انواع چاک زن کارتن

نویسنده lina1, بعد از ظهر 14:45:38 - 10/06/20

« آشنایی با کارتن سینگل فیس | کارتن مواد غذایی چه استاندارد هایی دارد »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

lina1

دستگاه چاک زن به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

دستگاه چاک زن دستی
و دستگاه چاک زن اتوماتیک

هرکدام از این دستگاه ها برای کارگاه و کار مشخصی مناسب هستند. در ادامه این بخش هر دو مدل را معرفی کرده و توضیحاتی هم درباره کاربرد های هرکدام ارائه خواهیم کرد.

دستگاه چاک زن دستی

دستگاه چاک زن دستی کارتن جزء جدایی ناپذیر تولیدی های کارتن و جعبه است. در کارتن سازی ها و جعبه سازی ها ، بیشتر مشتری ها سفارش هایی مانند جعبه کفش دارند. آن ها پس از تولید جعبه کفش ، به کارتن مادر نیاز دارند تا بتوانند آن جعبه ها را بسته بندی کنند.

تیراژ کارتن مادر بسیار کمتر است، اما برای اینکه تولیدکننده، اصول مشتری مداری را رعایت کند، باید کارتن مادر هم داشته باشد. برای تولید کارتن بزرگ استفاده از دستگاه چاک دستی به صرفه است. دستگاه چاک زن دستی برای تولید همه کارتن ها کاربرد دارد.

قیمت دستگاه چاک دستی کمتر از دستگاه چاک زن اتومات است. بیشتر استفاده از دستگاه چاک دستی برای کارتن های بزرگ ، مانند کارتن یخچال ، کارتن تلویزیون و کارتن های تیراژ پایین است. برای تولید کارتن در کارگاه کارتن سازی ، به دستگاه چاک زن کارتنی نیاز داریم تا خط تولید کارتن را کامل کنیم.

دستگاه چاک زن اتومات

دستگاه چاک اتومات بیشتر برای کارتن های بدون چاپ و تیراژ بالا استفاده می شود، چون این کارتن ها فقط نیاز به چاک زدن دارند. برای نمونه کارتن خیار ، کارتن کدو و دیگر کارتن های این چنینی ، تیراژ و سفارش بالایی دارند، اما چاپ ندارند. پس دستگاه چاک زن اتومات برای آن ها مناسب است.

اما اگر بخواهیم روی کارتن چاپ کنیم و تیراژ هم بالا باشد، دستگاه چاپ فلکسو انتخاب بهتری است، چون از نظر قیمت اختلاف چندانی با دستگاه چاک زن اتومات ندارد، اما هم زمان روی کارتن چاپ می کند و چاک هم می زند.

البته بیشتر کسب و کارها از دستگاه چاک زن دستی استفاده می کنند. چون هم کار با این دستگاه راحت تر است و هم قیمت آن کمتر از دستگاه اتومات است. همانطور که اشاره شد، استفاده از دستگاه چاک زن دستی برای تولید کارتن های بزرگ ، مانند کارتن یخچال یا کارتن تلویزیون که تیراژ پایینی دارند هم مناسب است.

برندهای مختلف دستگاه چاک زن در بازار ایران
در بازار ایران دستگاه چاک زن به برندهای محدودی موجود است. با جست وجوی مختصری در اینترنت ، می توانید انواع برندهای موجود از دستگاه چاک زن دستی و اتومات در بازار ایران را پیدا کنید. در این بخش اشاره مختصری به بعضی از برندهای موجود می کنیم:

دستگاه چاک زن دستی ایپک

شرکت ایپک یکی از تولیدکنندگان دستگاه چاک زن دستی است که در بازار ایران وجود دارد. چاک زن دستی ایپک در دسته ماشین آلات کارتن سازی ، جعبه سازی و ورق سازی این شرکت قرار دارد. از مهم ترین ویژگی های چاک زن دستی ایپک می توان به این موارد اشاره کرد:

مناسب چاک زدن کارتن های بزرگ و تیراژ پایین
دارای تنظیم آسان و سریع
دارای تیغه با کیفیت بالا
و دارای سیلندر با آبکاری کروم

دستگاه چاک زن کارتن سازی دایکات پک

شرکت دایکات پک هم دستگاه چاک زن تولید می کند. این دستگاه تیغه هایی از جنس اسپیکا یا فولاد دارد که برای جداسازی درهای طول و عرض از آن ها استفاده می شود. از سایر ویژگی های این دستگاه می توان به این موارد اشاره کرد:

دارای گوشه زن برای مشخص کردن لب چسب کارتن
دارای تنظیمات آسان
دارای دو مدل دستی و اتومات
دارای ضمانت تعمیر و تعویض قطعات دستگاه
روش کار با دستگاه چاک زن
در نصب و راه اندازی دستگاه چاک دستی یا اتومات ، تراز بودن دستگاه چندان مهم نیست. اما پایه های آن باید به طور کامل روی زمین نشسته باشند تا حین کار هیچ لرزشی نداشته باشد. دستگاه چاک زن کارتن چه دستی باشد و چه اتومات ، هنگام کار فشار زیادی را متحمل می شود. بنابراین احتمال شکستن تیغه دستگاه بالاست.

پس از بستن سایز در دستگاه چاک ، حتما پیچ و مهره های تیغه را محکم کنید. دستگاه چاک ، قسمت چاک کارتن را می زند. گوشه زن هم دارد که همان قسمت چسب خورده کارتن است. پس از زدن چهار خط کارتن ، طول و عرض کارتن مشخص می شود. طبق همان خط ، می توان دستگاه چاک دستی را تنظیم کرد.

در دستگاه چاک زن اتومات ، طبق نمونه کارتن یا اندازه هایی که داریم، طول و عرض را تنظیم می کنیم. به طور معمول در کارتن دو طول و دو عرض داریم. قسمت ارتفاع هم همان وسط کارتن است؛ یعنی همان قسمت بین دو درب کارتن که تا می شوند.

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp