سلام.
شركت ما در سال مالي گذشته يه قرارداد فروش محصول به يكي ارگان دولتي رو داشت . ما براي ساخت اون محصول مجبور بوديم مواد اوليه رو از خارج از كشور تهيه كنيم تا كيفيت محصول با اون چيزي كه از ما ميخواستن برسه وگرنه محصولي از ما نميخريدن.
اولش خوب بودد ولي بعدش به دليل افزاييش نرخ ارز نتونستيم مواد اوليه وارد كنيم و يكي ديگه از مواد اوليه كه تو ايران هم بود اونم نتونست به ما مواد بده.
خلاصه روي هم رفته همه چيز دست به دست هم دادند كه ما نتونيم به قراردادمون عمل كنيم و ارگان دولتي لطف كردن بما و ضمانت نامه ي مارو ضبط كردن و ما متحمل زيان شديدي شديم.
حالا خواستم بدونم اين هزينه قابل قبوله براي اداره ي دارايي و اگر هست تو چه سرفصلي بياريمش؟
لطفا راهنمايي كنيد. چند روزه ديگه بيشتر نمونده.
با سلام
قطعا در خصوص ضبط ضمانتنامه با شما و بانک مکاتباتی شده است
یک نسخه از مکاتبات انجام شده ضمیمه سند شود
و مبلغ ضمانتنامه و هزینه های مربوطه را به عنوان هزینه های مالی ثبت نمائید.
با احترام
سلام. با تشكر
ما هم همينكارو ميخوايم انجام بديم اما ميترسيم دارايي ازمون قبولش نكنه آخه امسال ما خيلي هزينه مالي داريم و ميخوايم اينو يه جاي ديگه قرار بديم مثلا تو بهاي تمام شده ببريم. ما حتي مكاتبات با شركتي كه قرار بود بهمون مواد بده و نداد رو هم داريم كه بگيم اينجا ما هيچ كاره بوديم اون شركت به ما مواد نداد و ما هم توليد نكرديم.
اگر شما جايي اين كارو انجام داديد و دارايي قبول كرده يا بخشنامه اي دستورالعملي چيزي داريد بگيد كه ما هم به همون استناد كنيم.
با سلام
دوست عزیز
آنچه که شما فرمودید تعریف خاصی دارد
که بنده هم عرض کردم
ممیزین مالیاتی نمیتوانند برخلاف آنچه طبق مدارک قابل تشخیص است رای دیگری صادر نمایند
اگر مبالغ ثبت شده در حساب هزینه مالی صحیح ثبت شده است مشکلی نخواهد داشت
با احترام
نقل قول از: beu_w در جولای 11, 2013, 11:26:34 قبل از ظهر
آخه امسال ما خيلي هزينه مالي داريم و ميخوايم اينو يه جاي ديگه قرار بديم مثلا تو بهاي تمام شده ببريم.
درود بر شما
طبق استاندارد نمیتوانید این هزینه را به بهای تمام شده ببرید.
اما در مورد هزینه متحمل شده از دوستان در مورد بند 9 ماده 148 ق م م نظرخواهی میکنم:
۹- هزینه های مربوط به جبران خسارت وارده مربوط به فعالیت و دارائی موسسه مشروط براینکه :
اولا : وجود خسارت محقق باشد
ثانیا:موضوع و میزان آن مشخص باشد .
ثالثا : طبق مقررات قانون یا قراردادهای موجود جبران آن به عهده دیگری نبوده و یا در هر صورت از طریق دیگر جبران نشده باشد .
آئین نامه اجرایی احراز شروط سه گانه موضوع بند (۹) ماده ۱۴۸اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰
۱- اعلام کتبی موضوع خسارت توسط مؤدی ( اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ایجاد خسارت به فعالیت و دارایی موسسه ، همراه با اسناد مدارکی که در اختیار دارد به اداره امور مالیاتی ذیربط.
۲- احراز خسارت وارده از سوی اداره امور مالیاتی ذیربط پس از بررسی اسناد ومدارک ارائه شده توسط مؤدی و اطلاعات مکتسبه باتوجه به مستندات زیر:
۱-۲- گواهی یا تائیدیه خسارت وارده از سوی مراجع ذیصلاح که متولی تشخیص خسارت می باشند. و یاهرگونه سند معتبر دیگری که خسارت وارده را تائید نماید.
۲-۲- صورتجلسه یا صورتجلساتی که درخصوص ایجاد خسارت توسط مؤدی یا سایر مراجع ذیربط دراین زمینه تنظیم گردیده است.
۳-۲- قراردادهای بیمه مربوط.
۳- خسارت وارده طبق قانون و مقررات یا قراردادهای موجود جبران آن به عهده دیگری نبوده و یا درهرصورت از طریق دیگر جبران نشده باشد.
۴- ارائه تعهد کتبی مؤدی مبنی بر اینکه این خسارت از طرف هیچ مرجعی جبران نشدهاست.
این آئین نامه در اجرای بند ۹ ماده ۱۴۸ اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ و بنا به پیشنهاد شماره ۳۷۳۱۰/۴۰۵۱-۲۱۱ مورخ ۳۱/۶/۱۳۸۱ سازمان امور مالیاتی کشور در چهار بند به شرح فوق در تاریخ ۳۱/۶/۱۳۸۱ به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارائی رسید.