انجمن متا: طراحی سایت و سئو - دانلود قالب و تم - کریپتو

پزشکی، بهداشت، درمان، خانواده، مقاله (عمومی) => مقاله, Article => مقالات مدیریت, Management Articles => نويسنده: Zohreh Gholami در بعد از ظهر 16:55:31 - 08/05/11

عنوان: ۷ سوال با پاسخ در مورد مدیریت زمان
رسال شده توسط: Zohreh Gholami در بعد از ظهر 16:55:31 - 08/05/11
۷ سوال با پاسخ در مورد مدیریت زمان

سوال اول:
اگر مدیریت هوش،مدیریت بازاریابی،مدیریت تحول،مدیریت ریسک،مدیریت ذهن و هوش،مدیریت انگیزش، مدیریت استرس،مدیریت خلاقیت و کارآفرینی و... را بعنوان فرزندان مدیریت زمان در نظر بگیریم; آن وقت مادر مدیریت زمان؟

پاسخ: مدیریت خویشتن



سوال دوم:
تصور کنید بانکی دارید که در آن هر روز صبح 86 هزار و 400 تومان به حساب شما واریز می شود و تا آخر شب فرصت دارید همه پول ها را خرج کنید ،‌چون آخر وقت حساب خود به خود خالی می شود.
در این صورت شما چه خواهید کرد؟

پاسخ: هر شبانه روز 86400 ثانیه هست!


سوال سوم:
اولویت کارها برای مدیریت زمان به صورت های مختلف مطرح شده است. اما یکی از معروفترین آنها،‌‌‌ دسته بندی کارها براساس مهم و فوری بودن کارها می باشد که به چهار بخش تقسیم می شوند. فوری و غیر مهم/ نه مهم نه فوری/مهم و فوری/مهم و غیر فوری. پر واضح هست که اولویت اول با کارهای مهم و فوری می باشد و کارهایی که نه مهم باشند و نه فوری،‌‌‌ در بخش چهارم قرار می گیرند.
خب حالا کدامیک از کارهای  الف : مهم و غیر فوری و ب: فوری و غیر مهم ، ‌‌‌در بخش دوم قرار می گیرند؟

پاسخ: کار مهم و غیر فوری


سوال چهارم:
اگر قرار شود به 5 سال پیش خودتان برگردید چه کارهایی انجام می دهید؟ پس برای لحظاتی پرواز کنید به 5 سال پیش!
اگر به 5 سال قبل برگردید کدامیک از کارهایی که در این 5 سال اخیر انجام دادید را دوباره انجام نمی دهید؟
اگر به 5 سال قبل برگردید کدامیک از کارهایی که در این 5 سال اخیر انجام ندادید را دوست دارید یا لازم می دانید که انجامشان دهید؟

پاسخ: اصل تفکر بر مبنای صفر


سوال پنجم:
فرض کنید شما مدیر یک شرکت هستید. به مدت دو هفته به مسافرت می روید. وقتی برگشتید٬ می بینید که در میل باکس شما 700 نامه ی الکترونیکی از طرف مشتریان شرکت برایتان ارسال شده است. با توجه به اصول مدیریت زمان چه کاری انجام می دهید. دقت کنید جواب دادن به 700 ایمیل حدود 60 ساعت زمان می برد! در ضمن نامه ها به ایمیل مدیر فرستاده شده است نه ایمیل منشی مدیر(یعنی جواب دادن به آنها کار منشی نمی باشد).

پاسخ: همه رو حذف کنید! اگر ایمیل شان مهم باشد دوباره می فرستند!


سوال ششم:
اگر هر شبانه روز بجای 24 ساعت 26 ساعت بود از آن 2 ساعت اضافه چگونه استفاده می کردید؟!
آیا در این مورد اهمیت مدیریت زمان بیشتر می شد؟!
آن 2 ساعت را می خوابیدید؟! 
در آن 2 ساعت تفریح می کردید؟! 
آن 2 ساعت را صرف کمک به دیگران می کردید؟! و... خودتان پاسخ دهید. 

پاسخ: قانون پارکینسون


سوال هفتم: 
کدام غلط هست؟
1- وقتی کاری برایم پیش می آید بستگی به حوصله ام دارد که همان موقع انجام دهم یا خیر.
2- اگر جزئیات کاری برایم کاملاً مشخص نباشد آن را انجام نمی دهم.
3- عادت دارم چند کار را با هم و همزمان انجام دهم. 

پاسخ: هر سه مورد غلط هستن!


جعبه متن
منبع: novin21.blogsky.com