اولین تبلت شرکت مانتین ویوو با هدف رقابت با اپل شش ماه آینده وارد بازار می‌شود

نویسنده maxim354, بعد از ظهر 22:55:47 - 12/29/11

« دولت در ارائه اینترنت پرسرعت و پهنای باند تک قطبی است... | تلاش سامسونگ برای فروش بیش از 150 میلیون گوشی تلفن همراه در سال آینده... »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

maxim354

اریک اشمیت، رئیس هیئت مدیره گوگل در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی از استیو جابز به عنوان «میکل آنژ» زمان یاد کرد و اظهار داشت که اولین تبلت شرکت مانتین ویوو با هدف رقابت با اپل ظرف شش ماه آینده وارد بازار می‌شود.
به گزارش ايتنا از مهر، «اریک امرسون ا
شمیت» که به مدت ۱۰ سال از ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ مدیر اجرایی گوگل بود درحال حاضر به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت مشغول به کار است.

وی در گفت‌وگویی که با روزنامه ایتالیایی «کورییره دلا سرا» انجام داد اظهار داشت که تا اواسط سال ۲۰۱۲ اولین تبلت گوگل با عنوان «نکسوس تبلت» وارد بازار مي‌شود.
هرچند اشمیت جزئیاتی در خصوص ویژگی‌های این تبلت ارائه نکرد اما احتمال می‌رود که اولین لوح- رایانه گوگل برپایه سیستم عامل آندروئید نان بستنی ۴.۱ باشد که قرار است در نخستین ماه‌های سال آینده عرضه شود.

در ادامه مشروح این مصاحبه را می‌خوانید:

• نوآوری، فرصت‌های ویژه‌ای را به ما ارائه می‌کند اما مشکلاتی هم به وجود می‌آورد، از حریم خصوصی تا پست‌های شغلی که به واسطه اتوماسیون از بین می‌روند. زمانی، رشد سرویس‌های جدید به خاطر نوآوری جذاب بود اما نتایج تحقیق اخیری که «ام.آی.تی» انجام داده است نشان می‌دهد که امروز دیگر اینگونه نیست. آیا محدودیتی در این فرایند «نابودی سازنده» وجود ندارد؟
سئوال بسیار خوبی پرسیدید. هرچند برپایه یک پیش‌داوری منفی است. اما من قصد دارم پاسخ شما را با یک پیش‌داوری مثبت بدهم. کاپیتالیسم(نظام سرمایه‌داری) مکانیزم منحصربفردی است که توانایی بهتر کردن مفهوم زندگی در جوامع را نشان می‌دهد. همچنین فرایندی است که رنج‌هایی هم را سبب می‌شود. به همین علت جامعه با ابزارهایی چون یارانه‌های بی‌کاری به دنبال کاهش دادن این رنج‌ها است. اینها قوانین اجتناب‌ناپذیر بازار جهانی هستند. اما سختی‌هایی که اروپا با آنها درگیر است به دلیل دشواری‌های ناشی از سازگار شدن با این حقیقت جدید است.

• رقابت سختی میان غرب و آسیا و همچنین در آمریکا میان گوگل و اپل وجود دارد. آیا به اعتقاد شما رقابت میان آندروئید و آی‌فون" به خشونت کشیده خواهد شد؟
همانطور که گفتم اینها قوانین بازار هستند که همگی برای مصرف کنندگان مزیت به شمار می‌روند. نمی‌دانم در اروپا اوضاع چگونه است اما در آمریکا به خاطر این مبارزه فعال، امروز دیگر می‌توان با ۱۰۰ دلار بهترین تلفن‌های همراه هوشمند را خرید.

• بر پایه برخی شایعات آندروئید درحال آماده سازی یک دستیار صوتی است که توانایی پاسخگویی به سئوالات کاربر را دارد. این سیستم درست مشابه سیستم «سیری» است که در نسخه جدید «آی‌فون به کار رفته است. آیا این خبر صحت دارد؟
سئوال شما کمی عجیب است. در حقیقت، ما از مدت‌ها قبل بهترین نرم‌افزار ترجمه صوتی را در اختیار داریم و بنابراین همیشه می‌توانیم از آن برای انجام کارهایی مشابه «سیری» استفاده کنیم. البته از محصولات آینده که هنوز اعلام رسمی نشده‌اند حرف نمی‌زنم. اما این فناوری درحال حاضر وجود دارد و ما نباید آن را توسعه دهیم. ببینیم چه می‌شود. همانطور که گفتم استفاده از این فناوری بستگی به بازار و نوآوری دارد. مردم شگفت‌زده می مانند چون ما عادت داریم در هر سال به همان کارهایی که می‌خواهیم در همان سال انجام دهیم فکر کنیم.

• آیا نوآوری بدون محدودیت، مدل گوگل است؟ در حقیقت، خود شما اظهار داشتید که یکی از نقاط قوت شرکت شما نبودن یک هدف از پیش تعیین شده در تحقیقاتی است که انجام می‌دهید.
بدیهی است که با هرج و مرج نمی‌توان به هیچ سویی حرکت کرد اما اگر به طور مرکزی برنامه‌ریزی کنی هرگز چیز جدید خلق نمی‌کنی. برای ما آزادی عمل از ارجحیت بیشتری نسبت به سلسله مراتب برخوردار است. این در حالی است که شرکت‌های اروپا، قاره‌ای که پیوند بیشتری با مدل‌های قدیمی مدیریت دارد مدل بالا به پایین را انتخاب می‌کنند و «رئیس! رئیس!» چیزی است همیشه در این شرکت‌ها شنیده می‌شود. اما اگر تنها بر روی این سلسله مراتب سخت حساب کنید خلاقیت را نابود می‌کنید.

• از Google X (لابراتوار سری گوگل) چه چیزی می‌توانیم انتظار داشته باشیم؟ به تازگی روزنامه نیویورک تایمز از «رویاهای ممنوعه‌ای» حرف زده است که در این لابراتوار در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند.
مقاله‌ای که نیویورک تایمز نوشته بود بر پایه اخبار درز کرده‌ای است که ما در باره آنها تفسیر نمی‌کنیم. به هرحال مهم‌ترین چیزی که می‌توانیم در باره کاری که در «گوگل ایکس» انجام می‌شود بگوییم خودرویی است که می‌تواند به تنهایی رانندگی کند.

• آیا این خودرو را به زودی در بازار خواهیم دید؟
قبل از اینکه شما بتوانید با خیال راحت روی صندلی عقب بنشینید و خودرو به تنهایی در صندلی جلو رانندگی کند به سال‌ها زمان شاید حتی به یک دهه نیاز داریم. درحال حاضر شخصاً منتطر یک راننده خودکار هستم. به طوری که شما بر روی صندلی راننده بنشینید و خودرو به شما بگوید که بهتر است چکار کنید.

• اینترنت درحال تغییر دادن تلویزیون است و یوتیوب با به‌روزرسانی‌های اخیری که انجام داده است به نظر می‌رسد قصد دارد در این پدیده پیش از همه باشد. استراتژی جدید شرکت شما در این خصوص چیست؟
یوتیوب درآمدزا تر خواهد شد چون آگهی‌های بیشتری خواهد داشت. اما این آگهی‌ها مثل تبلیغات تلویزیونی نخواهند بود. درحقیقت، مدل تجاری یوتیوب متفاوت است. این سرویس به مردم کمک می‌کند با محتواهایی که تولید و به طور مستقل روی اینترنت توزیع می‌کنند پول به دست بیاورند. همچنین ما در حال ایجاد یک سری کانال بر روی وب هستیم. این حقیقت دارد که مردم اغلب ترجیح می‌دهند کانال‌های روی اینترنت را به جای کانال‌های تلویزیونی تماشا کنند.

• استیو جابز یکی از بهترین دوستان شما بود. با وجود این، میان گوگل و اپل همیشه رقابت سختی در پیش بوده است. چرا؟
استیو جابز، میکل آنژ زمان ما بود. دوست من و یک شخصیت منحصربفرد که قادر بود خلاقیت و نبوغ آینده‌نگری را با توانایی ویژه مهندسی ترکیب کند. به دفعات افرادی پیدا می‌شوند که یا نبوغ دارند یا توانایی ویژه مهندسی. اما به ندرت کسی را می‌بینی که هر دوی آنها را با هم داشته باشد. استیو پتانسیل انقلابی تبلت‌ها را فهمید و محصولی ویژه مثل «آی‌پد را ایجاد کرد. اما شرکت‌های ما با هم رقابت می‌کنند و همدیگر را به چالش می‌کشند. ما ظرف شش ماه آینده یک تبلت با کیفیت بسیار بالا را به بازار عرضه می‌کنیم. هم اکنون نیز در دنیای ارتباطات موبایل و بازار تلفن‌های همراه هوشمند رقابت سختی را میان اپل و آندروئید گوگل می‌بینید. این همان کاپیتالیسم است.
جعبه متن
ايتنا

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
چگونه برای شرکت خود هدف گذاری کنید ؟

نویسنده Hooman Ghayouri در مطالب جالب ،خواندنی و آموزنده

0 ارسال
1237 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 18:56:50 - 08/10/11
توسط
Hooman Ghayouri
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
شرکت های سرمایه و اشخاص به چه شرکت هایی گفته می شود ؟

نویسنده kare در مقالات حقوق و علوم سیاسی

0 ارسال
1105 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 13:42:55 - 03/26/18
توسط
kare
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
آینده ی بازار املاک ترکیه با سرمایه گذاری چینی ها

نویسنده borho در توریستی

0 ارسال
6517 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:44:30 - 05/23/19
توسط
borho
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
برای ثبت شرکت پرورش گل و گیاه چه مدارکی باید ارائه شود؟

نویسنده kiasabt در مقالات حقوق و علوم سیاسی

1 ارسال
700 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:37:37 - 09/23/18
توسط
comreg
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
دانلود مرورگر اپل سافاری Apple Safari

نویسنده Hooman Ghayouri در مرورگر سافاري, Safari Browser

1 ارسال
4151 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 13:16:01 - 10/15/11
توسط
Hooman Ghayouri
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
بلیس، هنری اولین

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات کتابداری

0 ارسال
2232 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:21:44 - 07/14/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
اولین هواپیمای مسافربری جهان

نویسنده guld118 در نقاشی ، عکس و کاریکاتور

0 ارسال
904 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 18:00:07 - 02/23/17
توسط
guld118