کارتن با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

نویسنده lina1, قبل از ظهر 02:46:58 - 10/17/20

« مواردی که در سفارش کارتن بسته بندی باید رعایت شود | همه چیز درباره ی کارتن سه لایه »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

lina1

مقوا به کار رفته در ساخت کارتن

جنس مقوای به کار رفته در ساخت کارتن اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که اصلی ترین هسته تشکیل دهنده کارتن را شامل می شود. از این رو به هنگام خرید حتما به مقوای به کار رفته دقت کرده یا از فروشنده در خصوص آن سوال بپرسید. مقوای مناسب معمولا دارای استحکام و ضخامت کافی بوده و غالبا از چوب درختانی همچون کاج یا صنوبر ساخته می شود.

با این حال ، مقواهای دیگری نیز در این خصوص وجود دارد که مقوای بازیافتی از جمله مهم ترین آنها است. این مقوا معمولا فاقد کیفیت و استاندارهای لازم خواهد بود. هر چند که برای ساخت برخی محصولات نظیر شانه تخم مرغ بهتر است که از این مقوا استفاده شود.

چند لایه بودن کارتن
یکی دیگر از روش های تشخیص کارتن با کیفیت از کارتن بی کیفیت ، بحث چند لایه بودن آن است. معمولا در بازار انواع مختلفی از کارتن وجود دارد که ممکن است دو یا چند لایه باشند. طبیعی است که هر اندازه تعداد لایه های کارتن بیشتر باشد، میزان کیفیت و استحکام آن نیز معمولا بالاتر خواهد بود.

کارتن سه لایه و کارتن پنج لایه از جمله مهم ترین انواع کارتن چند لایه محسوب می شوند که در حال حاضر در بازار کشورمان مورد استفاده قرار می گیرند. در ساخت کارتن چند لایه معمولا لایه های رویی و زیرین از یک نوع مقوا و لایه های میانی از مقواهای دیگری نظیر کارتن شیاردار استفاده خواهد شد.

انعطاف پذیری کارتن
هر اندازه که یک کارتن انعطاف پذیرتر باشد، معمولا کیفیت آن نیز بالاتر خواهد بود و برعکس. معمولا کارتن های سه لایه یا کارتن های سینگل فیس از این نوع کارتن ها محسوب می شوند. چنین کارتن ها قابلیت بیشتری برای حمل کردن اجسام و وسایل مختلف دارند و کاربرد بیشتری نیز خواهند داشت.

اتصالات کارتن
اتصالات کارتن نیز یکی دیگر از مهم ترین راه ها برای تشخیص کارتن با کیفیت خواهد بود. انواع مختلفی از اتصالات کارتن وجود دارد که ما به برخی از آنها اشاره می کنیم.

اتصالات دوخت ، چسب و منگنه از مهم ترین آنها هستند که هر کدام ویژگی های خاص خود را خواهند داشت. بنابراین نمی توان به طور قطع گفت که کدام یک از آنها با کیفیت تر هستند. این مساله به چیزی بستگی دارد که قرار است با استفاده از کارتن حمل شود.

نوع درخواست شما در خصوص کارتن
همانگونه که اشاره شد انواع مختلفی از کارتن در بازار وجود داشته و نمی توان گفت که همه مشتریان به دنبال خرید کارتن مرغوب و با کیفیت بالا هستند. چرا که ماهیت برخی از کارها به گونه ای است که اساسا بهتر است از کارتن بازیافتی استفاده شود. بنابراین شما هم بهتر است قبل از خرید متناسب با استفاده ای که از کارتن دارید، نوع آن را مشخص کنید. ممکن است در برخی از موارد بهترین گزینه برای شما همان کارتن بازیافتی باشد.

ما به مهم ترین نشانه ها و نکات برای تشخیص یک کارتن باکیفیت اشاره کردیم که قطعا در خصوص تشخیص کارتن بازیافتی و کارتن مرغوب و باکیفیت نیز به شما کمک خواهد کرد. با این حال ، روش های دیگری نیز برای این کار وجود دارد. از جمله آنکه شما می توانید از فروشنده در خصوص کیفیت کارتن سوال بپرسید یا آنکه از افرادی که قبلا تجربه خرید داشته اند نیز می توانید جویا شوید. در ادامه به مواردی که در تشخیص کارتن بازیافتی به شما کمک می کند خواهیم پرداخت.

راه های تشخیص کارتن بازیافتی
برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. از رنگ کارتن گرفته تا نوع صدای برخواسته از آن می تواند در این مسیر به شما کمک کند. ما در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

رنگ کارتن
به طور کل یکی از بهترین روش ها برای تشخیص کارتن مرغوب و باکیفیت رنگ آن است. برای تشخیص کارتن بازیافتی هم بهتر است ابتدا به رنگ آن توجه کنید. کارتنی که رنگ آن به سمت رنگ طوسی بیشتر متمایل باشد، به احتمال زیاد آن کارتن ، بازیافتی خواهد بود.

از طرف دیگر هر اندازه که رنگ کارتن از رنگ طوسی فاصله گرفته و روشن تر شود، به احتمال زیاد از جنس باکیفیت تری ساخته شده است. معمولا کارتن هایی که به رنگ زرد روشن هستند، جنس مرغوب تر و بهتری دارند. بنابراین می توان گفت هر اندازه رنگ کارتن تیره تر باشد، به احتمال بسیار زیاد جنس آن از کیفیت کمتری برخوردار خواهد بود و برعکس.

صدای کارتن
صدای کارتن مورد نظر یکی دیگر از روش های تشخیص کارتن بازیافتی و کارتن با کیفیت خواهد بود که شاید کمتر به آن دقت کرده باشید. معمولا هنگامی که به کارتن باکیفیت ضربه بزنید، صدای تیزی از خود منتشر می کند که بیشتر شبیه به صدای چوب خواهد بود.

این در حالی است که هنگامی که به کارتن بی کیفیت ضربه بزنید، معمولا نوع صدا متفاوت خواهد بود. در این صورت غالبا نوع صدا به صورت بم و پوک است. این مساله نشان می دهد که به احتمال زیاد جنس کارتن مورد نظر به صورت بازیافتی است. هر چند در خصوص صدا نیز بهتر است از فروشندگان یا کارشناسان این حوزه یا افرادی که قبلا تجربه خرید داشته اند، سوال کنید.

عدم استحکام و مقاومت
در فرایند تولید کارتن بازیافتی معمولا از برخی مواد خاص نظیر نشاسته استفاده می کنند تا استحکام بیشتری داشته باشد. با این حال، باز هم میزان استحکام آن همانند کارتن با کیفیت نخواهد بود. از این رو یکی از نشانه های کارتن بازیافتی عدم مقاومت و استحکام آن است. تشخیص این موضوع به وسیله دست زدن به کارتن امکان پذیر خواهد بود. در واقع چنانچه شما کارتن با کیفیت را در کنار کارتن بازیافتی و بی کیفیت قرار داده و دست بزنید، کاملا قادر به تشخیص آنها از یکدیگر خواهید بود.

وجود ناخالصی در کارتن
اغلب در کارتن های بازیافتی استاندارد های تولید کارتن رعایت نمی شود و میزان قابل توجهی در آنها ناخالصی وجود دارد. ریشه این ناخالصی به آنجا برمی گردد که معمولا در میان مواد اولیه کارتن بازیافتی که همان کارتن ضایعاتی بوده، ناخالصی های متعددی نظیر چوب ، پلاستیک یا مواد دیگر وجود دارد. هر چند که در فرایند بازیافت تلاش می شود تا این ناخالصی ها گرفته شود، اما باز هم اگر دقت کنید می توانید بر روی ورقه کارتن نمونه هایی از ناخالصی را پیدا کنید.

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
کارتن مواد غذایی چه استاندارد هایی دارد

نویسنده lina1 در اقتصادی

0 ارسال
311 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 20:42:11 - 09/30/20
توسط
lina1
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
ظروف یکبار مصرف چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات تغذیه, Nutrition Articles

0 ارسال
1652 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:09:53 - 11/28/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
کنجد چه خواص هایی دارد ؟

نویسنده BMtips در متفرقه

0 ارسال
3920 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 14:33:38 - 12/19/20
توسط
BMtips
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
ثبت برند چه هزینه هایی دارد؟

نویسنده companyregisterir در مقالات حقوق و علوم سیاسی

1 ارسال
893 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:33:14 - 05/08/18
توسط
kiasabt
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
کارتن سازی

نویسنده mahsabk در مطالب جالب ،خواندنی و آموزنده

0 ارسال
566 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:48:49 - 12/05/18
توسط
mahsabk
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
انواع چاک زن کارتن

نویسنده lina1 در اقتصادی

0 ارسال
328 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 14:45:38 - 10/06/20
توسط
lina1
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
آشنایی با کارتن سینگل فیس

نویسنده lina1 در اقتصادی

0 ارسال
204 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 01:44:58 - 10/08/20
توسط
lina1