پاسخ تشريحي به سئوال 25 قانون مالياتها جامعه حسابداران رسمي

نویسنده kiani

پاسخ: 2
مشاهده: 645
آخرين ارسال ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸:۵۵
توسط kiani
پاسخ تشريحي به سئوالات 12و 13جامعه حسابداران رسمي

نویسنده kiani

پاسخ: 2
مشاهده: 576
آخرين ارسال ۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷:۱۱
توسط هومن دست ورز
پاسخ تشريحي به سئوالات 26 و 27جامعه حسابداران رسمي

نویسنده kiani

پاسخ: 2
مشاهده: 588
آخرين ارسال ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷:۴۸
توسط kiani
پاسخ : پاسخ تشريحي به سئوالات 19, 20 و21 قانون ماليات هاي جامعه حسابداران رسمي

نویسنده اکبرزاده

پاسخ: 0
مشاهده: 437
آخرين ارسال ۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰:۵۵
توسط اکبرزاده
پاسخ تشريحي به سئوالات 10 , 11و 12 قانون ماليات هاي جامعه حسابداران رسمي

نویسنده kiani

پاسخ: 3
مشاهده: 542
آخرين ارسال ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۹:۰۱
توسط هومن دست ورز


موضوع: پاسخ تشريحي به سئوالات 3 و 4 جامعه حسابداران رسمي  (دفعات بازدید: 598 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.


  • کاربر فعال
  • ***
  • ارسال: 179
  • محبوبیت ارسالها : 141
  • جنسيت : آقا
  • موفقيت براي اشخاص کم ظرفيت ، مقدمه گستاخي است
  • تاریخ عضویت : 03/07/2012
    سالسالسالسالسال
  • تخصص: دانشجو
« : ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴:۲۴ »
سئوال 3 :
در صورتي كه به دليل عدم رعايت مفاد قرارداد مربوط به كمك بلاعوض ، عين دارايي مسترد شود، تفاوت بين ارزش دفتري دارايي و بدهي مربوط (مانده تخصيص نيافته كمك بلاعوض):
1)به عنوان هزينه شناسايي ميشود                               2)به سود وزيان انباشته منظور ميشود
3)به حساب سرمايه اهدايي منظور ميشود                      4)به حساب اندوخته سرمايه داري انتقال ميابد

سئوال 4:
درج كدام عبارت در صورتهاي مالي واحدهاي تجاري در مرحله قبل از بهره برداري الزامي نيست ؟
1)جدول زمان بندي اجراي پروژه و دلايل تاخير در اجرا(درصورت وجود)
2)مبلغ برآوردي ارزش فعلي جريان هاي نقدي خروجي و ورودي آتي ناشي از تكميل و بهره برداري پروژه
3)اطلاعات مربوط به مبالغ انباشته درآمد و هزينه از ابتداي فعاليت واحد تجاري در مرحله قبل از بهره برداري به تفكيك اقلام عمده
4)انعكاس مبالغ انباشته جريان هاي ورودي و خروجي نقدي از ابتداي شروع فعاليت واحد تجاري در مرحله قبل از بهره برداري در صورت جريان وجوه نقد


از عزيزان و بزگوران پاسخگو خواهشمندم ، براي القا هرچه بهتر و مناسبتر مطالب ، هنگام پاسخ به سئوالات مرتبط با استاندارد هاي حسابداري، از نثر استانداردهاي مربوط نيز  استفاده نمايند همچنين از دوستاني كه به استانداردهاي بين المللي مسلط هستند،خواهشمندم در صورت وجود افتراق بين استانداردهاي بين المللي و ايران ، در خصوص هريك از سئوالات حال و آتي، براي دانشجوياني چون من توضيح مطلب بفرمايند.


شاد باشيد
اگر صخره و سنگ در مسیر رودخانه زندگی نباشد

صدای آب هرگز زیبا نخواهد شد
  • کاربر فعال
  • ***
  • ارسال: 176
  • محبوبیت ارسالها : 191
  • جنسيت : آقا
  • سامانه اطلاعات مالیاتی سام
  • تاریخ عضویت : 08/07/2012
    سالسالسالسالسال
  • تخصص: taxation
« پاسخ #1 : ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶:۲۹ »
شما قادر به دیدن لینک نمی  باشید. ثبت نام کنید یا با نام کاربری وارد شوید
سئوال 3 :
در صورتي كه به دليل عدم رعايت مفاد قرارداد مربوط به كمك بلاعوض ، عين دارايي مسترد شود، تفاوت بين ارزش دفتري دارايي و بدهي مربوط (مانده تخصيص نيافته كمك بلاعوض):
1)به عنوان هزينه شناسايي ميشود                               2)به سود وزيان انباشته منظور ميشود
3)به حساب سرمايه اهدايي منظور ميشود                      4)به حساب اندوخته سرمايه داري انتقال ميابد

درود بر شما

استاندارد حسابداری شماره 10
حسابداری کمک‌های بلاعوض دولت

18 . کمک‌های بلاعوض دولت که به علت عدم رعایت پاره‌ای از شرایط آن، قابل استرداد به اعطاکننده می‌شود، باید طبق استاندارد حسابداری شماره 6 با عنوان «گزارش عملکرد مالی»، تغییر در برآورد حسابداری محسوب شود. استرداد کمک بلاعوض دریافتی باید به شرح زیر شناسایی شود:
الف. در خصوص کمک‌های دریافتی جهت تحصیل دارایی‌های غیر جاری که طبق رویه مندرج در قوانین آمره در حقوق صاحبان سهام انعکاس یافته است، بازپرداخت آن نیز تابع نحوه عمل حسابداری مقرر در قوانین آمره خواهد بود.
ب. نحوه عمل حسابداری استرداد کمک بلاعوض دریافتی در سایر موارد به شرح زیر خواهد بود:
ب -1- هرگاه عین دارایی غیر جاری مرتبط با کمک بلاعوض توسط اعطاکننده مطالبه نگردد، بازپرداخت کمک تا میزان بدهی موجود (حصه تخصیص نیافته کمک بلاعوض) موجب حذف بدهی می‌گردد. هرگونه مازاد قابل پرداخت در این رابطه، در صورت انطباق با معیارهای شناخت دارایی‌های ثابت مشهود، موجب افزایش در مبلغ ثبت شده دارایی مربوط خواهد شد و در غیر این صورت فوراً به عنوان هزینه شناسایی می‌شود. استهلاک انباشته اضافی که در صورت نبود کمک تا آن تاریخ محاسبه می‌شد، تعیین شده و فوراً به عنوان هزینه شناسایی می‌گردد.
ب -2- چنانچه استرداد کمک بلاعوض متضمن برگشت عین دارایی غیر جاری مرتبط با کمک باشد، ضمن حذف ارزش دفتری دارایی بلندمدت و بدهی مربوط (مانده تخصیص نیافته کمک بلاعوض) از حساب‌ها، هرگونه تفاوت موجود بین حساب‌های مزبور و نیز مبالغ اضافی احتمالی مورد مطالبه اعطاکننده در صورت سود و زیان شناسایی می‌گردد.


International Accounting Standard 20
Accounting for Government Grants and Disclosure of Government Assistance
Repayment of government grants

a32. A government grant that becomes repayable shall be accounted for as a revision to an accounting estimate (see IAS 8 Accounting Policies, Changes in Accounting Estimates and Errors). Repayment of a grant related to income shall be applied first against any unamortised deferred credit set up in respect of the grant. To the extent that the repayment exceeds any such deferred credit, or where no deferred credit exists, the repayment shall be recognised immediately as an expense. Repayment of a grant related to an asset shall be recorded by increasing the carrying amount of the asset or reducing the deferred income balance by the amount repayable. The cumulative additional depreciation that would have been recognised to date as an expense in the absence of the grant shall be recognised immediately as an expense.end
  • کاربر فعال
  • ***
  • ارسال: 176
  • محبوبیت ارسالها : 191
  • جنسيت : آقا
  • سامانه اطلاعات مالیاتی سام
  • تاریخ عضویت : 08/07/2012
    سالسالسالسالسال
  • تخصص: taxation
« پاسخ #2 : ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹:۰۲ »
شما قادر به دیدن لینک نمی  باشید. ثبت نام کنید یا با نام کاربری وارد شوید
سئوال 4:
درج كدام عبارت در صورتهاي مالي واحدهاي تجاري در مرحله قبل از بهره برداري الزامي نيست ؟
1)جدول زمان بندي اجراي پروژه و دلايل تاخير در اجرا(درصورت وجود)
2)مبلغ برآوردي ارزش فعلي جريان هاي نقدي خروجي و ورودي آتي ناشي از تكميل و بهره برداري پروژه
3)اطلاعات مربوط به مبالغ انباشته درآمد و هزينه از ابتداي فعاليت واحد تجاري در مرحله قبل از بهره برداري به تفكيك اقلام عمده
4)انعكاس مبالغ انباشته جريان هاي ورودي و خروجي نقدي از ابتداي شروع فعاليت واحد تجاري در مرحله قبل از بهره برداري در صورت جريان وجوه نقد

درود مجدد

استاندارد حسابداری شماره 24
گزارشگری مالی واحدهای تجاری در مرحله قبل از بهره‌برداری

11. صورت‌های مالی واحد تجاری در مرحله قبل از بهره‌برداری باید شامل اطلاعات اضافی زیر باشد:
الف. درج عبارت «قبل از مرحله بهره‌برداری» در کلیه صفحات صورت‌های مالی؛
ب. انعکاس مبالغ انباشته جریان‌های ورودی و خروجی نقدی از ابتدای شروع فعالیت واحد تجاری در مرحله قبل از بهره‌برداری در صورت جریان وجوه نقد؛
ج. ارائه اطلاعات در مورد نوع، ماهیت و مراحل فعالیت‌های انجام شده (از جمله درصد پیشرفت پروژه)؛
د. ارائه جدول زمان‌بندی اجرای پروژه و دلایل تأخیر در اجرا در صورت وجود؛
هـ. ارائه جدول مقایسه‌ای عملکرد پروژه با برآوردهای اولیه (اعم از ریالی و ارزی)، و
و. ارائه اطلاعات مربوط به مبالغ انباشته درآمد و هزینه از ابتدای فعالیت واحد تجاری در مرحله قبل از بهره‌برداری به تفکیک اقلام عمده.

با احترام