لیست خرید شیردهی

نویسنده Zohreh Gholami, قبل از ظهر 10:05:05 - 09/17/11

« تغذیه دوران شیردهی | افتادگی رحم در خانم ها »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

Zohreh Gholami

لیست خرید شیردهی

اگر قرار است به تازگی مادر شوید یا چند ماهی است که از مادرشدنتان می گذرد حتما به این وسایل نیاز پیدا می کنید پس آنها را در فهرست خریدتان بگنجانید:


● سوتین شیردهی
سوتین شیردهی حالتی خاص دارد و به راحتی باز و بسته می شود و مادر می تواند در عین حال که سوتین به تن دارد، یک سینه را باز کند و به نوزادش شیر دهد. سوتین های شیردهی انواع مختلفی دارند. برخی از کناره ها و برخی از بالا باز می شوند. انواعی که از بالا باز می شوند، راحت ترند و ساده تر باز و بسته می شوند. بهترین جنس برای سوتین شیردهی، کتان است. زیرا احتمال بروز حساسیت را کمتر می کند و راحت تر و سریع تر شسته می شود. فراموش نکنید اندازه سوتین شیردهی با اندازه سوتین شما در دوران بارداری به دلیل بزرگ شدن پستان ها متفاوت است.


● بالشتک شیردهی
بالشتک شیردهی این امکان را فراهم می کند که نوزاد حین شیر خوردن سرش را راحت روی آن بگذارد به این شکل هم مادر خسته نمی شود و هم نوزاد در وضعیت بهتری قرار می گیرد.


● پد سینه
پد سینه برای جمع کردن ریزش کم شیر مناسب است. پدها دو نوع قابل شست وشو و یکبار مصرف دارند. بهتر است هر چند وقت یکبار پد را تعویض کرد وگرنه باعث ترک و شقاق پستان می شود. در ضمن چون مرطوب هستند، بوی نامطبوعی هم می گیرند و این موضوع می تواند باعث شود شیرخوار سینه مادر را پس بزند.


● کرم شقاق سر سینه
امروزه توصیه می شود بعد از هر بار شیردهی مادر مقداری از قسمت چرب شیر را نوک سینه بمالد تا ترک نخورد اما در صورت بروز این مشکل، می توان از کرم های ضدترک استفاده کرد. توصیه می شود قبل از خرید با پزشک خود مشورت کنید و حتما انواع بدون رنگ و مواد نگهدارنده را تهیه کنید تا تولید آلرژی نکند. از ویتامین A+D نیز می توان استفاده کرد اما کرم های مخصوص شقاق سینه بهترند.


● شیردوش
در صورتی که شاغل هستید یا فرزند نارس دارید، باید به طور مرتب یا هرازچند گاهی شیر خود را بدوشید با شیشه به نوزادتان بدهید. بهترین وسیله برای انجام این کار شیردوش است. شیردوش در انواع دستی و برقی موجود است. در شیردوش دستی باید پمپی را فشار دهید تا به کمک آن شیر خارج شود. مزیت این شیردوش این است که می توانید به راحتی آن را با خود حمل کنید اما مشکل اینجاست که خیلی سریع حین کار با آن دست خسته می شود و احتمال ترک خوردن سینه در پی استفاده مکرر از آن زیاد است. اگر مجبورید مرتب شیر خود را بدوشید، شیردوش برقی مناسب تر خواهد بود. حمل ونقل این نوع شیردوش آسان و کار با آن ساده تر است. البته این نوع شیردوش به برق نیاز دارد و در ضمن قیمت آن بالاتر است. هنگام خرید دقت کنید انواعی را تهیه کنید که براساس شکل مکیدن نوزاد طراحی شده و در ضمن شستن و نگهداری از آن ساده باشد.


● ظرف نگهداری شیر
برای نگه داشتن شیر در یخچال و فریزر می توانید از ظروف پلاستیکی مخصوص که در آزمایشگاه ها به فروش می رسد استفاده کنید. این ظروف استریل هستند و در بسته بندی های پلاستیکی به فروش می رسند.


● شیشه شیر
اگرچه توصیه می شود تا جای ممکن از شیشه برای تغذیه نوزاد استفاده نشود اما گاهی اوقات استفاده از قاشق ممکن نیست و مادر مجبور به شیردهی با شیشه می شود. در بازار بطری های شیر شیشه ای و پلاستیکی وجود دارد. مزیت جنس شیشه ای این است که دوام بیشتری دارد و به راحتی بدون اینکه نگران مواد سمی پلاستیکی از جمله بیسفنول A باشید، می توانید شیشه را در آب جوش بیندازید و ضدعفونی کنید. البته این شیشه ها کمی سنگین هستند و احتمال شکستن آنها هم زیاد است. بطری های پلاستیکی شیر سبک و نشکن هستند اما لازم است آنها را بعد از مدت کوتاهی استفاده عوض کرد. انواع جدیدی از بطری های شیر به تازگی وارد بازار شده که تماما سیلیکون هستند. در این جنس بیسفنول A وجود ندارد، سبک است و کودک می تواند آن را به راحتی در دست بگیرد. البته قیمت این نوع در مقایسه با انواع دیگر گران تر است. این بطری ها در اشکال گرد، کج، سه ضلعی و ارگونومیک در بازار موجود است. شیشه های کوچک بین ۹۰ تا ۱۲۰ میلی لیتر گنجایش دارند و مخصوص شیردادن به نوزادان یا آبمیوه دادن به کودک است. شیشه های متوسط ۲۶۰ میلی لیتر گنجایش دارند و برای شیرخواران ۶ تا ۹ ماه مناسب هستند.


● سرشیشه
سرشیشه در دو جنس مختلف سیلیکون و کائوچو در بازار موجود است. سرشیشه سیلیکونی روشن و صاف است. بو و مزه خاصی ندارد، احتمال بروز حساسیت را کم می کند، مقاوم تر است و طول عمر بیشتری دارد. مشکل این نوع سرشیشه ها این است که کودک باید محکم مک بزند تا شیر جاری شود. در ضمن قیمت آنها هم کمی بالاست. سرشیشه های کائوچویی تقریبا قهوه ای یا کرم هستند. سبک ترند و راحت تر مک زده می شوند. کمی طعم دارند که البته به مذاق بچه ها خوش می آید. طول عمر کوتا ه تری در مقایسه با سیلیکون دارند و باید زود به زود آنها را تعویض کرد. سرشیشه ها در انواع کلاسیک، ارتودنسی و ضدنفخ در بازار موجود است.

هنگام خرید سرشیشه توجه داشته باشید که سرشیشه و شیشه از یک مدل و یک مارک باشند تا شیر از کناره های سرشیشه بیرون نریزد. سرشیشه را مناسب با سن کودک خود انتخاب و مرتب آن را کنترل کنید تا مطمئن شوید سالم است. در صورتی که هر نوع فرسودگی را مشاهده کردید، آن را عوض کنید.


● دستگاه استریل
دستگاه استریل «گرم» و استریل «سرد» در بازار موجود است. استریل گرم خود به دو نوع استریل «با امواج» و استریل «برقی» است. کافی است شیشه شیر را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دستگاه استریل کننده قرار دهید. اگر دستگاه استریل ندارید می توانید شیشه شیر را ۱۰ دقیقه و سرشیشه را ۵ دقیقه در آب جوش بجوشانید. بعد از اینکه روند استریلیزه کردن تمام شد، به کمک یک پنس قطعات را بردارید تا دستتان نسوزد. بعد با دست تمیز قطعات را بدون اینکه آنها را دستمالی کنید به هم ببندید. شیشه شیر استریل شده تا ۲۴ ساعت قابل استفاده است به شرط اینکه دست کثیف به آن نخورد.


جعبه متن
منبع: روزنامه سلامت
[/size]

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
انواع حالات شیردهی نوزاد - آموزش تصویری شیردهی به کودک

نویسنده guld118 در پزشکی مادر در دوران شیردهی

4 ارسال
1300 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 22:46:19 - 03/31/19
توسط
guld118
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
تغذیه مادر در دوران شیردهی ، برای شیردهی موفق و تامین مواد مغذی مورد نیاز ...

نویسنده Mandana در اخبار مامایی

0 ارسال
1384 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 08:24:31 - 08/05/11
توسط
Mandana
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
لیست و چک لیست ها, نمونه فرم اکسل , Lists and Checklists

نویسنده Amir Shahbazzadeh در تم های اکسل, Excel Templates

0 ارسال
8598 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:50:51 - 12/10/11
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
دلایل شیردهی نوزادان

نویسنده guld118 در پزشکی مادر در دوران شیردهی

0 ارسال
754 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 19:29:40 - 04/05/19
توسط
guld118
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
تغذیه دوران شیردهی

نویسنده Zohreh Gholami در تنظیم خانواده و اخبار علمی روابط زناشویی

0 ارسال
1431 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:11:19 - 09/17/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
تغییرات موها در بارداری و شیردهی

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات پرستاری و مامائی, Nursing & Midwifery Articles

0 ارسال
1100 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:55:57 - 07/12/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
بررسی مشکلات مادر و نوزاد هنگام شیردهی

نویسنده guld118 در پزشکی مادر در دوران شیردهی

1 ارسال
490 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:33:48 - 04/14/19
توسط
guld118