زمان ثبت حسابداری خودرو تاریخ کار شناسی ارزیاب دادگستری یا انتقال سند؟؟

نویسنده لینا

پاسخ: 24
مشاهده: 3412
آخرين ارسال ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴:۴۴
توسط 8427099
نمونه فرم قرارداد کار معین

نویسنده آیلان

پاسخ: 0
مشاهده: 7354
آخرين ارسال ۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۳:۳۷
توسط آیلان
نحوه ثبت جریمه کسر کار

نویسنده hatafi_zahra320

پاسخ: 2
مشاهده: 2724
آخرين ارسال ۱۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶:۴۲
توسط آیلان
محاسبه اضافه کار

نویسنده nima_alone888@yahoo.com

پاسخ: 3
مشاهده: 336
آخرين ارسال ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶:۳۰
توسط اکبرزاده
قرارداد کار

نویسنده آیلان

پاسخ: 0
مشاهده: 830
آخرين ارسال ۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۵:۲۲
توسط آیلان


موضوع: حادثه در محل کار  (دفعات بازدید: 1502 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.


  • کاربر ارشد
  • *****
  • ارسال: 1089
  • محبوبیت ارسالها : 480
  • تاریخ عضویت : 03/04/2012
    سالسالسالسالسال
« : ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۲:۵۴ »
درود

دوستان در جایی مطلبی را دیدم که حادثه دو نوع است یکی در محل کار یکی خارج از محل کار
حال حادثه در رفت یا بازگشت از محل کار حادثه ناشی از کار است؟

سپاس از توجه شما
  • کاربر فعال
  • ***
  • ارسال: 176
  • محبوبیت ارسالها : 191
  • جنسيت : آقا
  • سامانه اطلاعات مالیاتی سام
  • تاریخ عضویت : 08/07/2012
    سالسالسالسالسال
  • تخصص: taxation
« پاسخ #1 : ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸:۴۹ »
درود بر شما

مطابق با نص صریح ماده 60 قانون تأمین اجتماعی اوقات رفت و برگشت بیمه شده از منزل به کارگاه، با رعایت شرایط مذکور در همین ماده، جزء اوقات انجام وظیفه تلقی شده و نتیجتاً حوادث ناشی در این اوقات نیز حوادث ناشی از کار قلمداد خواهد شد.

قانون تأمین اجتماعی
فصل پنجم - حوادث و بیماری‌ها و بارداری

ماده 60- حوادث ناشی از کار حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه شده اتفاق می‌افتد. مقصود از حین انجام وظیفه تمام اوقاتی است که بیمه شده در کارگاه یا مؤسسات وابسته یا ساختمان‌ها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده‌دار انجام مأموریتی باشد. اوقات مراجعه به درمانگاه و یا بیمارستان و یا برای معالجات درمانی و توان بخشی و اوقات رفت و برگشت بیمه شده از منزل به کارگاه جزء اوقات انجام وظیفه محسوب می‌گردد مشروط بر اینکه حادثه در زمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد. حوادثی که برای بیمه شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه‌شدگان و مساعدت به آنان اتفاق می‌افتد حادثه ناشی از کار محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که مشمولین «قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی - مصوب 1352/08/21» و همچنین «قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی - مصوب 1386/08/09» مشمول این قاعده نبوده و صرفاً آن دسته از حوادثی که حین انجام کار و به سبب آن در محدوده کارگاه ساختمانی برای کارگر ایجاد می‌شود حوادث ناشی از کار تلقی می‌شود.

با احترام
  • کاربر ارشد
  • *****
  • ارسال: 1089
  • محبوبیت ارسالها : 480
  • تاریخ عضویت : 03/04/2012
    سالسالسالسالسال
« پاسخ #2 : ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹:۴۲ »
درود و سپاس

قربان تا زمانی که شما را داریم احتیاجی به قوانین کار و مالیات مستقیم و تجارت و... نداریم
اما آیا این قانون برای کارگری نیست که در قرارداد کار،هزینه رفت و آمد او توسط کارفرما و به عهده اوست؟یا در همه شرایط صدق میکند؟
  • کاربر فعال
  • ***
  • ارسال: 176
  • محبوبیت ارسالها : 191
  • جنسيت : آقا
  • سامانه اطلاعات مالیاتی سام
  • تاریخ عضویت : 08/07/2012
    سالسالسالسالسال
  • تخصص: taxation
« پاسخ #3 : ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵:۴۷ »
درود مجدد

از اظهار لطف شما ممنونم.

همان‌طور که از نص ماده قانونی مذکور مشهود است قیدی مبنی بر مواردی که شما به آن اشاره داشتید وجود ندارد.
  • کاربر ارشد
  • *****
  • ارسال: 1089
  • محبوبیت ارسالها : 480
  • تاریخ عضویت : 03/04/2012
    سالسالسالسالسال
« پاسخ #4 : ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۰:۱۵ »
درود بر شما و سپاس

جناب اقای مهدی نیا بزرگوار
یکی از کارگران در شرکتی دچار حادثه میشود اما بی نوا به سختی با شهادت برخی توانست ثابت کند در محل کار(کارخانه) این اتفاق بر او حادث شده است آیا اگر در مسیر راه اتفاقی برای او بیافتد چطور ثابت کند این اتفاق ناشی سهل انگاری خود او نبوده است؟مثلا اگر با وسیله شرکت رفت و آمد میکرد و حادثه ای اتفاق میافتاد قابل اثبات بود اما اگر در وسایل حمل و نقل عمومی یا هر دلیل دیگر اتفاقی بیافتد چطور قابل اثبات است؟آیا ادعای او در اداره کار قابل دفاع خواهد بود؟چه مدارکی برای این موضوع نیاز دارد تا ادعای خود را اثبات کند؟

با احترام
  • کاربر فعال
  • ***
  • ارسال: 176
  • محبوبیت ارسالها : 191
  • جنسيت : آقا
  • سامانه اطلاعات مالیاتی سام
  • تاریخ عضویت : 08/07/2012
    سالسالسالسالسال
  • تخصص: taxation
« پاسخ #5 : ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۴:۰۲ »

با توجه به اینکه کارفرما، حسب مفاد ماده 95 قانون کار، مکلف است که حوادث ناشی از کار مترتب بر کارگر تحت امر خود را ثبت و گزارش نماید و در اولین فرصت مقتضی (و با کمترین وقفه ممکن که عموماً تا سه روز پس از وقوع حادثه می‌باشد) حادثه را به اطلاع اداره کار و امور اجتماعی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی برساند لذا وی می‌بایست فرم مربوط به گزارش وقوع حادثه را تکمیل و انجام بازرسی را از سازمان تأمین اجتماعی درخواست نماید.

قابل دفاع بودن حادثه پیش آمده به عنوان حادثه ناشی از کار بستگی به نوع حادثه، محل و زمان وقوع و همچنین کیفیت شواهد و قرائن دال بر وقوع حادثه دارد. به عنوان مثال چنانچه موضوع حادثه تصادف باشد گزارش افسر راهنمایی و رانندگی می‌تواند به عنوان مدرکی مساعد مورد استفاده قرار گیرد ضمن اینکه می‌بایست به عادی بودن ساعت تصادف و همچنین مسیر تردد، در گزارش بازرسی تصریح شود.

با احترام
  • کاربر ارشد
  • *****
  • ارسال: 1089
  • محبوبیت ارسالها : 480
  • تاریخ عضویت : 03/04/2012
    سالسالسالسالسال
« پاسخ #6 : ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۹:۰۳ »
درود بر شما

سپاس از راهنمایی ارزنده شما استاد خوب خودم
پاینده و شاد باشید