دانستنی های جدید گوگل برای فارسی زبان ها, Google

نویسنده Amir Shahbazzadeh, بعد از ظهر 15:51:41 - 06/16/12

« I Love Wordpress - SMF2 RC4 ,تم اس ام اف | پرداخت آنلاین برای سالن های زیبایی با تسهیم »

0 اعضا و 2 کاربران مهمان درحال دیدن موضوع.

Amir Shahbazzadeh

بهبود الگوریتم جستجوی ما

شما می‌خواهید برای صرف شام به رستوران بروید و باید بین دو رستوران با ظاهری یکسان در یک خیابان یک مورد را انتخاب کنید. یک رستوران پر و دیگری خالی است. احتمالا ًرستوران شلوغ را انتخاب می‌کنید و ما نیز در جستجوی Google برای انتخاب نتایجی که باید به شما نشان دهیم از همین قاعده استفاده می‌کنیم. جهت نمایش مرتبط‌ترین نتایج برای هر عبارت جستجو، ما به الگوهای استفاده میلیونها کاربری که هر روز از Google استفاده می‌کنند نگاه می‌کنیم.

با تجزیه و تحلیل این الگوهای جستجو از طریق داده‌های ثبت شده مهندسین ما می‌توانند الگوریتم‌های جستجو را بهبود داده و ترتیب نمایش نتایج جستجوی ما را تعیین کنند. در صورتی که مهندسین ما ببینند افراد به طور مرتب بر روی نتیجه موجود در بالای لیست برای هر عبارت جستجو کلیک می‌کنند، آنها متوجه می‌شوند که کار خود را درست انجام می‌دهند. در صورتی که افراد "صفحه بعدی" را ضربه بزنند یا عبارت جستجوی دیگری را تایپ کنند، آنها متوجه می‌شوند که نتایجی را که افراد در جستجوی آن هستند ارائه نمی‌کنند و اقدام دیگری را در جهت بهبود الگوریتم‌های جستجو اتخاذ می‌کنند.
شخصی سازی

اکثر مردم در بیشتر مواقع آنچه را که جستجو می‌کkند در Google می‌یابند. اما می‌دانیم که نتایج جستجوی ما همیشه آنچه را که جستجو می‌کنید به شما ارائه نمی‌کند، زیرا برخی اوقات ناگزیریم حدس بزنیم، به خصوص وقتی عبارت جستجو نامفهوم باشد. اگر [Paris Hilton] را جستجو می‌کنید، آیا منظورتان هتلی در پایتخت فرانسه است یا اخباری در مورد افراد مشهور؟ اگر [Chelsea] را تایپ می‌کنید آیا به دنبال اطلاعاتی درباره باشگاه فوتبال یا مناطق مختلف در لندن یا نیویورک هستید؟

یک الگوریتم نمی‌تواند همه این پاسخ‌ها را در بر داشته باشد، پس اگر ما اطلاعات اندکی درباره شما داشته باشیم می‌تواند به ما کمک کند. اگر درباره تنظیمات برگزیده شما نکات بیشتری را بدانیم، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانیم در اولین سعی شما برای جستجو نتایجی را که جستجو می‌کنید به شما ارائه کنیم.

یکی از این نکات موقعیت مکانی شما است. اگر در سانفرانسیسکو زندگی می‌کنید، واقعاً به یک لوله کش از نیویورک نیاز ندارید (هزینه تماس را برای شروع تصور کنید!). به همین دلیل ما اغلب مواقع نتایج را بر اساس جایی که شما در آن هستید ارائه می‌کنیم. یکی از روش‌های انجام این کار، استفاده از آدرس IP شماست، یک کد عددی که به ما می‌گوید رایانه شما حدوداً در کجا قرار دارد، البته در سطح شهر یا منطقه، بنابراین نتایج جستجوی شما برای یافتن یک لوله کش شما را به آن طرف دنیا نمی‌برد.

نکته دیگر جستجوهای قبلی شما است. اگر [خودرو] را جستجو می‌کنید، آیا می‌خواهید رانندگی کنید یا می‌خواهید اطلاعاتی درباره یک گیاه کسب کنید؟ به سختی می‌توان این موضوع را حدس زد، بنابراین ما مجبور هستیم برای ارائه نتایج مورد نظر شما، کمی بیشتر به الگوهای جستجوی کلی افراد دیگر نگاه کنیم. در صورتی که قبلاً خودروها را جستجو کرده باشید، می‌توانیم حدس بزنیم که احتمالاً منظور شما یک خودرو است نه یک گیاه.

معمولاً ما این کار را فقط در یک جلسه انجام می‌دهیم، مثلاً در محدوده چند ساعت اخیری که از Google استفاده کرده‌اید، بنابراین اگر دیروز خودروها را جستجو کردید و سپس امروز گیاهان را جستجو می‌کنید، ممکن است ما نتوانیم منظور شما را حدس بزنیم. با این وجود، در صورتی که در یک حساب Google وارد شوید و از سابقه وب استفاده کنید، ما می‌توانیم شخصی‌سازی بیشتری را به شما ارائه کنیم و کنترل بیشتری را بر نحوه شخصی‌سازی جستجوهای شما داشته باشیم.

Amir Shahbazzadeh

برخی از چیزهایی را که ما از نحوه جستجوی افراد در می‌یابیم می‌تواند برای اقشار مردم در سراسر دنیا مفید باشد.
بیماری

تصور کنید که جایی در یک مکان دور‌ افتاده فردی به Google می‌رود و [fever] (تب) تایپ می‌کند. چند ثانیه بعد فردی در همان نزدیکی [muscle ache] (درد عضلانی) را جستجو می‌کند. و وقتی افراد بیشتر از یک منطقه یک جستجوی مشابه را انجام می‌دهند، احتمال می‌رود که اتفاقی در حال وقوع است.

برخی اوقات الگوهای کلی رفتار جستجو با چیزهایی که در دنیای واقعی روی می‌دهد تطابق بسیار نزدیکی دارد. وقتی این همبستگی خیلی زیاد می‌شود می‌توان از تغییرات ناگهانی در یک جستجوی خاص برای اطلاع از رفتار جهان واقعی بسیار سریعتر از روش‌های سنتی در اطلاع از یک تغییر استفاده کرد. با استفاده از جستجوهای جمع‌آوری شده از میلیون‌ها نفر، می‌توانیم به تشخیص شیوع آنفلوانزا یا تغییرات ایجاد شده در شرایط اقتصادی کمک کنیم و وقت بیشتر و اطلاعات بهتری را در اختیار متخصصین قرار دهیم تا بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

در سال 2008، ما متوجه شدیم که برخی از عبارات جستجو نشانگرهای خوبی برای فعالیت آنفلوانزای واقعی می‌باشند. طبق شواهد جمع‌آوری و انتشار اطلاعات پایش توسط سیستم‌های پایش آنفلوانزای سنتی بین یک تا دو هفته طول می‌کشد. اما عبارات جستجوی Google را می‌توان به طور خودکار با سرعت بیشتری شمارش کرد. گرایشات آنفلوانزای Google با قرار دادن اطلاعات ما درباره تخمین آنفلوانزا در هر روز در اختیار افراد می‌تواند یک سیستم اعلام خطر را برای شیوع آنفلوانزا ارائه کند. ما از همین روش برای بررسی الگوهای سایر بیماری‌ها استفاده کرده‌ایم و یک سیستم اعلام خطر را برای تب استخوان ایجاد کرده‌ایم.

باید به خاطر داشته باشید که از "گرایشات آنفلوانزای Google" هرگز نمی‌توان برای شناسایی کاربران استفاده کرد زیرا شمارش تعداد دفعات استفاده از یک عبارت جستجوی خاص در یک هفته به صورت کلی و بدون اسم انجام می‌شود. ما بر پایه میلیون‌ها جستجویی که در قالب زمان انجام می‌شود محاسبات خود را انجام داده و الگوهایی را که در داده‌ها مشاهده می‌کنیم فقط برای جمعیت بزرگ کاربران جستجوی Google معنادار می‌باشند.
علم اقتصاد

با مطالعه روش جستجوی افراد، می‌توانیم به گرایشات مهم دیگر مانند تغییرات موجود در فضای اقتصادی نیز پی ببریم. به عنوان مثال، "بانک انگلستان" گرایشات جستجوی مربوط به رفتار مشتری را در انگلستان ردیابی می‌کند. این بانک با بررسی تغییرات موجود در تقاضا برای کالاها، رهن‌ها و احتمال تورم امیدوار است سرعت گزارش اقتصادی و پاسخدهی برای تصمیمات مالی را افزایش دهد.
Google Correlate

چون ما عقیده داریم که چیزهای بسیار زیادی را می‌توان از فعالیت‌های جستجوی جمع‌آوری شده آموخت، Google Correlate را معرفی کرده‌ایم. این ویژگی به محققان اجازه می‌دهد مجموعه داده‌های خود را آپلود کنند و لیستی از عبارات جستجویی را مشاهده کنند که استفاده از آنها بسیار با گرایشات دنیای واقعی ارتباط دارد.

Amir Shahbazzadeh

مدیریت داده‌های شما

و آنچه که با وبسایت‌ها و Google به اشتراک می‌گذارید...

ما فکر می‌کنیم این نکته برای شما حائز اهمیت است که کنترل‌های مورد نیاز را برای مدیریت داده‌های خود در حالت آنلاین در دست داشته باشید. تنظیمات و ابزارهای مختلف بسیار زیادی وجود دارد، برای اینکه موضوع را کمی ‌ساده‌تر کنیم، در اینجا یک نمای کلی از روشهای مدیریت آنچه را که به صورت آنلاین با Google و دیگران به اشتراک می‌گذارید، آورده‌ایم. ما مجموعه‌ای از ابزارهای حفظ حریم خصوصی  را ارائه می‌کنیم که معروفترین آنها در این قسمت توضیح داده می‌شود.


Amir Shahbazzadeh

می‌توانید در هر زمان که بخواهید کوکی‌ها را با استفاده از تنظیمات موجود در مرورگر وب خود حذف کنید. همچنین می‌توانید از مرورگر خود برای غیرفعال کردن کوکیها استفاده کنید، اگرچه در صورت انجام چنین کاری، بسیاری از وبسایتها به درستی کار نمی‌کنند. به عنوان مثال، ممکن است دیگر نتوانید موارد را در سبد خرید خود قرار دهید یا به سایت مورد علاقه خود وارد شوید. درباره نحوه پاک کردن کوکیهای خود، نحوه فعال کردن آنها و نحوه مدیریت کوکیها در Google Chrome در مرکز راهنمایی ما بیشتر بخوانید.

لینک های آموزشی:
http://www.google.com/intl/fa/goodtoknow/jargon/#browser
http://www.google.com/support/accounts/bin/answer.py?answer=32050&hl=fa
http://www.google.com/support/accounts/bin/answer.py?answer=61416&hl=fa
http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?answer=95647&hl=fa

Amir Shahbazzadeh

تصور کنید که یک هدیه غافلگیر کننده را برای یک شخص خاص تهیه می‌کنید. اگر آن شخص خاص از وجود آن هدیه مطلع شود، دیگر خیلی غافلگیر کننده نیست. به همین دلیل برخی اوقات شما ترجیج می‌دهید مرور خود را به طور خصوصی نگهدارید. Google Chrome مانند بسیاری از مرورگرها، مرور خصوصی را ارائه می‌کند: در Chrome این ویژگی، حالت ناشناس نامیده می‌شود. صفحاتی که در حالت ناشناس باز می‌کنید یا فایل‌هایی که در این حالت دانلود می‌کنید در سابقه دانلود یا مرور Chrome ثبت نمی‌شوند. وقتی پنجره‌های حالت ناشناس خود را می‌بندید ما نیز اطمینان حاصل می‌کنیم که همه کوکی‌های جدید حذف ‌شوند.

خوب است بدانید که برخی اوقات، حتی در حالت عدم جاگذاری سابقه، سایتها می‌توانند اطلاعاتی را که در یک فرم وب وارد کرده‌اید به خاطر بسپارند. و اگر ارائه‌‌‌دهنده سرویس اینترنت شما (ISP) یا کارفرمای شما صفحاتی را که بازدید کرده‌اید ردیابی کنند، آنها نیز می‌توانند همین کار را انجام دهند.

Amir Shahbazzadeh

ما معتقدیم شما باید بتوانید در هر زمان که بخواهید، اطلاعات خود را از محصولات Google صادر کنید. ما یک تیم مهندسی ویژه به نام جبهه آزادسازی اطلاعات  داریم که یک هدف را دنبال می‌کنند – آسانتر کردن انتقال داده‌ها به داخل و خارج از محصولات Google برای کاربران ما.


اگر بخواهید یک کپی از اطلاعات خود را در رایانه شخصی خود ذخیره کنید یا اگر بخواهید Google را به کنار گذاشته و از محصول دیگری استفاده کنید و اطلاعات خود را به سرویس جدید ببرید، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. ما یک ابزار آزادسازی اطلاعات به نام بایگانی اطلاعات در Google  راه‌اندازی کرده‌ایم که انتقال داده‌ها را به داخل و خارج از محصولات Google آسان می‌کند.




samaneh.karimi

ترفند تغییر زبان صفحات گوگل به هر زبانی که دوست دارید
اگر هنگام کار با موتور جستجوی گوگل مشاهده کرده اید که زبان مرورگر تغییر کرده است و این زبان برای شما آشنا نیست با این مطلب همراه ما باشید تا به شما نحوه تغییر زبان صفحات گوگل را به زبان دلخواه بیاموزیم.

یکی از قابلیتهای گوگل برای کاربرانش امکان تغییر زبان توسط کاربر می باشد که به راحتی می توانید زبان مرورگر را به زبان دلخواه خود طی چند مرحله تغییر دهید. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تغییر زبان صفحات گوگل به زبان دلخواه
موتور جستجوی گوگل از شناخته شده ترین موتور جستجوی جهان می باشد که به تعریف نیازی ندارد و روزانه میلیون ها کاربر از آن بهر می گیرند و خیلی از افراد بعد از آموزش برنامه نویسی و حرفه ای شدن در آن فعالیت می کنند. قطعا به اندازه کافی با این موتور جستجو آشنا هستید ولی یکی از مشکلاتی که ممکن است حین استفاده از آن شاهد بوده باشید تغییر زبان است. به طور مثال همواره زبان فارسی مورد استفاده شما بوده و حالا با زبان آلمانی یا فرانسوی روبرو شده اید.
اگر برای شما هم اتفاق افتاده که قصد استفاده از مرورگری را در موتور جستجوگر گوگل داشته اید ولی با زبانی ناآشنا روبرو شده اید و اکنون به دنبال روشی برای تغییر زبان صفحات گوگل به زبان دلخواه خود هستید ما در این مطلب روش ساده ای را به شما خواهیم آموخت که طی چند مرحله کوتاه به آسانی این کار را انجام دهید.

قابل ذکر است قابلیت تغییر زبان صفحات گوگل برای کاربران فراهم می باشد تا زبان مرورگر را به زبانی که می خواهند تغییر دهند. روبرو شدن با زبانی نا آشنا معمولا هنگام روشن بودن vpn دیده می شود. یعنی هنگامی که برای دسترسی به سایت های فیلتر شده از آی پی کشور دیگری استفاده می کنید ممکن است زبان حساب کاربری شما را به کشوری که به آن متصل شده اید، تغییر دهد.

اکنون اگر می خواهید زبان صفحات برنامه و همه خدمات گوگل را برای استفاده بهتر به زبان دلخواه خود تغییر دهید مراحل زیر را دنبال کنید. روش کار بسیار ساده است با اجرای این مراحل می توان زبان گوگل را برای همه خدمات مانند موتور جستجو، گوگل مپ، یوتیوب، گوگل درایو، کوگل کیپ و .... تغییر داد.

مرحله ۱. پیش از هر چیز به حساب کاربری خود در گوگل وارد شوید. برای این کار به آدرس google. com مراجعه نموده و در صفحه جدید اطلاعات حساب گوگل خود را وارد نموده و پس از درج اطلاعات روی کلید sign in کلیک نموده تا به صفحه اصلی حساب گوگل هدایت شوید.

مرحله ۲. پس از وارد شدن به حساب کاربری در صفحه اصلی با مشاهده گزینه data & personalization روی آن کلیک کنید.

مرحله ۳. در صفحه جدید، به طرف پایین اسکرول نموده تا گزینه language را بیابید. سپس روی آن کلیک کرده تا به تنظیمات زبان حساب گوگل هدایت شوید.

مرحله ۴. در قسمت language زبان مدنظر خود را انتخاب کرده و در حقیقت برای تغییر زبان همه خدمات گوگل باید روی آیکون مداد یا ویرایش کلیک نمود تا همه زبان های موجود را به نمایش در آورد. پس از جستجو میان زبان های موجود زبان دلخواه و مدنظر خود را انتخاب و تنظیمات را ذخیره نمایید.

چنانچه با دیگر زبان ها هم آشنا می باشید می توانید انتخاب کرده تا گوگل دیگر زبان هایی را که شما بلد هستید ترجمه نکند. در این صورت زمانی که گوگل به مطالبی که به زبان های مدنظر شما نوشته شده برخورد نماید با همان زبان اصلی برای شما نمایش می دهد. جهت این کار کافی است در قسمت add another language زبان های مدنظرتان را انتخاب و تنظیمات را ذخیره نمایید.

در آخر برای مشاهده تغییرات باید از حساب کاربری گوگل خارج شده و دوباره به آن وارد شوید. به این ترتیب همه خدمات گوگل نظیر گوگل مپ، گوگل کروم، گوگل کیپ، گوگل داکز و ... در همه دستگاه ها تغییر می یابد.

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
دانلود تم های رایگان برای گوگل کروم Google Chrome Themes Gallery

نویسنده mohammad a در مرورگر گوگل كروم, Google Chrome Browser

1 ارسال
9389 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 11:18:29 - 06/20/12
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
جستجو در گوگل - نکات و ترفندها در جستجوگر گوگل به فارسی

نویسنده متا در سرویس های اینترنت

6 ارسال
2116 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:13:22 - 05/03/17
توسط
متا
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
تم برای مرورگر گوگل کروم, Theme for Google Chrome Browser

نویسنده Amir Shahbazzadeh در مرورگر گوگل كروم, Google Chrome Browser

0 ارسال
3775 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:29:25 - 06/20/12
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
ترجمه صفحات وب با مترجم گوگل ترنسلیت برای فایرفاکس Google Translator 2.1.0.3

نویسنده Amir Shahbazzadeh در مرورگر فاير فاكس, Firefox Browser

0 ارسال
2314 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 01:13:30 - 11/11/12
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
فلش ویدئو دانلود برای گوگل کروم, Flash Video Downloader for Google Chrome

نویسنده Amir Shahbazzadeh در مرورگر گوگل كروم, Google Chrome Browser

0 ارسال
4249 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 14:30:25 - 12/15/11
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
داروی جدید «DRACO» یک روش درمانی جدید برای درمان بیماری های ویروسی

نویسنده Zohreh Gholami در داروسازی

0 ارسال
1839 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 07:31:09 - 09/06/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
تكرار «بسامد» واژگان عربي موجود در زبان فارسی

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات شعر و ادبیات, Poem & Literature Articles

0 ارسال
2875 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:19:49 - 12/28/11
توسط
Zohreh Gholami