انجمن متا: طراحی سایت و سئو - دانلود قالب و تم - کریپتو

پزشکی، بهداشت، درمان، خانواده، مقاله (عمومی) => کودکان => خانواده => پزشکی کودکان => نويسنده: Zohreh Gholami در بعد از ظهر 19:17:15 - 12/26/11

عنوان: نشانه های کولیک و دل درد در نوزادان
رسال شده توسط: Zohreh Gholami در بعد از ظهر 19:17:15 - 12/26/11
نشانه های کولیک و دل درد در نوزادان


124.jpg


خلیل فریور متخصص كودكان و نوزادان در باره نشانه‌های كولیك اظهار داشت: كولیك اغلب در هنگام شب و بین ساعت‌های 6 تا 10 بعد از ظهر شروع می‌شود. كودك مبتلا به دل درد ناشی از كولیك، در طول روز كاملاً خوب بوده و گرسنه هم نیست.

فریور افزود: گریه این كودكان در عصرها، به طور ناگهانی شروع شده و با قرمزی صورت و جیغ‌های شدید همراه است، كودك پاهایش را به سمت شكم جمع می‌كند و دستش معمولاً حالت گره شده و مشت كرده دارد.

وی ادامه داد: به طور كلی اگر گریه‌ای بیشتر از 3 ساعت طول بكشد، بیشتر از 3 بار در هفته تكرار شود و در حالی كه رشد شیرخوار خوب باشد و علت دیگری پیدا نشود، ممكن است به علت كولیك باشد.

فریور تصریح كرد: معمولاً كولیك بعد از 3 هفتگی (21 روزگی) شروع می‌شود و تا 3 ماهگی هم ادامه دارد كودكان نارس كه زودتر از موعد به دنیا آمده‌اند در سنین بالاتری مبتلا به كولیك می‌شوند.

وی به والدین توصیه كرد: برای رفع كولیك، قبل از هركاری باید با پزشك مشورت كنند تا مطمئن شوند گریه نوزاد علت دیگری ندارد.

فریور خاطرنشان كرد: گرما درد ناشی از كولیك را تسكین می‌دهد. خوابانیدن كودك روی یك حوله گرم و روی شكم، پیچیدن كودك‌(به فرم قنداق) در یك پتوی نرم و حمام كردن، حال شیرخوار را بهتر می‌كند.