پاداش هیئت مدیره

نویسنده آیلان, اکتبر 17, 2012, 06:30:31 قبل از ظهر

« بهترین ثبت حسابداری سفارش مشترک | زمان ثبت حسابداری خودرو تاریخ کار شناسی ارزیاب دادگستری یا انتقال سند؟؟ »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

SAM

نقل قول از: آیلان در اکتبر 19, 2012, 10:22:27 قبل از ظهر
اگر بنده حسابدار باشم وبخواهم لطف بیکرانی به شرکت بکنم و بسته ای را برای شرکت طرف حسابم ببرم خوب این هزینه را در قالب حق ماموریت (با توجه به شرایط ماده 46 ق ک)در در قالب هزینه حقوق به خودم پرداخت میکنم چون در شرایط دیگر مشمول ماده 104 خواهم بود

خانم آیلان! متأسفانه از هر دری که بنده وارد می‌شوم شما مقولات را آن قدر پیچیده می‌کنید که ابتدا و انتهای آن جمع نمی‌شود. مثالی که بابت ارسال بسته زدم صرفاً بابت این بود که عرض کنم دریافتی شما بابت سمت حسابداری نسبت به دریافتیتان بابت ارسال بسته متفاوت است و نمی‌توان دومی را ماهیتاً هزینه حقوق قلمداد کرد. اما متأسفانه شما موضوع مأموریت و ماده 46 قانون کار و ماده 104 قانون مالیات‌های مستقیم و نوع برخورد شما و ... را مطرح می‌فرمایید که باعث به هدر رفتن پتانسیل بحث در مسیر اصلی آن می‌شود!
وقتی سمت شما حسابدار است چگونه به شما مأموریت ارسال بسته می‌دهند؟ (شما در حال رفتن به منزل بودید و تحویل این بسته را قبول کرده‌اید و در ازای زحمتی که کشیدید وجهی هم به شما پرداخت شده است، کجای این امر ساده مأموریت تلقی می‌شود؟) وقتی شما بسته را به دو خیابان بالاتر می‌برید چه مأموریتی موضوعیت پیدا می‌کند؟ لطفاً به تعریف مأموریت در همان ماده مورد نظر خود مراجعه کنید، وقتی حقوق روزانه شما مثلاً 300.000 ریال است اما بابت بردن این بسته 100.000 ریال دریافت کرده‌اید چه مأموریتی مصداق پیدا کرده است (بابت حداقل مبلغ مأموریت هم به همان ماده مراجعه کنید)، وقتی نهایتاً سه چهار کیلومتر مسافت را برای رساندن بسته طی کردید چه مأموریتی معنا پیدا می‌کند؟ (بابت حداقل مسافتی که موجب تعلق مأموریت می‌شود هم به همان ماده مراجعه کنید)

اینکه شما به عنوان مأموریت پرداخت می‌کنید یا خیر موضوع بحث بنده نیست شما شاید به عناوین دیگر این پرداخت را انجام دهید اما مقصود ما در این مباحث روال عادی و شرایط ماهوی بحث است نه اینکه مثلاً خانم آیلان این‌طور یا آن‌طور عمل می‌کند! شاید با شخص دیگری این بحث را مطرح کنیم بگوید این مبلغ را به عنوان اضافه کار پرداخت می‌کنم و یا اصلاً پرداخت نمی‌کنم چون با بردن این بسته که کار خاصی نکرده‌اید!!!
ضمناً پرداخت حق‌الزحمه به شما بابت ارسال بسته نیز مشمول ماده 104 نیست (که البته این بحث موضوع متفاوتی است که محل بحث آن در این تاپیک شاید نباشد).

نقل قول از: آیلان در اکتبر 19, 2012, 10:22:27 قبل از ظهر
خوب ماهیتا هزینه است این را قبول دارید؟اگر قبول ندارید که در پست بعدی علت آن را مرحمت فرمایید

ببخشید خانم آیلان، اولین پاسخ بنده در این بحث را به خاطر دارید؟ واقعاً از یادتان رفته که در اولین پاسخم عرض کردم که این پرداخت هزینه است؟
نقل قول از: SAM در اکتبر 17, 2012, 06:35:49 قبل از ظهر
در سالی که این هزینه به تصویب می‌رسد به عنوان هزینه شناسایی و طبقه‌بندی خواهد شد.


نقل قول از: آیلان در اکتبر 19, 2012, 10:22:27 قبل از ظهر
اگر قبول دارید این هزینه را در چه سرفصلی قرار میدهید؟

سرفصلش هرچه باشد سرفصل هزینه حقوق نیست. نام سرفصل مهم نیست بلکه محتوای سرفصل است که آیا این هزینه هزینه حقوق است یا خیر؟ که به لحاظ ماهیت پرداخت پاسخ منفی است، این پرداخت شرکت به مدیران بابت حقوق ایشان نیست.

نقل قول از: آیلان در اکتبر 19, 2012, 10:22:27 قبل از ظهر
منظور از تقسیم این است که عضو غیر موظفی که مستحق دریافت حقوق ماهانه نبوده است را موظف جلوه داده بودیم

بنده هم عرض کردم که اگر امکان انجام چنین کاری را دارید انجام دهید اما مواردی وجود خواهد داشت که در عمل نمی‌توان به روش شما عمل کرد، اما متأسفانه شما به مثالی که بنده زدم هیچ توجهی نکردید و اساساً به پرسش بنده هم پاسخی ندادید!
عضو غیر موظفی که شخص حقوقی است را می‌خواهید عضو موظف عنوان کنید؟ (این سؤال را از شما دو بار تکرار کردم، یک بار در پاسخ شماره 17 و بار دیگر هم در پاسخ شماره 19، اما متأسفانه به این مثال نقض هیچ پاسخی ندادید) 
نقل قول از: SAM در اکتبر 18, 2012, 09:34:35 بعد از ظهر
اگر هم بخواهید که سایر مدیران غیر موظف را به عنوان مدیر موظف مطرح کنید با اشخاص حقوقی عضو هیأت‌مدیره چه خواهید کرد؟
نقل قول از: SAM در اکتبر 19, 2012, 08:23:52 قبل از ظهر
مثلاً وقتی فقط یک مدیر موظف دارید و بقیه مدیران شرکت غیر موظف و البته شخصیت حقوقی هم هستند نمایندگان این اشخاص حقوقی را به عنوان مدیر موظف مطرح می‌کنید؟!!!


نقل قول از: آیلان در اکتبر 19, 2012, 10:22:27 قبل از ظهر
بارها دیدم که نام اعضایی در هیئت مدیره دیده میشود که اصلا حضور یا بهتر بگم وجود ندارند!!

خانم آیلان عذرخواهی می‌کنم، این «بارها دیدم ...» از آن حرف‌ها است که متأسفانه بارها نیز تکرار می‌کنید اما هیچ پشتوانه‌ای در مباحث حرفه‌ای و تخصصی ندارد! من نمی‌دانم که شما بارها در چه شرکتی دیده‌اید که اعضای موظف «اصلاً حضور یا بهتر می‌گویید وجود ندارند»؟ لطفاً شرکت‌های کوچکی که با یکی دو نفر اداره می‌شوند را ملاک ارزیابی خود قرار ندهید. شرکت سهامی عامی که در سر تا سر ایران شعبه دارد آیا بدون هیأت‌مدیره فعال می‌تواند فعالیتی به این گستردگی داشته باشد؟

بحثی که در این تاپیک در جریان است پیرامون شرکت کوچکی که با یکی دو نفر اداره می‌شود نیست، در این شرکت‌ها اصلاً هیأت‌مدیره‌ای به معنای واقعی آن وجود ندارد چه رسد به پاداش هیأت‌مدیره به شکلی که در قانون به آن پرداخته می‌شود.

نقل قول از: آیلان در اکتبر 19, 2012, 10:22:27 قبل از ظهر
این موضوع پاداش، زمانی پررنگ میشود که این پاداش به عضو هیئت مدیره موظف شرکت باشد که بایستی صحت و سقم آن معین و مشخص شود که در آخر کسانی که نسبت به این عمل حق دارند یعنی سهامداران مجمع بایستی در این مورد که آیا این عضو هیئت مدیره وجود دارد؟حال که وجود آن ثابت شد آیا موظف است؟حال که موظف است آیا مستحق دریافت پاداش میباشد یا خیر؟؟

یعنی وقتی قرار است که به مدیر مالی شرکت که عضو هیأت‌مدیره است مانند سایر پرسنل حسابداری پاداش بستن حساب پرداخت شود هیأت‌مدیره تأیید سهامداران را بابت پاداش مدیر مالی دریافت می‌کند!؟ این الزام از کدام ماده قانون تجارت نشأت می‌گیرد؟

نقل قول از: آیلان در اکتبر 19, 2012, 10:22:27 قبل از ظهر
خوب با این توضیحات آیا نیاز به مجمع منطقی نیست؟

ابداً خیر، این توضیحات شما، توجیهات و برداشت شماست که لزوماً منشأ تکلیف قانونی هم ندارد. لطفاً به ماده 118 قانون تجارت مراجعه کنید، در این ماده به صراحت کامل حیطه اختیارات مدیران مشخص شده است. تصویب حقوق و مزایای پرسنلی (خواه پرسنل مزبور کارگر انبار باشد خواه معاون مالی اقتصادی که عضو هیأت‌مدیره است) در صلاحیت هیأت‌مدیره است (مگر اینکه سهامداران استثنائاتی را در اساسنامه شرکت لحاظ کرده باشند) اما پاداش هیأت‌مدیره (که به موجب مواد 134 و 241 قانون تجارت پرداخت می‌شود) از آنجا که تصویب آن در صلاحیت مجمع صاحبان سهام است لذا هیأت‌مدیره نمی‌تواند بیش از پیشنهاد پاداش نسبت به آن ورود کند. به طور خلاصه اینکه تعیین حقوق و مزایای پرسنلی یکی از بارزترین اختیاراتی است که هیأت‌مدیره در هر شرکتی می‌تواند داشته باشد حال اگر هیأت‌مدیره یا مدیرعامل شرکت در تعیین حقوق و مزایای پرسنل شرکت (خواه پرسنل مزبور کارگر انبار باشد خواه معاون مالی اقتصادی که عضو هیأت‌مدیره است) تخلفی مرتکب شده باشد بازرس شرکت موضوع را به اطلاع مجمع خواهد رساند و مجمع نیز در تصویب صورت‌های مالی، گزارش بازرس را لحاظ خواهد کرد اما ابداً این‌طور نیست که بابت تعیین حقوق و مزایای پرسنلی از مجمع اجازه گرفته شود.

نقل قول از: آیلان در اکتبر 19, 2012, 10:22:27 قبل از ظهر
... پاسخ من این است که صرفا به دلیل موظف بودن هیئت مدیره و تطبیق کامل این پاداش با پاداش بقیه پرسنل...

همچنان مصرید که پاداش هیأت‌مدیره با پاداش پرسنلی تطابق دارد! بدون اینکه به ایرادهای وارده بنده در این خصوص با استدلال و برهان بپردازید.

نقل قول از: آیلان در اکتبر 19, 2012, 10:22:27 قبل از ظهر
این پرسش و پاسخ را قرار دادم برای اینکه عرض کنم ق م م فقط در این صورت از پاداش هیئت مدیره به عنوان هزینه یاد میکند

در ضمن واقعاً پرسش و پاسخ کارگروه را قانون مالیات‌های مستقیم می‌دانید؟ این پاسخ را قانون مالیات‌های مستقیم داده است یا کارگروه؟ کجای قانون مالیات‌های مستقیم می‌توانید چنین پاسخی حتی ضمنی پیدا کنید؟ کجای قانون مالیات‌های مستقیم شرط تفویض اختیار مجمع در خصوص هزینه‌های پرسنلی عنوان شده است!؟

نقل قول از: آیلان در اکتبر 19, 2012, 10:22:27 قبل از ظهر
در مورد پرسش شما در بند آخر فرمایشاتتان باید عرض کنم

برای اینکه رفرنس‌های شما را بهتر ارزیابی کنیم ابتدا باید پرسش خود را در ارسال قبلی نقل قول کنم تا ببینیم آیا واقعاً این رفرنس‌ها به سؤال بنده مرتبط هستند یا خیر:
نقل قول از: SAM در اکتبر 19, 2012, 08:23:52 قبل از ظهر
مع‌الوصف با توجه به اصرار سرکار نسبت به این پرسش و پاسخ تقاضا می‌شود توضیح بفرمایید که پاسخ کارگروه مبنی بر «شرط تفویض اختیار مجمع به مدیران» منبعث یا مستنبط از کدام مجوز یا تکلیف مندرج در قانون مالیات‌های مستقیم است؟

نقل قول از: آیلان در اکتبر 19, 2012, 10:22:27 قبل از ظهر
بند 17 [1]
تبصره 1 بند 28 [2]
بند 27 ماده148 ق م م [3]


  • اولاً، آیا بند 17 ماده 148 در مورد هزینه‌های پرسنلی است؟ ثانیاً، در کجای بند 17 این ماده «شرط تفویض اختیار مجمع» عنوان شده است؟

  • اولاً، تبصره یک، مربوط به بند 28 نیست بلکه این تبصره، تبصره ماده 148 است! ثانیاً، آیا در این تبصره «شرط تفویض اختیار مجمع» می‌بینید؟ و یا موضوع هزینه پرسنلی در آن عنوان شده است؟

  • بند 27 ماده 148 چه ارتباطی با «شرط تفویض اختیار مجمع» دارد؟

و در آخر با عرض عذرخواهی بسیار اگر اجازه بفرمایید بنده از پرداختن به این موضوع خودداری کنم یا اینکه لااقل یک زمانی را به این موضوع نپردازیم و در این مدت سعی کنیم با دقتی بیشتر از پیش مطالب قبلی را مطالعه کنیم شاید گشایشی ایجاد شده و بحث از گره‌ای که به وجود آمده خارج شود.

با احترام و سپاس از شما

آیلان

نقل قول از: SAM در اکتبر 19, 2012, 10:11:04 بعد از ظهر
خانم آیلان! متأسفانه از هر دری که بنده وارد می‌شوم شما مقولات را آن قدر پیچیده می‌کنید که ابتدا و انتهای آن جمع نمی‌شود. مثالی که بابت ارسال بسته زدم صرفاً بابت این بود که عرض کنم دریافتی شما بابت سمت حسابداری نسبت به دریافتیتان بابت ارسال بسته متفاوت است و نمی‌توان دومی را ماهیتاً هزینه حقوق قلمداد کرد. اما متأسفانه شما موضوع مأموریت و ماده 46 قانون کار و ماده 104 قانون مالیات‌های مستقیم و نوع برخورد شما و ... را مطرح می‌فرمایید که باعث به هدر رفتن پتانسیل بحث در مسیر اصلی آن می‌شود!
وقتی سمت شما حسابدار است چگونه به شما مأموریت ارسال بسته می‌دهند؟ (شما در حال رفتن به منزل بودید و تحویل این بسته را قبول کرده‌اید و در ازای زحمتی که کشیدید وجهی هم به شما پرداخت شده است، کجای این امر ساده مأموریت تلقی می‌شود؟) وقتی شما بسته را به دو خیابان بالاتر می‌برید چه مأموریتی موضوعیت پیدا می‌کند؟ لطفاً به تعریف مأموریت در همان ماده مورد نظر خود مراجعه کنید، وقتی حقوق روزانه شما مثلاً 300.000 ریال است اما بابت بردن این بسته 100.000 ریال دریافت کرده‌اید چه مأموریتی مصداق پیدا کرده است (بابت حداقل مبلغ مأموریت هم به همان ماده مراجعه کنید)، وقتی نهایتاً سه چهار کیلومتر مسافت را برای رساندن بسته طی کردید چه مأموریتی معنا پیدا می‌کند؟ (بابت حداقل مسافتی که موجب تعلق مأموریت می‌شود هم به همان ماده مراجعه کنید)

اینکه شما به عنوان مأموریت پرداخت می‌کنید یا خیر موضوع بحث بنده نیست شما شاید به عناوین دیگر این پرداخت را انجام دهید اما مقصود ما در این مباحث روال عادی و شرایط ماهوی بحث است نه اینکه مثلاً خانم آیلان این‌طور یا آن‌طور عمل می‌کند! شاید با شخص دیگری این بحث را مطرح کنیم بگوید این مبلغ را به عنوان اضافه کار پرداخت می‌کنم و یا اصلاً پرداخت نمی‌کنم چون با بردن این بسته که کار خاصی نکرده‌اید!!!
ضمناً پرداخت حق‌الزحمه به شما بابت ارسال بسته نیز مشمول ماده 104 نیست (که البته این بحث موضوع متفاوتی است که محل بحث آن در این تاپیک شاید نباشد).
درود مجدد


نقل قولالبته صرف اینکه بنده چنین پیشنهادی دادم این نبود که منظور شما را از فرمایشتان درک نکردم،خیر بلکه خوب دانستم که شما با این مثال قصد دارید حیطه وظایف و دریافتی هر فرد بابت این وظایف را به بنده بفرمایید.
بله درسته اگر بنده حسابدار باشم و عمل دیگری را نیز انجام دهم هر یک در جای خود مستحق دریافت مشمول خود میباشد و باز هم میدانم این مثال شما مربوط به همان عضو هیئت مدیره موظف میباشد در هرحال باید عرض کنم تا اینجا مشکلی برای درک نداشتم و عرایض قبلی بنده این مورد را مشخص میکند
و در ضمن باز هم عرض کردم من طوری در نظر گرفتم که طبق ماده 46 ق ک مراتب ماموریت هم رعایت شده باشد و در ضمن شما نفرموده بودید که این ماموریت دو خیابان بالاتر بود؟در هر حال بحث ما راجع به ماموریت نبود و در مورد تفاوت حقوق حسابدار یا هر شخص دیگر در جایگاه اصلی خود و یا انجام کاردیگر در کنار کار اصلی خود بنده واقف هستم
نقل قول از: SAM در اکتبر 19, 2012, 10:11:04 بعد از ظهر
ببخشید خانم آیلان، اولین پاسخ بنده در این بحث را به خاطر دارید؟ واقعاً از یادتان رفته که در اولین پاسخم عرض کردم که این پرداخت هزینه است؟
خیر فراموش نکردم ابدا،اما نفرمودید چه هزینه ایست؟ فرض بفرمایید میخواهیم سند مربوط را تنظیم کنیم و باز هم تاکید میکنم بحث من در اینجا اصلا این نیست که این هزینه چه هزینه ای میخواهد باشد فقط مهم این است که هزینه است و ما باید این پرداخت را هزینه ثبت کنیم نه تقسیم سود، حال شما به این مورد حساسیت خاصی دارید برای همین سوال بنده این بود که تحت چه سرفصلی ثبت میکنید که شما هم این سوال بنده را بی پاسخ گذاشتید!
نقل قول از: SAM در اکتبر 19, 2012, 10:11:04 بعد از ظهر
بنده هم عرض کردم که اگر امکان انجام چنین کاری را دارید انجام دهید اما مواردی وجود خواهد داشت که در عمل نمی‌توان به روش شما عمل کرد، اما متأسفانه شما به مثالی که بنده زدم هیچ توجهی نکردید و اساساً به پرسش بنده هم پاسخی ندادید!
عضو غیر موظفی که شخص حقوقی است را می‌خواهید عضو موظف عنوان کنید؟ (این سؤال را از شما دو بار تکرار کردم، یک بار در پاسخ شماره 17 و بار دیگر هم در پاسخ شماره 19، اما متأسفانه به این مثال نقض هیچ پاسخی ندادید) 
به خاطر اینکه در مورد این شرکتهای هولدینگ نظری نداشتم و نیمشد کاری کرد وقتی پیشنهادی ارائه میشود حتما که نباید در همه موارد صادق باشد؟حتما موارد استثنایی هم وجود دارند!
نقل قول از: SAM در اکتبر 19, 2012, 10:11:04 بعد از ظهر
خانم آیلان عذرخواهی می‌کنم، این «بارها دیدم ...» از آن حرف‌ها است که متأسفانه بارها نیز تکرار می‌کنید اما هیچ پشتوانه‌ای در مباحث حرفه‌ای و تخصصی ندارد! من نمی‌دانم که شما بارها در چه شرکتی دیده‌اید که اعضای موظف «اصلاً حضور یا بهتر می‌گویید وجود ندارند»؟ لطفاً شرکت‌های کوچکی که با یکی دو نفر اداره می‌شوند را ملاک ارزیابی خود قرار ندهید. شرکت سهامی عامی که در سر تا سر ایران شعبه دارد آیا بدون هیأت‌مدیره فعال می‌تواند فعالیتی به این گستردگی داشته باشد؟

بحثی که در این تاپیک در جریان است پیرامون شرکت کوچکی که با یکی دو نفر اداره می‌شود نیست، در این شرکت‌ها اصلاً هیأت‌مدیره‌ای به معنای واقعی آن وجود ندارد چه رسد به پاداش هیأت‌مدیره به شکلی که در قانون به آن پرداخته می‌شود.
نمیدانم چرا به این کلمه حساسیت دارید منظور حداقل چند شرکت اقماری وابسته به شرکت دولتی بودند و شرکتهای دیگری که آنقدر که شما میفرمایید کوچک هم نیستند!!
نقل قول از: SAM در اکتبر 19, 2012, 10:11:04 بعد از ظهر
یعنی وقتی قرار است که به مدیر مالی شرکت که عضو هیأت‌مدیره است مانند سایر پرسنل حسابداری پاداش بستن حساب پرداخت شود هیأت‌مدیره تأیید سهامداران را بابت پاداش مدیر مالی دریافت می‌کند!؟ این الزام از کدام ماده قانون تجارت نشأت می‌گیرد؟

فعلا بحث ما در اینجا اصلا قانون تجارت نیست بلکه قانون مالیاتهای مستقیم است چرا که دقیقا این جمله در پرسش و پاسخ مالیاتی ارائه شده بود نه در قانون تجارت!و در تاپیکی شما کاملا اشاره داشتید که این قوانین ربطی به هم ندارند مگر اینکه قانونگذار به طریقی یک قانون خاص را به دیگری مرتبط کرده باشد
نقل قول از: SAM در اکتبر 19, 2012, 10:11:04 بعد از ظهر
ابداً خیر، این توضیحات شما، توجیهات و برداشت شماست که لزوماً منشأ تکلیف قانونی هم ندارد. لطفاً به ماده 118 قانون تجارت مراجعه کنید، در این ماده به صراحت کامل حیطه اختیارات مدیران مشخص شده است. تصویب حقوق و مزایای پرسنلی (خواه پرسنل مزبور کارگر انبار باشد خواه معاون مالی اقتصادی که عضو هیأت‌مدیره است) در صلاحیت هیأت‌مدیره است (مگر اینکه سهامداران استثنائاتی را در اساسنامه شرکت لحاظ کرده باشند) اما پاداش هیأت‌مدیره (که به موجب مواد 134 و 241 قانون تجارت پرداخت می‌شود) از آنجا که تصویب آن در صلاحیت مجمع صاحبان سهام است لذا هیأت‌مدیره نمی‌تواند بیش از پیشنهاد پاداش نسبت به آن ورود کند. به طور خلاصه اینکه تعیین حقوق و مزایای پرسنلی یکی از بارزترین اختیاراتی است که هیأت‌مدیره در هر شرکتی می‌تواند داشته باشد حال اگر هیأت‌مدیره یا مدیرعامل شرکت در تعیین حقوق و مزایای پرسنل شرکت (خواه پرسنل مزبور کارگر انبار باشد خواه معاون مالی اقتصادی که عضو هیأت‌مدیره است) تخلفی مرتکب شده باشد بازرس شرکت موضوع را به اطلاع مجمع خواهد رساند و مجمع نیز در تصویب صورت‌های مالی، گزارش بازرس را لحاظ خواهد کرد اما ابداً این‌طور نیست که بابت تعیین حقوق و مزایای پرسنلی از مجمع اجازه گرفته شود.
نمیدانم اما بنده طبق پرسش و پاسخ مالیاتی توجیه و تفسیر کردم و اجباری برای قبول ان نیست چون انجام این عمل ذکر شده است پس حتما از طرف قانون الزامی هم بوده است حال خواهشم این است که نفرمایید کارگروه مالیاتی بیراه گفته است و پاسخ اشتباه ارائه داده است و... چرا که دقیقا مثل همین حالتی است که ما پاداش هیئت مدیره را هزینه و این هزینه را قابل قبول میدانیم اما طبق بخشنامه مالیاتی این هزینه غیر قابل قبول است حال ما بیاییم بگوییم که بیخود و بیراه چنین بخشنامه ای صادر شده و هزینه پاداش باید قابل قبول باشد چرا که شرایط هزینه قابل قبول را دارد اما آیا فایده ای دارد؟آیا بعد از صدور این بخشنامه این هزینه را قبول کرده است ؟خیر
نقل قول از: SAM در اکتبر 19, 2012, 10:11:04 بعد از ظهر
همچنان مصرید که پاداش هیأت‌مدیره با پاداش پرسنلی تطابق دارد! بدون اینکه به ایرادهای وارده بنده در این خصوص با استدلال و برهان بپردازید.
خیر! اصلا بارها عرض کردم ... پاداش پرسنلی، با پاداشِ عضوِ هیئت مدیرهِ موظف، که برای مثلا شغل سرپرستی تولید او تصویب شده است تطابق دارد
نقل قول از: SAM در اکتبر 19, 2012, 10:11:04 بعد از ظهر
در ضمن واقعاً پرسش و پاسخ کارگروه را قانون مالیات‌های مستقیم می‌دانید؟ این پاسخ را قانون مالیات‌های مستقیم داده است یا کارگروه؟ کجای قانون مالیات‌های مستقیم می‌توانید چنین پاسخی حتی ضمنی پیدا کنید؟ کجای قانون مالیات‌های مستقیم شرط تفویض اختیار مجمع در خصوص هزینه‌های پرسنلی عنوان شده است!؟
ایا شما میفرمایید در این مورد قانون م م نبایستی اظهار نظر میکرد؟یابه این دلیل که درهیچ کجای ق م م این مورد ذکر نشده  پس اصلا نیازی به انجام این عمل نیست؟در ضمن چرا این مصوبه هیئت مدیره و یا در این مورد خاص تفویض اختیار مجمع به قانون مالیاتهای مستقیم ربطی ندارد؟اصلا سوال من این است که ممیزین مربوطه چطور متوجه موظف یا غیرموظف بودن همین اعضای هیئت مدیره میشوند؟پس حتما به اهمیت این مصوبات در قانون م م هم اشاره ای شده است و منظور ماده 147 هم در مورد اتکا به مدارک، در این موارد همین مصوبات میباشد.
نقل قول از: SAM در اکتبر 19, 2012, 10:11:04 بعد از ظهر
برای اینکه رفرنس‌های شما را بهتر ارزیابی کنیم ابتدا باید پرسش خود را در ارسال قبلی نقل قول کنم تا ببینیم آیا واقعاً این رفرنس‌ها به سؤال بنده مرتبط هستند یا خیر:
نقل قول از: SAM در اکتبر 19, 2012, 08:23:52 قبل از ظهر
مع‌الوصف با توجه به اصرار سرکار نسبت به این پرسش و پاسخ تقاضا می‌شود توضیح بفرمایید که پاسخ کارگروه مبنی بر «شرط تفویض اختیار مجمع به مدیران» منبعث یا مستنبط از کدام مجوز یا تکلیف مندرج در قانون مالیات‌های مستقیم است؟

نقل قول از: آیلان در اکتبر 19, 2012, 10:22:27 قبل از ظهر
بند 17 [1]
تبصره 1 بند 28 [2]
بند 27 ماده148 ق م م [3]


  • اولاً، آیا بند 17 ماده 148 در مورد هزینه‌های پرسنلی است؟ ثانیاً، در کجای بند 17 این ماده «شرط تفویض اختیار مجمع» عنوان شده است؟

  • اولاً، تبصره یک، مربوط به بند 28 نیست بلکه این تبصره، تبصره ماده 148 است! ثانیاً، آیا در این تبصره «شرط تفویض اختیار مجمع» می‌بینید؟ و یا موضوع هزینه پرسنلی در آن عنوان شده است؟

  • بند 27 ماده 148 چه ارتباطی با «شرط تفویض اختیار مجمع» دارد؟

اگر به آن بند ها اشاره کردم به این دلیل بود که کمی مشابه با همین هزینه دوره ای بود که در سال بعد از تصویب قراربود ثبت شود و یا مربوط به همین هزینه ای بود که شاید در قانون به آن اشاره ای نشده و بعدا حتما برای آن تصمیم گیری میشد و همین هزینه ای بود که شاید ارتباطی به حق حضور داشت که اگر مدارک اینها کامل بود طبق عطف ماده 147 قابل قبول میشد ...
در ضمن نظر بنده تعیین کننده نیست مهم این است که شما چه نظری دارید مهم این است که شما بفرمایید کدام کار بهتر است
نقل قول از: SAM در اکتبر 19, 2012, 10:11:04 بعد از ظهر
و در آخر با عرض عذرخواهی بسیار اگر اجازه بفرمایید بنده از پرداختن به این موضوع خودداری کنم یا اینکه لااقل یک زمانی را به این موضوع نپردازیم و در این مدت سعی کنیم با دقتی بیشتر از پیش مطالب قبلی را مطالعه کنیم شاید گشایشی ایجاد شده و بحث از گره‌ای که به وجود آمده خارج شود.

با احترام و سپاس از شما

این کل چیزی بود که منظور بنده بود حال اگر شما و دیگران تمایلی به ادامه بحث داشتید و باز تمایلی به ترویج علم و دانش بی نهایت خود داشتید بنده به عنوان کوچکتر با میل و رغبت بسیار زیاد، این بحث را دنبال میکنم به داشته هایم می افزایم.


با احترام و سپاس بیکران



اکبرزاده

با سلام

این بحث با توجه به موضوعیت مطلبش بسیار طول کشید

جناب مهدی نیا با سعه صدرش که از قبل از ایشان سراغ دارم بسیار موشکافانه ادامه مطلب دادند

البته با کسب اجازه از ایشان موضوعی را به سرکار خانم آیلان عرض کنم

ممیزین دارائی در جاهایی که بتوانند کارشان را پیش ببرند اصلا کاری به قانون تجارت و رعایت استانداردها ندارند

که عمدتا هم دست به همین کار می زنند اما اگر دیدند که مخاطبشان دست پری از فهم قوانین دارد

پرونده را با هیات ارجاع خواهند داد .......

پاسخی که جناب مهدی نیا بسیار مشروح و در ارسالهای متعدد دادند را می توانستند در یک پاراگراف بفرمایند

ولی خوب رعایت پاسخ به پرسش مخاطب از ارزشهای شخصی ایشان است که بنده بی نصیب هستم

در شرکت دولتی که بنده کار میکردم بعد از بستن حسابها در مجمع عمومی که صورتهای مالی حسابرسی شده هم

ارائه میگردید سهامداران برای تشکر از زحمات یکساله هئیت مدیره (که همگی هم از کارمندان عالی رتبه بخشهای مختلف

دولتی زیر مجموعه یک وزارتخانه بودند) پاداشی را تصویب میکرد در این حالت موظف و غیر موظف مطرح نبود آنچه که

مطرح بودن پرداخت پاداش به اعضای هئیت مدیره بود و بس که پاداش در خور توجهی هم محسوب میشد .

کسی کاری هم نداشت که دارائی بپذیرد یا نپذیرد ، چون رعایت و اجرای یکی از قوانین قانون تجارت بود هزینه محسوب

می شد و به عنوان سایر هزینه های مالی ثبت می گردید .

با احترام


آیلان

درود بر شما


جناب اقای اکبرزاده
بنده بارها این تاپیک را مطالعه کردم و هر بار بیشتر و بیشتر از فرمایشات استاد خوبم جناب اقای مهدی نیا استفاده کردم
از حضور ایشان از فرمایشات ایشان از آرامش و صبوری ایشان که برای دانش آموزانی مثل بنده وقت میگذارند تا موجب تفهیم هر چه بیشتر موضوع شوند سپاسگزاری میکنم.
از جنابعالی نیز خالصانه سپاسگزارم.

موفق و پاینده باشید


با احترام

8427099

#25
*


Share via facebook Share via linkedin Share via pinterest Share via reddit Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
سهامدار و هیئت مدیره

نویسنده آیلان در متفرقه

3 ارسال
2852 مشاهده
آخرین ارسال: جون 11, 2012, 07:38:13 بعد از ظهر
توسط
مرتضی رئیسی
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
حقوق مدیر عامل و هیئت مدیره

نویسنده davod.dashti در حسابداری مالیاتی

5 ارسال
4394 مشاهده
آخرین ارسال: نوامبر 28, 2012, 04:26:59 بعد از ظهر
توسط
آیلان
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
پاداش يا حق حضور اعضاي هيت مديره

نویسنده keramat در حسابداری مالی

3 ارسال
5796 مشاهده
آخرین ارسال: جون 10, 2013, 06:12:46 بعد از ظهر
توسط
آیلان
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
هیئت های حل اختلاف مالیاتی

نویسنده mehran189939 در باب دوم - مالیات بر دارایی - ماده 17 الی 51

0 ارسال
660 مشاهده
آخرین ارسال: سپتامبر 29, 2018, 03:15:14 بعد از ظهر
توسط
mehran189939
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
نحوه پرداخت پاداش به کارکنان با توجه به عملکرد, کارائی , میزات تولید شرکت

نویسنده سعید زندی در متفرقه

1 ارسال
2211 مشاهده
آخرین ارسال: سپتامبر 22, 2013, 09:43:08 بعد از ظهر
توسط
آیلان
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/clip.png
بخشنامه: ۲۰۰/۹۷/۱۳۸/- ارسال تصویب نامه هیئت محترم وزیران به شماره ۸۸۹۲۶/ت ۵۵۷۸۵ هـ مورخ ۰۸/۰۷/۱۳۹۷ د

نویسنده اکبرزاده در ارزش افزوده

0 ارسال
690 مشاهده
آخرین ارسال: فبریه 19, 2019, 10:31:23 قبل از ظهر
توسط
اکبرزاده
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
هیئت وزیران مصوب کرد: افزایش حق مسکن کارگران به ۲۰۰ هزار ریال/ اجرای مصوبه از مرداد امسال

نویسنده اکبرزاده در قوانین و بخشنامه های کار و امور اجتماعی

0 ارسال
1444 مشاهده
آخرین ارسال: دسامبر 28, 2013, 01:13:27 بعد از ظهر
توسط
اکبرزاده

خدمات حسابداری

موسسه رستا تراز پارسه اصطلاحات حسابداری طراحی سایت و انجمن حسابداری

سایر پرتال ها

فروم متا انجمن بورس و اوراق بهادار ثبت آگهی رایگان