فیشینگ چیست ؟

نویسنده Amir Shahbazzadeh, بعد از ظهر 16:02:28 - 06/16/12

« معرفی سایت هایی که فضای رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند | وارد شدن با سرعت بیشتر در یاهو مسنجر »

0 اعضا و 2 کاربران مهمان درحال دیدن موضوع.

Amir Shahbazzadeh

منبع : گوگل, www.google.com
خلافکاران آنلاین برای سرقت اطلاعات، خواه شما را بشناسند یا خیر، از انگیزه مالی برخوردارند. آنها با نقش بازی کردن و صحبت‌های اغواکننده و جعل هویت شخص یا چیز دیگری سعی می‌کنند اطلاعات شخصی شما را دریافت کنند. یک پیام یا وبسایت فیشینگ وانمود می‌کند که از یک منبع قابل اعتماد، مانند یک بانک، شبکه اجتماعی یا حتی Google است، و بدین ترتیب سعی می‌کند شما را فریب داده و ترغیب کند که اطلاعات شخصی خود را فاش کنید. ما همیشه مراقب تلاش‌های فیشینگ، سایت‌های تقلبی و فریب‌های اینترنتی هستیم و از کاربران وب در برابر بازدید از سایت‌های مخرب، حدود سه میلیون بار در هر روز محافظت می‌کنیم.
یک بازنگری همیشه ارزش دارد

خوب است به همه صفحات ورود به سیستم آنلاین به دقت توجه کنید. همیشه باید مراقب پیام‌هایی باشید که از شما اطلاعات شخصی را درخواست می‌کنند یا پیام‌هایی که شما را به یک صفحه وب ارجاع می‌دهند که از شما این گونه اطلاعات را درخواست می‌کند.

پیامها و وبسایت‌های فیشینگ که به دنبال اطلاعات هستند ممکن است از شما بخواهند اطلاعات زیر را وارد کنید:

    نامهای کاربری و گذرواژه‌ها
    شماره‌های امنیت اجتماعی
    شماره‌های حساب بانکی
    کدهای پین (شماره‌های شناسایی شخصی)
    شماره‌های کارت اعتباری کامل
    نام مادر شما قبل از ازدواج
    تاریخ تولد شما

در اینجا چند اقدام ساده ذکر شده است که می‌توانید جهت محافظت از خود در برابر فیشینگ انجام دهید:

1-مهمتر از همه، هیچ وقت به ایمیلها، توییتها یا پستهای با اطلاعات مالی یا شخصی خود پاسخ ندهید. همچنین فرمها و صفحات ورود به سیستم پیوند شده در این پیامها را پر نکنید.

2-هیچگاه بعد از دنبال کردن یک پیوند موجود در ایمیل یا گپ که به آن اطمینان ندارید، گذرواژه خود را وارد نکنید. بهتر است با استفاده از یک نشانک مورد اعتماد مستقیماً به سایت بروید.

3-گذرواژه خود را از طریق ایمیل ارسال نکنید.

4-فقط زمانی که 100% مطمئن هستید که در سایت واقعی قرار دارید، به حساب خود وارد شوید. اگر اطمینان کامل ندارید، آدرس اینترنت موجود در مرورگر وب خود را بررسی کنید. به عنوان مثال، این یک URL تقلبی است: www.goog.le.com

5-به روزرسانی‌های مرورگر را بلافاصله نصب کنید یا مرورگری مانند Chrome را انتخاب کنید که به طور خودکار به جدیدترین نسخه به روزرسانی می‌شود. اگر بخواهید به وب‌سایتی بروید که مشکوک به رفتار فیشینگ است، بسیاری از مرورگرها به شما هشدار می‌دهند. Google یک API مرور ایمن ارائه می‌کند که در Firefox، Safari و Chrome استفاده می‌شود. ما میلیونها صفحه وب را به صورت روزانه تجزیه و تحلیل می‌کنیم و هر سال صدها هزار صفحه فیشینگ را می‌یابیم و آنها را به لیست سیاه در API مرور ایمن اضافه می‌کنیم و سپس از کاربران در مقابل این صفحات محافظت می‌کنیم.

6-بسیاری از ارائه‌‌‌دهندگان ایمیل، از جمله Gmail، به شما امکان می‌دهند ایمیلهای مشکوک و فریبهای فیشینگ را گزارش دهید. گزارش یک پیام به عنوان فیشینگ باعث می‌شود که آن کاربر نتواند ایمیل‌های دیگری به شما ارسال کند و تیم تخلف ما از این گزارش برای کمک به توقف حملات مشابه استفاده می‌کند.

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp