گورستان تیس یا قبرستان جن ها

نویسنده guld118, قبل از ظهر 04:06:34 - 06/18/17

« در صورت مفقود شدن دفترچه پس انداز چه باید کرد؟ | نحوه تشخیص توریست انتحاری ! »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

guld118

گورستان تیس یا قبرستان جن ها - این گورستان خاموش و مرموز، در روستای باستانی تیس با قدمت 2300 سال قرار گرفته است. در جنوب شرقی‌ترین نقطه ایران، یه مکان رازآمیز و مخوف وجود دارد که به گورستان جن معروف است.
قبرستان جن.jpg
این گورستان با سنگ‌های عظیم الجثه‌اش، مکانی فوق العاده جالب برای ماجراجویانی است که به دنیای ماوراالطبیعه علاقه دارند. ❌قبرستان جن‌ها❌ این گورستان خاموش و مرموز، در روستای باستانی تیس با قدمت 2300 سال قرار گرفته است. در این روستا، اعتقادات و باورهای مردم بلوچ با رازآمیزی و سکوت طبیعت و آثار باستانی به جای مانده، گره خورده و گورستان جن که بلوچ‌ها به آن جن سنط هم می‌گویند، یکی از همین راز‌هاست.
گورستان جن یا همان جن سنط جایی که سنگ قبرهای بزرگ و عجیبی دارد و این قبرها محلی‌های آن منطقه را به این باور رسانده که این گورها محل دفن آدمیزاد نیست. در این گورستان قبرها کنار هم روی سطحی صخره‌ای حفر شدن که این شیوه حفاری سوال‌های زیادی را به وجود آورده که چه کسانی این گورها را حفر کردن یا چرا سطح سنگی را برای حفر کردن انتخاب کردند یا اینکه با چه وسیله توانستند روی سطح سنگی، گورها را حفر کنند؟ چون برای این پرسش‌ها مثل خود گورستان جز سکوت و خاموشی چیزی شنیده نشد، در نهایت پاسخ به دنیای از ما بهتران کشیده شده است.
امروزه کندن سطح سنگی را با وسایل ابتدایی به سختی می‌شود انجام داد شاید به همین دلیل است که مردم محلی حفر این گورها را به نیروی مافوق بشر نسبت می‌دادند. این گورستان عجیب روی تپه‌ای کم ارتفاع در پای کوه پیل بند قرار گرفته است. کنار همین گورستان که به قبرستان شماره 1 تیس مشهور است، قبرستان مردم روستا هم قرار دارد، اما گورهای این قبرستان بر سطح خاکی نرم حفر شدند. مردم این روستا با اینکه مردگان خودشان را در این گورستان دفن می‌کنند، خیلی مراقبند که شب گذرشان به گورستان جن‌ها نیفتد. چون بومی‌های این روستا معتقدند که وقتی هوا تاریک می‌شود جن‌ها بر سر مردگان خودشان مویه می‌کنند و هر کسی که شبانه گذرش به این گورستان افتاد مورد نفرین جن‌ها قرار می‌گیرد و بعد از چند روز با عذابی سخت می‌میرد.

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp