد در صنعت برش و تراش می باشد.
دستگاه cnc چیست و کاربرد آن
احتمالاً، تا حدودی با دستگاههای سی ان سی و نحوه کار کردن آنها آشنایی دارید. در این دستگاه‌ها دو بخش هوشمند و بخش مکانیکی با هم همکاری می‌کنند و در نهایت یک دستگاه قوی و پیشرفته به وجود می‌آورد. در یک دستگاه سی ان سی، یک نرم افزار کنترل و یک نرم افزار طراحی به عنوان بخش هوشمند در نظر گرفته می‌شود که در نرم افزار طراحی الگوهای مختلف کار بر روی قطعه کار آماده می‌شود.

در این نرم افزار، امکان ایجاد طرح‌های دو بعدی و سه بعدی فراهم است و در نهایت می‌توان آن را با فرمت مورد نیاز دستگاه آماده کند. نرم افزار کنترل برای کنترل و هدایت بخش‌های مختلف دستگاه در نظر گرفته شده است و با استفاده از مکانیزم کنترل عددی عمل می‌کند.

در این نرم افزار، اپراتور می‌تواند مشخص کند که دستگاه با چه مشخصاتی و با چه مختصاتی کار کند و چه برش‌هایی داشته باشد. تقریباً می‌توان ادعا کرد که نرم افزارهای طراحی و نرم افزارهای کنترل در مدل‌های مختلف این دستگاه‌ها یکسان هستند.

اما بخش مکانیکی دستگاه سی ان سی را ابزارهایی مانند کنترلر، موتور محرک، اسپیندل، محورها ابزار برشی تشکیل می‌دهند. با توجه به ظرفیت دستگاه و کارهایی که از آن انتظار می‌رود، ممکن است هر کدام از این بخش‌ها تغییر کند. به عنوان مثال، در دستگاه‌های بزرگتر از موتورهای محرک با توان و قدرت بالا و از اسپیندل هایی با سرعت بالاتر استفاده می‌شود. الگوی کار در نرم افزار طراحی آماده می‌شود، به نرم افزار کنترل فرستاده می‌شود، در قسمت کنترلر وضعیت دستگاه توسط اپراتور تعیین می‌شود، موتور محرکه روشن شده و اسپیندل را به حرکت در می‌آورد، محورها تحت حرکت اسپیندل حرکت می‌کنند و در نهایت ابزار برشی به جهت‌های مختلف حرکت کرده و نمونه کارهای دو بعدی و سه بعدی را برش می‌دهند.

اندازه دستگاه را با توجه به نیاز خود و اندازه کارگاه انتخاب کنید
اما در انتخاب یک دستگاه CNC تنها نمی‌توان به قابلیت‌های دستگاه و قیمت آن بسنده کرد. اندازه دستگاه عامل مهمی است که ممکن است فرایند خرید دستگاه CNC را به شکل عجیبی تحت تأثیر قرار دهد. علاوه بر اندازه دستگاه، اندازه کارگاه و فضایی که برای کار در نظر گرفته شده است مهم است. شما به عنوان کسی که قصد احداث یک کارگاه را دارید باید بتوانید برنامه راهبردی خود را تنظیم کنید و دستگاه مورد نیاز را با توجه به سطح تولید و انتظاری که از کارگاه شما می‌رود انتخاب کنید.

اما به هر اندازه که به یک دستگاه پیشرفته نیاز داشته باشید، بدین معنی نیست که بدون توجه به فضای کارگاه می‌توانید اقدام به خرید دستگاه CNC کنید. در واقع باید بین اندازه دستگاه و اندازه کارگاه تناسب وجود داشته باشد و فضای کافی برای نصب دستگاه داشته باشید. اگر یک دستگاه بزرگ با قابلیت‌های بیشتری بخرید و فضای کافی برای استفاده از آن در اختیار نداشته باشید، بدین معنی است که توان کافی برای استفاده از ظرفیت دستگاه را نخواهید داشت و بازدهی مناسب از آن دریافت نخواهید کرد.

قابلیت دستگاه خود را بشناسید
قابلیت دستگاه در خرید دستگاه CNC بسیار مهم است و اگر بتوانید یک دستگاه با قابلیت مطابق با انتظار خود پیدا کنید، این شانس را خواهید داشت که کلیه محصولات خود را با کیفیت مورد انتظار تولید کنیم. به عنوان مثال، شما اگر قصد دارید بر روی قطعات فلزی کار کنید، باید بتوانید یک دستگاه با قابلیت کار بر روی انواع فلزات را پیدا کنید. با توجه به قابلیتهایی که همه دستگاههای CNC به صورت عمومی دارند، به احتمال زیاد بتوانید از آنها برای برخی مواد در یک خانواده استفاده کنید. اما استفاده عمومی از این دستگاه‌ها نه تنها به کسب و کار شما لطمه می‌زند، در بلند مدت به کارایی دستگاه نیز ضربه زده و هزینه‌ای که برای خرید دستگاه CNC پرداخت کرده‌اید به هدر خواهد رفت.

هنگام خرید دستگاه CNC از فروشنده بخواهید که در مورد دستگاه به شما توضیح دهد و شما نیز به آنها بگویید که قصد دارید بر روی چه موادی کار کنید و از این مواد برای تولید چه قطعاتی استفاده خواهید کرد. در این صورت هم شما قابلیت‌های دستگاه را خواهید شناخت و هم فروشنده با توجه به سابقه خود دستگاه مناسبی به شما پیشنهاد خواهد داد.

منبع: powercam.ir

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
تفاوت دستگاه برش لیزری و CNC چیست؟

نویسنده powercam simayeshahr در اقتصادی

0 ارسال
445 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:41:02 - 12/06/19
توسط
powercam simayeshahr
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
دستگاه گوارش

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات زیست شناسی, Biology Articles

0 ارسال
1541 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 07:32:20 - 07/01/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
دستگاه اکوسالونت

نویسنده powercam simayeshahr در اقتصادی

0 ارسال
274 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:35:59 - 12/06/19
توسط
powercam simayeshahr
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
دستگاه عصبی *Nervous*

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات زیست شناسی, Biology Articles

0 ارسال
1805 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 07:42:00 - 07/01/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
قیمت دستگاه چاپ بنر

نویسنده lemonn در فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT)

0 ارسال
786 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 18:30:51 - 08/03/18
توسط
lemonn
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
ترشحات و عفونتهای دستگاه تناسلی زنان

نویسنده Mandana در اخبار مامایی

1 ارسال
2499 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 11:41:59 - 07/29/11
توسط
Mandana
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
تأثیرات ورزش بر دستگاه گردش خون

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات تربیت بدنی

0 ارسال
2055 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 12:05:01 - 08/05/11
توسط
Zohreh Gholami