چند پیشنهاد برای خرید پالتو

نویسنده Zohreh Gholami, بعد از ظهر 16:15:44 - 01/03/12

« جدیدترین مدل های گردنبند سال Necklace 2012 | چند نکته جالب درباره خريد و نگهداري چکمه »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

Zohreh Gholami

چند پیشنهاد برای خرید پالتو

امسال سرما خيلي زودتر از آنچه كه فكرش را بكنيم از راه رسيد. خيلي زودتر از آنكه وقت پيدا كنيم، براي بازكردن چمدان‌ها و بيرون آوردن لباس‌هاي گرم و حتي خيلي زودتر از آنچه طراحان و عرضه‌كنندگان لباس به آن فكر مي‌كردند اما به هر حال اين سرما كه حالاحالاها ماندگار است پوشش مناسبي را مي‌طلبد كه در هفته‌هاي اخير در صفحه «مد» سعي كرده‌ايم به‌طور كامل به آن بپردازيم؛ چه از لحاظ مد و چه از لحاظ سلامت. آنچه در ادامه مي‌آيد، چند مدل پيشنهادي پالتو براي آقايان و خانم‌هاست كه امسال مد شده‌اند. اگر قصد خريد داريد، بد نيست هم نگاهي به اين مدل‌ها بيندازيد و هم نكته‌هاي سلامت را درباره اين پوشش بخوانيد.


پالتوي يقه‌ايستاده مخصوص خانم ها
طراحي و دوخت مناسب اين پالتو را براي پوشيدن بسيار راحت كرده است. يقه ايستاده و دكمه‌هاي گرد بزرگ به زيبايي‌هاي اين پالتو مي‌افزايد و آن را دوست‌داشتني‌تر كرده است. جنس آن تركيبي از آكريليك و بسيار نرم و همچنين تمام‌آستر و گرم است.


پالتوي كره‌اي
4 دكمه روي سينه پالتو، آن را به بدن شما مي‌چسباند و باعث گرم‌ماندن بدنتان در روزهاي سرد زمستان مي‌شود. برش‌هاي بجا و فوق‌العاده‌اش آن را هم زيباتر و هم راحت‌تر كرده است. جنس آن از پشم بز كشميري است و بسيار نرم و گرم است. جيب‌هاي آن هم پشمي است و دست‌هاي شما را گرم نگه مي‌دارد.


پالتو با يقه خز
پالتويي جذاب و فوق‌العاده طراحي شده براي آقايان تجملي و شيك و مشكل‌پسند. جنس آن از الياف پشمي تركيبي است كه بسيار نرم و بادوام است و وزن سبكي دارد. تمام‌آستر است و علاوه بر زيبايي بسيار گرم است.


پالتويي پشمي با دكمه‌هاي مدرن
طراحي اين پالتو در عين سادگي به گونه‌اي است كه جلوه‌اي زيبا به آن داده است. به جزييات روي سرشانه و سرآستين و يقه آن دقت كنيد. جنس آن پشمي و گرم و نرم است. با اين پالتو مي‌توانيد هم به روز باشيد و هم گرم بمانيد.


پالتوي يقه‌خزدار گره‌اي
با اين پالتو مي‌توانيد راحتي را تجربه كنيد. يقه خزدار آن گردن شما را گرم نگه مي‌دارد. جنس پالتو هم بسيار نرم است. رنگ براق آن، پالتو را چشم‌گيرتر كرده است. كمربند گره‌اي پالتو هم زيبايي و راحتي آن را دوچندان مي‌كند.


پالتوي كلاه‌دار اسپرت
اين پالتوي كلاه‌دار اسپرت و شيك بسيار راحت و مخصوص آقايان جوان و دوستدار لباس‌هاي اسپرت است. جنس آن نرم و مخملي است. آستر آن پشمي است و مي‌تواند در روزهاي سرد شما را گرم نگه دارد.


پالتوي شيك كلاه‌دار
اگر به دنبال پالتويي شيك هستيد كه شما را در طول زمستان سرد، گرم نگه دارد، اين پالتو كلاه‌دار با آستر خزدار هم نرم است و هم گرم و راحت.


پالتو با دكمه‌هاي مخفي
اين پالتو با دكمه‌هاي مخفي و كمربند دور كمر، سادگي و شيك‌بودن را همزمان براي شما به ارمغان مي‌آورد. سبك راحت اين پالتو، باعث مي‌شود شما بتوانيد در همه اوقات از آن استفاده كنيد. جنس پالتو از الياف پشمي و بادوام است.


پالتوي شنلي
جنس اين پالتو تركيبي از پشم، پلي‌استر و ويسكوز است. آستر آن هم پشمي و گرم است. طرح اين پالتو بسيار دلچسب است. دو رديف دكمه و طرح زيباي جيب‌ها و يقه‌خزدار و گرم و نرم، آن را زيباتر مي‌كند.


پالتوي يقه‌ايستاده مخصوص آقايان
به دنبال پالتويي شيك و مدرن هستيد؟ در عين حال مي‌خواهيد گرم و راحت باشد؟ اين پالتو با يقه‌ايستاده دو رديف دكمه و برش زيبا مي‌تواند انتخاب مناسبي باشد. جنس آن پشمي تركيبي است و آستر آن از الياف ضدالكتريسيته تهيه شده است.


پالتوي خز، جذاب و گرم
پالتوي خز علاوه بر جذاب‌بودن بسيار گرم و مناسب روزهاي سرد زمستاني است. يقه بزرگ و برگشته آن و كمربند گره‌اي روي كمر آن بسيار زيباست و مناسب آقايان باسليقه و شيك است. جنس آن از موي خرگوش و بسيار لطيف است.

Zohreh Gholami

 پوشيدن بعضي از لباس‌ها، سن‌ و سال خاصي ندارد، اما پوشيدن بعضي لباس‌ها براي عده‌اي مناسب نيست. پالتو، يکي از همين لباس‌هاست...

پالتو، پوششي زمستاني است که معمولا پوشيدن آن براي افراد بالاي 20 سال مناسب‌تر است، اما براي تمام سنين، توليد مي‌شود، بد نيست که پيش از خريد آن، نگاهي به اين مطلب بيندازيد.


براي بچه‌ها، چه نوع پالتويي بخريم؟
تيره نباشد، سبک باشد.

بهتر است تا جايي که مي‌توانيد براي کودکان خود پالتوهاي رسمي، تيره‌رنگ و سنگين نخريد. اگر قرار است براي بچه‌هاي زير 10 سال پالتو بخريد، انواع سبک و بدون آستر آنها را انتخاب کنيد. بچه‌ها با پوشيدن لباس‌هاي سنگين، کلافه مي‌شوند و مدام بهانه‌گيري مي‌کنند. رنگ‌هاي صورتي، گلبهي، ياسي، قرمز، کرم، سفيد و بنفش براي پالتوهاي کودکانه مناسب هستند. پالتوهاي گلدار يا عروسکي هم مي‌توانند نظر بچه‌ها را به خودشان جلب کنند. پالتوي بچگانه نبايد زياد بلند يا تنگ باشد تا كودك در آن احساس راحتي کند. پالتو با پارچه نرم براي بچه‌ها از پالتوهاي پشمي يا نمدي و زبر بهتر است. پالتوهاي چين‌‌دار براي كودكان لاغر و پالتوهاي راسته و کمرباريک براي بچه‌هاي چاق‌تر مناسب‌ هستند. سعي کنيد رنگ پالتو را با رنگ کفش، گيره يا تل سر آنها هماهنگ کنيد تا ظاهرشان آراسته‌تر و دوست‌داشتني‌تر بشود. هرچه تزئينات پالتو مانند کمربند،‌ آويز يا گل سينه کمتر باشد، بچه‌ها هم با پوشيدن آن احساس راحتي بيشتري خواهند کرد. پالتوهايي با دکمه قابلمه‌اي از پالتوهايي با دکمه معمولي براي اين گروه سني بهتر هستند چون خودشان مي‌توانند به سادگي اين نوع دکمه‌ها را باز و بسته کنند. اگر فرزندتان خيلي سرمايي است، براي او پالتوي کلاه‌دار بخريد تا در مواقع لازم بتواند از گرماي کلاه پالتويش لذت ببرد.


چه نوع پالتويي براي نوجوانان مناسب‌تر است؟
فانتزي باشد، يقه انگليسي نباشد.

پالتوهاي تا سر زانو که چاک کوتاهي در پشت‌شان و يکي دو پليسه کوچک جلوي جيب‌هايشان دارند، براي نوجوانان بسيار شيک و برازنده هستند. بهتر است نوجوانان پالتوهاي يقه آرشال يا پالتوهايي با يقه‌هاي فانتزي و غير رسمي بپوشند. يقه انگليسي، براي پالتوي نوجوانان مناسب نيست. نوجوانان مي‌توانند رنگ پالتوي خود را با رنگ شال سر يا گردن، دستکش و حتي کلاهشان هماهنگ کنند. رنگ‌هاي کرم، قرمز، صورتي، بنفش تيره و سبز براي اين گروه سني برازنده‌اند. از آنجا که نوجوانان به اندام خود اهميت مي‌دهند، بهتر است پالتوهاي کمرباريک بدون آستر بپوشند تا باريک‌تر و بلندتر به نظر برسند. پالتوهايي با کمربند گره‌اي هم مي‌تواند نوجوانان را بلندتر و خوش‌اندام‌تر نشان دهند. پالتوهاي چپ و راستي بدون دکمه هم ظاهر اسپرت و زيبايي به آنها مي‌دهد.


جوانان چه نوع پالتويي بپوشند؟
خيلي بلند نباشد، هماهنگ با کيف باشد.

وقتي مي‌گوييم جوانان، منظورمان افراد 20 تا 40 ساله است. پالتوهاي تا زير زانو، پالتوهاي مناسبي براي اين گروه سني هستند. معمولا جوانان، بيشتر بيرون از منزل به سر مي‌برند و به همين دليل پوشيدن پالتوهاي پشمي، نمدي، آستردار و گرم برايشان بهتر است. رنگ‌هاي قهوه‌اي روشن، خاکستري، کرم، سورمه‌اي و سبز تيره، براي جوانان برازنده‌تر است.

اگر بالاتنه آنها چاق باشد، پالتوهاي يقه آرشال براي پوشاندن چاقي‌ مناسب است و پالتوهاي يقه‌انگليسي تنگ نامناسب. اگر پايين‌تنه‌شان چاق باشد، نبايد پالتوهاي چين‌دار بپوشند و به‌تن كردن يک پالتوي راسته با کمر باريک، چاقي پايين‌تنه را مي‌پوشاند.

پوشيدن پالتوهاي کمربنددار براي افرادي که شکم يا باسن بزرگي دارند، مناسب نيست چون ايراد ظاهري‌شان بيشتر خودش را نشان مي‌دهد. بهتر است جوان‌ها، رنگ پالتو را با کيف و کفش و دستکش‌ هماهنگ و رنگ شلوار و روسري يا مقنعه خود را هم با يکديگر هماهنگ كنند.


مناسب‌ترين پالتو براي ميانسالان چه نوعي است؟
کمربند داشته باشد، وزن زياد نداشته باشد.

پالتوهاي نيم تنه که قد آنها تا وسط زانو مي‌رسد و کمربندهاي پهن سگک‌دار هم دارند، براي افراد ميانسال بسيار شيک و برازنده هستند. بهتر است جنس پالتوي افراد ميانسال، سفت و شق و رق و يقه آنها هم انگليسي کوتاه يا بلند باشد تا وقار آنها هنگام راه رفتن حفظ شود. پالتوهاي آستردار و سنگين براي اين گروه سني چندان مناسب نيستند چون ممکن است گرما و سنگيني بيش از اندازه آنها، عصبي و کلافه‌شان کند. قهوه‌اي سوخته، کاراملي، زرشکي تيره، مشکي و طوسي، رنگ‌هاي مناسبي براي اين گروه سني هستند. پوشيدن اين پالتوها با دستکش‌هاي چرمي و شال گردن‌‌هاي پهن ابريشمي، آنها را بسيار خوش‌پوش و آراسته مي‌کند.


پوشيدن پالتو براي چه افرادي ممنوع است؟
همه بپوشند، آنکه آسم دارد نپوشد.

معمولا جنس بيشتر پالتوها، پشم، کرک يا نمد است، بنابراين براي افراد مبتلا به آسم و آلرژي، به خصوص کساني که تنگي نفس دارند، چندان مناسب نيستند زيرا ممکن است اين افراد به جنس پالتو حساسيت داشته باشند يا حتي ريزگرد‌ها و آلودگي‌هاي محيطي که به اين پارچه‌ها مي‌چسبند، باعث تشديد مشکلات افراد مبتلا به آسم و آلرژي شوند. پالتوهاي خزدار و آنهايي که از موي حيوانات براي پوشش يقه‌شان استفاده شده است، هم گزينه‌هاي مناسبي براي بچه‌ها و افراد مبتلا به آسم و آلرژي محسوب نمي‌شوند.


پالتو را چطور و چقدر بشوييم؟
دوهفته يک بار بشوييد، با ماشين لباسشويي نشوييد.

بهتر است پالتو را پس از هر 10 تا 15 بار پوشيدن، يک بار بشوييد ولي اگر آن را بيشتر از 5 ساعت در روز و هر روز مي‌پوشيد، هفته‌اي يکبار شستن آن بهتر است. پالتو را با دست، آب ولرم، مواد شوينده ملايم و نرم‌کننده لباس بشوييد و به جاي اتو کردن، آن را فقط بخار بدهيد. استفاده از نرم‌کننده هنگام شستشو براي پيشگيري از ايجاد اصطکاک در پالتوها، ضروري است. پالتو را براي خشک شدن، به چوب لباسي آويزان و چوب لباسي را از طناب آويزان کنيد. اگر نمي‌توانيد اين لباس را به صورت دستي بشوييد، حتما آن را به خشکشويي بدهيد و با انداختن آن داخل ماشين لباسشويي، باعث بدشکل شدنش نشويد.


جعبه متن
منبع: Atomage Magazine

Zohreh Gholami

چه افرادی نباید پالتو بپوشند؟

آسم، بيماري التهابي راه‌هاي هوايي است که باعث تنگ شدن مجاري هوايي، حمله‌هاي تنگي نفس، خس‌خس سينه، احساس فشار در سينه و سرفه مي‌شود...

در يک تنفس عادي، تمام راه‌هاي هوايي کاملا باز است و هوا به راحتي وارد ريه‌ها و از آن خارج مي‌شود اما راه‌هاي هوايي يک فرد مبتلا به آسم، ملتهب است و معمولا به عواملي که براي ديگران هيچ مشکلي ايجاد نمي‌کند، حساسيت نشان مي‌دهد. اين عوامل مي‌تواند مواد خاص، فعاليت يا تمرين ورزشي‌اي باشد که باعث بروز علايم بيماري در فرد مي‌شود.

بيماران مبتلا به آسم و آلرژي بايد اين عوامل را بشناسند تا بيماري‌شان را كنترل كنند. پوشيدن پالتوهايي با جنس پشم، پنبه، کرک يا نمد مي‌تواند باعث تشديد بيماري مبتلايان به آسم يا آلرژي، به‌خصوص در کساني که تنگي نفس دارند، شود. البته اين چندان شايع نيست و نمي‌توان يك نسخه كلي براي همه بيماران مبتلا به آسم و آلرژي پيچيد و گفت نبايد اين پالتوها را بپوشند زيرا بعد از پوشيدن اين لباس‌ها بيمار متوجه مي‌شود كه آيا به اين پالتوها (جنس كرك، پشم يا پنبه) حساسيت دارد يا نه و اگر به اين الياف‌ها واكنش نشان داد و دچار تنگي نفس، سرفه يا خس‌خس سينه شد، بهتر است اين نوع لباس‌ها و پالتوها را نپوشد تا از تشديد علايم پيشگيري شود.


جعبه متن
دکتر رسول عليان‌نژاد، فوق‌تخصص ريه، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي گيلان

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
چند پیشنهاد برای خرید سویی شرت مناسب

نویسنده Zohreh Gholami در مد و لباس

0 ارسال
1625 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:55:07 - 12/08/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
چند پیشنهاد به کاربران برای مقابله با تهدیدات اینترنتی

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات کامپیوتر, Computer Articles

0 ارسال
1901 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 12:00:07 - 11/18/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
چند پیشنهاد ساده برای درمان سکسکه کودکان

نویسنده Zohreh Gholami در پزشکی کودکان

0 ارسال
2489 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 08:33:14 - 09/21/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
چند هدف از خرید ملک در ترکیه

نویسنده borho در توریستی

0 ارسال
1111 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:34:57 - 02/12/19
توسط
borho
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
چند نکته هنگام خرید کارت گرافیک

نویسنده Zohreh Gholami در مقالات کامپیوتر, Computer Articles

0 ارسال
1496 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 22:09:21 - 07/30/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
صفر تا صد خرید صندل برای آقا و بانو

نویسنده BMtips در مد و لباس

0 ارسال
330 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 18:29:56 - 07/10/21
توسط
BMtips
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
فروشگاه مطمئن برای خرید انواع کامپوزیت دندان

نویسنده hoori69 در پزشکی

0 ارسال
189 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 21:06:40 - 01/23/22
توسط
hoori69