انجمن متا: طراحی سایت و سئو - دانلود قالب و تم - کریپتو

پزشکی، بهداشت، درمان، خانواده، مقاله (عمومی) => مامایی, Midwifery => پزشکی، بهداشت، درمان => تنظیم خانواده و اخبار علمی روابط زناشویی => نويسنده: Mandana در بعد از ظهر 21:04:19 - 08/03/11

عنوان: در صورت وقوع تجاوز جنسی چه باید کرد
رسال شده توسط: Mandana در بعد از ظهر 21:04:19 - 08/03/11
در صورت وقوع تجاوز جنسی چه باید کرد

تجاوز جنسی زمانی است که فعالیت جنسی بدون رضایت فرد و به اجبار و زور صورت پذیرد. توجه داشته باشید، که در صورت  تجاوز، این متجاوز است که مجرم است و فردی که به او تجاوز شده است چه از بعد حقوقی، چه از بعد شرعی و  اجتماعی، مجرم و گناهکار نیست. بنابراین، کتمان موضوع از مسئولین  بهداشتی ، حقوقی و انتظامی به جز افزودن دامنه آسیب به شخص و نیز ادامه جرم متجاوز بدون دستگیری و مجازات  فایده ای نخواهد داشت. در صورت وقوع تجاوز اقدامات زیر باید صورت گیرد:

1- در اسرع وقت  به متخصص زنان و زایمان و یا  مرکز بهداشتی درمانی جهت دریافت دارو  و آشنایی با روش های اورژانس پیشگیری از بارداری مراجعه کنید همچنین ارائه نمونه برای تشخیص  و درمان زودرس بیماریهای مقاربتی احتمالی ونیز نمونه های لازم مورد نیاز از نظر پزشکی قانونی برای شناسایی مجرم لازم است . همچنین پزشک درمانگر به منظور پیشگیری از ابتلا به برخی بیماریهای منتقله جنسی، برخی از آنتی بیوتیکهای لازم را تجویز می نماید، در صورت لزوم واکسیناسیون از نظر هپاتیت B را انجام می دهد و ادامه سیر درمان و ارجاعات لازم را پیگیری می نماید.

2- مراجعه به مراکز انتظامی برای طرح شکایت و ارائه اطلاعات لازم در جهت دستگیری فرد متجاوز
[/b]