دانستنی های جدید گوگل برای فارسی زبان ها, Google

نویسنده Amir Shahbazzadeh, بعد از ظهر 15:51:41 - 06/16/12

« I Love Wordpress - SMF2 RC4 ,تم اس ام اف | پرداخت آنلاین برای سالن های زیبایی با تسهیم »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

Amir Shahbazzadeh


ایمن ماندن در حالت آنلاین
نکات مهم برای حفظ ایمنی در وب، از جمله انتخاب گذرواژه‌های قوی و اجتناب از بدافزار  . درخصوص توصیه‌های مربوط به حفظ ایمنی خانواده خود در حالت آنلاین، همچنین می‌توانید از مرکز ایمنی خانواده ما بازدید کنید.

داده‌های شما در وب
درباره داده‌های خود در وب و اینکه چگونه این داده‌ها وب‌سایت‌ها را برای شما مفیدتر می‌کنند، بیشتر بدانید، از جمله اینکه کوکی‌ها چه هستند و آدرس IP شما چگونه به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند موقعیت مکانی شما را حدس بزنند 

داده‌های شما در Google
درمورد داده‌های خود در Google اطلاعاتی کسب کنید و ببینید داده‌های شما چگونه به مفیدتر شدن سرویس‌های ما کمک می‌کنند، مثلاً، چه چیزی در گزارش‌های جستجو ذخیره شده است ، و ما چگونه از داده‌ها برای نمایش نتایج مرتبط شما  و حتی پیش‌بینی بیماری‌ها  استفاده می‌کنیم


مدیریت داده‌های شما

توصیه‌هایی برای کنترل داده‌ها در حالت آنلاین، شامل مدیریت کوکی‌ها  ، مرور در حالت خصوصی  و انتقال داده‌های خود به داخل و خارج از محصولات


Amir Shahbazzadeh

نکات و توصیه‌هایی برای امنیت بیشتر در وب...

چیزهای جالب بسیاری وجود دارد که می‌توانید به صورت آنلاین انجام دهید و آنها را کاوش کنید با این وجود برخی مواقع اینترنت کمی ‌ترسناک می‌شود. درست مانند دنیای واقعی، باید ایمنی و امنیت خود را حفظ کنید. خواه یک کاربر اینترنت جدید یا کاربر با سابقه باشید، بهتر است هنگام اشتراک‌گذاری داده‌های خود به طور آنلاین و مرور امن، اطلاعات خود را درباره بهترین اقدامات به روز کنید. در اینجا ما برای حفظ امنیت بیشتر شما در وب توصیه‌هایی را به همراه یک مرور کلی بر برخی از ابزارهای امنیتی که Google ارائه می‌کند در اختیار شما قرار می‌دهیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فلسفه ایمنی ما و نحوه گزارش دادن مشکلات مربوط به ایمنی در هر یک از سرویس‌های ما، به صفحه امنیت سازمان ما مراجعه کنید. .

Amir Shahbazzadeh

گذرواژه‌ها اولین خط دفاعی در مقابل جرایم سایبری هستند. توجه کنید که برای هر یک از حساب مهم خود گذرواژه‌های قوی و متفاوتی را انتخاب کنید و آنها را به طور مرتب تغییر دهید. در اینجا چند ایده برای ایجاد گذرواژه‌های قوی آورده شده است.

1-برای همه حساب‌های مهم خود از یک گذرواژه اختصاصی استفاده کنید.

    از گذرواژه‌های اختصاصی برای حساب‌های خود استفاده کنید، به خصوص حساب‌های مهمی ‌مانند ایمیل و حساب بانکی آنلاین. ممکن است چندین حساب در وب داشته باشید در این صورت نمی‌توانید امنیت همه آنها را ضمانت کنید. خلافکارها سایت‌هایی را مورد هدف قرار می‌دهند که از امنیت بالایی برخوردار نیستند، تا بتوانند نامهای کاربری و گذرواژه‌ها را جمع‌آوری کنند و در برابر سایت‌های معروف دیگر آنها را امتحان کنند. وقتی از یک گذرواژه مشابه در وب استفاده می‌کنید، یک مجرم سایبری می‌تواند به آن گذرواژه از یک سایت دارای امنیت کمتر پی برده و از آن برای به خطر انداختن حساب‌های مهم شما استفاده کند.

2-استفاده از یک گذرواژه طولانی

    هر چه گذرواژه طولانی تر باشد، حدس زدن آن مشکل تر است. تقریباً یک کوئین تیلیون (عدد 1 با 18 صفر به توان 2) گذرواژه 10 نویسه‌ای وجود دارد (یعنی 4000 برابر بیشتر از زمانی که گذرواژه شما فقط هشت نویسه دارد) ... و این زمانی است که از فقط نویسه و عدد استفاده می‌کنید.

3-از یک گذرواژه با ترکیبی از نویسه، عدد و نماد استفاده کنید

    استفاده از اعداد، نمادها و ترکیب نویسه‌های بزرگ و کوچک در گذرواژه باعث می‌شود که حدس زدن و کرک کردن آن مشکلتر شود. به عنوان مثال، 6 کادریلیون ترکيب احتمالي براي گذرواژه هشت نویسه‌ای دارای عدد، نماد و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک وجود دارد – 30000 برابر ترکيب بیشتر نسبت به یک گذرواژه هشت نویسه‌ای دارای فقط حروف کوچک.

4-سعی کنید از عبارتی استفاده کنید که فقط شما می‌دانید

    یک ایده استفاده از عبارتی است که فقط شما می‌دانید و ارتباط آن به وب‌سایت خاصی که به شما کمک کند آن را به خاطر داشته باشید. برای ایمیل خود می‌توانید با "My friend Tom sends me a funny email once a day" شروع کنید و سپس با استفاده از اعداد و حروف آن را دوباره ایجاد کنید. "MfTsmafe1ad" گذرواژه‌ای با تعداد زیادی متغیر است. سپس این فرآیند را برای سایر سایت‌ها تکرار کنید.

5-مطمئن شوید که گزینه‌های بازیابی گذرواژه شما به روز و ایمن است

    مطمئن شوید که آدرس ایمیل بازیابی شما به روز است تا در صورت نیاز به بازنشانی گذرواژه خود، بتوانید ایمیل را از طریق آن دریافت کنید. برخی اوقات همچنین می‌توانید یک شماره تلفن برای دریافت کدهای بازنشانی گذرواژه از طریق پیام نوشتاری اضافه کنید. علاوه بر این در صورتی که گذرواژه خود را فراموش کنید، بسیاری از وبسایت‌ها (از جمله حسابهای Google) از شما می‌خواهند یک سؤال را برای تأیید هویت خود انتخاب کنید. در صورتی که می‌توانید سؤال را خود طرح کنید، سعی کنید سؤالی باشد که پاسخ آن را فقط شما بدانید. سعی کنید راهی پیدا کنید که پاسخ خود را اختصاصی کنید – می‌توانید این کار را با استفاده از یکی از نکات فوق انجام دهید – تا حتی اگر شخصی پاسخ شما را حدس بزند، به نحوه صحیح ورود آن پی نبرد.

6-یادآورهای گذرواژه خود را در مکان امنی نگهداری کنید که به سهولت قابل مشاهده نباشد

    یادداشتهایی که گذرواژه شما را دربردارند را در معرض دید در رایانه یا میز خود قرار ندهید. اگر می‌خواهید گذرواژه‌های خود را در یک فایل در رایانه خود ذخیره کنید، یک نام اختصاصی برای فایل ایجاد کنید تا کسی به محتوای داخل آن فایل پی نبرد. به فایل نامی ‌واضح مانند "گذرواژه‌های من" اختصاص ندهید. اگر به سختی گذرواژه‌های خود را به خاطر می‌آورید، یک مدیر گذرواژه مطمئن می‌تواند راه حلی خوبی باشد. چند دقیقه وقت صرف کنید و نظرات و عقاید سایرین درباره این سرویس‌ها را بررسی کنید.

7-افزودن یک لایه امنیتی اضافی به حساب Google خود

    وقتی منزل خود را ترک می‌کنید، اطلاع از اینکه درب منزل قفل است احساس امنیت بیشتری را در شما ایجاد می‌کند. اما تصور کنید که اگر درب منزل محافظ هم داشته باشد، این احساس امنیت چقدر بیشتر خواهد بود؟ اطلاعات در حساب‌های Google شما نیز به همین گونه‌اند. با فعال کردن تأیید صحت دو مرحله‌ای، از دو اقدام امنیتی برای کمک به جلوگیری از ورود افراد دیگر بهره می‌برید.

    پس از ایجاد یک گذرواژه برای حساب Google خود، می‌توانید با فعال کردن تأیید صحت دو مرحله‌ای یک لایه امنیتی دیگر را نیز اضافه کنید. برای تأیید صحت دو مرحله‌ای، باید هنگام ورود به سیستم، به گوشی خود و همچنین گذرواژه و نام کاربری خود دسترسی داشته باشید. این یعنی اگر حتی شخصی گذرواژه شما را سرقت کند یا به آن پی ببرد، سارق احتمالی نمی‌تواند به حساب شما وارد شود زیرا گوشی شما را در اختیار ندارد. اکنون می‌توانید با چیزی که می‌دانید (گذرواژه خود) و چیزی که در دست دارید (گوشی خود) از خودتان محافظت کنید.

    حتی می‌توانید از آن لایه اضافی برای محافظت از داده‌های خود در وب‌سایت‌های دیگر استفاده کنید. فقط به دنبال گزینه‌ای باشید که با حساب Google خود وارد شوید، یا از اطلاعات ورود سایر شرکت‌هایی که ویژگی‌هایی مانند تأیید صحت دو مرحله‌ای را ارائه می‌دهند استفاده کنید.

Amir Shahbazzadeh

کلمه "بدافزار" همه نوع نرم‌افزارهای مخربی را در بر می‌گیرد که به منظور آسیب رساندن به یک رایانه یا شبکه طراحی شده‌اند. بدافزار می‌تواند بدون اطلاع شما در دستگاه‌تان نصب شود، اغلب از طریق پیوندها یا دانلودهای فریبینده که خود را به عنوان چیزی که ممکن است مورد علاقه شما باشد، نشان می‌دهند. پس از نصب بدافزار در رایانه شما، برخی اوقات خلافکاران سایبری می‌توانند برای دسترسی به اطلاعات شخصی شما اقدام کنند. آنها با ثبت ضربات کلید یا کنترل فعالیت رایانه شما دست به چنین اقداماتی می‌زنند. ممکن است کنترل رایانه شما را در دست گیرند، آنرا به بازدید از وبسایتها، ارسال ایمیل هرزنامه یا انجام عملکردهای دیگری بدون اطلاع شما مجبور کنند. بدافزارها می‌توانند تبعات مختلفی را در پی داشته باشند از یک آزار کوچک تا سرقت هویت.

چند نمونه از بدافزارها:

ویروس:
    یک برنامه رایانه‌ای است که می‌تواند خود را کپی کرده و رایانه را آلوده کند.
کرم:
    یک برنامه رایانه‌ای بدافزار دارای ویژگی خودتکثیری است که از یک شبکه رایانه برای ارسال کپی‌های خود به سایر رایانه‌های موجود در شبکه استفاده می‌کند.
نرم‌افزار جاسوسی:
    بدافزاری است که بخشهای کوچکی از اطلاعات مربوط به کاربران را بدون اطلاع آنها جمع‌آوری می‌کند.
نرم‌افزار تبلیغاتی:
    هر گونه بسته نرم‌افزاری که به طور خودکار تبلیغات را در یک رایانه اجرا کرده، نشان می‌دهد یا دانلود می‌کند.
اسب‌های تروجان:
    یک برنامه مخرب که در قالب یک برنامه کاربردی خود را نشان می‌دهد. نرم‌افزاری که ابتدا قبل از نصب به نظر می‌رسد که می‌خواهد یک عملکرد مفید را برای کاربر انجام دهد اما اطلاعات وی را سرقت می‌کند یا به سیستم وی آسیب می‌رساند.

در اینجا چند اقدام ساده ذکر شده است که می‌توانید برای محافظت از خود در مقابل بدافزار انجام دهید:

1-ارتقا سیستم عامل و نرم‌افزار خود به جدیدترین نسخه و در صورت امکان فعال کردن به روزرسانی‌های خودکار. به روزرسانی‌های نرم‌افزارهایی را که فاقد عملکرد به روزرسانی خودکار می‌باشند، مرتب بررسی کنید.

2-همیشه مراقب چیزهایی که کلیک یا دانلود می‌کنید باشید. با کلیک کردن روی پیوندهای ناآشنا، می‌توانید رایانه خود را در معرض خطر نرم‌افزارها و وبسایت‌های مخرب قرار دهید. این نرم‌افزار اغلب شامل برنامه‌هایی است که رایانه شما را پویش می‌کنند یا کلیدهایی را که تایپ می‌کنید از جمله گذرواژه ردیابی می‌کنند. برای حفظ ایمنی خود، فقط از منابعی که اعتماد دارید دانلود کنید. در صورتی که تردید دارید، از نشانک‌های مورد اطمینان برای سایت‌های مهم استفاده کنید.

3-هنگام برخورد با سایتهای ناآشنا مراقب باشید. وقتی مطمئن نیستید، از سایت و نرم‌افزاری که از شما درخواست می‌کند آنرا نصب کنید خارج شوید و در مورد آن تحقیق کنید. برخی اوقات ممکن است بدافزار از خروج شما از صفحه جلوگیری کند، برای مثال با بازکردن مکرر فرمان دانلود. در صورت بروز این حالت، از مدیر وظیفه رایانه خود برای بستن مرورگر خود استفاده کنید.

4-به هیچ یک از موارد موجود در ایمیلی که مشکوک به نظر می‌رسد اعتماد نکنید. حتی ایمیل ارسالی از طرف افرادی که می‌شناسید ممکن است در صورتی که حسابشان هک شده باشد، حاوی پیوندها و پیوست‌های بدافزار باشد. وقتی پیوندهای موجود در یک ایمیل را دنبال می‌کنید مراقب باشید. بهتر است با وارد کردن آدرس به طور مستقیم در مرورگر از وبسایتها دیدن کنید.

5-فایل نامشخص را باز نکنید، یا در صورت مشاهده اخطارها یا فرمان‌های مرورگر ناشناس آن را باز نکنید.

6-برخی از برنامه‌ها، بدافزار یا سایر نرم‌افزارهای اینترنتی فریبنده را به عنوان قسمتی از فرآیند نصب خود به همراه دارند. وقتی نرم‌افزاری را نصب می‌کنید، به کادرهای پیام بسیار توجه کنید و نویسه‌های چاپ شده با حروف ریز را بررسی کنید. همچنین خوب است قبل از شروع فرآیند نصب یک نرم‌افزار ناشناس، درباره آن تحقیق کنید. اگر فکر می‌کنید که نرم‌افزار ممکن است مضر باشد، بلافاصله نصب را متوقف کنید.

7-دوستان، خانواده یا همکاران شما ممکن است یک دیسک یا درایو فلاش حاوی یک فایل آلوده را بدون اطلاع از آن به شما بدهند. می‌توانید قبل از باز کرن فایل‌ها، دیسک را با نرم‌افزار آنتی ویروس اسکن کنید.

8-به پنجره‌های بازشو که از شما می‌خواهند نرم‌افزاری را دانلود کنید اطمینان نکنید. اغلب این پنجره‌های بازشو باعث می‌شوند که شما باور کنید رایانه‌تان آلوده شده است و از شما می‌خواهند نرم‌افزاری را به منظور حفظ ایمنی خود دانلود کنید. پنجره را ببنید و هرگز در داخل پنجره بازشو کلیک نکنید.

9-هنگام اشتراک‌گذاری فایل مراقب باشید. بسیاری از این سایت‌ها بر بدافزارها نظارت‌های اندکی دارند، بنابراین در صورت دانلود هر چیزی از آنها، احتیاط کنید. بدافزار می‌تواند به عنون یک فیلم، آلبوم یا برنامه معروف خود را معرفی کند.

10-به روزرسانی‌های مرورگر را بلافاصله نصب کنید یا مرورگری مانند Chrome را انتخاب کنید که به‌طور خودکار به جدیدترین نسخه به روزرسانی می‌شود. اگر بخواهید به وب‌سایتی بروید که مشکوک به میزبانی بدافزار است، بسیاری از مرورگرها به شما هشدار می‌دهند. Google یک API مرور ایمن ارائه می‌کند که در Firefox، Safari و Chrome استفاده می‌شود. ما روزانه میلیون‌ها صفحه وب را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و هر سال صدها هزار صفحه میزبانی بدافزار را می‌یابیم و آنها را به لیست سیاه در API مرور ایمن اضافه می‌کنیم و سپس از کاربران در مقابل این صفحات محافظت می‌کنیم.

11-آگاه باشید که بدافزار ممکن است به شکل افزونه‌های مرورگر نیز وارد شود، بنابراین فقط برنامه‌های افزودنی مورد اعتماد خود را نصب کنید.

12-در اسرع وقت بدافزار را حذف کنید. یک راه برای تمیز کردن رایانه، نصب مجدد سیستم عامل است. همچنین برنامه‌هایی زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند.

حذف بدافزار

رایانه خود را حداقل با یک و به‌طور ایده‌آل، با چند محصول آنتی ویروس با کیفیت اسکن کنید. ما هیچ ارتباطی با شرکت‌های زیر نداریم، بنابراین نمی‌توانیم در مورد کارایی برنامه‌های آنها نظری بدهیم، اما استفاده از هر یک از این برنامه‌ها اغلب شرایط را تغییر می‌دهد، همان‌طور که داشتن جدیدترین نسخه‌ها نیز این تغییر را ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید از سایت av-comparatives.org برای یافتن سایر نرم‌افزار آنتی‌ویروس و مرور نتایج تست استفاده کنید.

آنتی‌ویروس,!avast
آنتی‌ویروس,AVG
آنتی‌ویروس,AVIRA
آنتی‌ویروس,BitDefender
آنتی‌ویروس,ESET Smart Security
آنتی‌ویروس,F-Secure
G DATA     
Kaspersky Lab Internet Security
McAfee
MacScan (برای کاربران Mac)
Microsoft Security Essentials
Norton Internet Security
TrendMicro

Amir Shahbazzadeh

ما می‌دانیم چقدر این نکته حائز اهمیت است که جوانان را در خصوص استفاده از اینترنت آموزش داده و از آنها محافظت کنیم و می‌خواهیم یک تجربه امن را به همه کاربران ارائه کنیم.

وقتی مسئله ایمنی خانواده مطرح می‌شود، هدف ما دستیابی به موارد زیر است:

-ارائه ابزار به والدین و معلمان جهت کمک به آنها در انتخاب محتوایی که کودکان آنها در حالت آنلاین مشاهده می‌کنند
-ارائه نکات مهم و توصیه‌ها به خانواده‌ها درباره نحوه حفظ ایمنی در حالت آنلاین

Amir Shahbazzadeh

داده‌های شما در وب ... و اینکه چگونه وبسایت‌ها را مفیدتر می‌کند

فرض کنید هر روز صبح برای خوردن قهوه به یک کافی‌شاپ می‌روید و یک نفر هر روز قهوه را برای شما آماده می کند. بنابراین حتی قبل از قدم گذاشتن به داخل کافی شاپ، او از سفارش شما آگاه است. وبسایت‌ها، از جمله Google از این ارتباط چیزهای زیادی یاد گرفته‌اند. ما یاد گرفته‌ایم که در صورت شناخت بیشتر شما می توانیم به شما بهتر خدمت کنیم.

وقتی وب برای اولین بار راه‌اندازی شد فقط از چند صفحه استاتیک تشکیل شده بود که برای همه به یک شکل بود. این روزها، وب بسیار مفیدتر شده است زیرا وبسایت‌ها می توانند درباره شما اطلاعاتی را کسب کنند که به آنها کمک می کند حدس بزنید شما چه چیزی را دوست دارید مشاهده کنید. به عنوان مثال، می توانند به خاطر بسپارند که شما می خواهید آنها را به زبان فرانسه یا انگلیسی مشاهده کنید، بر اساس آنچه که در گذشته مشاهده کرده‌اید، می توانند کتاب‌ها یا فیلم‌های مورد علاقه شما را حدس بزنند و می توانند آدرس تحویل شما را برای خرید بعدی‌تان ذخیره کنند.

راهنماهای زیادی وجود دارد که وب‌سایت‌ها می‌توانند با استفاده از آنها تنظیمات برگزیده شما را حدس بزنند از جمله کوکی ها، آدرس‌های IP و ورود به سیستم با یک حساب.

Amir Shahbazzadeh

یکی از متداول‌ترین روش ها برای به خاطر سپردن تنظیمات برگزیده شما توسط وب‌سایت‌ها، استفاده از کوکی‌ها است. اینها بخش های کوچکی از داده می‌باشند که در مرورگر شما جای دارند، یعنی دیگر لازم نیست هر بار که به یک وب‌سایت باز می‌گردید تنظیمات برگزیده خود را تکرار کنید. به عنوان مثال، این کوکیها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند که به خاطر بسپارند شما می‌خواهید نتایج جستجوی‌تان به زبان انگلیسی باشد و به فروشگاه‌های آنلاین کمک می‌کند که مواردی را که در سبد خرید خود قرار داده‌اید به خاطر بسپارند. تبلیغ‌کنندگان نیز می‌توانند از کوکیها برای ارائه تبلیغاتی که ارتباط بیشتری با شما دارند استفاده کنند.

همه مرورگرهای جدید ابزارهایی دارند که به شما کمک می‌کنند کوکیها را حذف کنید یا تنظیم آنها را مسدود کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که بسیاری از سایتها برای عملکرد درست به کوکیها نیاز دارند بنابراین با حذف یا مسدود کردن آنها بخشی از این وبسایت‌ها ممکن است دیگر به درستی کار نکند.

در اینجا مثالی از آنچه که در یک کوکی ذخیره می‌شود آورده شده است:

یک نام:
    نام کوکی که به سایتی که آنرا تنظیم کرده‌است اختصاص دارد.
نام سایت:
    نام دامنه یا دامنه فرعی که کوکی را تنظیم کرده است.
تاریخ انقضا:
    بعد از تاریخ انقضا، کوکی به طور خودکار حذف می‌شود. وقتی مرورگر خود را می‌بندید، برخی از کوکیها منقضی می‌شوند. این کوکیها کوکیهای جلسه نامیده می‌شوند. سایر کوکیها ممکن است هفته‌ها، ماهها یا سالها پس از تنظیم منقضی شوند. اینها کوکیهای ماندگار ‌نامیده می‌شوند.
یک مقدار:
    این اطلاعات موجود در کوکی است که وبسایت از آن برای "به خاطر آوردن" بازدید قبلی شما استفاده می‌کند.

Amir Shahbazzadeh

از آدرس IP رایانه شما توسط اینترنت برای ارسال صفحه وب مورد نظر جهت مشاهده به رایانه مناسب (و نه همه رایانه‌های موجود در دنیا) استفاده می‌شود. آدرس IP شما اغلب شامل برخی از اطلاعات درباره ارائه‌‌‌دهنده سرویس اینترنت شما (ISP) و موقعیت مکانی‌تان است، بنابراین وبسایت‌ها می‌توانند از آن استفاده کرده و به طور تقریبی مکان شما را حدس بزنند (معمولاً در سطح شهر، تا حدودی مانند کد پستی). این کار مفید است زیرا به آنها امکان می‌دهد زبان مورد نظر شما را برای خواندن صفحه حدس بزنند یا محتوایی را به شما ارائه کنند که به موقعیت مکانی شما مربوط است.

Amir Shahbazzadeh

داده‌های شما در Google

و اینکه چگونه این داده‌ها باعث می‌شوند سرویس‌های Google مفیدتر باشند...

شناخت اندکی از شما می‌تواند به بهبود محصولات Google کمک کند، که این هم به نفع شما است و هم دیگران. ما با اطلاع از تنظیمات برگزیده شما می‌توانیم مطمئن شویم که نتایج جستجویی را به شما ارائه می‌کنیم که به دنبال آن می‌باشید و با تجزیه و تحلیل گزارش‌های جستجوی میلیون‌ها کاربر به صورت کلی می‌توانیم به بهبود و پیشرفت پیوسته الگوریتم‌های جستجوی خود کمک کرده، ویژگی‌های جدیدی را ارائه کرده، از امنیت سیستم‌های خود محافظت کرده و حتی شیوع آنفلوانزای بعدی را پیش بینی کنیم.

رویکرد ما در قبال مراقبت از داده‌های شما در Google مبتنی بر شفافیت، کنترل و امنیت است.

ما پنج اصل حفظ حریم خصوصی داریم که نحوه رویکرد ما را در خصوص حریم خصوصی و اطلاعات کاربر در همه محصولات ما توضیح می‌دهد:

    از این اطلاعات برای ارائه محصولات و سرویس‌های ارزشمند به کاربران ما استفاده کنید.
    محصولاتی را طراحی کنید که نمایانگر استانداردها و اقدامات حریم خصوصی قدرتمند شرکت باشند.
    جمع‌آوری اطلاعات شخصی را شفاف سازی کنید.
    به کاربران برای حفاظت از حریم خصوصی خود، انتخاب‌ها و گزینه‌های معناداری ارائه کنید.
    یک مدیر مسئول برای اطلاعاتی باشید که در دست داریم.

Amir Shahbazzadeh

یا هیچ‌گاه فکر کرده‌اید که هنگامی ‌که عبارت جستجوی خود را در کادر جستجوی Google تایپ می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد و ما چه داده‌هایی را درباره جستجوی شما ذخیره می‌کنیم؟

اجازه دهید یک جستجوی ساده مثلاً برای کلمه "cars" انجام دهیم. وقتی شخصی کلمه "cars" را در موتور جستجوی Google تایپ می‌کند، درخواست از طریق اینترنت از رایانه کاربر به رایانه‌های ما ارسال می‌شود، که نتایج جستجوی صحیح را جستجو می‌کنند. به محض اینکه رایانه‌های ما نتایج را یافتند، آن را به رایانه کاربر ارسال می‌کنند، همه این اتفاقات در کمتر از یک ثانیه انجام می‌شود.

سپس ما برخی از داده‌های مربوط به این مبادله را ذخیره می‌کنیم: درخواست جستجوی ("cars")، زمان و تاریخ تایپ آن، آدرس IP و کوکی رایانه‌ای که جستجو در آن تایپ شده است و نوع مرورگر و سیستم عامل آن. ما به این سوابق، گزارش‌های جستجو می‌گوییم و اکثر وب‌سایت‌ها نیز به همین روش سوابقی درباره بازدیدهای انجام شده از سایت خود را ذخیره می‌کنند.

در اینجا یک گزارش عادی به شکلی که در Google نشان داده می‌شود آورده شده است:


اما همه این‌ها یعنی چه؟

آدرس IP:

    123.45.67.89آدرس IP اختصاص داده شده به رایانه کاربر توسط ارائه‌‌‌دهنده سرویس وی است. درست مانند سایر وب‌سایت‌ها، وقتی از Google صفحه‌ای را درخواست می‌کنید (به‌عنوان مثال یک صفحه نتایج جستجو)، ما از آدرس IP رایانه شما استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم که نتایج درستی را به رایانه درست ارائه می‌کنیم.

    باید بدانید که آدرس‌های IP مکان دقیق یک کاربر یا هویت وی را نشان نمی‌دهند. در حقیقت برخی از ارائه‌‌‌دهندگان سرویس اینترنت (ISPها) به کاربران در هر بار ورود به وب یک آدرس IP متفاوت اختصاص می‌دهند. بیشترین چیزی را که Google می‌تواند از آدرس IP رایانه این کاربران بفهمد موقعیت مکانی کلی آن‌ها (مثلاً ایران) و احتمالاً ISP است که برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند. فقط ISP (که در واقع بر حساب کاربر کنترل دارد) می‌تواند از روی یک آدرس IP، یک فرد خاص را شناسایی کند.
تاریخ و زمان:

    25/Aug/2011 10:15:32 تاریخ و زمان تایپ عبارت جستجو توسط کاربر در Google است.
عبارت جستجو:

    http://www.google.com/search?q=cars عبارت جستجو است، در این مورد "cars".
مرورگرها و سیستم عامل‌ها:

    Chrome 2.0.0.7; Windows NT 5.1مرورگر و سیستم عاملی است که استفاده می‌شود.
کوکی:

    740674ce2123a969شناسه کوکی اختصاصی است که اولین بار که یک کاربر از Google دیدن می‌کند به مرورگر اختصاص داده می‌شود. یک کوکی نیز مانند یک آدرس IP هویت واقعی یک کاربر یا مکان زندگی وی را به Google نشان نمی‌دهد – فقط یک رایانه را شناسایی می‌کند. می‌توانید این کوکیها را در هر زمان که بخواهید در مرورگر رایانه خود حذف کنید.

محدوده زمانی در حفظ داده‌ها

ما آدرس‌های IP را پس از 9 ماه بی نام می‌کنیم و شماره‌های کوکیها را پس از 18 ماه در گزارش‌های خود به طور دائم تغییر می‌دهیم. این کار پیوند بین عبارت جستجو و رایانه‌ای که در آن عبارت وارد شده است را از بین می‌برد و مانند روشی است که در رسیدهای کارت اعتباری، به منظور بهبود امنیت مشتری، علائم‌ هاشور جایگزین ارقام می‌شوند.

در اینجا شکل ظاهری یک آدرس IP در گزارش‌ها پس از 9 ماه آورده شده است: 123.45.67.XXX. بعد از 18 ماه، کوکی توسط یک شماره کوکی ایجاد شده جدید جایگزین می‌شود.

Google اولین موتور جستجوی عمده بود که اعلام کرد محدودیت‌های زمانی را برای حفظ داده‌های گزارش اعمال می‌کند، و ما مفتخریم که سایرین در صنعت رویکرد ما را دنبال کردند.

درست مانند کوکیهای دنياي واقعی، کوکیهای آنلاین نیز برای همیشه نمی‌مانند. کوکیهای Google بعد از دو سال منقضی می‌شوند. علاوه بر این، Google همیشه به مردم اجازه داده است که در صورت تمایل از سرویس‌هایش بدون کوکی استفاده کنند (اگرچه این ممکن است باعث از دست دادن امکان استفاده از برخی از ویژگی‌ها یا عملکردها در محصولات خاص شود).
چرا ما گزارش‌های جستجو را ذخیره می‌کنیم

ما از گزارش‌های جستجو برای اهداف بسیاری استفاده می‌کنیم، مثلاً امنیت سرویس‌های خود، طراحی ویژگی‌های جدید که جستجو را سریعتر و مرتبط‌تر می‌کنند، و حتی برای پیش بینی شیوع بیماری. 

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
دانلود تم های رایگان برای گوگل کروم Google Chrome Themes Gallery

نویسنده mohammad a در مرورگر گوگل كروم, Google Chrome Browser

1 ارسال
9384 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 11:18:29 - 06/20/12
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
جستجو در گوگل - نکات و ترفندها در جستجوگر گوگل به فارسی

نویسنده متا در سرویس های اینترنت

6 ارسال
2096 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:13:22 - 05/03/17
توسط
متا
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
تم برای مرورگر گوگل کروم, Theme for Google Chrome Browser

نویسنده Amir Shahbazzadeh در مرورگر گوگل كروم, Google Chrome Browser

0 ارسال
3769 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:29:25 - 06/20/12
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
ترجمه صفحات وب با مترجم گوگل ترنسلیت برای فایرفاکس Google Translator 2.1.0.3

نویسنده Amir Shahbazzadeh در مرورگر فاير فاكس, Firefox Browser

0 ارسال
2312 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 01:13:30 - 11/11/12
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
فلش ویدئو دانلود برای گوگل کروم, Flash Video Downloader for Google Chrome

نویسنده Amir Shahbazzadeh در مرورگر گوگل كروم, Google Chrome Browser

0 ارسال
4238 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 14:30:25 - 12/15/11
توسط
Amir Shahbazzadeh
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
تكرار «بسامد» واژگان عربي موجود در زبان فارسی

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات شعر و ادبیات, Poem & Literature Articles

0 ارسال
2854 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:19:49 - 12/28/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
دانلود کتاب سئو به زبان فارسی, SEO Book

نویسنده Amir Shahbazzadeh در دانلود سنتر CMS

1 ارسال
2359 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 19:17:56 - 09/21/17
توسط
chemistry21