Skip to main content

مزایا و معایب سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و کریپتو

آیا باید روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرد؟ مزایا و معایب سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و کریپتو و بررسی اینکه آیا آنها محافظی در برابر تورم هستند یا خیر.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و کریپتو

Bitcoin - نمودار نقطه ایی بیت کوین

آیا باید روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرد؟

معامله در ارزهای رمزنگاری شده مزایای زیادی دارد و همچنین معایب زیادی دارد.
در اینجا سه دلیل اصلی وجود دارد که به نفع و علیه ارزهای رمزپایه عمل می کند را مورد بررسی قرار میدهیم.

Advantages and disadvantages of using cryptocurrency

مزایا:

آنها خصوصی و امن هستند: فناوری بلاک چین که به ارزهای رمزنگاری شده کمک می کند، ناشناس ماندن کاربران را تضمین می کند.
آنها غیرمتمرکز، تغییرناپذیر و شفاف هستند: کل سیستم بر اساس مالکیت مشترک عمل می کند، جایی که داده ها در دسترس همه اعضای مجاز است بدون دستکاریشخصی دیگر.
آنها محافظی در برابر تورم هستند: ارزهای دیجیتال در زمان تورم سرمایه گذاری بزرگی را ایجاد می کنند. به عنوان مثال، سرمایه گذاران اغلب ارز دیجیتال را با طلا مقایسه می کنند. یکی از دلایل این امر این است که، درست مانند طلا، عرضه محدودی دارند، زیرا محدودیتی برای استخراج هر نوع ارز دیجیتال وجود دارد.

معایب:

آنها به طور گسترده درک نشده اند: آنها یک مفهوم نسبتا جدید هستند و پایداری دراز مدت ارزهای دیجیتال باید دیده شود.
آنها مستعد ریسک‌های بالا هستند: نیازی به گفتن نیست که ارزهای دیجیتال به اندازه ریسک‌ها، پاداش‌هایی را به همراه دارند. ماهیت بسیار فرار و سوداگرانه آنها ارزهای دیجیتال را مستعد مارپیچهای تیز رو به پایین می کند. سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به دلایل زیادی می تواند مخاطره آمیز باشد.
یک عامل بازدارنده اصلی می تواند این واقعیت باشد که به نظر می رسد ارز دیجیتال ارزش ذاتی یا اساسی ندارد. یک نوع معادله عرضه و تقاضا وجود دارد که برای تعیین ارزش کریپتوها مانند بیت کوین استفاده می شود.
به علاوه، به راحتی می توان دید که حدس و گمان های ساده از طریق اینترنت چگونه می تواند منجر به افزایش یا کاهش قابل توجه ارزش این سکه ها شود.
همچنین این واقعیت که ارزهای رمزنگاری شده در بسیاری از کشورها ممنوع هستند یا استفاده از آنها محدود شده است.
مقیاس پذیری یک مشکل است: این یک مسئله پیچیده است که بیشتر به جنبه فناوری بلاک چین مربوط می شود. به بیان ساده، ماهیت کند بلاک چین آن را مستعد تاخیر در تراکنش می کند. این امر پرداخت‌های رمزنگاری شده را در مقایسه با روش‌های پرداخت الکترونیکی امروزی ناکارآمد کند.

بررسی ریسک های رمزارزها

این که آیا ارز دیجیتال آینده پول است یا خیر، یک چیز واضح است: سرمایه گذاری در آن بدون انجام تحقیقات کافی برای کسی توصیه نمی شود. سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال پدیده جدیدی نیست. اما با افزایش اخیر محبوبیت و ارزش، همراه با کاهش بازده سپرده‌های بانکی، افراد بیشتری به دنبال مشاوره در مورد ارزهای دیجیتال هستند.

اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دارید، مطمئن شوید که با ارزهای دیجیتال پیشرو مانند بیت کوین شروع کنید، زیرا ارزهای جدیدتر ممکن است نقدینگی کافی نداشته باشند. بازار مملو از کلاهبرداران است. از این رو استفاده از پلتفرم‌های مجاز برای خرید یا تجارت کریپتوها مهم است، به‌ویژه هنگام شروع کار.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یک سرمایه گذاری پرخطر است. باید توجه داشته باشید که احتمال از دست دادن پول شما زیاد است. اگر ریسک پذیر نیستید، بهتر است از آن دوری کنید. راه های زیادی وجود دارد که می توانید از ارزهای دیجیتال سود ببرید - خرید سکه، معامله سکه، استخراج سکه و غیره.

ارزهای رمزنگاری شده نیز بسیار پر نوسان هستند، بنابراین توصیه می‌شود که سرمایه‌گذاری‌های خود را با حجم کم و متنوع شروع کنید کنید. به عبارت ساده، تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید. به عنوان یک مبتدی، اگر در ابتدا به توصیه های متخصص تکیه کنید و به تدریج با تحقیق در مورد موضوع، تخصص خود را افزایش دهید، کمک می کند. برای موفقیت آمیز بودن این نوع تحقیقات، درک درستی از سیاست های تاریخی و فعلی کشورتان در مورد ارزهای دیجیتال نیز مهم است.

مقاله های مفید