تعاریف و اصطلاحات برتر بازاریابی رسانه و شبکه های اجتماعی

نویسنده متا, بعد از ظهر 19:09:06 - 03/07/24

« وایمکس چیست؟, Worldwide Interoperability for Microwave Access | تلگرام پرمیوم و گرفتن تیک سبز برای کاربران ایرانی Telegram premium »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

متا

20. Meme
In the social media context, the meme is a text, video, or images that is spread through social media platforms, especially for humorous purposes. Memes go viral, and users get in by creating their own variations and sharing them.

Sometimes, brands capitalize on the latest memes to engage and connect with younger audiences, but you need more than a healthy sense of humor to pull off meme marketing.

در زمینه رسانه های اجتماعی، میم ها متن، ویدئو یا تصاویری هستند که از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی به ویژه برای اهداف طنز پخش می شوند.
گاهی اوقات، برندها از جدیدترین الگوهای رفتاری برای تعامل و ارتباط با مخاطبان جوان‌تر استفاده می‌کنند، اما برای انجام بازاریابی میم, به چیزی بیش از یک شوخ طبعی سالم نیاز دارید.

متا

21. Native Advertising
Native advertising on social media is the technique of showing paid content to users in such a way that it looks organic. Examples of native ads are promoted Facebook posts, which appear similar to regular posts in user's feeds.

تبلیغات بومی در شبکه‌های اجتماعی تکنیکی است برای نمایش محتوای پولی به کاربران به گونه‌ای که ارگانیک به نظر برسد. نمونه‌هایی از تبلیغات بومی، پست‌های فیسبوکی هستند که مشابه پست‌های معمولی در فیدهای کاربر به نظر می‌رسند.

متا

22. Pay per Click (PPC)
PPC is a social media marketing term referring to a form of paid advertising where advertisers pay a fee for each time a user clicks on the ad.

PPC یک اصطلاح بازاریابی رسانه های اجتماعی است که به شکلی از تبلیغات پولی اشاره می کند که در آن تبلیغ کنندگان برای هر بار کلیک کاربر بر روی تبلیغ، مبلغی را پرداخت می کنند.

متا

23. Share
Share refers to how many times a piece of content has been reposted on social media. There is a clickable 'share' feature on social media platforms that allows you to repost other user's content to your own timeline or newsfeed.

Shareable content or content that is useful, entertaining, and inspiring is more likely to get shared by users on social media.

اشتراک گذاری به تعداد دفعاتی که یک قطعه از محتوا در رسانه های اجتماعی بازنشر شده است اشاره دارد. یک ویژگی «اشتراک‌گذاری» قابل کلیک در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد محتوای کاربران دیگر را در جدول زمانی یا فید خبری خود مجدداً ارسال کنید.

محتوای قابل اشتراک گذاری یا محتوای مفید، سرگرم کننده و الهام بخش به احتمال زیاد توسط کاربران در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

متا

24. Story
A social media story is a collection of images and short videos that can be shared with other users. A story disappears after 24 hours, making them ephemeral. Marketers use the storytelling aspect of social media to tell stories about brands, products, or services.


داستان یا استوری رسانه های اجتماعی مجموعه ای از تصاویر و ویدئوهای کوتاه است که می تواند با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود. یک استوری پس از 24 ساعت ناپدید می شود. بازاریابان از جنبه مختلف با اشتراک استوری در رسانه‌های اجتماعی برای پخش و تبلیغ درباره برندها، محصولات یا خدمات استفاده می‌کنند.

متا

25. Social Media ROI
Social Media Return on Investment (ROI) is a metric to determine the revenue your social media marketing campaign is generating when compared to how much you are spending on the campaign. ROI is a percentage calculation used to determine the efficiency of a business investment.

بازگشت سرمایه در رسانه های اجتماعی (ROI) معیاری برای تعیین درآمدی است که کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی شما در مقایسه با میزان هزینه ای که برای کمپین هزینه می کنید، ایجاد می کند. ROI یک محاسبه درصدی است که برای تعیین کارایی یک سرمایه گذاری تجاری استفاده می شود.

متا

26. Targeting
Targeting is a social media marketing term that refers to how you target a specific audience to display adverts and posts. Most social advertising platforms allow advertisers to define, identify audiences based on age, location, gender, and other demographics. Your social media target audience consists of people you want to appeal to, which will help develop your brand guidelines. 

هدف گیری - هدف گذاری یک اصطلاح بازاریابی رسانه های اجتماعی است که به نحوه هدف قرار دادن مخاطب خاص برای نمایش تبلیغات و پست ها اشاره دارد. اکثر پلتفرم‌های تبلیغات اجتماعی به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهند تا مخاطبان را بر اساس سن، مکان، جنسیت و سایر ویژگی‌های جمعیتی تعریف و شناسایی کنند. مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی شما افرادی هستند که می خواهید به آنها علاقه مند شوید، که به توسعه دستورالعمل های برند شما کمک می کند.

متا

27. Traffic
Traffic refers to all user visits to a website or mobile application. Social traffic includes all traffic coming from social networks. Increasing social media traffic is a common marketing objective, realized by building a larger presence on social media and getting people to see or engage with your content.

ترافیک به تمام بازدیدهای کاربر از یک وب سایت یا برنامه تلفن همراه اشاره دارد. ترافیک اجتماعی شامل تمام بازدیدی است که از شبکه های اجتماعی می آید. افزایش ترافیک رسانه‌های اجتماعی یک هدف بازاریابی رایج است که با ایجاد حضور گسترده‌ تر در رسانه‌های اجتماعی و جذب مردم برای دیدن یا تعامل با محتوای شما محقق می‌شود.

متا

28. Trending Topic
Trending topics are subjects or events that have suddenly gained immense popularity on social media. Many social networks search the top hashtags, or subjects users are posting about and include them in a 'trending topics' segment. 

موضوعات پرطرفدار موضوعات یا رویدادهایی هستند که به طور ناگهانی محبوبیت زیادی در رسانه های اجتماعی به دست آورده اند. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هشتگ‌های برتر یا موضوعاتی را که کاربران در مورد آنها پست می‌کنند جستجو می‌کنند و آن‌ها را در بخش «موضوعات پرطرفدار» قرار می‌دهند.

متا

29. UGC (User Generated Content)
User-Generated Content (UGC) is any content – in the form of text, videos, images, reviews, etc. – created by consumers rather than brands. Marketers are using UGC on their social media accounts and websites as part of their social marketing strategy. Sharing UGC promotes authenticity, builds trust, and drives purchasing decisions from their own audience.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) هر محتوایی است - در قالب متن، ویدیو، تصویر، بررسی و غیره - که توسط مصرف کنندگان به جای برندها ایجاد می شود. بازاریابان از UGC در حساب های رسانه های اجتماعی و وب سایت های خود به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی اجتماعی خود استفاده می کنند. به اشتراک گذاری UGC اعتبار را ترویج می کند، اعتماد ایجاد می کند و تصمیمات خرید را از سوی مخاطبان خود هدایت می کند.


Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
Social Icon Set - آیکونهای اجتماعی (شبکه های اجتماعی)

نویسنده Hooman Ghayouri در آیکون, Icon

0 ارسال
2510 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 20:45:13 - 07/10/11
توسط
Hooman Ghayouri
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
آیکونهای شبکه های اجتماعی - Social Network Icon

نویسنده Hooman Ghayouri در آیکون, Icon

3 ارسال
3121 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 13:52:58 - 08/23/11
توسط
Hooman Ghayouri
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
افزونه اشتراک گذاری بهترین سایت و شبکه های اجتماعی AddThis 3.5.9

نویسنده Amir Shahbazzadeh در مرورگر فاير فاكس, Firefox Browser

0 ارسال
1171 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 01:56:37 - 02/13/13
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
شبکه اجتماعی google رونمایی شد.

نویسنده Amir Shahbazzadeh در فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT)

0 ارسال
956 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 11:42:20 - 06/29/11
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
کد اشتراک گذاری مطلب در شبکه اجتماعی ایرانی کلوب cloob

نویسنده Amir Shahbazzadeh در زبان های برنامه نویسی

0 ارسال
1240 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 17:58:51 - 03/16/14
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
آیکونهای شبکه اجتماعی در 4 سایز مختلف - Social Networking Icons 4 Size

نویسنده Hooman Ghayouri در آیکون, Icon

0 ارسال
1756 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 00:12:14 - 08/23/11
توسط
Hooman Ghayouri
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
آیکون شبکه اجتماعی به صورت تمبر پستی در 3 سایز - Social Post Stamp Icon

نویسنده Hooman Ghayouri در آیکون, Icon

0 ارسال
2113 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:59:16 - 08/24/11
توسط
Hooman Ghayouri