استفاده‌ نادرست از مکمل‌های بدنسازی تهدیدی برای سلامت جوانان است

نویسنده Hooman Ghayouri, قبل از ظهر 10:24:34 - 08/12/11

« مصرف استروئیدهای بدنسازی موجب آسیب جسمی نوجوانان می شود | جولان موش در انبارهای چای و چای‌ 30ساله را به خورد مردم می دهند! »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

Hooman Ghayouri

استفاده‌ نادرست از مکمل‌های بدنسازی تهدیدی برای سلامت جوانان است

meta4u-001.jpg

امروزه با انواع خاصی از مکمل‌های بدنسازی روبرو هستیم که آشنایی و استفاده‌ درست از آنها برای کسانی که به حرفه‌ بدنسازی روی می آورند، ضروری است.
[/b]

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  نوعی از مکمل‌های موجود، مکمل‌های ویتامینی هستند که از جمله مکمل‌هایی هستند که در عملکرد بهتر بدن هنگام تمرین های بدنسازی بسیار موثر واقع می شوند. مکمل‌های ویتامینی تاثیرهای مهم دیگری نیز روی عملکرد

جسمانی می گذارند. به جز ویتامین‌ها و مواد معدنی، آمینواسیدهای زنجیره‌ای نیز در افزایش سطح انرژی تاثیر به‌سزایی دارند. آمینواسیدها مولکول‌های تشکیل دهنده‌ پروتئین در مواد غذایی و بدن هستند و می توانند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند.

در مورد مکمل‌های غذایی و نحوه استفاده صحیح آنها و همچنین استفاده نکردن زیاد از آنها سوال های زیادی مطرح است که در این خصوص خبرنگار ایسنا به سراغ یک مربی بدنسازی رفته و با وی گفت‌وگویی را انجام داده است.

حسین آچاک در گفت‌وگو با ایسنا،  در رابطه با ورزش های قدرتی گفت: برای ورزش های قدرتی داشتن یک وعده پروتئین مناسب الزامی است که ترکیباتی از شیر و اسیدهای شناخته شده‌ی آمینو است که برای رشد عضلات باید استفاده شود.

وی گفت: سعی شود پروتئین های مجاز استفاده شود و تقلبی نباشد، برای اینکه بدانیم تقلبی نباشند باید مکمل‌های پروتئینی را از مراکز مجاز مثل فروشگاه های معتبر و داروخانه ها تهیه نماییم و البته مکمل‌های بدن سازی برای افرادی است که بدن آنها رشد نمی کند و یا
خودشان دیگر از سن رشد رد شده باشند.

وی ادامه داد: کسانی که قصد دارند وزن عضلانی خود را افزایش دهند دست کم باید به ازای هر کیلو از وزن بدن ۲ گرم پروتئین استفاده کنند و کسانی که تمرین شدید بدنسازی انجام می دهند، مقدار پروتئین را به ۳ گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن افزایش دهند.

آچاک یک برنامه غذایی کامل را برای کسانی که می خواهند این ورزش را به طور مطلوب دنبال کنند ارائه کرد و گفت: یک برنامه غذایی کامل به همراه استفاده درست از مکمل برای عضله سازی عبارت است از وعده‌ی اول: یک عدد موز، یک کاسه حلیم، وعده‌ دوم: یک پیمانه

پروتئین، یک قاشق روغن زیتون. وعده‌ سوم: ۱۰۰ گرم سینه‌ مرغ، اسفناج، یک قاشق روغن بذر کتان. وعده‌ چهارم: توت فرنگی، موز، کیوی، یک لیوان آب پرتقال، یک پیمانه پروتئین. وعده‌ پنجم: ۳ عدد تخم مرغ کامل، یک قاشق روغن زیتون، نصف لیوان شیر کامل.

وی در پایان گفت: شما با مصرف این پنج وعده در طی یک روز ۱۶۶ گرم پروتئین، ۱۴۴ گرم کربوهیدرات، ۸۴ گرم چربی و در مجموع ۲۰۹۲ کالری بدست خواهید آورد.

یک کارشناس ارشد شیمی تجزیه نیز در رابطه با استفاده از این مکمل‌های غذایی گفت: اولین نکته ای که باید مورد توجه شما قرار داشته باشد آن است که یک ورزشکار لزومآ نباید از مکمل های غذایی برای پرورش عضلات و ماهیچه های خود استفاده کند، هر چند استفاده از آنها می تواند به او کمک کند تا این کار را با سرعت خیلی بیشتری انجام دهد..

نوری‌نژاد گفت: امروزه پروتئین های متفاوتی وجود دارد و پودرهای پروتئینی که با آب یا شیر مخلوط می شوند معمولاً از انواع مناسبی هستند که کیفیت بالایی دارند و شما می توانید از آنها استفاده کنید.

وی افزود: افرادی که از مکمل‌های غذایی دلخواه خود استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که هر نوع از این پروتئین ها به شکل های مختلف در بدن افراد تجزیه می شوند که در صورت استفاده نادرست، تقلبی بودن مکمل ها، غیر استاندارد بودن مکمل ها ویا هر عامل دیگر باعث رسوب شدن در کبد و ایجاد ناراحتی های کبد و ایجاد سنگ کلیه می شوند.

وی در پایان گفت: افرادی که به ورزش قدرتی بدن سازی روی می آورند باید حتما برای استفاده از مکمل‌های غذایی به پزشک یا مربی مورد اعتماد مراجعه کنند و تحت نظر آنها و پس از تشخیص آنها از مواد مورد تأیید استفاده کنند.

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
مکمل های بدنسازی دشمن کلیه ها

نویسنده Zohreh Gholami در متفرقه

1 ارسال
2177 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 14:18:53 - 06/29/16
توسط
fereshteh1902
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
شناخت حروف اختصاری مکمل‌های پروتئین در بدنسازی

نویسنده guld118 در فیتنس - بدنسازی

0 ارسال
1057 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 19:55:36 - 01/31/18
توسط
guld118
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
عوارض استفاده نادرست از لیزرهای پرتوان لاغری

نویسنده Zohreh Gholami در پزشکی

0 ارسال
1194 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 09:38:26 - 12/21/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
استفاده از شال گردن برای 7 نفر ضروری است

نویسنده Zohreh Gholami در مطالب جالب ،خواندنی و آموزنده

0 ارسال
1288 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 12:36:45 - 11/26/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
استفاده از مواد مخدر برای کاهش مقاومت افراد در برابر تجاوز جنسی رو به افزایش است

نویسنده Hooman Ghayouri در مواد مخدر

0 ارسال
1678 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 12:23:22 - 07/28/11
توسط
Hooman Ghayouri
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
دفن پسماندها تهدیدی برای آینده زمین و زندگی انسان

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات بهداشت

4 ارسال
10695 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 20:56:30 - 01/08/12
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
9 حرکت پایه ایی فیتنس و بدنسازی برای بانوان

نویسنده guld118 در فیتنس - بدنسازی

0 ارسال
1729 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 17:18:22 - 08/07/17
توسط
guld118