دکوراسیون منزل در فصل زمستان

نویسنده Zohreh Gholami, بعد از ظهر 19:33:22 - 12/07/11

« *سرويس بهداشتي * | چگونه محیط خانه را شاد و پرانرژی کنیم »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

Zohreh Gholami

دکوراسیون منزل در فصل زمستان


4 (1).jpg


در يك طراحي دكوراسيون خوب معمولاً علاوه بر عناصر اصلي بهتر است چيدمان هاي فصلي را مد نظر قرار دهيم. عوامل تعيين‌کننده دکوراسيون شامل موارد بسياري است که تغيير فصل نيز يکي از ضروريات آن است. اين قبيل شرايط اگرچه موقتي هستند ولي تاثيرات ناشي از آنها بر روي سيستم زندگي و نيازهاي محيطي به حدي است كه به تغيير سيستم دكوراسيوني نيز منجر مي‌شوند.

در قسمت‌هاي مختلف خانه بعضي از آنها بيشتر نياز به تغيير دکوراسيون فصلي دارند.يکي از آن قسمت‌ها ورودي خانه است، بهتر است در طرفين در ورودي خانه (داخل و بيرون) پادري پهن كنيد. پادري فضاي بيروني را از جنس خشن‌تر و ضخيم‌تر انتخاب کنيد تا گل و لاي چسبيده به كفش‌تان در تماس با آن بهتر از بين رفته و به داخل انتقال نيابد ولي براي پادري داخلي فوم‌هاي مخصوص و يا پادري‌هاي موكتي و يا شبيه به آن كه نم و رطوبت كفش را به خود جذب مي‌كند بهترين انتخاب است. اگر در آپارتمان زندگي مي‌کنيد و کفش‌ها را بيرون از درب خانه درمي‌آوريد.

بهتر است پادري خشن را جلوي ورودي ساختمان (قسمت داخلي) و پادري فوم را بيرون درِ آپارتمان استفاده کنيد. يک پيشنهاد نيز براي جاکفشي‌هايتان داريم که بهتر است در فصل زمستان بر روي سطح طبقات جاكفشي روزنامه باطله پهن كنيد تا نم و گل و لاي باقيمانده جذب روزنامه شده و ديگر نيازي به تميز کردن روزانه طبقات قفسه نداشته باشيد و هر چند روز يکبار روزنامه‌ها را عوض کنيد تا فضاي داخل جاکفشي هميشه تميز بماند. در فصل بارندگي، چتر از جمله لوازم ضروري فصل به حساب مي‌آيد ولي هميشه در شرايط بارش، هنگامي كه به خانه برمي‌گرديم، محل مناسبي براي چترهاي خيس پيدا نمي‌کنيم.

اين مسئله در آپارتمان‌ها بيشتر نمود دارد، زيرا هنگامي كه چتر را با خود به داخل مي‌آوريم به همراه آن آب حاصل از برف و باران نيز به فضاي ورودي خانه انتقال مي‌يابد، براي رفع اين مشكل بهترين راهكار فراهم كردن محلي مناسب در ورودي خانه جهت قرارگيري چترهاي خيس است. براي اين منظور جارختي‌هاي فلزي ايستاده بسياري وجود دارند كه در مدل‌ها و فرم‌هاي مختلف در بازار يافت مي‌شوند. اين جارختي‌ها معمولاً از همه طرف قابل استفاده بوده و قسمت بالايي آن به آويختن لباس و كلاه و قسمت پايين آن به قرار دادن چتر اختصاص مي‌يابد. در چنين شرايطي تنها كافي است لايه‌اي از فوم يا موكت و يا هر جنس ديگري شبيه به آنها را در زير جارختي و در واقع در زير قسمت جاچتري قرار دهيد تا به اين ترتيب كليه رطوبت‌هاي حاصل از لباس‌ها و چترها را به خود جذب كند.

از ورودي خانه که بگذريم به قسمت‌هاي ديگر خانه مي‌رسيم. در فضاي نشيمن مي‌توانيد با ايجاد اندکي تغيير فضاي گرم و دلنشيني ايجاد کنيد. چند کوسن با رنگ‌هاي تيره و تند روي کاناپه‌ها قرار دهيد، رنگهاي قرمز، نارنجي، قهوه‌اي، گلبهي و مسي رنگهاي گرمي هستند که با آنها مي‌توان فضاي گرمتري نسبت به ديگر فصل‌ها داشت. استفاده از رومبلي محيط را خودماني‌تر نشان مي‌دهد. مي‌توانيد براي تمام مبل‌ها از يک مدل ساده و مناسب استفاده کنيد. آباژورها و چراغ‌هاي روميزي در اتاق‌ها مي‌تواند نوري زيبا را به محيط اضافه کند. يک روانداز پشمي را بر روي دسته مبل يا پشت مبل آويزان کنيد تا در هنگام تماشاي تلويزيون و يا استراحت بتوان از آن استفاده کرد و کاناپه نشيمن را زمستاني‌تر کرد. چند لايه پارچه را که داراي بافت ضخيم و درشت است را روي ميزها بياندازيد. ميزهاي کوتاه مخصوص قهوه نيز صميميت محيط را بيشتر مي‌کند.پرده‌ها نيز از جمله عناصري هستند که بهتر است با تغيير فصل فکري هم به حال آنها بکنيم. استفاده از پرده‌هاي ضخيم و يا پرده‌هاي چند لايه که در نيمه روز بتوان لايه ضخيم‌تر را کنار زد تا از آفتاب کوتاه زمستاني نيمروزي بهره‌مند شد و در شب با انداختن پرده ضخيم مانع ورود سرما به داخل خانه شد، نيز مي‌تواند انتخاب خوب و درستي براي اين فصل باشد.

سعي کنيد محيط نشيمن را در اطراف شومينه متمرکزتر کنيد و به آن قسمت توجه بيشتري نشان دهيد. اگر تمايل به تغيير و جابجايي مبلمان نداريد، مي‌توانيد چند تشکچه و کوسن بزرگ با رنگهاي گرم را در کنار شومينه قرار دهيد که در آن قسمت صميميت خاصي متناسب با فرهنگ ايراني ايجاد کنيد.

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
Winter Wallpaper - کاغذ دیواری فصل زمستان

نویسنده Hooman Ghayouri در والپيپر فصل ها, Season Wallpapers

5 ارسال
3708 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 01:15:03 - 07/08/11
توسط
Hooman Ghayouri
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
اصول نگهداری کاکتوس در منزل

نویسنده شیوا ایروانیان در مقالات کشاورزی, Agriculture Articles

0 ارسال
12149 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 09:24:11 - 12/14/11
توسط
شیوا ایروانیان
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
چرا موکت یکی از بهترین کفپوش ها برای منزل و اداره است؟

نویسنده abbas41 در دکوراسیون

0 ارسال
1219 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:52:51 - 02/07/21
توسط
abbas41
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
کودکانی که در منزل دود سیگار را تحمل می کنند در معرض انواع بیماریها قرار دارند.

نویسنده Hooman Ghayouri در سیگار

0 ارسال
1502 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 23:39:08 - 07/27/11
توسط
Hooman Ghayouri
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
(Winter) زمستان ...

نویسنده Amir Shahbazzadeh در والپيپر طبيعت, Nature Wallpapers

0 ارسال
1843 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:22:34 - 06/28/11
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
پوشیدن شال در زمستان

نویسنده Zohreh Gholami در مد و لباس

0 ارسال
1630 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 12:26:40 - 11/26/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
تصاویر برگزیده زمستان,winter

نویسنده maxim354 در نقاشی ، عکس و کاریکاتور

2 ارسال
4240 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 04:19:16 - 12/31/12
توسط
maxim354