برساژ بهترین راه حل برای سفید کردن دندان

نویسنده Zohreh Gholami, بعد از ظهر 18:31:59 - 11/20/11

گفت و گو با متخصص درباره بيماران همودياليزي »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

Zohreh Gholami

برساژ بهترین راه حل برای سفید کردن دندان

بالا بودن میزان فلوراید آب موجب تغییر رنگ دندان می‌شود
[/b]


یک دندانپزشک با بیان اینکه برساژ بهترین راه حل برای سفید کردن دندان به شمار می‌رود، گفت: سفید کردن دندان به مجموع اقداماتی گفته می‌شود که موجب برطرف کردن تغییر رنگ داخلی دندان و در نتیجه افزایش میزان درخشندگی آن می‌شود.

دکتر مهدی عباسی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که سفید کردن دندان معمولا در مطب و منزل امکان پذیر است، اظهار داشت: انجام این عمل در مطب، توسط دندانپزشک و با قرار دادن مواد مخصوص روی دندان انجام می‌شود که در این روش به علت قدرت بالای مواد سفید کننده پروسه‌ی درمان در زمان کوتاه‌تری به نتیجه مطلوب می‌رسد.

وی با بیان این كه سفید کردن دندان در منزل امکان پذیر است، ادامه داد: پس از مراجعه بیمار به مطب، پزشک معالج می‌تواند از دندان‌های وی قالب تهیه کند و مواد سفید کننده را در اختیار بیمار قرار دهد تا به راحتی در منزل از این مواد استفاده کند.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی افزود: استفاده از دستگاه‌های خاص که با تولید نور سبب فعال شدن مواد سفید کننده می‌شود نیز از دیگر روش‌های سفید کردن دندان در منزل است که استفاده از این دستگاه‌ها الزامی نیست و صرفا می‌توانند تا حدی تعداد جلسات درمانی را کاهش دهد.

وی با اشاره به برخی از غذاهای رنگی مانند قهوه، چای، نوشابه و دخانیات که موجب بروز بد رنگی دندان‌ها می‌شود، گفت: برساژ بهترین روش برای از بین بردن بد رنگی و سفید کردن دندان‌ها است.

دکتر عباسی افزود: علاوه بر غذاهای رنگی، عوامل داخلی نیز وجود دارند که تنها به قسمت عاج دندان آسیب می‌رسانند که برای برطرف کردن آن از روشی به نام «بلچینگ» به معنای سفید کردن دندان استفاده می‌شود.

این دندانپزشک با اشاره به خاصیت سوزانندگی برخی از مواد سفید کننده دندان گفت: این مواد به دلیل غلظت بالایی که دارند در صورت تماس با لب و بافت‌های دهانی بیمار باعث ایجاد سوختگی می‌شود به همین دلیل الزامی است این مواد تنها توسط پزشک معالج انجام شود.

وی با اشاره به عوارض و حساسیت‌های ناشی از سفید کردن دندان‌ها گفت: در طول درمان ممکن است دندان بیمار نسبت به سرما و گرما حساسیت نشان دهد که البته در اکثر افراد این حساسیت مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند ولی در صورت مشاهده ناراحتی در افراد می‌توان از مواد ضد حساسیت دندان جهت درمان استفاده کرد که معمولا 2 هفته پس از پایان دوره‌ی درمانی به صورت خودبه‌خود بهبود پیدا می‌کند.

دکتر عباسی با بیان اینکه سفید کردن دندان‌ها در بسیاری از افراد سبب بهبود وضعیت ظاهری و افزایش اعتماد به نفس می‌شود و می‌تواند در ارتباط اجتماعی نیز تاثیر به سزایی داشته باشد، ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده درمان‌های رایج سفید کردن موجب کاهش استحکام دندان‌ها نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ماندگاری سفید کردن دندان به عواملی از جمله وضعیت بهداشت فرد، رژیم غذایی و کاهش استفاده از مواد غذایی رنگی بستگی دارد و هر چه وضعیت بهداشتی دهان بهتر باشد سفیدی دندان ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

این دندانپزشک با اشاره به اینکه در طول درمان دندان‌ها نسبت به رنگ پذیری حساس‌تر هستند، گفت: رعایت بهداشت و عدم استفاده از مواد رنگی به خصوص در این دوره از عوامل موثر در افزایش سفیدی دندان‌ها است.

دکتر عباسی در ادامه یادآور شد: سفید کردن دندان‌ها در داخل مطب به 2 تا 3 جلسه درمان برای رسیدن به رنگ مطلوب نیاز داد ولی در روش داخل منزل طول دوره ی درمان به طور معمول 2 هفته است که در طی این زمان فرد به صورت روزانه از مواد سفید کننده استفاده می‌كند البته بر اساس مطالعات انجام شده نتیجه‌ی نهایی سفید کردن دندان در مطب و منزل با یکدیگر یکسان است.

این دندانپزشک یکی از علل تغییر رنگ در دندان‌ها را زیاد بودن میزان فلوراید در آب دانست و گفت: میزان فلوراید بالا در آب موجب بروز فلوروزیس می‌شود که این مسئله معمولا در مناطقی که بیشتراز آب چاه استفاده می‌کنند شیوع دارد.

وی اضافه کرد: معمولا دندان‌های افراد ساکن در مناطقی که از آب چاه استفاده می‌کنند دچار خطوط رنگی است که این رنگ ممکن است از سفید تا قهوه‌ای متغیر باشد.

دکتر عباسی در پایان خاطرنشان کرد: زنان باردار، شیرده و کسانی که دچار تحلیل لثه و حساسیت دندانی هستند نباید دندان‌ها را سفید کنند.

minatehrani

سفید کردن دندان ها و اصول دندانپزشکی زیبایی
عوامل مختلفی میتوانند سبب تغییر رنگ دندان ها شوند ، از جمله : پوسیدگی ها ، جرم های دندانی ، برخی دارو ها (مانند تتراسایکلین) ، مصرف زیاد نوشیدنی ها و خوراکی های رنگ دار (مانند قهوه و چای) و مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی ، سایش های دندانی ( به علت محکم مسواک زدن یا دیگر عوامل ساینده ) و افزایش سن و عوامل مادرزادی .
تغییر رنگ دندان ها میتواند قهوه ای ، زرد ، خاکستری ، لکه های سفید گچی ، سیاه رنگ و ... باشد .
بسته به علت تغییر رنگ ، روش های درمانی متفاوتی توصیه میشوند. از جمله روش دای درمانی میتوان به "جرم گیری"، "سفید کردن دندان ها (بلیجینگ)"،" لمینیت و ونیر های کامپوزیتی و سرامیکی"، "لومینیر ها"و "روکش ها (crown)" اشاره کرد . در ادامه به خلاصه ای از چند روش درمانی در دندان پزشکی زیبایی می پردازیم :
جرم گیری و پالیش
جرم گیری درمان کننده ی برخی تغییر رنگ ها ،و پیشگیری کننده از پوسیدگی های دندانی و بیماری های لثه ای است . نیاز افراد مختلف به جرم گیری ، متفاوت است و به ترکیبات بزاقی و میزان رعایت بهداشت دهانی بستگی دارد.
در برخی افراد، ترکیبات معدنی موجود در بزاق زیاد بوده و اصطلاحا بزاق جرم سازی دارند ، در نتیجه این افراد، در فواصل زمانی کمتری نیاز به جرم گیری پیدا میکنند . همچنین هرچقدر کیفیت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بهتر باشد ، نیاز به جرم گیری کمتر خواهد بود. در نهایت ، تشخیص کلی با دندان پزشک شما بوده و زمان ملاقات بعدی را به شما توصیه خواهند کرد.


Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
سفیدکردن دندان‌ها (چند روش طبیعی برای داشتن دندان هایی سفید)

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات دندان پزشکی

0 ارسال
1628 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 09:06:18 - 11/09/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
سفید كردن دندان با مواد برای همه افراد موثر نیست

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات دندان پزشکی

0 ارسال
1936 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 09:02:30 - 12/14/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
بهترین روش برای سرخ کردن سبزیجات

نویسنده Zohreh Gholami در اخبار تغذیه

0 ارسال
1345 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 11:58:06 - 12/20/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
بهترین روش برای پیدا کردن مشکل سرعت سایت و انجمن

نویسنده guld118 در سرویس های اینترنت

0 ارسال
1040 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 13:07:48 - 09/22/17
توسط
guld118
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
چند راه ساده برای شاد کردن خانمها

نویسنده Zohreh Gholami در مطالب جالب ،خواندنی و آموزنده

0 ارسال
1182 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:55:16 - 07/06/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
5 دليل اصلي دندان‌درد و راه‌حل‌هاي آن

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات دندان پزشکی

0 ارسال
2132 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 18:25:36 - 12/10/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
پر کردن دندان ها با اشعه

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات دندان پزشکی

0 ارسال
1391 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:41:00 - 08/15/11
توسط
Zohreh Gholami