انجمن متا: طراحی سایت و سئو - دانلود قالب و تم - کریپتو

پزشکی، بهداشت، درمان، خانواده، مقاله (عمومی) => پزشکی، بهداشت، درمان => پزشکی => نويسنده: Zohreh Gholami در بعد از ظهر 14:07:01 - 11/29/11

عنوان: طب سوزنی و افزایش توانایی هوازی بیماران قلبی
رسال شده توسط: Zohreh Gholami در بعد از ظهر 14:07:01 - 11/29/11
طب سوزنی و افزایش توانایی هوازی بیماران قلبی

121.bmp
یک متخصص پزشکی ورزشی و بازتوانی قلبی گفت: طب سوزنی توانایی هوازی بیماران قلبی را افزایش می دهد.

دکتر بهزاد حیدرپور اظهار داشت: این روش درمانی می تواند با تغییر در مواد درونزای بدن تغییرات مفیدی را ایجاد کند.

دکتر حیدرپور افزود: بیماران قلبی که طب سوزنی می شوند در مقایسه با کسانی که تحت این درمان قرار نمی گیرند می توانند در پیاده روی مسافت بیشتری را طی کنند.

وی گفت: طب سوزنی باید حداقل 10 جلسه بطور منظم انجام شده و توسط متخصص آگاه به بیماری های قلبی انجام شود.

این متخصص خاطر نشان کرد: نقاط طب سوزنی در بیماران قلبی خاص بوده و باید مورد هدف این درمان قرار بگیرند.

دکتر حیدرپور تصریح کرد: سطح خونی یک پیام رسان خاص،  تومور نکروز فاکتور آلفا، معمولا پس از درمان با طب سوزنی واقعی افت می کند، از آنجایی که تومور نکروز فاکتور آلفا از جمله عواملی است که به کاهش حجم عضلانی و قدرت عضلانی منجر می شود می تواند این اثر مثبت بر عملکرد عضله اسکلتی را توضیح دهد.
عنوان: پاسخ : طب سوزنی و افزایش توانایی هوازی بیماران قلبی
رسال شده توسط: bakhshifatemeh در بعد از ظهر 19:39:38 - 07/25/18
 طب سوزنی یا سوزن درمانی که به زبان چینی به آن ژن جیو (ZHEN JIU) گفته می‌شود مهم‌ترین شاخه طب سنتی چینٰ است است که با فروکردن سوزن‌های بسیار نازک به نقاط خاصی از بدن که گذرگاه‌های انرژی دانسته می‌شوند باعث تسکین درد یا درمان مشکل خاصی از بیمار می‌شود. براساس تئوری طب سوزنی، این نقاط خاص بر روی مسیرهای خاصی از بدن با نام گذرگاه قرار دارند که انرژی حیات که در زبان چینی به آن «چی» (QI) گفته می‌شود در آن‌ها جریان دارد.
پس از آن که طب سوزنی نیز به مانند سایر روش‌های طب سنتی در دنیا، از سیستم‌های پزشکی و بهداشتی چین حذف و با طب کلاسیک جدید جایگزین شده بود، در زمان مائو و به دلیل کمبود پزشک در چین، مجدداً بر سر زبان‌ها افتاد.
آموزش طب سوزنی در ایران
طب سوزنی از اواخر قرن بیستم توسط پژوهشگران مورد پژوهش جدی علمی قرارگرفته‌است، هم از جهت نحوه اثر آن و پایه‌هایش و هم از جهت اثرهای بالینی‌اش. در گذشته‌های نه چندان دور توافقی میان پزشکان و درمانگران بر علمی بودن و مؤثر بودن اثرهای ناشی از درمان طب سوزنی حاصل نمی‌شد اما اکنون با آزمایش‌های بالینی گوناگون بر اثبات‌پذیری درمان و تسکین بیماری‌های مختلف دیگر اثر طب سوزنی چیزی فراتر از دارونما گشته‌است
آموزش طب سوزنی در چین
طب سوزنی چین شاخه‌ای کل‌نگر از پزشکی با قدمتی پنج هزارساله است که حتی پس از مدتی چنین طولانی، همچنان در حال حاضر نیز در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به عنوان مکملی برای پزشکی غربی، کاربرد فراوانی برای ارتقاء سلامت و درمان بیماران دارد. کتاب «طب داخلی امپراتور زرد» مهمترین مرجع باقی‌مانده از ۲۵۰۰ سال پیش است که حاوی مبانی اصلی طب سوزنی است.
طب سوزنی
آموزش طب سوزنی
فواید طب سوزنی و خطرات طب سوزنی
هزینه طب سوزنی
عوارض طب سوزنی
طب سوزنی برای زیبایی پوست
طب سوزنی برای لاغری
مراقبت بعد از طب سوزنی
آموزش طب سوزنی در ایران
آموزش طب سوزنی در چین
آموزش طب سوزنی در  تهران