*راههايي براي بدست آوردن آرامش در هر شرايطي*

نویسنده Amir Shahbazzadeh, بعد از ظهر 19:04:05 - 06/27/11

« ** 50ويژگي افراد بسيار موفق** | شب و روز کنکور و امتحانات چه بخوریم؟ »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

Amir Shahbazzadeh

فرمول5 دقيقه اي آرامش

1) نفس عميق بکشيد

براي چند دقيقه کارتان را رها کنيد، يک جاي راحت و خلوت بنشينيد. نوک انگشت مياني و شست تان را به هم بچسبانيد. چشمان تان را ببنديد و چند نفس عميق بکشيد. ممکن است اين توصيه کمي تکراري به نظر برسد اما تجربه نشان داده که کاملا موثر است. اين روش يکي از روش هاي تمرکزي است که در يوگا ياد مي دهند. خوبي اين روش اين است که در هر جايي مي توانيد انجام دهيد، حتي در وسط غرفه سوپرمارکت.

2) به يک سفر خيالي برويد

خيلي وقت ها ناراحت و مضطرب هستيد و ممکن است فکر کنيد که کاش مي شد به جاي همه اين مشغوليت ها به يک مسافرت برويد.

طبق روش، براي انجام اين کار همان پنج دقيقه کافي است. چشمان تان را ببنديد و خودتان را در دلپذيرترين جايي که تا به حال مسافرت کرده ايد يا دوست داريد به مسافرت برويد تصور کنيد. تصوير ذهني يک ساحل شني با شن هاي طلايي و گرم و موج هاي آبي دريا که به کف پاهايتان مي خورد مي تواند موجب احساس آرامش شود. سعي کنيد حتي جزييات جايي که در ذهن به آنجا مسافرت مي کنيد را هم تصور کنيد، صداي موج دريا، بوي ساحل و گرمي آفتاب.

3) کمي آهنگ گوش کنيد

آهنگ هايي که با آنها خاطره خوب داريد را براي اينجور مواقع کنار بگذاريد. خيلي از آدم ها با آهنگ هايي که در جواني گوش کرده اند خاطره دارند و واکنش خوبي به شنيدن آن نشان مي دهند. دکتر سوزان هانسر، مسوول بخش موزيک درماني دانشگاه برکلي مي گويد: «فرقي نمي کند که چه آهنگي باشد، فقط آهنگي را انتخاب کنيد که به شما حس خوبي مي دهد.»


4) برعکس حرف بزنيد

وقتي خيلي عصباني هستيد يا استرس داريد سعي کنيد حروف الفبا را از آخر به اول بگوييد يا از صد برعکس به پايين بشماريد. تمرکز روي اينکار موجب مي شود که ذهن تان عامل استرس و فکر ناراحت کننده را براي مدتي فراموش کند. از آخر خواندن شعر و يا حتي برعکس حرف زدن مي تواند همين تاثير را داشته باشد.

5) بالانس بزنيد!

در يک مطالعه عنوان شده است که در بعضي افراد، بالانس زدن و وارونه شدن براي چند ثانيه تا چند دقيقه مي تواند موجب آرام شدن آنها شود. بازگشت سريع تر و راحت تر خون به داخل مغز و يا کم رسيدن خون حاوي اکسيژن مي تواند موجب يک جور حالت سرخوشي شود. برعکس ديدن تصاوير و دنياي اطراف در اين وضعيت هم مي تواند توجه شما را از مساله استرس زا منعطف کند. حفظ تعادل در وضعيت وارونه هم بيشتر موجب متمرکز شدن و آرامش شما مي شود.

6) از ته دل بخنديد

از نظر روان شناسان اين مساله که خنده مي تواند موجب آرامش شود کاملا ثابت شده است. خنده با پايين آوردن سطح کورتيزول در خون موجب کنترل استرس مي شود. در مواقع نگراني و استرس، سعي کنيد از ته دل بخنديد. براي خودتان جوک تعريف کنيد، به يک خاطره بامزه فکر کنيد و اگر هيچ کدام از اينها هم گيرتان نيامد همين طور الکي بخنديد.

7)آفتاب بگيريد

وقتي آفتاب با پوست بدن، تماس پيدا مي کند عملکرد مواد شيميايي و هورمون هايي مانند سروتونين که موجب پايدار شدن خلق مي شود بهبود پيدا مي کند. کمي آفتاب بگيريد، حتي اگر شده يک قرار کاري را در فضاي باز انجام دهيد يا ماشين تان را کمي دورتر پارک کنيد و کمي زير آفتاب قدم بزنيد. اگر در خانه هستيد، پرده ها را کنار بزنيد، از نور روز استفاده کنيد و کمي کنار پنجره بايستيد.

8 )  طناب بزنيد

طناب زدن فقط براي بدن سازها يا کساني که به خاطر بيماري قلبي بايد ورزش کنند مناسب نيست. بررسي ها نشان داده است که 20 دقيقه طناب زدن مقدار زيادي اندروفين در بدن آزاد مي کند. اندروفين هورموني است که موجب به وجود آمدن سرخوشي مي شود. به غير از اين، حرکت تکراري و مداوم طناب موجب ريلکس شدن عضلات و تمرکز و آرامش اعصاب مي شود.

9) با دوستانتان تماس بگيريد

حمايت گرم يک بزرگ تر يا صحبت کردن با يک دوست در شرايط بحراني مي تواند کمک زيادي براي رسيدن به آرامش بکند. حمايت اجتماعي يکي از موثرترين روش هايي است که براي کنار آمدن با شرايط استرس زا و ناراحتي شناخته شده است. چند دقيقه صحبت کردن با پدر و مادر يا دوستي که حرف تان را مي فهمد از هر آرام بخشي سريع تر عمل مي کند. حتي اگر نمي توانيد با آنها صحبت کنيد برايشان پيغام بگذاريد يا پيامک بفرستيد.

10) ماساژدرماني را فراموش نکنيد

اگر چه ماساژ درماني مي تواند موجب آرامش شما شود اما اين بار ماساژ دادن براي رسيدن به آرامش پيشنهاد شده است. اين توصيه آخر، مخصوص مادراني است که فرزند کوچک دارند. طبق مطالعات انجام شده، مشخص شده است در آغوش گرفتن کودک و يا ماساژ بدن يک نوزاد با روغن بچه مي تواند علاوه بر آرامش کودک موجب آرامش مادر هم شود. با اينکار سطح هورمون استرس کورتيزول در خون مادر پايين مي آيد.

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
(Free SSl)بدست آوردن گواهی نامه‌ی مجانی

نویسنده Amir Shahbazzadeh در سرویس های اینترنت

0 ارسال
1921 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 22:19:04 - 06/14/11
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
آیا شما برای به دست آوردن آرامش به غذا خوردن روی می آورید ؟

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات روانشناسی, Psychology Articles

0 ارسال
1364 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:26:32 - 07/22/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
رابطه نیایش و آرامش

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات فرهنگ و معارف

0 ارسال
2120 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 09:24:44 - 12/13/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
راه های پایین آوردن فشار خون

نویسنده Zohreh Gholami در پزشکی

0 ارسال
1518 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 14:12:35 - 09/18/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
مثبت نگری راز آرامش درون

نویسنده Zohreh Gholami در مطالب جالب ،خواندنی و آموزنده

0 ارسال
1932 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:10:42 - 12/09/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
سیستم مدیریت ارزش بدست آمده برای مدیریت پروژه

نویسنده Hooman Ghayouri در مقالات عمران

0 ارسال
1257 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 11:52:16 - 07/01/11
توسط
Hooman Ghayouri
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
چند نکته مهم برای رسیدن به آرامش

نویسنده Zohreh Gholami در روابط همسران، روابط فرزندان و خانواده

0 ارسال
1525 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:51:24 - 12/08/11
توسط
Zohreh Gholami