زمان ارائه دفاتر هر سال به دارایی

نویسنده محسن جمالی, می 19, 2013, 02:03:46 بعد از ظهر

« نحوه ثبت مالیات بر ارزش افزوده سنوات قبل که ثبت حسابداری نشده است | مالیات اجاره »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

محسن جمالی

با سلام

زمان ارائه دفاتر هرسال به دارایی چه مدت مشخص شده است؟بر فرض ما دفاتر سال 90 را تا چه موقعی فرصت داریم تا به دارایی ارسال کنیم ؟ یا اینکه اصلا خود اداره دارایی ممیز را  میفرسته به شرکت وهم دفاتر را بررسی میکنه و هم اسناد را ؟

موفق و سلامت باشید

آیلان

درود بر شما

ممیز مسئول رسیدگی پرونده شما به استناد برگ درخواست اسناد و مدارک بند 2 ماده 97 قانون مالیاتهای مستقیم در خواست ارائه اسناد و مدارک و دفاتر شما را میکند معمولا  3- 4 ماه بعد از ارسال اظهارنامه هر سال،برگ درخواست را برای مودیان ارسال میکنند (نمونه این برگ را به پیوست تاپیک ارسال میکنم)
و از تاریخ ابلاغ آن به مودی بین یک هفته تا نهایت 15 روز،که خود ممیز برای شما تاریخ را در همین برگ درج میکند فرصت ارائه مدارک و دفاتر و اسناد سال مزبور را دارید.

با احترام

اکبرزاده

با سلام

با تشکر از سرکار خانم آیلان

توجه بفرمائید تا زمانی که شما در پی تماس ممیزین به دارائی مراجعه ننموده اید

و فرم درخواست مدارک را امضا نکرده باشید میتوانید تحویل مدارک را به تعویق بیاندازید

حال اگر این تاخیر بیش از حد طول بکشد ممیزین مالیاتی یا شخصا برای تحویل برگه درخواست به محل

قانونی شرکت مراجعه و یا از طریق پست اقدام به اینکار خواهند نمود

پس اگر تلفنی از طرف ممیزین محترم مالیاتی به شما گردید منوط بر مراجعه به دارائی دست و پای خود را گم نکنید

اکنون در سفر هستید و هفته دیگر حتما مراجعه خواهید نمود

آیلان

نقل قول از: اکبرزاده در می 20, 2013, 08:28:55 قبل از ظهر

اکنون در سفر هستید و هفته دیگر حتما مراجعه خواهید نمود

درود بر شما

بسیار عالی جناب آقای اکبرزاده

همیشه همین موقع تمامی حسابداران در سفر تشریف دارند بسیار عالی است(مزاح)

جا داره در این تاپیک نکته ای در رابطه با ماده 156 بیان کنم؛
ماده 156– اداره امور مالیاتی مکلف است اظهارنامه مؤدیان مالیات بردرآمد را درمورد درآمد هر منبع که در موعد مقرر تسلیم شده است حداکثرتایک سال ازتاریخ انقضای مهلت مقرر برای تسلیم اظهارنامه رسیدگی نماید. در صورتی که ظرف مدت مذکور برگ تشخیص درآمد صادر ننماید و یا تا سه ماه پس از انقضای یک سال فوق الذکر برگ تشخیص درآمد مذکور را به مؤدی ابلاغ نکند اظهارنامه مؤدی قطعی تلقی می شود.
   هرگاه پس از قطعی شدن اظهارنامه مالیاتی یا بعد از رسیدگی و صدور ابلاغ برگ تشخیص اعم از این که به قطعیت رسیده یا نرسیده باشد معلوم شود مؤدی درآمد یا فعالیت های انتفاعی کتمان شده ای داشته و مالیات متعلق به آن نیز مطالبه نشده باشد فقط مالیات بردرآمد آن فعالیت ها بارعایت ماده 157 این قانون قابل مطالبه خواهد بود. دراین حالت و همچنین در مواردی که اظهارنامه مؤدی به علت عدم رسیدگی قطعی تلقی می گردد اداره امورمالیاتی بایستی یک نسخه از برگ تشخیص صادره به انضمام گزارش توجیهی مربوط را ظرف ده روز از تاریخ صدور جهت رسیدگی به دادستانی انتظامی مالیاتی ارسال نماید.

تا به حال کسی از دوستان توانسته است از این ماده استفاده کند؟

با احترام


Share via facebook Share via linkedin Share via pinterest Share via reddit Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
تاخیر در ارائه لیست حقوق و دستمزد به دارایی

نویسنده amjad در حقوق و دستمزد

4 ارسال
7822 مشاهده
آخرین ارسال: می 18, 2013, 10:36:16 بعد از ظهر
توسط
آیلان
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
ماده 54 - ارائه نکاتی در رابطه با ارزشهای اجاری املاک تعیین شده توسط ادارات امور مالیاتی سراسر کشور برای عملکرد سال قبل در مورد نحوه تدوین ارزش اجاری عملکرد سال 97 و به بعد

نویسنده اکبرزاده در قانون مالیاتهای مستقیم - باب سوم - مالیات بر درآمد - ماده 52 الی 131

0 ارسال
571 مشاهده
آخرین ارسال: ژانویه 14, 2020, 09:44:27 بعد از ظهر
توسط
اکبرزاده
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
بخشنامه: 200/98/34......... ارائه نکاتی در رابطه با ارزشهای اجاری املاک تعیین شده توسط ادارات امور مالیاتی سراسر کشور برای عملکرد سال قبل در مورد نحوه تدوین ارزش اجاری عملکرد سال 97 و به بعد

نویسنده اکبرزاده در قانون مالیاتهای مستقیم - باب سوم - مالیات بر درآمد - ماده 52 الی 131

0 ارسال
550 مشاهده
آخرین ارسال: جولای 29, 2019, 10:32:38 قبل از ظهر
توسط
اکبرزاده
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
اداره دارایی چند بار و طی چند سال میتونه یک سال مالی را ممیزی کند؟؟

نویسنده محسن جمالی در حسابداری مالیاتی

5 ارسال
4165 مشاهده
آخرین ارسال: سپتامبر 09, 2015, 01:26:52 بعد از ظهر
توسط
دایی رضا!
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
اطلاعيه: ضوابط ارائه صورت معاملات فصلی از ابتدای سال ۹۶

نویسنده Masoud_MI در دانستنی های مالیاتی

0 ارسال
1376 مشاهده
آخرین ارسال: فبریه 23, 2017, 11:46:46 قبل از ظهر
توسط
Masoud_MI
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/lamp.png
نحوه ارائه لیست مالیات عیدی و مزایای پایان سال

نویسنده meteor1368 در حسابداری مالیاتی

1 ارسال
6579 مشاهده
آخرین ارسال: آپریل 09, 2016, 05:54:14 بعد از ظهر
توسط
اکبرزاده
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
بخشنامه شماره ۲۲۱۰۹/۲۰۰ مورخ ۹/۱۱/۹۱(معافیت وجوه دریافتی و ارائه خدمات دفاتر نمایندگی بانکهای خارجی در ایران)

نویسنده اکبرزاده در بخشنامه های مالیاتی

0 ارسال
1228 مشاهده
آخرین ارسال: فبریه 09, 2013, 09:36:36 قبل از ظهر
توسط
اکبرزاده

خدمات حسابداری

موسسه رستا تراز پارسه اصطلاحات حسابداری طراحی سایت و انجمن حسابداری

سایر پرتال ها

فروم متا انجمن بورس و اوراق بهادار ثبت آگهی رایگان