چرا موکت یکی از بهترین کفپوش ها برای منزل و اداره است؟

نویسنده abbas41, بعد از ظهر 15:52:51 - 02/07/21

« پارتیشن شیشه ای و انواع آن | همه چیز درباره ی موکت تافتینگ »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

abbas41

یکی از کفپوش هایی که از زمان قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته و امروزه نیز شاهد استفاده از آن هستیم، موکت است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام گامان تزئین جاوید، موکت تا به حال در طرح و انواع گوناگونی وارد بازار شده است که شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود یکی از مدل‌های آن را انتخاب کنید.

در ادامه اطلاعات کاملی در رابطه با این کفپوش در اختیارتان قرار می‌گیرد که به شما کمک می‌کند انتخاب مناسب تری داشته باشید. در ابتدا به مزیت‌هایی که استفاده از موکت به همراه دارد می‌پردازیم تا شما با دلایل استفاده از این کفپوش آشنا شوید.

زیبایی

یکی از ساده و اصلی ترین دلایلی که افراد به خرید موکت می‌پردازند را می‌توان زیبایی که این کفپوش به محیط می‌دهد در نظر گرفت. این کفپوش در بافت‌های گوناگونی چون ساکسونی، بربر، کات، فریز و ... موجود هستند که هر کدام زیبایی خاص و منحصر به فردی به محیط می‌بخشند.

راحتی استفاده از موکت

اگر تا به حال از کفپوش های دیگری چون پارکت و لمینت استفاده کرده باشید، متوجه شده اید که این دست از کفپوش ها پس از مدتی آسیب می‌بینند یا زمانی که بر روی آن‌ها راه می‌روید صداهای ناهنجاری از خود تولید می‌کنند.

خرید موکت تمام این مشکلات را برطرف کرده و به شما اجازه می‌دهد کف محیط مورد نظر خود را به راحتی و بدون هیچ مشکلی پوشش دهید؛ همچنین باید به راحتی که این کفپوش برای تمامی افراد خانه به همراه دارد نیز اشاره کرد، تنها باید توجه داشته باشید انتخاب مناسبی داشته باشید.

عایق مناسب در برابر گرما و سرما

موکت یک انتخاب مناسب برای هر دو فصل گرم و سرد سال محسوب می‌شود، چرا که می‌تواند محیط را به طور مطلوب گرم یا سرد نگه دارد، چرا که عایق مناسبی در برابر گرما و سرما است و اجازه نمی‌دهد انرژی هدر رود.

انتخاب مناسب برای افرادی که آلرژی دارند

تشدید آلرژی یکی از موضوعاتی محسوب می‌شود که برای بسیاری از افراد مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند؛ از همین جهت باید برای انتخاب کفپوش مناسب دقت بسیاری شود.

این کفپوش یک انتخاب مناسب برای این موضوع محسوب می‌شود، چرا که آلودگی و کثیفی را جذب نمی‌کند، بنابراین نمی‌تواند منجر به آلرژی شود.

بالا بردن امنیت محیط

خرید موکت یک انتخاب مناسب برای خانه‌هایی محسوب می‌شود که نوزاد، بچه کوچک و سالمند دارند؛ چرا که موکت بودن محیط می‌تواند از رخ دادن هرگونه حادثه که بر اثر بی احتیاطی است، جلوگیری کند و آن‌ها را به حداقل برساند.

انواع موکت

زمانی که شما برای خرید موکت اقدام می‌کنید، با انواع گوناگونی از این کالا روبرو می‌شوید و اگر اطلاعات مناسبی از آن‌ها نداشته باشید، نمی‌توانید انتخاب درستی را بر اساس نیازتان تهیه کنید. از همین جهت در ادامه انواع این کفپوش را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت مواجه با هر یک از انواع آن بدانید که برای چه محیط و شرایطی مناسب هستند.
موکت‌های پرز بلند: اگر به دنبال موکتی هستید که با استفاده از آن کف محیط خانه خود را گرم و نرم کنید، ما به شما مدل پرز بلند آن را پیشنهاد می‌دهیم. این نوع از موکت به سبب پرزهایی که دارد، شبیه به فرش دست بافت است که می‌تواند محیط خانه را در مناطق سردسیر به خوبی گرم کند.

موکت کبریتی: نوع کبریتی را می‌توان یکی از انواع قدیمی در نظر گرفت که امروزه نیز از آن‌ها استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این موکت برای محیطی که نمی‌خواهید برای کفپوش آن هزینه‌ی زیادی کنید، مناسب به نظر می‌رسد. البته لازم است که بدانید بافت این نوع کمی زبر به نظر می رسد.

موکت‌های طرح دار: اگر تصمیم دارید برای کفپوش اتاق فرزند خود از موکت استفاده کنید، ما به شما نوع طرحدار این محصول را پیشنهاد می‌دهیم. تا به حال طرح و انواع گوناگونی از این موکت وارد بازار شده است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی انتخابی مناسب با محیط و دکوراسیون داشته باشید.

موکت پشمی: یکی از لوکس و مدرن ترین انواع موکت را می‌توان نوع پشمی در نظر گرفت. قیمت موکت پشمی در مقایسه با دیگر انواع بیشتر خواهد بود؛ اما بدون شک یک انتخاب مناسب محسوب می‌شوند، همچنین افرادی که آلرژی دارند می‌توانند بدون کوچکترین نگرانی از این مدل استفاده کنند، چرا که هیچ ماده مصنوعی و خارجی در تولید آن دخالت نداشته است.

باید بدانید که مراقبت از این مدل در مقایسه با دیگر انواع سخت تر خواهد بود.
نکاتی که باید در زمان خرید موکت به آن‌ها توجه شود

پیش از آنکه به خرید موکت بپردازید باید به عوامل و نکات گوناگونی توجه داشته باشید؛ از جمله مواردی که باید به آن‌ها اشاره شود می‌توان به مواردی چون میزان تردد از محیط، سایز، رنگ و قیمت موکت اشاره کرد.

همانطور که گفته شد، امروزه انواع و طرح‌های گوناگونی از این کالا در بازار است و شما باید با توجه به این موارد خرید موکت خود را انجام دهید. امیدواریم اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت، اطلاعات مناسبی بوده باشد و بتواند به شما در خرید این محصول کمک کند.
منبع :
b2n.ir/296664

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
بهترین زمان برای شروع رژیم گرفتن ۲۸ سالگی است

نویسنده Mandana در اخبار تغذیه

0 ارسال
1796 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 13:42:32 - 07/29/11
توسط
Mandana
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
آیا اكسيژن زمين با اكسيژن خورشيد یکی است؟

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات فیزیک, Physics Articles

0 ارسال
1802 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:47:03 - 07/25/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
چرا همیشه سردم است؟

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات تغذیه, Nutrition Articles

0 ارسال
1417 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 11:21:12 - 06/29/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
چرا آسمان آبی است؟

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات فیزیک, Physics Articles

0 ارسال
1559 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 11:38:22 - 07/13/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
*>>>چرا جدایی سخت است؟<<<*

نویسنده Amir Shahbazzadeh در مقالات روانشناسی, Psychology Articles

0 ارسال
1633 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:20:28 - 06/24/11
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
چرا همه چیز بی فایده است؟

نویسنده sara ghayori در مطالب طنز و کمدی

0 ارسال
1818 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:21:01 - 08/23/11
توسط sara ghayori
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
چرا شیر بادام مفید است؟

نویسنده Ariya7 در متفرقه

0 ارسال
510 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:51:29 - 05/22/19
توسط
Ariya7