انجمن متا: طراحی سایت و سئو - دانلود قالب و تم - کریپتو

پزشکی، بهداشت، درمان، خانواده، مقاله (عمومی) => کودکان => خانواده => مقالات سنی کودکان => نويسنده: Zohreh Gholami در بعد از ظهر 17:13:43 - 11/22/11

عنوان: برآورده کردن خواسته های کودک بدون قید و شرط تا یک سالگی
رسال شده توسط: Zohreh Gholami در بعد از ظهر 17:13:43 - 11/22/11
برآورده کردن خواسته های کودک بدون قید و شرط تا یک سالگی

خواسته هاي كودك را تا يك سالگي بي قيد و شرط برآورده كنيد
[/b]

بيشتر مادرها به علت ترس از بغلي و وابسته شدن كودك سعي مي كنند كه نياز هاي كودك را كمي با تأخير برآورده مي كنند و بايد خواسته هاي كودك را تا يك سالگي بي قيد و شرط بر آورده كرد.

فوق تخصص روانپزشكي كودك و نوجوان ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ مادرها بايد به محض گريه نوزاد به سمت او بروند، او را نوازش كنند و با آرامش علت گريه نوزاد را بررسي كنند لازم است كه مادر مطمئن شود كه مشكل كودك جدي نيست و بيماري يا خطر مهمي تهديدش نمي كند.

دكتر بهروز جليلي افزود: بسياري از مادران نگران اين هستند كه كودكشان بيش از حد به آنها وابسته شود و از بغل كردن كودكشان اجتناب مي كنند كه بايد اين نكته را بدانند كه تا يكسالگي به هيچ عنوان نگران بغلي شدن و وابستگي كودك نباشند.

وي تصريح كرد: معمولا كودكان در حدود سنين يك سالگي خيلي دنبال مادر هستند و اين به علت پديده اي به نام اضطراب جدايي است اين پديده در حدود سنين 12 تا 18 ماهگي در ذهن كودك شكل مي گيرد و فكر مي كند كه رفتن مادرش بي بازگشت است در نتيجه كودك دچار اضطراب شده و بي قرار مي شود.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران به مادران توصيه كرد: بعد از يك سالگي كم كم، اما با علاقه و محبت از فرزندشان فاصله بگيرند، يعني اگر براي كاري به آشپزخانه مي روند و از ديد كودك پنهان هستند، قبل از نگراني كودك خود را به كودك نشان دهند.