*چند اشتباه غیر قابل جبران در بازاریابی*

نویسنده Amir Shahbazzadeh, بعد از ظهر 14:58:00 - 06/23/11

« *اخلاق و ارتباطات در رفتار مصرف‌کننده * | *بازاريابي بر اساس وفاداري مشتريان داخلي و رضايتمندي...* »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

Amir Shahbazzadeh

در شرایط تجاری کنونی ، بازاریابی امری کاملا ضروری می باشد . هرچند در صورتیکه روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید به جای مثمر ثمر بودن میتواند زیانبار باشد.با با دوری کردن از این اشتباهات رایج و معمول ، از دام های بزرگ بازاریابی دوری گزینید .
1) نه هدفی ، نه توقع و انتظاری
بسیاری از شرکت ها در واقع نمی دانند که از بازاریابی چه می خواهند یا انتظارشان از تلاش های شبانه روزی چه می باشد . ابتدا اهدافتان را مشخص و تنظیم نمایید . دوم ، بپذیرید که بازاریابی یک مرحله است . سوم ، همواره از اینکه مراحل با اهدافتان متناسب می باشند ، اطمینان حاصل نمایید.
2) عدم خرید(buy in )
مجریان ، مدیران و کارمندانی که بازاریابی را باور ندارند ، به طور جدی می توانند زیان آور باشند و تمامی مراحل را تحت الشعاع قرار دهند . خرید ( buy in ) را با روشن ساختن اهداف و مراحل عملیات بازاریابیتان بدست آورید.
3) ترس
شرکت ها در برخورد با بازاریابی غالباً دچار ترسی مبهم و نامحسوس می گردند . آنها از نه خود بازاریابی، بلکه از عدم موفقیتشان در بازاریابی (که حتی آنان را از آغاز و ادامه کار باز می دارد) ، واهمه دارند . هنگامی که عملیات بازاریابیتان را راه اندازی می نمایید از اینکه بارها و بارها زمین خورده و موفق نگردید، ترسی نداشته باشید.
4) عدم آموزش ؛ اگر به کارمندانتان در خصوص بازاریابی آموزش ندهید ، آنها همچنان بدگمان خواهند بود و این مساله می تواند منجر به تحلیل کل مراحل بازاریابی گردد.
5) هدر رفتن سرمایه
اجرای عملیات50 دلاری که از اجزای خوبی برخوردار می باشد می تواند راه گشاتر از عملیات 50000 دلاری باشد که به صورت ضعیفی طراحی شده است . بسیاری از تکنیک های بازاریابی " سنتی" ، مانند تبلیغات ، نمی توانند نتایج کافی ارایه دهند تا اینکه هزینه ها را ارزیابی نماییم .حداقل دو بار در سال به ارزیابی سرمایه بازاریابیتان بپردازید.
6) اتلاف وقت
خود را ملزم به این نکنید که هر هفته به گروه های شبکه ای بروید؛ اگر هیچگونه تجارتی در آن نمی بینید . تمام زمان بازاریابیتان را صرف اثبات ارزشمندی آن کنید ، تردیدی در کنار گذاشتن قسمتهایی که عمل نمی کند به خود راه ندهید.
7) عدم ارتباط
اگر در باره برگزاری یک سمینار مهم به کارمندانتان اطلاعاتی نداده اید ، آن را برگزار نکنید . در تمامی مسایل و جرییات بازاریابی ، سیاست آزادی بیان را به کار گیرید.
8.) عدم مسوولیت پذیری
این مساله میتواند بدترین بزرگ ترین اشتباهی باشد که یک شرکت می تواند انجام دهد. داشتن اهداف واقع بینانه و عملکرد سریع برای کسانی که در کار بازاریابی هستند ، ضروری می باشد . در غیر این صورت شما به مرگ " آری " گفته اید و هیچ چیز را عملی نساخته اید.
9) عدم پرداخت پاداش
عدم شناسایی و ارج نهادن به مهارت ها و تخصص های بازاریابی کارمندانتان سبب می شود محرک هایی که می بایست به کار گرفته شوند دچار لغزش گردند و نتیجه ای معکوس داشته باشند . راه های موفقیت در بازاریابی را که پایه هایی ثابت و استوار دارند ، بشناسید.
10) عدم وجود دست نوشته
گفته اند : « هنگامی که کاری نوشته شود، انجام می پذیرد». همیشه اهداف و طرح هایتان رابنویسید و این احتمال را بدهید که هنگام نوشتن ، دید و نقطه نظر شما به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
اینها اشتباهات متداولی هستند که بسیاری از تجارت ها با آن مواجه می گردند . با عدم تکرار اشتباهات بازاریابی رقبای خود ، از آنان پیشی می گیرند.



Share via facebook Share via linkedin Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
خطر و عواقب غیر قابل جبران داروهای بدون نسخه پزشک...

نویسنده maxim354 در پزشکی

0 ارسال
1680 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 15:26:40 - 12/28/11
توسط
maxim354
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
هنر فوجیتسو در ادغام چند دستگاه قابل حمل به صورت یک پارچه

نویسنده Zohreh Gholami در فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT)

0 ارسال
1617 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 19:01:04 - 08/10/11
توسط
Zohreh Gholami
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
رفتار جنسی ناسالم (UnsafeSex) و پرخطر ، جبران ناپذیر است

نویسنده Mandana در تنظیم خانواده و اخبار علمی روابط زناشویی

0 ارسال
1461 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 13:50:37 - 07/29/11
توسط
Mandana
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
دانلود آیکون مدیریت و بازاریابی

نویسنده متا در آیکون, Icon

0 ارسال
3130 مشاهده
آخرین ارسال: بعد از ظهر 23:22:47 - 05/14/17
توسط
متا
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/xx.png
** تعریف بازاریابی پارتیزانی ، اصول و اهداف آن **

نویسنده Hooman Ghayouri در مقالات علوم اقتصادی, Economy Articles

2 ارسال
3585 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 09:11:49 - 08/14/11
توسط
Hooman Ghayouri
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
تعریف بازاریابی چیست و چه اهدافی دارد ؟

نویسنده Hooman Ghayouri در اقتصادی

0 ارسال
2455 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:44:44 - 08/13/11
توسط
Hooman Ghayouri
https://www.meta4u.com/forum/Themes/Comet/images/post/clip.png
بازاریابی جستجو گری چیست و چه اهدافی دارد ؟

نویسنده Hooman Ghayouri در اقتصادی

0 ارسال
1987 مشاهده
آخرین ارسال: قبل از ظهر 10:34:24 - 08/13/11
توسط
Hooman Ghayouri