چگونه زبانی مشابه آرایشگر داشته باشیم تا به نتیجه دلخواه برسیم؟

نویسنده Zohreh Gholami, قبل از ظهر 09:08:19 - 01/02/12

« از کجا مي‌توان فهميد توصيه‌هاي آرايشگر علمي است؟ | تزریق بوتاکس در مراکز زيبايي و آرايشگاه ها غير مجاز است »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

Zohreh Gholami

چگونه زبانی مشابه آرایشگر داشته باشیم تا به نتیجه دلخواه برسیم؟

يکي از مسايلي که در ظاهر خانم‌ها و آقايان اهميت زيادي دارد، آرايش موهاست. براي آنکه هميشه بتوانيد به آرايش دلخواه موهايتان دست يابيد، بسيار مهم است که زباني مشابه زبان آرايشگرتان داشته باشيد.

شايد براي شما هم پيش آمده باشد که به آرايشگاه برويد و از آرايشگرتان بخواهيد موهايتان را کوتاه، رنگ يا سشوار کند اما کاري که او انجام داده، گرچه زيبا بوده اما مطابق نظر و تصوير ذهني شما نبوده است. بپذيريم که زبان ما و آرايشگرها تفاوت دارد و درکي که ما از کوتاه بودن، ‌رنگ قهوه‌اي، مش، بلوند، فر و... داريم، دقيقا چيزي نيست که در ذهن آرايشگر وجود دارد. قبل از آنکه آرايشگر دست به کار شود، سعي کنيد با زبان روشن خواسته خود را دقيقا به او بفهمانيد. براي آنکه وقتي از آرايشگاه بيرون مي‌آييد، پيش خود نگوييد «اين همان رنگي نبود که مي‌خواستم» يا «اين همان فري نيست که ديده بودم»...، به توصيه‌هاي زير عمل کنيد.


بلوند طبيعي يعني چه؟
پيش آرايشگرتان مي‌رويد و مي‌گوييد: «مي‌خواهم موهايم بلوند طبيعي باشد!» بايد مشخص‌کنيد منظورتان از بلوند طبيعي، بلوند روشن و زرد است يا بلوند مات و خاکستري. درواقع بلوند طبيعي دو رنگ دارد و درون آن رنگ خاکستري مخلوط مي‌شود و درنتيجه رنگ مو درنهايت بلوند روشن، مات و خاکستري است. از يک سو ممکن است درون آن رنگ عسلي وجود داشته باشد درنتيجه رنگ مو بلوند، روشن، براق و طلايي مي‌شود. به آرايشگرتان بگوييد کدام طيف رنگ بلوند را مي‌پسنديد.


منظور شما از رنگ تيره چيست؟
گاهي به آرايشگر مي‌گوييد: «مي‌خواهم رنگ ‌‌موهايم تيره باشد.» بهتر است دقيقا مشخص‌کنيد منظورتان از تيره چيست؟ قهوه‌اي روشن، قهوه‌اي تيره، بلوطي تيره يا مشکي...؟ وقتي به آرايشگر مي‌‌گوييد مي‌خواهم موهايم قهوه‌اي باشد، رنگي که او به موهاي شما مي‌زند، قهوه‌اي تيره است که درنهايت به چشم شما مشکي طبيعي مي‌آيد ولي در مقايسه با رنگ مشکي که آرايشگر روي موها مي‌زند، بسيار روشن‌تر است!

بهتر است قبل از آنکه نام رنگي را ببريد، ابتدا در کاتالوگ رنگ نمونه آن را نشان آرايشگرتان بدهيد تا دقيقا متوجه خواسته شما شود.


منظورتان از موي کوتاه را مشخص کنيد
خانم ميانسالي وارد سالن آرايشگاه شد و به خانم آرايشگر گفت: «مي‌خواهم موهايم را کوتاه کنم. بلند نگه داشتن موها در اين سن و سال کار ساده‌اي نيست.» آرايشگر کارش را آغاز کرد اما بعد از اتمام کار وقتي آينه را پشت‌سر خانم گرفت تا موهايش را ببيند، با نارضايتي مشتري روبرو شد. خانم ميانسال در حالي که اخم‌هايش درهم فرو رفته بود، گفت: «نمي‌خواستم پشت‌گردنم ديده شود.» اين مشکل نيز به دليل هم‌زبان نبودن مشتري و آرايشگر رخ مي‌دهد. شما بايد به آرايشگرتان بفهمانيد دقيقا مي‌خواهيد چه مدل کوپي داشته باشيد و موهايتان تا کجا باشد. بهتر است ژورنال مدل‌هاي کوتاهي مو را در آرايشگاه ورق بزنيد و دقيقا مدلي که دوست داريد به آرايشگرتان نشان دهيد. حتي در مورد اينکه موهايتان با توجه به پرپشتي يا کم‌پشتي مي‌تواند شبيه به آن مدل درآيد يا خير نيز از آرايشگرتان بپرسيد.


مي‌خواهيد چتري بگذاريد؟
منظور از موي چتري، يک رديف مو است که جلوي پيشاني را پر مي‌کند و بلندي آن حداکثر تا روي مژه‌هاست و بنا به نظر مشتري مي‌تواند کوتاه‌تر هم باشد. برخي افراد دوست دارند موهاي جلوي پيشاني‌شان کوتاه باشد اما نه در حد چتري و در دو طرف صورت قرار بگيرد و در صورت نياز بتوان آن را با ساير موها عقب داد يا پشت گوش انداخت. وقتي به آرايشگرتان مي‌گوييد مي‌خواهم موهاي جلوي پيشاني‌ام کوتاه شود، دقيقا برايش مشخص‌ کنيد اين مو چقدر کوتاه يا بلند شود!


3 نکته براي پشيمان نشدن
آرايشگر شما يک حرفه‌اي است اما درنهايت اين شما هستيد که با موهايتان زندگي مي‌کنيد. پس تصميم نهايي را خودتان بگيريد. براي او دقيقا توضيح دهيد که چه مي‌خواهيد و اگر آرايشگر خواست متقاعدتان کند که مثلا موي کوتاه يا تيره بيشتر به شما مي‌آيد، باز هم کاري را انجام دهيد که مي‌پسنديد. هرگز عجله نکنيد. اول مدلي که مي‌پسنديد پيدا و در مورد آن با آرايشگر صحبت کنيد و مطمئن شويد از عهده مدل کوتاه، مش يا رنگ انتخابي شما برمي‌آيد و بعد موهاي خود را به دستان او بسپاريد. اگر آرايشگرتان را تغيير داده‌ايد، يک جلسه را صرف صحبت با او در مورد سليقه و شيوه کارش و رنگ‌هاي مورد علاقه‌تان کنيد. اگر همديگر را بهتر بشناسيد، نتيجه بهتري خواهيد گرفت.


جعبه متن
منبع: grazia.fr

Tags:

Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
چگونه دندانهای سفید،شفاف و براقی داشته باشیم

نویسنده Hooman Ghayouri در پزشکی

0 ارسال
1803 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 22:08:56 - 07/23/11
توسط
Hooman Ghayouri
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
چگونه در سفر از ویروس کووید 19 در امان باشیم؟

نویسنده guld118 در پزشکی

0 ارسال
609 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 18:29:00 - 04/08/20
توسط
guld118
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
چگونه استایل شخصی خودتان را داشته باشید؟

نویسنده BMtips در مد و لباس

0 ارسال
431 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:52:40 - 06/29/21
توسط
BMtips
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
چگونه می توانم یک وب سایت امن داشته باشم ؟

نویسنده متا در شبکه و امنیت شبکه, Network

0 ارسال
982 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 16:09:18 - 02/20/17
توسط
متا
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
چطور جذاب تر باشیم؟

نویسنده guld118 در مطالب جالب ،خواندنی و آموزنده

0 ارسال
926 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:43:50 - 01/23/18
توسط
guld118
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
ایجاد محدودیت برای صفحات دلخواه در برخی سایت ها در فایرفاکس FireFox

نویسنده maxim354 در مرورگر فاير فاكس, Firefox Browser

0 ارسال
1486 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 20:10:35 - 07/27/13
توسط
maxim354
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
در خواست قالب مشابه این سایت

نویسنده behzad_vb.net در مدیریت محتوای Joomla

1 ارسال
2041 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 13:27:17 - 01/21/12
توسط
maxim354