مافياي فوتبال ایران

نویسنده maxim354, قبل از ظهر 09:54:40 - 01/03/12

« Auto Mania 1 template for Joomla 1.5 | حضور دنیزلی در پرسپولیس »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

maxim354

طبق قرار سانسور خاصی در برنامه نود این هفته صورت نگرفت مسائل پشت پرده‌ای از مربیان و مدیران فوتبال ایران پیرامون دلالی توسط خود دلالان مطرح شد، مسائلی که برملاشدن آن‌ها مسلما نکات زیادی را پیرامون یکی از بزرگترین معضلات فوتبال ایران فاش کرد.

فتح الله زاده اولین میهمان تلفنی ۹۰/ کرار میرود

مدیر عامل باشگاه استقلال امشب وقتی روی خط برنامه نود آمد تا درباره وضعیت استقلال حرف بزند در واکنش به یکی از سوال های فردوسی پور آنجا که پرسید آیا جباری اجازه نداد تا کرار به استقلال برگردد گفت:«این چه سوالی است؟مگر در تیم استقلال بازیکن تصمیم می گیرد؟اصلا آقای فردوسی پور مگر من به شما می گویم چرا موهایت را فر مژه می کنی؟! یک وقت نری فر مژه بخری و موهایت را فر مژه کنی ها!

وی همچنین عنوان کرد که جاسم کرار به احتمال زیاد از استقلال می رود

این اتفاق در حالی افتاد که فردوسی پور هم در پاسخ به این اظهار نظر گفت: نه آقای فتح الله زاده موهای من از بچگی همین طوری فر بود.


حاج آقا علیپور رئیس منشور اخلاقی میهمان برنامه ۹۰ بود .

بازیکنانی چون هادی مهدوی کیا ، سعادتی ، رزاقی ، محرم نژاد حرفهای جالبی در مورد مافیای فوتبال عنوان کردند . یکی از بازیکنان عنوان کرد که دلال فوتبال گفت اگر مشکلی برای شما بوجود آمد پناهنده شوید !

گفتنی است موضوع دلالی درفوتبال ایران، هفته پیش هم مبحث اصلی برنامه نود بود.

هادی مهدوی کیا در برنامه نود پرده ای دیگر از دلالی در فوبال ایران را کنار زد.

هادی مهدوی کیا هم در برنامه نود پرده از دلالی در فوتبال برداشت و گفت:«ماه رمضان بود که همراه با یکی از دوستانم به خانه ای رفتیم که خانه یکی از دلالان بود.در این خانه من چیزهایی دیدم که باید به خاطر دیدن این صحنه ها برای فوتبال کشورمان تاسف بخورم.در این خانه بازیکنان نامی ایران رفت و آمد داشتند و من یکی از کمک داوران معروف را هم دیدم که برای مهمانان قلیان چاق می کرد!

او این را گفت و ادامه داد:« متاسفانه در این خانه دلال معروف برای اینکه ارتباطات خودش را به رخ ما بکشد با بازیکنانی تماس تلفنی برقرار می کرد که ستارگان فوتبال ایران بودند.او از روی عمد نام آنها را بلند صدا می کرد که ما متوجه بشویم دارد پشت خط با چه کسی حرف می زند.من خیلی زود به همراه دوستم از آن خانه بیرون آمدیم و در همان ۱۰ دقیقه دیدم که چه کسانی پا به این خانه می گذارند.متاسفانه فوتبال ما اسیر دست این دلالان است .

سپس روزبهانی روی خط آمد و گفت : ۱۵ میلیون تومان گرفت ولی همه ۱۵ میلیون را به عنوان پاداش بین بازیکنان تقسیم کرد !

حرفهای سرهنگ مهرداد امیدی معاون اداره آگاهی

در ادامه با سرهنگ مهرداد امیدی معاون اداره آگاهی تماس گرفته شد ، وی با تاکید به برخورد شدید با متهمان اظهار داشت : عده ای در این رابطه مراجعه کردند و از یک سری در این ارتباط فرا خوانده شدند .

پس از آن حرفهای ضبط شده بینندگان ۹۰ پخش شد که در نوع خود جالب بود .

بعد از آن حق جویی از اصفهان مدعی شد که شخصی نام وی را جعل کرده و با نام وی مربیگری کرد !

صحبتهای تکان دهنده دو دلال معروف

در ادامه دو دلال معروف در حالی که چهره آنها شطرنجی شده بود (غ-گ و ح- م ) حرفهای تکان دهنده ای از پشت پرده فوتبال زدند . غ- گ گفت : در بازی راه آهن و مس کرمان با مربیگری پرویز مظلومی یک گل سالم راه آهن بی جهت مردود اعلا م شد تا مظلومی اخراج نشود ! البته همان صحنه در برنامه ۹۰ پخش شد ...

ح- م هم عنوان کرد : مدیر عامل یک باشگاه خودش پیش من امد و از من خواست در ۸ بازی با توجه به ارتباطی که با سایرین دارم کاری کنم که در قبال ۸۰۰ میلیون تومان نتایج بازی به سود آنان رقم بخورد !؟

در قضیه دیگر دو بازیکن از یک تیم با برنامه ریزی قبلی در حین بازی با یکدیگر به صورت صوری درگیر می شوند و از بازی اخراج می شوند تا تیم حریف برنده بازی شود . وی در ادامه گفت : بیشتر تیمها از طریق ناسالم به رده های بالا رسیدند ! به گفته وی حتی یک داور گفته بود که ۳ روز دیگر داور بازی فلان تیم است و امادگی خود را برای همکاری اعلام کرد ؟

maxim354

به گزارش خبرگزاری فارس برنامه نود شب گذشته همچون هفته گذشته با محوریت ناپاکی و دلالی در فوتبال روی آنتن رفت. در این برنامه حجت‌الاسلام علیرضا علیپور دبیر ستاد تخلفات لیگ حرفه‌ای حضور یافت و در خصوص برخی ابهامات توضیحاتی را مطرح کرد.

در ابتدای برنامه فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال روی خط آمد و در خصوص جاسم کرار گفت: با بازیکنان در مورد کرار صحبت کردم اما احساس کردم او دیگر نمی‌تواند با ما ادامه دهد و بسیار عصبی است. او مشکل خانوادگی دارد. در همین خصوص با منتظری، رحمتی و تیموریان صبحت کردم ضمن آنکه با جباری تماس گرفتم و او گفت مشکلی با کرار ندارم به شرطی این که به تیم کمک کند. ما هم اجازه می‌دهیم کرار به هر تیمی که دوست داشت برود.

مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین در خصوص شایعاتی که پیرامون رفتن فرهاد مجیدی شنیده می‌شود گفت: یک عده گفتند او با من مشکل دارد و یک عده گفتند مجیدی با معاونان باشگاه دچار مشکل شده است. حتی به مجیدی گفتیم اگر با معاونین باشگاه مشکل داری آنها حاضر هستند استعفا بدهند تا تو برگردی اما او چنین مسئله‌ای را رد کرد.

برنامه مربوط به دلالی با اظهارات بازیکنان پیشین شهرداری بندرعباس کلید خورد که این افراد در صحبت‌های خود اشاره کردند قرارداد آنها و باشگاه توسط یک شخص خاص منعقد شده و پول‌های دریافتی اول به حساب آن شخص واریز می‌شود.
در ادامه بازیکنانی نظیر رامین محرم‌نژاد و امیر هوشنگ سعادتی صحبت‌هایی را علیه خشایار محسنی مطرح کردند.

همچنین هادی مهدوی‌کیا صحبت‌های تکان دهنده‌ای انجام داد و گفت: یک روز من را به خانه یکی از دلالان بردند و تا وارد شدم دیدم یک کمک‌داور بین‌المللی و معروف ما در آنجا وجود دارد حتی جالب اینجا بود که او پذیرایی از میهمانان را داشت.

حجت الاسلام علیپور دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال در بخشی صحبت‌هایش با اشاره به اینکه حکم حلب حمید روزبهانی بازیکن اسبق تیم پرسپولیس صادر شده گفت: پرونده ایشان را پیگیری کرده‌ایم و همین امروز ( روز دوشنبه) موفق به دریافت حکم جلب سیار او شده‌ایم و مهر این حکم هنوز خشک نشده است. این تصمیمی است که قانون گرفته و ایشان هر جایی که باشند بازداشت می‌شوند.

وی همچنین از بررسی پرونده‌های دیگری که علیه خشایار محسنی باز شده خبر داد و گفت: پرونده خشایار محسنی در باشگاه استیل‌آذین و چند مورد دیگر را در زوایای مختلف باز کرده‌ایم و در حال بررسی هستیم. هیچ رابطه دوستانه‌ای با خشایار محسنی ندارم و با هیچ فردی تعارف نمی‌کنم و مطمئن باشید پرونده این شخص را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال در خصوص اینکه آیا بررسی این پرونده‌ها فایده‌ای دارد یا خیر گفت: تمام پرونده‌ها به دست نهادهای نظارتی رسیده و ما نیز پرونده‌های مختلفی را مورد بررسی قرار داده‌‌ایم و به زودی آنها را در اختیار مقامات قضایی می‌دهیم تا برخورد کند. ضمن آنکه در مورد پرونده یونگ با باشگاه استیل‌آذین اسمی جدیدی به نام سینا به میان آمده که رمزگشای این پرونده است و تا روز شنبه آن پرونده را نهایی می‌کنیم.

علیپور همچنین از کسانی که پولی را به دلال‌ها پرداخت کرده‌اند گفت: آنها باید چک و یا شاهد داشته باشند تا بتوانیم پرونده‌های آنان را بررسی کنیم. ما 30 نفر کارگزار رسمی نقل و انتقالات داریم و در مقطعی مجبور شدیم همه آنها را تعلیق کنیم تا قراردادشان را که با افراد ناشناس بسته‌اند لغو کنند. می‌توانید در مورد دلالی این‌گونه مسائل از جواد نکونام سوالاتی را بپرسید که او هم درد دل‌های زیادی دارد.

هادی مهدوی‌کیا در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: نکته مهمی که در مسابقات لیگ دسته اول رخ می‌داد دوپینگ بازیکنان بود آنها به راحتی از مواد نیروزا استفاده می‌کردند و برایم جالب بود که حتی به سلامتی خود هم فکر نمی‌کردند. جالب اینجا بود که وقتی با آنها صحبت می‌کردم می‌گفتند اگر دوپینگ نکنیم تیم‌مان ضعیف می‌شود و مقابل حریف که آنها هم دوپینگی هستند کم می‌آوریم.

در ادامه برنامه اشخاص مختلف و البته ناشناس صحبت‌هایی را مطرح کردند که چه کسانی از آنها پول گرفته‌اند. همچنین دو تن از دلالان معروف فوتبال به نام‌‌های (غ.گ) و (ح.م) در برنامه صحبت‌هایی را انجام دادند که چگونه بازیکنان در سال‌های گذشته به تیم های خود خیانت کرده یا به وسیله واسطه‌ها سر از تیم‌های دیگر درآورده‌اند و پول‌های کلان به جیب زده‌اند.

به گزارش فارس نظرسنجی برنامه نود به بهترین گل نیم فصل اختصاص داشت که در پایان گل حسین بادامکی به ملوان با 48 درصد به عنوان بهترین گل نیم‌فصل انتخاب شد  پس از او گل جباری به شاهین بوشهر با 28 درصد در رده دوم قرار گرفت.

maxim354

دومین قسمت از افشاگری اهالی فوتبال در مورد دلالی در این رشته پرطرفدار در شرایطی دوشنبه شب روی آنتن نود رفت که این بار هم نامی از افراد سودجو برده نشد تا همچنان با صدای آزار دهنده آقای "بوق" بینندگان از شنیدن تمام واقعیات محروم شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه دوشنبه شب نود در شرایطی روی آنتن رفت که عادل فردوسی پور پس از پشت سرگذاشتن یک بیماری سخت که کار او را به بیمارستان هم کشیده بود، با دعوت از علیرضا علیپور دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه ای به کالبدشکافی زوایای جدیدی از فساد در فوتبال ایران پرداخت.

هر چند بیشتر زمان این برنامه به گفتگو با مالباختگان و بازیکنان ضرر کرده از دلال ها اختصاص داشت اما در یکی از بخش های ابتدایی این برنامه به آخرین وضعیت باشگاه استقلال پرداخته شد که به همین خاطر علی فتح الله زاده مدیر شوخ طبع این باشگاه روی خط تلفنی آمد و ضمن ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت آبی پوشان به عادل فردوسی پور توصیه کرد که نرود فرمژه بخرد و موهایش را فرمژه کند!

فتح الله زاده که نشان داده تبحر خاصی در طفره رفتن در مورد پاسخگویی به اتفاقات ناخوشایند باشگاهش دارد زمانی که با پرسشی در مورد تکلیف نهایی جاسم کرار مواجه شد برگزاری نشست با حضور مجتبی جباری را تکذیب کرد. این در حالی بود که عادل فردوسی پور با استناد به خبر خبرگزاری مهر مبنی بر حضور جباری در این نشست از مدیرعامل استقلال خواست با این بازیکن سالاری ها برخورد کند اما فتح الله زاده تاکید کرد که جباری در آن جلسه نبوده و اگر کسی ثابت کند که جباری چه زمانی در آن جلسه بوده استعفا خواهد کرد.

مدیرعامل استقلال که ابتدا منکر دخالت بازیکنان در مورد تصمیم گیری برای بازگشت جاسم کرار شده بود در فاصله زمانی کوتاهی حرف ابتدایی اش را نقض کرد و گفت با سه بازیکن استقلال برای بازگشت کرار گفتگو کرده است.

در ادامه برنامه دوشنبه شب نود بازهم مثل هفته گذشته صحبت های زیادی از بازیکنان مختلف در مورد شیوه های اخاذی دلال ها مطرح شد که بی شباهت به صحبت های قبلی نبود. علیپور نیز که با پرونده های بسیاری به برنامه نود آمده بود و البته وقت هم برای پرداختن به همه آنها کم آورد، پس از پخش این مصاحبه ها توضیحاتی را در مورد آنها مطرح می کرد و قول می داد که تا انتها حامیان بازیکنان مال باخته باشد.

در بخشی از افشاگری در مورد دلال ها پای مدیران برخی باشگاه ها نیز به میدان آمد که هر چند نامی از فردی برده نشد اما صحبت هایی که بازیکنان انجام می دادند به خوبی مشخص بود که برخی مدیران نیز در این فساد بزرگ نقش غیرقابل انکاری دارند. البته در این میان صحبت های برخی بازیکنان مال باخته حاکی از این بود که یک مدیرعامل در دفاعیات خود دروغ گفته و مدارک بازیکنان تحت قرارداد خود را جعل می کرده است.

مهرداد امیدی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی هم به عنوان مهمان تلفنی برنامه در مورد گزارش هایی که به این نهاد رسیده توضیحاتی را ارائه و تاکید کرد که در چند ماه اخیر دو مورد از این گزارش ها منجر به بازداشت افراد سودجو در دو استان شده است که پرونده های آنها در جریان است. او ابراز امیدواری کرد که برای مبارزه با دلال ها در فوتبال ایران همه از حوزه حرف خارج شوند و به سمت عمل حرکت کنند.

در این برنامه همچنین صحبت های برخی بینندگان نیز پخش شد که یکی از آنها از مسئولان انتقاد کرد که چرا برای برخورد با دلال ها و فساد در فوتبال سراغ دانه ریزها می روند و با دانه درشت ها کاری ندارند. البته علیپور از کسانی که در این زمینه اطلاعات بیشتری دارند خواست تا به هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه ای گزارش کنند.

مهدی حق جویی یکی از بازیکنانی که قبلا در مورد اتفاقاتی که برایش افتاده بود دست به افشاگری زده بود در این برنامه روی خط آمد و گفت پس از آنکه در برنامه 90 دست به افشاگری علیه دلال ها زده است او را تهدید کرده اند که هر وقت می خواستی استارت بزنی منتظر باشد تا با ماشینت روی هوا بروی! او البته به رد پای یکی از مسئولان در حمایت از یک دلال اشاره کرد و با بیان اینکه دیگر جرات نمی کند نام کسی را بیاورد گفت که او یکی از مسئولان رده بالاست!

در این برنامه همچنین صحبت های دو دلال بزرگ فوتبال ایران نیز در شرایطی پخش شد که صورت آنها را شطرنجی کرده بودند. این دو به برخی کارهایی که در فوتبال ایران انجام داده بودند اعتراف کردند و البته پای برخی مدیران را هم به میان کشیدند. یکی از این دلال ها به مدیرعامل تیم شمالی اشاره کرد که حاضر بوده برای هشت بازی باقیمانده تیمش در لیگ دسته اول 800 میلیون تومان هزینه کند تا این تیم به لیگ برتر صعود کند.

علیپور در مورد پرونده ای که هفته گذشته در مورد یکی از بازیکنان پیشین پرسپولیس رونمایی شد خبر داد که حکم جلب وی روز دوشنبه 12 دیماه صادر شده و این پیشکسوت را بازداشت خواهند کرد. این در حالی بود که حمید روزبهانی که صحبت های او در این برنامه پخش شد تاکید کرد همه کارهایی که انجام داده است قانونی بوده و هیچ قولی به آن بازیکن نداده است.

در برنامه دوشنبه شب نود بخش های زیادی از فساد در فوتبال ایران رونمایی شد که البته همه اهالی فوتبال از آنها خبر دارند و حتی مسئولان فدراسیون فوتبال نیز به خوبی می دانند چه اتفاقاتی در این رشته پرطرفدار رخ می دهد اما ظاهرا هیچ همتی برای ریشه کنی این پدیده شوم وجود ندارد و برخی دلالان همچنان با خیالی آسوده کار می کنند، نتیجه بازی تغییر می دهند، بازیکن و داور می خرند و البته مدیرانی هم هستند که دست شان با این دلال ها در یک کاسه است و از کیسه دولت پول خرج می کنند تا همچنان مدیرعامل بمانند و البته جیب شان پرشود!

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
زمان پخش فوتبال های زنده در صدا و سیما

نویسنده guld118 در فوتبال

5 ارسال
2878 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 00:04:38 - 10/05/17
توسط
guld118
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
فوتبال بین آرژانتین و ایسلند - جام جهانی 2018

نویسنده guld118 در فوتبال

0 ارسال
570 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 00:05:35 - 06/20/18
توسط
guld118
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
کلیه اخبار مربوط به حرکات زشت و زننده 2 بازیکن فوتبال پرسپولیس در این بخش.

نویسنده aria_com63 در اخبار ورزشی

2 ارسال
1711 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:18:33 - 11/01/11
توسط
aria_com63
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
بزرگان کتابداری ایران

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات کتابداری

3 ارسال
2248 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 19:24:24 - 07/14/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
منابع طبیعی ایران

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات منابع طبیعی

0 ارسال
1965 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 19:48:02 - 08/06/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
معماری معاصر ایران

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات معماری, Architecture Articles

0 ارسال
1612 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 13:04:24 - 08/23/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
شعر فرزندان ایران

نویسنده Zohreh Gholami در قصه های کودکان

0 ارسال
1223 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 09:50:07 - 09/25/11
توسط
Zohreh Gholami