انجمن متا: طراحی سایت و سئو - دانلود قالب و تم - کریپتو

پزشکی، بهداشت، درمان، خانواده، مقاله (عمومی) => اخبار و مطالب روز => اطلاعات عمومی، اخبار، مطالب آموزنده، ورزشی، سینما، عکس، موزیک، طنز و... => فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT) => نويسنده: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 15:51:41 - 06/16/12

عنوان: دانستنی های جدید گوگل برای فارسی زبان ها, Google
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 15:51:41 - 06/16/12
(http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/images/theme-online-safety-home.png)

ایمن ماندن در حالت آنلاین (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/online-safety/)
نکات مهم برای حفظ ایمنی در وب، از جمله
انتخاب گذرواژه‌های قوی (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/online-safety/passwords/) و اجتناب از بدافزار (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/online-safety/malware/)  . درخصوص توصیه‌های مربوط به حفظ ایمنی خانواده خود در حالت آنلاین، همچنین می‌توانید از مرکز ایمنی خانواده ما بازدید کنید.

(http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/images/theme-data-on-the-web-home.png)
داده‌های شما در وب (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/data-on-the-web/)
درباره داده‌های خود در وب و اینکه چگونه این داده‌ها وب‌سایت‌ها را برای شما مفیدتر می‌کنند، بیشتر بدانید، از جمله اینکه
کوکی‌ها چه (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/data-on-the-web/cookies/) هستند و آدرس IP شما چگونه به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند موقعیت مکانی شما را حدس بزنند (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/data-on-the-web/ip-addresses/) 

(http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/images/theme-data-on-google-home.png)
داده‌های شما در Google (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/data-on-google/)
درمورد داده‌های خود در Google اطلاعاتی کسب کنید و ببینید داده‌های شما چگونه به مفیدتر شدن سرویس‌های ما کمک می‌کنند، مثلاً،
چه چیزی در گزارش‌های جستجو ذخیره شده است (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/data-on-google/search-logs/) ، و ما چگونه از داده‌ها برای نمایش نتایج مرتبط شما (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/data-on-google/more-relevant/)  و حتی پیش‌بینی بیماری‌ها (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/data-on-google/helping-society/)  استفاده می‌کنیم

(http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/images/theme-manage-data-home.png)

مدیریت داده‌های شما (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/manage-data/)

توصیه‌هایی برای کنترل داده‌ها در حالت آنلاین، شامل
مدیریت کوکی‌ها (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/manage-data/cookies/)  ، مرور در حالت خصوصی (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/manage-data/incognito-mode/)  و انتقال داده‌های خود به داخل و خارج از محصولات  (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/manage-data/takeout/)

عنوان: ایمن ماندن در حالت آنلاین
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 15:54:57 - 06/16/12
نکات و توصیه‌هایی برای امنیت بیشتر در وب...

چیزهای جالب بسیاری وجود دارد که می‌توانید به صورت آنلاین انجام دهید و آنها را کاوش کنید با این وجود برخی مواقع اینترنت کمی ‌ترسناک می‌شود. درست مانند دنیای واقعی، باید ایمنی و امنیت خود را حفظ کنید. خواه یک کاربر اینترنت جدید یا کاربر با سابقه باشید، بهتر است هنگام اشتراک‌گذاری داده‌های خود به طور آنلاین و مرور امن، اطلاعات خود را درباره بهترین اقدامات به روز کنید. در اینجا ما برای حفظ امنیت بیشتر شما در وب توصیه‌هایی را به همراه یک مرور کلی بر برخی از ابزارهای امنیتی که Google ارائه می‌کند در اختیار شما قرار می‌دهیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فلسفه ایمنی ما و نحوه گزارش دادن مشکلات مربوط به ایمنی در هر یک از سرویس‌های ما، به
صفحه امنیت سازمان ما مراجعه کنید.  (http://www.google.com/intl/fa/about/company/security.html).
عنوان: گذرواژه‌ها
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 15:58:06 - 06/16/12
گذرواژه‌ها اولین خط دفاعی در مقابل جرایم سایبری هستند. توجه کنید که برای هر یک از حساب مهم خود گذرواژه‌های قوی و متفاوتی را انتخاب کنید و آنها را به طور مرتب تغییر دهید. در اینجا چند ایده برای ایجاد گذرواژه‌های قوی آورده شده است.

1-برای همه حساب‌های مهم خود از یک گذرواژه اختصاصی استفاده کنید.

    از گذرواژه‌های اختصاصی برای حساب‌های خود استفاده کنید، به خصوص حساب‌های مهمی ‌مانند ایمیل و حساب بانکی آنلاین. ممکن است چندین حساب در وب داشته باشید در این صورت نمی‌توانید امنیت همه آنها را ضمانت کنید. خلافکارها سایت‌هایی را مورد هدف قرار می‌دهند که از امنیت بالایی برخوردار نیستند، تا بتوانند نامهای کاربری و گذرواژه‌ها را جمع‌آوری کنند و در برابر سایت‌های معروف دیگر آنها را امتحان کنند. وقتی از یک گذرواژه مشابه در وب استفاده می‌کنید، یک مجرم سایبری می‌تواند به آن گذرواژه از یک سایت دارای امنیت کمتر پی برده و از آن برای به خطر انداختن حساب‌های مهم شما استفاده کند.

2-استفاده از یک گذرواژه طولانی

    هر چه گذرواژه طولانی تر باشد، حدس زدن آن مشکل تر است. تقریباً یک کوئین تیلیون (عدد 1 با 18 صفر به توان 2) گذرواژه 10 نویسه‌ای وجود دارد (یعنی 4000 برابر بیشتر از زمانی که گذرواژه شما فقط هشت نویسه دارد) ... و این زمانی است که از فقط نویسه و عدد استفاده می‌کنید.

3-از یک گذرواژه با ترکیبی از نویسه، عدد و نماد استفاده کنید

    استفاده از اعداد، نمادها و ترکیب نویسه‌های بزرگ و کوچک در گذرواژه باعث می‌شود که حدس زدن و کرک کردن آن مشکلتر شود. به عنوان مثال، 6 کادریلیون ترکيب احتمالي براي گذرواژه هشت نویسه‌ای دارای عدد، نماد و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک وجود دارد – 30000 برابر ترکيب بیشتر نسبت به یک گذرواژه هشت نویسه‌ای دارای فقط حروف کوچک.

4-سعی کنید از عبارتی استفاده کنید که فقط شما می‌دانید

    یک ایده استفاده از عبارتی است که فقط شما می‌دانید و ارتباط آن به وب‌سایت خاصی که به شما کمک کند آن را به خاطر داشته باشید. برای ایمیل خود می‌توانید با "My friend Tom sends me a funny email once a day" شروع کنید و سپس با استفاده از اعداد و حروف آن را دوباره ایجاد کنید. "MfTsmafe1ad" گذرواژه‌ای با تعداد زیادی متغیر است. سپس این فرآیند را برای سایر سایت‌ها تکرار کنید.

5-مطمئن شوید که گزینه‌های بازیابی گذرواژه شما به روز و ایمن است

    مطمئن شوید که آدرس ایمیل بازیابی شما به روز است تا در صورت نیاز به بازنشانی گذرواژه خود، بتوانید ایمیل را از طریق آن دریافت کنید. برخی اوقات همچنین می‌توانید یک شماره تلفن برای دریافت کدهای بازنشانی گذرواژه از طریق پیام نوشتاری اضافه کنید. علاوه بر این در صورتی که گذرواژه خود را فراموش کنید، بسیاری از وبسایت‌ها (از جمله حسابهای Google) از شما می‌خواهند یک سؤال را برای تأیید هویت خود انتخاب کنید. در صورتی که می‌توانید سؤال را خود طرح کنید، سعی کنید سؤالی باشد که پاسخ آن را فقط شما بدانید. سعی کنید راهی پیدا کنید که پاسخ خود را اختصاصی کنید – می‌توانید این کار را با استفاده از یکی از نکات فوق انجام دهید – تا حتی اگر شخصی پاسخ شما را حدس بزند، به نحوه صحیح ورود آن پی نبرد.

6-یادآورهای گذرواژه خود را در مکان امنی نگهداری کنید که به سهولت قابل مشاهده نباشد

    یادداشتهایی که گذرواژه شما را دربردارند را در معرض دید در رایانه یا میز خود قرار ندهید. اگر می‌خواهید گذرواژه‌های خود را در یک فایل در رایانه خود ذخیره کنید، یک نام اختصاصی برای فایل ایجاد کنید تا کسی به محتوای داخل آن فایل پی نبرد. به فایل نامی ‌واضح مانند "گذرواژه‌های من" اختصاص ندهید. اگر به سختی گذرواژه‌های خود را به خاطر می‌آورید، یک مدیر گذرواژه مطمئن می‌تواند راه حلی خوبی باشد. چند دقیقه وقت صرف کنید و نظرات و عقاید سایرین درباره این سرویس‌ها را بررسی کنید.

7-افزودن یک لایه امنیتی اضافی به حساب Google خود

    وقتی منزل خود را ترک می‌کنید، اطلاع از اینکه درب منزل قفل است احساس امنیت بیشتری را در شما ایجاد می‌کند. اما تصور کنید که اگر درب منزل محافظ هم داشته باشد، این احساس امنیت چقدر بیشتر خواهد بود؟ اطلاعات در حساب‌های Google شما نیز به همین گونه‌اند. با فعال کردن تأیید صحت دو مرحله‌ای، از دو اقدام امنیتی برای کمک به جلوگیری از ورود افراد دیگر بهره می‌برید.

    پس از ایجاد یک گذرواژه برای حساب Google خود، می‌توانید با فعال کردن تأیید صحت دو مرحله‌ای یک لایه امنیتی دیگر را نیز اضافه کنید. برای تأیید صحت دو مرحله‌ای، باید هنگام ورود به سیستم، به گوشی خود و همچنین گذرواژه و نام کاربری خود دسترسی داشته باشید. این یعنی اگر حتی شخصی گذرواژه شما را سرقت کند یا به آن پی ببرد، سارق احتمالی نمی‌تواند به حساب شما وارد شود زیرا گوشی شما را در اختیار ندارد. اکنون می‌توانید با چیزی که می‌دانید (گذرواژه خود) و چیزی که در دست دارید (گوشی خود) از خودتان محافظت کنید.

    حتی می‌توانید از آن لایه اضافی برای محافظت از داده‌های خود در وب‌سایت‌های دیگر استفاده کنید. فقط به دنبال گزینه‌ای باشید که با حساب Google خود وارد شوید، یا از اطلاعات ورود سایر شرکت‌هایی که ویژگی‌هایی مانند تأیید صحت دو مرحله‌ای را ارائه می‌دهند استفاده کنید.
عنوان: بدافزار
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 16:06:05 - 06/16/12
کلمه "بدافزار" همه نوع نرم‌افزارهای مخربی را در بر می‌گیرد که به منظور آسیب رساندن به یک رایانه یا شبکه طراحی شده‌اند. بدافزار می‌تواند بدون اطلاع شما در دستگاه‌تان نصب شود، اغلب از طریق پیوندها یا دانلودهای فریبینده که خود را به عنوان چیزی که ممکن است مورد علاقه شما باشد، نشان می‌دهند. پس از نصب بدافزار در رایانه شما، برخی اوقات خلافکاران سایبری می‌توانند برای دسترسی به اطلاعات شخصی شما اقدام کنند. آنها با ثبت ضربات کلید یا کنترل فعالیت رایانه شما دست به چنین اقداماتی می‌زنند. ممکن است کنترل رایانه شما را در دست گیرند، آنرا به بازدید از وبسایتها، ارسال ایمیل هرزنامه یا انجام عملکردهای دیگری بدون اطلاع شما مجبور کنند. بدافزارها می‌توانند تبعات مختلفی را در پی داشته باشند از یک آزار کوچک تا سرقت هویت.

چند نمونه از بدافزارها:

ویروس:
    یک برنامه رایانه‌ای است که می‌تواند خود را کپی کرده و رایانه را آلوده کند.
کرم:
    یک برنامه رایانه‌ای بدافزار دارای ویژگی خودتکثیری است که از یک شبکه رایانه برای ارسال کپی‌های خود به سایر رایانه‌های موجود در شبکه استفاده می‌کند.
نرم‌افزار جاسوسی:
    بدافزاری است که بخشهای کوچکی از اطلاعات مربوط به کاربران را بدون اطلاع آنها جمع‌آوری می‌کند.
نرم‌افزار تبلیغاتی:
    هر گونه بسته نرم‌افزاری که به طور خودکار تبلیغات را در یک رایانه اجرا کرده، نشان می‌دهد یا دانلود می‌کند.
اسب‌های تروجان:
    یک برنامه مخرب که در قالب یک برنامه کاربردی خود را نشان می‌دهد. نرم‌افزاری که ابتدا قبل از نصب به نظر می‌رسد که می‌خواهد یک عملکرد مفید را برای کاربر انجام دهد اما اطلاعات وی را سرقت می‌کند یا به سیستم وی آسیب می‌رساند.

در اینجا چند اقدام ساده ذکر شده است که می‌توانید برای محافظت از خود در مقابل بدافزار انجام دهید:

1-ارتقا سیستم عامل و نرم‌افزار خود به جدیدترین نسخه و در صورت امکان فعال کردن به روزرسانی‌های خودکار. به روزرسانی‌های نرم‌افزارهایی را که فاقد عملکرد به روزرسانی خودکار می‌باشند، مرتب بررسی کنید.

2-همیشه مراقب چیزهایی که کلیک یا دانلود می‌کنید باشید. با کلیک کردن روی پیوندهای ناآشنا، می‌توانید رایانه خود را در معرض خطر نرم‌افزارها و وبسایت‌های مخرب قرار دهید. این نرم‌افزار اغلب شامل برنامه‌هایی است که رایانه شما را پویش می‌کنند یا کلیدهایی را که تایپ می‌کنید از جمله گذرواژه ردیابی می‌کنند. برای حفظ ایمنی خود، فقط از منابعی که اعتماد دارید دانلود کنید. در صورتی که تردید دارید، از نشانک‌های مورد اطمینان برای سایت‌های مهم استفاده کنید.

3-هنگام برخورد با سایتهای ناآشنا مراقب باشید. وقتی مطمئن نیستید، از سایت و نرم‌افزاری که از شما درخواست می‌کند آنرا نصب کنید خارج شوید و در مورد آن تحقیق کنید. برخی اوقات ممکن است بدافزار از خروج شما از صفحه جلوگیری کند، برای مثال با بازکردن مکرر فرمان دانلود. در صورت بروز این حالت، از مدیر وظیفه رایانه خود برای بستن مرورگر خود استفاده کنید.

4-به هیچ یک از موارد موجود در ایمیلی که مشکوک به نظر می‌رسد اعتماد نکنید. حتی ایمیل ارسالی از طرف افرادی که می‌شناسید ممکن است در صورتی که حسابشان هک شده باشد، حاوی پیوندها و پیوست‌های بدافزار باشد. وقتی پیوندهای موجود در یک ایمیل را دنبال می‌کنید مراقب باشید. بهتر است با وارد کردن آدرس به طور مستقیم در مرورگر از وبسایتها دیدن کنید.

5-فایل نامشخص را باز نکنید، یا در صورت مشاهده اخطارها یا فرمان‌های مرورگر ناشناس آن را باز نکنید.

6-برخی از برنامه‌ها، بدافزار یا سایر نرم‌افزارهای اینترنتی فریبنده را به عنوان قسمتی از فرآیند نصب خود به همراه دارند. وقتی نرم‌افزاری را نصب می‌کنید، به کادرهای پیام بسیار توجه کنید و نویسه‌های چاپ شده با حروف ریز را بررسی کنید. همچنین خوب است قبل از شروع فرآیند نصب یک نرم‌افزار ناشناس، درباره آن تحقیق کنید. اگر فکر می‌کنید که نرم‌افزار ممکن است مضر باشد، بلافاصله نصب را متوقف کنید.

7-دوستان، خانواده یا همکاران شما ممکن است یک دیسک یا درایو فلاش حاوی یک فایل آلوده را بدون اطلاع از آن به شما بدهند. می‌توانید قبل از باز کرن فایل‌ها، دیسک را با نرم‌افزار آنتی ویروس اسکن کنید.

8-به پنجره‌های بازشو که از شما می‌خواهند نرم‌افزاری را دانلود کنید اطمینان نکنید. اغلب این پنجره‌های بازشو باعث می‌شوند که شما باور کنید رایانه‌تان آلوده شده است و از شما می‌خواهند نرم‌افزاری را به منظور حفظ ایمنی خود دانلود کنید. پنجره را ببنید و هرگز در داخل پنجره بازشو کلیک نکنید.

9-هنگام اشتراک‌گذاری فایل مراقب باشید. بسیاری از این سایت‌ها بر بدافزارها نظارت‌های اندکی دارند، بنابراین در صورت دانلود هر چیزی از آنها، احتیاط کنید. بدافزار می‌تواند به عنون یک فیلم، آلبوم یا برنامه معروف خود را معرفی کند.

10-به روزرسانی‌های مرورگر را بلافاصله نصب کنید یا مرورگری مانند Chrome را انتخاب کنید که به‌طور خودکار به جدیدترین نسخه به روزرسانی می‌شود. اگر بخواهید به وب‌سایتی بروید که مشکوک به میزبانی بدافزار است، بسیاری از مرورگرها به شما هشدار می‌دهند. Google یک API مرور ایمن ارائه می‌کند که در Firefox، Safari و Chrome استفاده می‌شود. ما روزانه میلیون‌ها صفحه وب را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و هر سال صدها هزار صفحه میزبانی بدافزار را می‌یابیم و آنها را به لیست سیاه در API مرور ایمن اضافه می‌کنیم و سپس از کاربران در مقابل این صفحات محافظت می‌کنیم.

11-آگاه باشید که بدافزار ممکن است به شکل افزونه‌های مرورگر نیز وارد شود، بنابراین فقط برنامه‌های افزودنی مورد اعتماد خود را نصب کنید.

12-در اسرع وقت بدافزار را حذف کنید. یک راه برای تمیز کردن رایانه، نصب مجدد سیستم عامل است. همچنین برنامه‌هایی زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند.

حذف بدافزار

رایانه خود را حداقل با یک و به‌طور ایده‌آل، با چند محصول آنتی ویروس با کیفیت اسکن کنید. ما هیچ ارتباطی با شرکت‌های زیر نداریم، بنابراین نمی‌توانیم در مورد کارایی برنامه‌های آنها نظری بدهیم، اما استفاده از هر یک از این برنامه‌ها اغلب شرایط را تغییر می‌دهد، همان‌طور که داشتن جدیدترین نسخه‌ها نیز این تغییر را ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید از سایت av-comparatives.org برای یافتن سایر نرم‌افزار آنتی‌ویروس و مرور نتایج تست استفاده کنید.

آنتی‌ویروس,!avast
آنتی‌ویروس,AVG
آنتی‌ویروس,AVIRA
آنتی‌ویروس,BitDefender
آنتی‌ویروس,ESET Smart Security
آنتی‌ویروس,F-Secure
G DATA     
Kaspersky Lab Internet Security
McAfee
MacScan (برای کاربران Mac)
Microsoft Security Essentials
Norton Internet Security
TrendMicro
عنوان: نکات مهم و توصیه‌هایی برای حفظ ایمنی خانواده در حالت آنلاین
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 16:07:19 - 06/16/12
ما می‌دانیم چقدر این نکته حائز اهمیت است که جوانان را در خصوص استفاده از اینترنت آموزش داده و از آنها محافظت کنیم و می‌خواهیم یک تجربه امن را به همه کاربران ارائه کنیم.

وقتی مسئله ایمنی خانواده مطرح می‌شود، هدف ما دستیابی به موارد زیر است:

-ارائه ابزار به والدین و معلمان جهت کمک به آنها در انتخاب محتوایی که کودکان آنها در حالت آنلاین مشاهده می‌کنند
-ارائه نکات مهم و توصیه‌ها به خانواده‌ها درباره نحوه حفظ ایمنی در حالت آنلاین
عنوان: داده‌های شما در وب
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 16:08:45 - 06/16/12
داده‌های شما در وب ... (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/images/theme-data-on-the-web.png)و اینکه چگونه وبسایت‌ها را مفیدتر می‌کند

فرض کنید هر روز صبح برای خوردن قهوه به یک کافی‌شاپ می‌روید و یک نفر هر روز قهوه را برای شما آماده می کند. بنابراین حتی قبل از قدم گذاشتن به داخل کافی شاپ، او از سفارش شما آگاه است. وبسایت‌ها، از جمله Google از این ارتباط چیزهای زیادی یاد گرفته‌اند. ما یاد گرفته‌ایم که در صورت شناخت بیشتر شما می توانیم به شما بهتر خدمت کنیم.

وقتی وب برای اولین بار راه‌اندازی شد فقط از چند صفحه استاتیک تشکیل شده بود که برای همه به یک شکل بود. این روزها، وب بسیار مفیدتر شده است زیرا وبسایت‌ها می توانند درباره شما اطلاعاتی را کسب کنند که به آنها کمک می کند حدس بزنید شما چه چیزی را دوست دارید مشاهده کنید. به عنوان مثال، می توانند به خاطر بسپارند که شما می خواهید آنها را به زبان فرانسه یا انگلیسی مشاهده کنید، بر اساس آنچه که در گذشته مشاهده کرده‌اید، می توانند کتاب‌ها یا فیلم‌های مورد علاقه شما را حدس بزنند و می توانند آدرس تحویل شما را برای خرید بعدی‌تان ذخیره کنند.

راهنماهای زیادی وجود دارد که وب‌سایت‌ها می‌توانند با استفاده از آنها تنظیمات برگزیده شما را حدس بزنند از جمله کوکی ها، آدرس‌های IP و ورود به سیستم با یک حساب.
عنوان: کوکی‌ها
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 16:09:53 - 06/16/12
یکی از متداول‌ترین روش ها برای به خاطر سپردن تنظیمات برگزیده شما توسط وب‌سایت‌ها، استفاده از کوکی‌ها است. اینها بخش های کوچکی از داده می‌باشند که در مرورگر شما جای دارند، یعنی دیگر لازم نیست هر بار که به یک وب‌سایت باز می‌گردید تنظیمات برگزیده خود را تکرار کنید. به عنوان مثال، این کوکیها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند که به خاطر بسپارند شما می‌خواهید نتایج جستجوی‌تان به زبان انگلیسی باشد و به فروشگاه‌های آنلاین کمک می‌کند که مواردی را که در سبد خرید خود قرار داده‌اید به خاطر بسپارند. تبلیغ‌کنندگان نیز می‌توانند از کوکیها برای ارائه تبلیغاتی که ارتباط بیشتری با شما دارند استفاده کنند.

همه مرورگرهای جدید ابزارهایی دارند که به شما کمک می‌کنند کوکیها را حذف کنید یا تنظیم آنها را مسدود کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که بسیاری از سایتها برای عملکرد درست به کوکیها نیاز دارند بنابراین با حذف یا مسدود کردن آنها بخشی از این وبسایت‌ها ممکن است دیگر به درستی کار نکند.

در اینجا مثالی از آنچه که در یک کوکی ذخیره می‌شود آورده شده است:

یک نام:
    نام کوکی که به سایتی که آنرا تنظیم کرده‌است اختصاص دارد.
نام سایت:
    نام دامنه یا دامنه فرعی که کوکی را تنظیم کرده است.
تاریخ انقضا:
    بعد از تاریخ انقضا، کوکی به طور خودکار حذف می‌شود. وقتی مرورگر خود را می‌بندید، برخی از کوکیها منقضی می‌شوند. این کوکیها کوکیهای جلسه نامیده می‌شوند. سایر کوکیها ممکن است هفته‌ها، ماهها یا سالها پس از تنظیم منقضی شوند. اینها کوکیهای ماندگار ‌نامیده می‌شوند.
یک مقدار:
    این اطلاعات موجود در کوکی است که وبسایت از آن برای "به خاطر آوردن" بازدید قبلی شما استفاده می‌کند.
عنوان: داده‌های شما در وب آدرس IP
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 16:10:44 - 06/16/12
از آدرس IP رایانه شما توسط اینترنت برای ارسال صفحه وب مورد نظر جهت مشاهده به رایانه مناسب (و نه همه رایانه‌های موجود در دنیا) استفاده می‌شود. آدرس IP شما اغلب شامل برخی از اطلاعات درباره ارائه‌‌‌دهنده سرویس اینترنت شما (ISP) و موقعیت مکانی‌تان است، بنابراین وبسایت‌ها می‌توانند از آن استفاده کرده و به طور تقریبی مکان شما را حدس بزنند (معمولاً در سطح شهر، تا حدودی مانند کد پستی). این کار مفید است زیرا به آنها امکان می‌دهد زبان مورد نظر شما را برای خواندن صفحه حدس بزنند یا محتوایی را به شما ارائه کنند که به موقعیت مکانی شما مربوط است.
عنوان: داده‌های شما در Google
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 16:12:24 - 06/16/12
داده‌های شما در Google
(http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/images/theme-data-on-google.png)

و اینکه چگونه این داده‌ها باعث می‌شوند سرویس‌های Google مفیدتر باشند...

شناخت اندکی از شما می‌تواند به بهبود محصولات Google کمک کند، که این هم به نفع شما است و هم دیگران. ما با اطلاع از تنظیمات برگزیده شما می‌توانیم مطمئن شویم که نتایج جستجویی را به شما ارائه می‌کنیم که به دنبال آن می‌باشید و با تجزیه و تحلیل گزارش‌های جستجوی میلیون‌ها کاربر به صورت کلی می‌توانیم به بهبود و پیشرفت پیوسته الگوریتم‌های جستجوی خود کمک کرده، ویژگی‌های جدیدی را ارائه کرده، از امنیت سیستم‌های خود محافظت کرده و حتی شیوع آنفلوانزای بعدی را پیش بینی کنیم.

رویکرد ما در قبال مراقبت از داده‌های شما در Google مبتنی بر شفافیت، کنترل و امنیت است.

ما پنج اصل حفظ حریم خصوصی داریم که نحوه رویکرد ما را در خصوص حریم خصوصی و اطلاعات کاربر در همه محصولات ما توضیح می‌دهد:

    از این اطلاعات برای ارائه محصولات و سرویس‌های ارزشمند به کاربران ما استفاده کنید.
    محصولاتی را طراحی کنید که نمایانگر استانداردها و اقدامات حریم خصوصی قدرتمند شرکت باشند.
    جمع‌آوری اطلاعات شخصی را شفاف سازی کنید.
    به کاربران برای حفاظت از حریم خصوصی خود، انتخاب‌ها و گزینه‌های معناداری ارائه کنید.
    یک مدیر مسئول برای اطلاعاتی باشید که در دست داریم.
عنوان: گزارش‌های جستجو
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 16:14:12 - 06/16/12
یا هیچ‌گاه فکر کرده‌اید که هنگامی ‌که عبارت جستجوی خود را در کادر جستجوی Google تایپ می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد و ما چه داده‌هایی را درباره جستجوی شما ذخیره می‌کنیم؟

اجازه دهید یک جستجوی ساده مثلاً برای کلمه "cars" انجام دهیم. وقتی شخصی کلمه "cars" را در موتور جستجوی Google تایپ می‌کند، درخواست از طریق اینترنت از رایانه کاربر به رایانه‌های ما ارسال می‌شود، که نتایج جستجوی صحیح را جستجو می‌کنند. به محض اینکه رایانه‌های ما نتایج را یافتند، آن را به رایانه کاربر ارسال می‌کنند، همه این اتفاقات در کمتر از یک ثانیه انجام می‌شود.

سپس ما برخی از داده‌های مربوط به این مبادله را ذخیره می‌کنیم: درخواست جستجوی ("cars")، زمان و تاریخ تایپ آن، آدرس IP و کوکی رایانه‌ای که جستجو در آن تایپ شده است و نوع مرورگر و سیستم عامل آن. ما به این سوابق، گزارش‌های جستجو می‌گوییم و اکثر وب‌سایت‌ها نیز به همین روش سوابقی درباره بازدیدهای انجام شده از سایت خود را ذخیره می‌کنند.

در اینجا یک گزارش عادی به شکلی که در Google نشان داده می‌شود آورده شده است:
(http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/images/search-log.png)

اما همه این‌ها یعنی چه؟

آدرس IP:

    123.45.67.89آدرس IP اختصاص داده شده به رایانه کاربر توسط ارائه‌‌‌دهنده سرویس وی است. درست مانند سایر وب‌سایت‌ها، وقتی از Google صفحه‌ای را درخواست می‌کنید (به‌عنوان مثال یک صفحه نتایج جستجو)، ما از آدرس IP رایانه شما استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم که نتایج درستی را به رایانه درست ارائه می‌کنیم.

    باید بدانید که آدرس‌های IP مکان دقیق یک کاربر یا هویت وی را نشان نمی‌دهند. در حقیقت برخی از ارائه‌‌‌دهندگان سرویس اینترنت (ISPها) به کاربران در هر بار ورود به وب یک آدرس IP متفاوت اختصاص می‌دهند. بیشترین چیزی را که Google می‌تواند از آدرس IP رایانه این کاربران بفهمد موقعیت مکانی کلی آن‌ها (مثلاً ایران) و احتمالاً ISP است که برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند. فقط ISP (که در واقع بر حساب کاربر کنترل دارد) می‌تواند از روی یک آدرس IP، یک فرد خاص را شناسایی کند.
تاریخ و زمان:

    25/Aug/2011 10:15:32 تاریخ و زمان تایپ عبارت جستجو توسط کاربر در Google است.
عبارت جستجو:

   
http://www.google.com/search?q=cars (http://www.google.com/search?q=cars) عبارت جستجو است، در این مورد "cars".
مرورگرها و سیستم عامل‌ها:

    Chrome 2.0.0.7; Windows NT 5.1مرورگر و سیستم عاملی است که استفاده می‌شود.
کوکی:

    740674ce2123a969شناسه کوکی اختصاصی است که اولین بار که یک کاربر از Google دیدن می‌کند به مرورگر اختصاص داده می‌شود. یک کوکی نیز مانند یک آدرس IP هویت واقعی یک کاربر یا مکان زندگی وی را به Google نشان نمی‌دهد – فقط یک رایانه را شناسایی می‌کند. می‌توانید این کوکیها را در هر زمان که بخواهید در مرورگر رایانه خود حذف کنید.

محدوده زمانی در حفظ داده‌ها

ما آدرس‌های IP را پس از 9 ماه بی نام می‌کنیم و شماره‌های کوکیها را پس از 18 ماه در گزارش‌های خود به طور دائم تغییر می‌دهیم. این کار پیوند بین عبارت جستجو و رایانه‌ای که در آن عبارت وارد شده است را از بین می‌برد و مانند روشی است که در رسیدهای کارت اعتباری، به منظور بهبود امنیت مشتری، علائم‌ هاشور جایگزین ارقام می‌شوند.

در اینجا شکل ظاهری یک آدرس IP در گزارش‌ها پس از 9 ماه آورده شده است: 123.45.67.XXX. بعد از 18 ماه، کوکی توسط یک شماره کوکی ایجاد شده جدید جایگزین می‌شود.

Google اولین موتور جستجوی عمده بود که اعلام کرد محدودیت‌های زمانی را برای حفظ داده‌های گزارش اعمال می‌کند، و ما مفتخریم که سایرین در صنعت رویکرد ما را دنبال کردند.

درست مانند کوکیهای دنياي واقعی، کوکیهای آنلاین نیز برای همیشه نمی‌مانند. کوکیهای Google بعد از دو سال منقضی می‌شوند. علاوه بر این، Google همیشه به مردم اجازه داده است که در صورت تمایل از سرویس‌هایش بدون کوکی استفاده کنند (اگرچه این ممکن است باعث از دست دادن امکان استفاده از برخی از ویژگی‌ها یا عملکردها در محصولات خاص شود).
چرا ما گزارش‌های جستجو را ذخیره می‌کنیم

ما از گزارش‌های جستجو برای اهداف بسیاری استفاده می‌کنیم، مثلاً امنیت سرویس‌های خود، طراحی ویژگی‌های جدید که جستجو را سریعتر و مرتبط‌تر می‌کنند، و حتی برای پیش بینی شیوع بیماری. 
عنوان: مرتبط‌ تر کردن جستجو، مخصوص وب مستر ها
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 16:15:29 - 06/16/12
بهبود الگوریتم جستجوی ما

شما می‌خواهید برای صرف شام به رستوران بروید و باید بین دو رستوران با ظاهری یکسان در یک خیابان یک مورد را انتخاب کنید. یک رستوران پر و دیگری خالی است. احتمالا ًرستوران شلوغ را انتخاب می‌کنید و ما نیز در جستجوی Google برای انتخاب نتایجی که باید به شما نشان دهیم از همین قاعده استفاده می‌کنیم. جهت نمایش مرتبط‌ترین نتایج برای هر عبارت جستجو، ما به الگوهای استفاده میلیونها کاربری که هر روز از Google استفاده می‌کنند نگاه می‌کنیم.

با تجزیه و تحلیل این الگوهای جستجو از طریق داده‌های ثبت شده مهندسین ما می‌توانند الگوریتم‌های جستجو را بهبود داده و ترتیب نمایش نتایج جستجوی ما را تعیین کنند. در صورتی که مهندسین ما ببینند افراد به طور مرتب بر روی نتیجه موجود در بالای لیست برای هر عبارت جستجو کلیک می‌کنند، آنها متوجه می‌شوند که کار خود را درست انجام می‌دهند. در صورتی که افراد "صفحه بعدی" را ضربه بزنند یا عبارت جستجوی دیگری را تایپ کنند، آنها متوجه می‌شوند که نتایجی را که افراد در جستجوی آن هستند ارائه نمی‌کنند و اقدام دیگری را در جهت بهبود الگوریتم‌های جستجو اتخاذ می‌کنند.
شخصی سازی

اکثر مردم در بیشتر مواقع آنچه را که جستجو می‌کkند در Google می‌یابند. اما می‌دانیم که نتایج جستجوی ما همیشه آنچه را که جستجو می‌کنید به شما ارائه نمی‌کند، زیرا برخی اوقات ناگزیریم حدس بزنیم، به خصوص وقتی عبارت جستجو نامفهوم باشد. اگر [Paris Hilton] را جستجو می‌کنید، آیا منظورتان هتلی در پایتخت فرانسه است یا اخباری در مورد افراد مشهور؟ اگر [Chelsea] را تایپ می‌کنید آیا به دنبال اطلاعاتی درباره باشگاه فوتبال یا مناطق مختلف در لندن یا نیویورک هستید؟

یک الگوریتم نمی‌تواند همه این پاسخ‌ها را در بر داشته باشد، پس اگر ما اطلاعات اندکی درباره شما داشته باشیم می‌تواند به ما کمک کند. اگر درباره تنظیمات برگزیده شما نکات بیشتری را بدانیم، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانیم در اولین سعی شما برای جستجو نتایجی را که جستجو می‌کنید به شما ارائه کنیم.

یکی از این نکات موقعیت مکانی شما است. اگر در سانفرانسیسکو زندگی می‌کنید، واقعاً به یک لوله کش از نیویورک نیاز ندارید (هزینه تماس را برای شروع تصور کنید!). به همین دلیل ما اغلب مواقع نتایج را بر اساس جایی که شما در آن هستید ارائه می‌کنیم. یکی از روش‌های انجام این کار، استفاده از آدرس IP شماست، یک کد عددی که به ما می‌گوید رایانه شما حدوداً در کجا قرار دارد، البته در سطح شهر یا منطقه، بنابراین نتایج جستجوی شما برای یافتن یک لوله کش شما را به آن طرف دنیا نمی‌برد.

نکته دیگر جستجوهای قبلی شما است. اگر [خودرو] را جستجو می‌کنید، آیا می‌خواهید رانندگی کنید یا می‌خواهید اطلاعاتی درباره یک گیاه کسب کنید؟ به سختی می‌توان این موضوع را حدس زد، بنابراین ما مجبور هستیم برای ارائه نتایج مورد نظر شما، کمی بیشتر به الگوهای جستجوی کلی افراد دیگر نگاه کنیم. در صورتی که قبلاً خودروها را جستجو کرده باشید، می‌توانیم حدس بزنیم که احتمالاً منظور شما یک خودرو است نه یک گیاه.

معمولاً ما این کار را فقط در یک جلسه انجام می‌دهیم، مثلاً در محدوده چند ساعت اخیری که از Google استفاده کرده‌اید، بنابراین اگر دیروز خودروها را جستجو کردید و سپس امروز گیاهان را جستجو می‌کنید، ممکن است ما نتوانیم منظور شما را حدس بزنیم. با این وجود، در صورتی که در یک حساب Google وارد شوید و از سابقه وب استفاده کنید، ما می‌توانیم شخصی‌سازی بیشتری را به شما ارائه کنیم و کنترل بیشتری را بر نحوه شخصی‌سازی جستجوهای شما داشته باشیم.
عنوان: کمک به جامعه
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 16:16:29 - 06/16/12
برخی از چیزهایی را که ما از نحوه جستجوی افراد در می‌یابیم می‌تواند برای اقشار مردم در سراسر دنیا مفید باشد.
بیماری

تصور کنید که جایی در یک مکان دور‌ افتاده فردی به Google می‌رود و [fever] (تب) تایپ می‌کند. چند ثانیه بعد فردی در همان نزدیکی [muscle ache] (درد عضلانی) را جستجو می‌کند. و وقتی افراد بیشتر از یک منطقه یک جستجوی مشابه را انجام می‌دهند، احتمال می‌رود که اتفاقی در حال وقوع است.

برخی اوقات الگوهای کلی رفتار جستجو با چیزهایی که در دنیای واقعی روی می‌دهد تطابق بسیار نزدیکی دارد. وقتی این همبستگی خیلی زیاد می‌شود می‌توان از تغییرات ناگهانی در یک جستجوی خاص برای اطلاع از رفتار جهان واقعی بسیار سریعتر از روش‌های سنتی در اطلاع از یک تغییر استفاده کرد. با استفاده از جستجوهای جمع‌آوری شده از میلیون‌ها نفر، می‌توانیم به تشخیص شیوع آنفلوانزا یا تغییرات ایجاد شده در شرایط اقتصادی کمک کنیم و وقت بیشتر و اطلاعات بهتری را در اختیار متخصصین قرار دهیم تا بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

در سال 2008، ما متوجه شدیم که برخی از عبارات جستجو نشانگرهای خوبی برای فعالیت آنفلوانزای واقعی می‌باشند. طبق شواهد جمع‌آوری و انتشار اطلاعات پایش توسط سیستم‌های پایش آنفلوانزای سنتی بین یک تا دو هفته طول می‌کشد. اما عبارات جستجوی Google را می‌توان به طور خودکار با سرعت بیشتری شمارش کرد. گرایشات آنفلوانزای Google با قرار دادن اطلاعات ما درباره تخمین آنفلوانزا در هر روز در اختیار افراد می‌تواند یک سیستم اعلام خطر را برای شیوع آنفلوانزا ارائه کند. ما از همین روش برای بررسی الگوهای سایر بیماری‌ها استفاده کرده‌ایم و یک سیستم اعلام خطر را برای تب استخوان ایجاد کرده‌ایم.

باید به خاطر داشته باشید که از "گرایشات آنفلوانزای Google" هرگز نمی‌توان برای شناسایی کاربران استفاده کرد زیرا شمارش تعداد دفعات استفاده از یک عبارت جستجوی خاص در یک هفته به صورت کلی و بدون اسم انجام می‌شود. ما بر پایه میلیون‌ها جستجویی که در قالب زمان انجام می‌شود محاسبات خود را انجام داده و الگوهایی را که در داده‌ها مشاهده می‌کنیم فقط برای جمعیت بزرگ کاربران جستجوی Google معنادار می‌باشند.
علم اقتصاد

با مطالعه روش جستجوی افراد، می‌توانیم به گرایشات مهم دیگر مانند تغییرات موجود در فضای اقتصادی نیز پی ببریم. به عنوان مثال، "بانک انگلستان" گرایشات جستجوی مربوط به رفتار مشتری را در انگلستان ردیابی می‌کند. این بانک با بررسی تغییرات موجود در تقاضا برای کالاها، رهن‌ها و احتمال تورم امیدوار است سرعت گزارش اقتصادی و پاسخدهی برای تصمیمات مالی را افزایش دهد.
Google Correlate

چون ما عقیده داریم که چیزهای بسیار زیادی را می‌توان از فعالیت‌های جستجوی جمع‌آوری شده آموخت، Google Correlate را معرفی کرده‌ایم. این ویژگی به محققان اجازه می‌دهد مجموعه داده‌های خود را آپلود کنند و لیستی از عبارات جستجویی را مشاهده کنند که استفاده از آنها بسیار با گرایشات دنیای واقعی ارتباط دارد.
عنوان: مدیریت داده‌های شما
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 16:18:23 - 06/16/12
مدیریت داده‌های شما
(http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/images/theme-manage-data.png)

و آنچه که با وبسایت‌ها و Google به اشتراک می‌گذارید...

ما فکر می‌کنیم این نکته برای شما حائز اهمیت است که کنترل‌های مورد نیاز را برای مدیریت داده‌های خود در حالت آنلاین در دست داشته باشید. تنظیمات و ابزارهای مختلف بسیار زیادی وجود دارد، برای اینکه موضوع را کمی ‌ساده‌تر کنیم، در اینجا یک نمای کلی از روشهای مدیریت آنچه را که به صورت آنلاین با Google و دیگران به اشتراک می‌گذارید، آورده‌ایم. ما مجموعه‌ای از ابزارهای
حفظ حریم خصوصی (http://www.google.com/intl/policies/privacy/tools/)  را ارائه می‌کنیم که معروفترین آنها در این قسمت توضیح داده می‌شود.

عنوان: نحوه مدیریت کوکی‌ها
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 16:20:24 - 06/16/12
می‌توانید در هر زمان که بخواهید کوکی‌ها را با استفاده از تنظیمات موجود در مرورگر وب خود حذف کنید. همچنین می‌توانید از مرورگر خود برای غیرفعال کردن کوکیها استفاده کنید، اگرچه در صورت انجام چنین کاری، بسیاری از وبسایتها به درستی کار نمی‌کنند. به عنوان مثال، ممکن است دیگر نتوانید موارد را در سبد خرید خود قرار دهید یا به سایت مورد علاقه خود وارد شوید. درباره نحوه پاک کردن کوکیهای خود، نحوه فعال کردن آنها و نحوه مدیریت کوکیها در Google Chrome در مرکز راهنمایی ما بیشتر بخوانید.

لینک های آموزشی:
http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/jargon/#browser (http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/jargon/#browser)
http://www.google.com/support/accounts/bin/answer.py?answer=32050&hl=fa (http://www.google.com/support/accounts/bin/answer.py?answer=32050&hl=fa)
http://www.google.com/support/accounts/bin/answer.py?answer=61416&hl=fa (http://www.google.com/support/accounts/bin/answer.py?answer=61416&hl=fa)
http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?answer=95647&hl=fa (http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?answer=95647&hl=fa)
عنوان: حالت ناشناس در Chrome
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 16:21:18 - 06/16/12
تصور کنید که یک هدیه غافلگیر کننده را برای یک شخص خاص تهیه می‌کنید. اگر آن شخص خاص از وجود آن هدیه مطلع شود، دیگر خیلی غافلگیر کننده نیست. به همین دلیل برخی اوقات شما ترجیج می‌دهید مرور خود را به طور خصوصی نگهدارید. Google Chrome مانند بسیاری از مرورگرها، مرور خصوصی را ارائه می‌کند: در Chrome این ویژگی، حالت ناشناس نامیده می‌شود. صفحاتی که در حالت ناشناس باز می‌کنید یا فایل‌هایی که در این حالت دانلود می‌کنید در سابقه دانلود یا مرور Chrome ثبت نمی‌شوند. وقتی پنجره‌های حالت ناشناس خود را می‌بندید ما نیز اطمینان حاصل می‌کنیم که همه کوکی‌های جدید حذف ‌شوند.

خوب است بدانید که برخی اوقات، حتی در حالت عدم جاگذاری سابقه، سایتها می‌توانند اطلاعاتی را که در یک فرم وب وارد کرده‌اید به خاطر بسپارند. و اگر ارائه‌‌‌دهنده سرویس اینترنت شما (ISP) یا کارفرمای شما صفحاتی را که بازدید کرده‌اید ردیابی کنند، آنها نیز می‌توانند همین کار را انجام دهند.
عنوان: بایگانی اطلاعات در Google توسط جبهه آزادسازی اطلاعات
رسال شده توسط: Amir Shahbazzadeh در بعد از ظهر 16:23:42 - 06/16/12
ما معتقدیم شما باید بتوانید در هر زمان که بخواهید، اطلاعات خود را از محصولات Google صادر کنید. ما یک تیم مهندسی ویژه به نام جبهه آزادسازی اطلاعات (http://www.dataliberation.org/)  داریم که یک هدف را دنبال می‌کنند – آسانتر کردن انتقال داده‌ها به داخل و خارج از محصولات Google برای کاربران ما.

(http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/images/data-liberation.png)

اگر بخواهید یک کپی از اطلاعات خود را در رایانه شخصی خود ذخیره کنید یا اگر بخواهید Google را به کنار گذاشته و از محصول دیگری استفاده کنید و اطلاعات خود را به سرویس جدید ببرید، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. ما یک ابزار آزادسازی اطلاعات به نام
بایگانی اطلاعات در Google (https://www.google.com/takeout/)  راه‌اندازی کرده‌ایم که انتقال داده‌ها را به داخل و خارج از محصولات Google آسان می‌کند.



عنوان: ترفند تغییر زبان صفحات گوگل به هر زبانی که دوست دارید
رسال شده توسط: samaneh.karimi در قبل از ظهر 10:05:10 - 07/04/22
ترفند تغییر زبان صفحات گوگل به هر زبانی که دوست دارید
اگر هنگام کار با موتور جستجوی گوگل مشاهده کرده اید که زبان مرورگر تغییر کرده است و این زبان برای شما آشنا نیست با این مطلب همراه ما باشید تا به شما نحوه تغییر زبان صفحات گوگل را به زبان دلخواه بیاموزیم.

یکی از قابلیتهای گوگل برای کاربرانش امکان تغییر زبان توسط کاربر می باشد که به راحتی می توانید زبان مرورگر را به زبان دلخواه خود طی چند مرحله تغییر دهید. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تغییر زبان صفحات گوگل به زبان دلخواه
موتور جستجوی گوگل از شناخته شده ترین موتور جستجوی جهان می باشد که به تعریف نیازی ندارد و روزانه میلیون ها کاربر از آن بهر می گیرند و خیلی از افراد بعد از آموزش برنامه نویسی و حرفه ای شدن در آن فعالیت می کنند. قطعا به اندازه کافی با این موتور جستجو آشنا هستید ولی یکی از مشکلاتی که ممکن است حین استفاده از آن شاهد بوده باشید تغییر زبان است. به طور مثال همواره زبان فارسی مورد استفاده شما بوده و حالا با زبان آلمانی یا فرانسوی روبرو شده اید.
اگر برای شما هم اتفاق افتاده که قصد استفاده از مرورگری را در موتور جستجوگر گوگل داشته اید ولی با زبانی ناآشنا روبرو شده اید و اکنون به دنبال روشی برای تغییر زبان صفحات گوگل به زبان دلخواه خود هستید ما در این مطلب روش ساده ای را به شما خواهیم آموخت که طی چند مرحله کوتاه به آسانی این کار را انجام دهید.

قابل ذکر است قابلیت تغییر زبان صفحات گوگل برای کاربران فراهم می باشد تا زبان مرورگر را به زبانی که می خواهند تغییر دهند. روبرو شدن با زبانی نا آشنا معمولا هنگام روشن بودن vpn دیده می شود. یعنی هنگامی که برای دسترسی به سایت های فیلتر شده از آی پی کشور دیگری استفاده می کنید ممکن است زبان حساب کاربری شما را به کشوری که به آن متصل شده اید، تغییر دهد.

اکنون اگر می خواهید زبان صفحات برنامه و همه خدمات گوگل را برای استفاده بهتر به زبان دلخواه خود تغییر دهید مراحل زیر را دنبال کنید. روش کار بسیار ساده است با اجرای این مراحل می توان زبان گوگل را برای همه خدمات مانند موتور جستجو، گوگل مپ، یوتیوب، گوگل درایو، کوگل کیپ و .... تغییر داد.

مرحله ۱. پیش از هر چیز به حساب کاربری خود در گوگل وارد شوید. برای این کار به آدرس google. com مراجعه نموده و در صفحه جدید اطلاعات حساب گوگل خود را وارد نموده و پس از درج اطلاعات روی کلید sign in کلیک نموده تا به صفحه اصلی حساب گوگل هدایت شوید.

مرحله ۲. پس از وارد شدن به حساب کاربری در صفحه اصلی با مشاهده گزینه data & personalization روی آن کلیک کنید.

مرحله ۳. در صفحه جدید، به طرف پایین اسکرول نموده تا گزینه language را بیابید. سپس روی آن کلیک کرده تا به تنظیمات زبان حساب گوگل هدایت شوید.

مرحله ۴. در قسمت language زبان مدنظر خود را انتخاب کرده و در حقیقت برای تغییر زبان همه خدمات گوگل باید روی آیکون مداد یا ویرایش کلیک نمود تا همه زبان های موجود را به نمایش در آورد. پس از جستجو میان زبان های موجود زبان دلخواه و مدنظر خود را انتخاب و تنظیمات را ذخیره نمایید.

چنانچه با دیگر زبان ها هم آشنا می باشید می توانید انتخاب کرده تا گوگل دیگر زبان هایی را که شما بلد هستید ترجمه نکند. در این صورت زمانی که گوگل به مطالبی که به زبان های مدنظر شما نوشته شده برخورد نماید با همان زبان اصلی برای شما نمایش می دهد. جهت این کار کافی است در قسمت add another language زبان های مدنظرتان را انتخاب و تنظیمات را ذخیره نمایید.

در آخر برای مشاهده تغییرات باید از حساب کاربری گوگل خارج شده و دوباره به آن وارد شوید. به این ترتیب همه خدمات گوگل نظیر گوگل مپ، گوگل کروم، گوگل کیپ، گوگل داکز و ... در همه دستگاه ها تغییر می یابد.