** همه چیز درباره بیماری قلبی (بیماری قلبی - حمله قلبی - علائم حمله قلبی) **

نویسنده Hooman Ghayouri, بعد از ظهر 23:39:56 - 08/15/11

« مالتیپل اسکلروزیس *Multiple Sclerosis* ام اس | مصرف زیاد کلسیم و ویتامین D عامل افزایش آسیب‌های مغزی در سالمندان »

0 اعضا و 3 کاربران مهمان درحال دیدن موضوع.

Hooman Ghayouri

** همه چیز درباره بیماری قلبی (بیماری قلبی - حمله قلبی - علائم حمله قلبی) **

Heart.jpg
بیماری قلبی چیست؟

بیماری های قلبی افزایش یافته و بسیاری از افراد به حمله قلبی فکر می کنند. اما شرایط بسیاری وجود دارد که می تواند به توانایی قلب در انجام وظایف خود، اسیب بزند. این موارد عبارتند از بیماری عروق کرونر ، کاردیومیوپاتی ، آریتمی و نارسایی قلبی. برای پی بردن به اینکه این اختلالات با بدن چه میکنند و چگونه این علائم هشدار دهنده را شناسائی کنیم، خواندن مطلب را ادامه دهید.


حمله قلبی چیست؟

هر سال ، بیش از ۱ میلیون آمریکایی دچار حمله قلبی میشوند یعنی دچار وقفه ناگهانی در جریان خون قلب. این اتفاق زمانی رخ میدهد که در عروق کرونر یک انسداد وجود داشته باشد، عروقی که حامل خون به عضلات قلب هستند. هنگامی که جریان خون مسدود شود، عضلات قلب آسیب دیده و بسرعت میمیرند. درمان فوری اورژانسی، تعداد مرگ و میر ناشی از حملات قلبی را در سال های اخیر کاهش داده است.


علائم حمله قلبی

حمله قلبی حتی در هنگام بروز علائم خفیف نیز اورژانسی است. علائم هشدار دهنده عبارتند از :
• درد یا فشار در قفسه سینه.
• گسترش ناراحتی به پشت ، فک ، گلو یا بازو.
• تهوع ، سوء هاضمه یا سوزش سر دل .
• ضعف ، اضطراب ، یا تنگی نفس.
• ضربان قلب سریع یا نامنظم .


علائم حمله قلبی در زنان

زنان همیشه هنگام حمله قلبی، در قفسه سینه احساس درد نمی کنند. زنان تقریبا بیش از مردان سوزش سر دل ، از دست دادن اشتها ، خستگی یا ضعف ، سرفه ، و لرزش قلب دارند. این علائم نباید نادیده گرفته شوند.هر چه شما درمان را به تعویق بیاندازید، به همان میزان قلب بیشتر آسیب خواهد دید.


نشانه های بیماری عروق کرونر

مقدمه یک حمله قلبی و بیماری عروق کرونر یا CAD ، هنگامی رخ میدهد که پلاکهای چسبنده در داخل عروق کرونر تجمع میکنند. این باریک شدن شریان ها ، عبور جریان خون را از میان آنها مشکل میسازد. بسیاری از مردم نمی دانند که دچار CAD هستند تا اینکه حمله قلبی رخ میدهد. اما علائم هشدار دهنده ای وجود دارد مانند تکرار درد قفسه سینه ناشی از محدود شدن جریان خون. این درد به نام آنژین صدری شناخته میشود.


اساس حمله قلبی

این پلاک رسوب کرده در شریان ها، سطح خارجی سخت و درون نرمی دارد. گاهی اوقات این سختی باعث ترک خوردن پوسته بیرونی میشود. وقتی این اتفاق می افتد ، یک لخته خونی در سراسر پلاک شکل میگیرد. اگر این لخته کاملا تمام شریان را مسدود کند، این کار موجب قطع جریان خون به بخشی از قلب میشود. بدون درمان فوری، آن بخش از عضله قلب ممکن است آسیب دیده یا ازبین برود.


برای اطمینان وقت را تلف نکنید

بهترین زمان برای درمان حمله قلبی، به محض شروع علائم است. انتظار برای اطمینان از حمله قلبی می تواند منجر به آسیب قلبی دائمی و یا حتی مرگ شود. اگر فکر می کنید ممکن است دچار حمله قلبی شده اید ، با شماره ۱۱۵ تماس بگیرید. و سعی نکنید با رانندگی خود را به بیمارستان برسانید. هنگامی که با شماره ۱۱۵ تماس میگیرید، کارکنان اورژانس می توانند به محض رسیدن به شما مراقبتهای اورژانسی را آغاز کنند.


مرگ ناگهانی قلبی

مرگ ناگهانی قلبی (SCD) نیمی از کل مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در ایالات متحده به شمار میاید، اما این موضوع همان حمله قلبی نیست. SCD هنگامی رخ میدهد که سیستم الکتریکی قلب از کار می افتد، و باعث ضربان نامنظم و بطور خطرناکی سریع میشود. ممکن است حفره های پمپ قلب به جای ارسال خون به بدن، مرتعش شود. بدون انجام CPR یا همان احیاء قلب، ممکن است مرگ در عرض چند دقیقه رخ دهد.


آریتمی : ضربان نامنظم قلب


هدایت پیامهای الکتریکی منظم، باعث ضربان قلب میشود. اما گاهی اوقات هدایت این پیامها نامنظم میشود. قلب ممکن است بسرعت کار کند، از سرعت بیافتد یا مرتعش شود. آریتمی ها اغلب تغییرات بی ضرر در ریتم ضربان قلب هستند که به سرعت برطرف میشوند. اما برخی از انواع آن موجب میشود که قلب در پمپاژ خون بخوبی عمل نکند، و می تواند عوارض جدی در بدن بوجود بیاورد. اگر متوجه شدید که ضربان قلب شما غیر طبیعی است با دکتر خود مشورت کنید.


کاردیومیوپاتی


کاردیومیوپاتی بیماری تغییرات در عضله قلب است. این تغییرات ممکن است مریوط به توانایی موثر قلب در پمپ کردن باشد، که می تواند به یک بیماری مزمن منجر شود که به آن نارسایی قلبی اتلاق میشود. کاردیومیوپاتی گاهی با وضعیت های مزمن دیگر همراه است، مانند فشار خون بالا یا بیماری دریچه قلبی.

نارسایی قلبی

نارسایی قلب به این معنا نیست قلب کار خود را متوقف کرده باشد. این بدان معناست که قلب نمی تواند خون را به اندازه نیاز بدن پمپ کند. در طول زمان ، برای نگهداری خون بیشتر، قلب بزرگتر می شود ، برای افزایش مقدار جریان خون قلب سریعتر پمپ میکند، و رگهای خونی باریک میشوند. عضله قلب هم ممکن است ضعیف شود و حتی تامین خون کاهش پیدا کند. در بیشترین موارد، نارسایی قلبی ناشی از بیماریهای عروق کرونر و حمله قلبی است.


نقص مادرزادی قلب

نقص قلبی مادرزادی چیزی است که در بدو تولد رخ داده است. مشکل می تواند دریچه قلب سوراخ، ناهنجاری در دیواره های قلب که حفره قلب را جدا میکند و یا مشکلات قلبی دیگر باشد. برخی از نقایص، تا زمانی که فرد بالغ نشده باشد معلوم نمی شود. بعضی از آنها نیاز به درمان ندارد. برخی دیگر نیاز به مصرف دارو و یا جراحی دارد. افراد مبتلا به نقص قلبی مادرزادی ممکن است در معرض خطر بیشتری از عوارض در حال توسعه مانند آریتمی ، نارسایی قلبی ، و عفونت دریچه قلب ، قرار بگیرند، ولی راه هایی برای کاهش این خطر وجود دارد.


تست : الکتروکاردیوگرام یا EKG (نوار قلب)

نوار قلب (همچنین ECG نیز گفته میشود) تست بدون درد است که برای ثبت فعالیت الکتریکی قلب از الکترودهای قرار داده شده بر روی پوست، بهره گرفته میشود. این تست اطلاعات مربوط به ریتم قلب و صدمه وارد شده به عضله قلب را نشان میدهد. نوار قلب می تواند به دکتر شما در تشخیص حمله قلبی و ارزیابی اختلالات مانند بزرگ شدن قلب کمک کند. این نتایج را می توان با الکتروکاردیوگرام های بعدی نسبت به پیگیری تغییرات در وضعیت قلب، مورد مقایسه قرار داد.


تست : تست فشار

تست فشار، نحوه واکنش قلب شما به عملکردهای بدن را اندازه گیری میکند. اگر بخواهید تست ورزش انجام دهید ، بر روی دستگاه دوی ثابت مشغول راه رفتن و یا سوار دوچرخه ثابت مشغول رکاب زدن خواهید شد در حالی که میزان سختی آنها افزایش میابد. در همان زمان ، نمودار قلب، ضربان قلب و فشار خون، توسط نمایشگر نشان داده میشود. پزشکان با استفاده از تست ورزش، ارزیابی میکنند که آیا خون کافی به عضلات قلب ارسال میشود یا نه.


تست : نمایشگر هولتر

نمایشگر هولتر یک وسیله ضبط کننده ریتم قلب می باشد. اگر دکتر شما به مشکل ریتم قلب شما مشکوک باشد، ممکن است از شما بخواهد، برای ۱ یا ۲ روز این دستگاه را همراه داشته باشید. این این وسیله بطور مداوم، فعالیت الکتریکی قلب را شبانه روز ضبط میکند، در حالیکه نوار قلب، نموداری را در یک لحظه نشان میدهد. دکتر احتمالا از شما خواهد خواست که وارد مدیریت فعالیت های خود شوید و هر گونه علائمی را هنگام رخ داد، یادداشت کنید.


تست : عکسبرداری از سینه توسط اشعه ایکس

پرتوی اشعه ایکس از قفسه سینه، عکسی است از قلب ، ریه ، استخوان ها و خود قفسه سینه که از مقدار بسیار کمی تشعشع استفاده میشود. از تابش اشعه ایکس در قفسه سینه می توان برای یافتن اختلالات قلب و ریه استفاده کرد.


تست : اکو کاردیوگرافی


اکو کاردیوگرافی از امواج صوتی (فراصوت) برای تولید تصاویر متحرک از قلب استفاده میکند.این تست میتواند حفره ها و دریچه های قلب را ارزیابی کند و اینکه چگونه به خوبی ماهیچه های قلب و دریچه های آن کار میکنند. این روش در تشخیص و ارزیابی انواع مختلفی از بیماری های قلبی ، و نیز ارزیابی تاثیر درمانهای صورت گرفته مفید است.


تست : سی تی اسکن قلب

توموگرافی کامپیوتری قلب (معروف به سی تی اسکن قلب) تصاویر دقیقی از قلب و رگ های خونی آن ارائه میکند. یک کامپیوتر، این تصاویر را به تصویر ۳ بعدی از قلب تبدیل میکند. سی تی اسکن قلبی می تواند در به دنبال گشتن پلاک و یا کلسیم ایجاد شده در عروق کرونر، مشکلات دریچه قلب ، و انواع دیگری از بیماری قلبی مورد استفاده قرار بگیرد.


تست : کاتتریزاسیون قلبی

کاتتریزاسیون قلب به تشخیص و درمان برخی از بیماری های قلبی کمک میکند. دکتر لوله باریکی را به نام کاتتر از طریق یک رگ خونی در بازو یا پا تا رسیدن به عروق کرونر، داخل میکند. در هر یک از عروق کرونر رنگ تزریق می شود تا باعث شود به آسانی با اشعه ایکس مشاهده شوند. این روش وسعت و شدت هر انسداد را آشکار میکند. درمانهائی مانند آنژیوپلاستی یا استنت گذاری، می توانند با این روش انجام شوند.


زندگی با بیماری قلبی

بیشترین شکلهای بیماری های قلبی مزمن هستند. در آغاز، علائم ممکن است برای تاثیر گزاری بر روی زندگی روزمره بسیار خفیف باشند. و در بسیاری از موارد ، درمان طولانی مدت می تواند علایم را تحت کنترل نگه دارد. اما اگر ناتوانی قلب آغاز شود، ممکن است موجب تنگی نفس ، خستگی ، یا تورم در پا، مچ پا ، ساق پا ، و شکم بیمارن شود. نارسایی قلبی را می توان با دارو ، تغییر شیوه زندگی ، عمل جراحی موفق ، و در موارد خاص ، پیوند قلب مدیریت کرد.


درمان : دارو

داروها نقش مهمی را در درمان بیماری های قلبی ایفا میکنند. برخی داروها به کاهش فشار خون ، ضربان قلب ، و میزان کلسترول کمک میکنند. دیگر داروها می توانند ریتم غیر طبیعی قلب را تحت کنترل نگه دارند و یا از لخته شدن خون جلوگیری کنند. برای بیمارانی که در حال حاضر دچار برخی از آسیب های قلبی هستند، داروهائی برای بهبود توانایی پمپاژ قلب آنها وجود دارد.


درمان : آنژیوپلاستی

آنژیوپلاستی برای باز کردن عروق مسدود قلب و جریان خون به قلب استفاده میشود. پزشک، کاتتر نازکی را به همراه یک بالون به داخل و انتهای سرخرگ وارد میکند. وقتی بالون به محل مسدود شده برسد، بزرگ شده، عروق را باز میکند و جریان خون را بهبود می بخشد. همچنین ممکن است دکتر لوله فنری کوچکی به نام استنت را برای کمک به جلوگیری از برگشت، پس از از آنژیوپلاستی درون عروق قرار دهد.


درمان : جراحی بایپس

عمل جراحی بای پس روش دیگری برای بهبود جریان خون قلب است. این روش، مسیر جدیدی را برای خون عروق کرونری که خیلی تنگ شده یا مسدود شده باشد، دراختیار میگذارد، در طی عمل جراحی ، ابتدا رگ های خونی از یک ناحیه از بدن برداشته شده، مانند قفسه سینه ، پاها ، یا دستها و سپس به عروق مسدود شده متصل میشود، این کار باعث میشود تا قسمت مسدود شده دور زده شود.


چه کسی در معرض خطر بیماری های قلبی قرار دارد؟


مردان در معرض خطر بالاتر ابتلا به حمله قلبی نسبت به زنان قرار دارند، و همچنین در سن پائین تری نسبت به زنان دچار این بیماری میشوند. اما همچنین مهم است، توجه داشته باشید که بیماری های قلبی قاتل شماره ۱ زنان است. افراد با سابقه خانوادگی بیماری های قلبی نیز در معرض خطر بیشتری از این بیماری قرار دارند.


عوامل خطر را می توانید کنترل کنید


کلسترول بالا و فشار خون بالا از عوامل خطرساز مهمی برای بیماری قلبی هستند. داشتن اضافه وزن ، چاقی ، یا کم تحرکی، همه خطررا افزایش میدهند.همچنین دیابتی ها، به خصوص آنهائی که قند خونشان به خوبی کنترل نمی شود. خطرات خود را با دکتر مطرح کنند و یک استراتژی برای مدیریت آنها داشته باشند. مراحل بسیاری برای محافظت از قلب افراد وجود دارد.


سیگار و قلب شما

اگر سیگار می کشید ، خطر ابتلا به بیماری قلبی در شما ۲ تا ۴ برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری است. و اگر اطراف کسی سیگار می کشید که دوستش دارید، خطر را با دود سیگار دست دوم، در او افزایش میدهید. هر سال در ایالات متحده ، بیش از ۱۳۵٫۰۰۰ نفر از بیماری های قلبی مرتبط با سیگار میمیرند. اما هرگز برای ترک آن خیلی دیر نیست. در عرض ۲۴ ساعت پس از ترک سیگار، خطر ابتلا به حمله قلبی شروع به کاهش یافتن میکند.


زندگی پس از حمله قلبی

به دست آوردن مجدد سلامتی بعد از حمله قلبی، امکان پذیر است. با اجتناب از سیگار ، فعال تر شدن و مراقبت از آنچه که خورده میشود، می توان قلب و سلامت کلی بدن را تقویت کرد. یکی از بهترین راهها برای یادگیری از نحوه ی ایجاد این تغییرات، شرکت در برنامه های ناتوانی قلبی است. از دکتر خود توصیه بگیرید.


پیشگیری از بیماری قلبی


کلید پیشگیری از بیماری قلبی شیوه زندگی سالم است. این روش شامل میشود از، یک رژیم غذایی مغذی ، حداقل ۳۰ دقیقه ورزش در اکثر روزهای هفته ، عدم مصرف سیگار ، کنترل فشار خون بالا ، کلسترول ، و دیابت. در صورت مصرف الکل ، این کار را در حد اعتدال انجام دهید– بیش از یک بار در روز برای زنان و دو بار در روز برای مردان نباشد. از دوستان و خانواده خود در ایجاد این تغییرات کمک بگیرید. آنها نیز از این کار سود خواهند برد.


رژیم غذایی و قلب شما


آنچه می خورید باعث تفاوتهائی میشود. مطمئن باشید که مصرف مقدار زیادی از غلات سبوس دار ، سبزیجات ، بنشن ، و میوه ها برای حفظ سلامت قلب شما کمک خواهند کرد. روغن های گیاهی ، گردو ، آجیل ، و دیگر دانه ها نیز می تواند در بهبود سطح کلسترول کمک کنند. و فراموش نکنید که خوردن ماهی حداقل دو بار در هر هفته منبع خوبی از پروتئین برای قلب سالم است.

جعبه متن
مجله پزشکی

آنژیوپلاستی٬ اساس حمله قلبی٬ الکتروکاردیوگرام یا EKG (نوار قلب)٬ اکو کاردیوگرافی٬ بیماری قلبی٬ بیماری قلبی چیست؟٬ تست فشار٬ جراحی بایپس٬ حمله قلبی٬ حمله قلبی چیست؟٬ دارو٬ رژیم غذایی و قلب شما٬ زندگی با بیماری قلبی٬ زندگی پس از حمله قلبی٬ سی تی اسکن قلب٬ سیگار و قلب شما٬ ضربان نامنظم قلب٬ علائم حمله قلبی٬ علائم حمله قلبی در زنان٬ عوامل خطر را می توانید کنترل کنید٬ عکسبرداری از سینه توسط اشعه ایکس٬ نارسایی قلبی٬ نشانه های بیماری عروق کرونر٬ نقص مادرزادی قلب٬ نمایشگر هولتر٬ پیشگیری از بیماری قلبی٬ چه کسی در معرض خطر بیماری های قلبی قرار دارد؟٬ کاتتریزاسیون قلبی٬ کاردیومیوپاتی

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
رابطه شدت سکته قلبی و زمان وقوع حمله

نویسنده Zohreh Gholami در پزشکی

0 ارسال
1364 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 18:56:58 - 11/26/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
خطر ابتلا به حمله قلبی در زنانی که سیگار می کشند بیش از مردان سیگاری است

نویسنده Hooman Ghayouri در سیگار

0 ارسال
1373 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 11:31:29 - 08/13/11
توسط
Hooman Ghayouri
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
ارتباط ویتامین دی, D و بیماری های قلبی

نویسنده Zohreh Gholami در اخبار تغذیه

0 ارسال
1331 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 12:55:04 - 11/26/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
به بیماری قلبی پس از درمان توجه کنید!

نویسنده Zohreh Gholami در پزشکی

0 ارسال
1298 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 09:37:39 - 11/17/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
بررسی رابطه بین بیماری قلبی و کلیه

نویسنده urologykarami در پزشکی

0 ارسال
529 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 07:19:37 - 12/09/18
توسط
urologykarami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
کاهش بیماری های قلبی و عروقی با مصرف فندق

نویسنده Zohreh Gholami در اخبار تغذیه

0 ارسال
1154 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 11:05:57 - 11/18/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
کاهش بیماری های قلبی و عروقی با خوردن ماهی

نویسنده Zohreh Gholami در اخبار تغذیه

0 ارسال
1235 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 17:08:09 - 12/19/11
توسط
Zohreh Gholami