نحوه ثبت بهای تمام شده کالای فروش رفته برای امور مالیاتی

نویسنده محسن جمالی

پاسخ: 22
مشاهده: 7164
آخرين ارسال ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹:۵۵
توسط آیلان
ثبت اصلاح مانده حسابهای سالهای قبل

نویسنده محسن جمالی

پاسخ: 1
مشاهده: 969
آخرين ارسال ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶:۱۴
توسط اکبرزاده
نحوه ثبت زدن دریافت وام وپرداخت آن

نویسنده محبوبه

پاسخ: 2
مشاهده: 5778
آخرين ارسال ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴:۰۹
توسط محبوبه
ثبت مالیات و ارزش افزوده خدمات

نویسنده محسن جمالی

پاسخ: 4
مشاهده: 1269
آخرين ارسال ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱:۱۷
توسط شایگان
تاریخ ثبت سند حسابداری

نویسنده محمدرضا

پاسخ: 2
مشاهده: 2352
آخرين ارسال ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۲:۳۲
توسط آیلان


موضوع: ثبت درآمد در شرکتهای بیمه  (دفعات بازدید: 1826 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.


  • کاربر نیمه فعال
  • **
  • ارسال: 76
  • محبوبیت ارسالها : 10
  • جنسيت : خانم
  • تالار تخصصی حسابداری ایران
  • تاریخ عضویت : 07/12/2012
    سالسالسالسالسال
  • تخصص: حسابداری
« : ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۸:۴۹ »
وقتی در یک شرکت بیمه حق بیمه دریافت می شود ثبت حسابداری اون به چه صورته؟ از همون اول که درآمد قلمداد نمیشه چون ممکن در مدت یکسال به خسارت بخوره از چه حسابی استفاده کنیم؟ گزینه پیش دریافت میتونه مفید باشه ؟
  • کاربر ارشد
  • *****
  • ارسال: 1089
  • محبوبیت ارسالها : 480
  • تاریخ عضویت : 03/04/2012
    سالسالسالسالسال
« پاسخ #1 : ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶:۰۱ »
درود بر شما

بله به پیش دریافتها برده و برای شناسایی درآمد نیز پیش دریافت را مستهلک بفرمایید و درآمد شناسایی بفرمایید.



با احترام
  • کاربر جدید
  • *
  • ارسال: 44
  • محبوبیت ارسالها : 24
  • جنسيت : آقا
  • تالار تخصصی حسابداری ایران
  • تاریخ عضویت : 03/06/2012
    سالسالسالسالسال
  • تخصص: حسابداری
« پاسخ #2 : ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱:۵۲ »
شما قادر به دیدن لینک نمی  باشید. ثبت نام کنید یا با نام کاربری وارد شوید
وقتی در یک شرکت بیمه حق بیمه دریافت می شود ثبت حسابداری اون به چه صورته؟ از همون اول که درآمد قلمداد نمیشه چون ممکن در مدت یکسال به خسارت بخوره از چه حسابی استفاده کنیم؟ گزینه پیش دریافت میتونه مفید باشه ؟
شما نمایندگی بیمه هستید؟
نمایندگی بیمه در زمان پرداخت خسارت ثبتی نمیزنه ،چون خسارت رو شعبه مرکزی پرداخت میکنه
شما بایستی زمان وقوع ثبت درآمد و هزینه را بزنید.

بانک / ح دریافتنی                 * *
          درآمد حاصل از بیمه ....                  **
  • کاربر نیمه فعال
  • **
  • ارسال: 76
  • محبوبیت ارسالها : 10
  • جنسيت : خانم
  • تالار تخصصی حسابداری ایران
  • تاریخ عضویت : 07/12/2012
    سالسالسالسالسال
  • تخصص: حسابداری
« پاسخ #3 : ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰:۴۷ »
سلام
نقل قول از سایتی دیگر :

صورت اول ( اگر شعبه كارگزاريست و شعبه اصلي شركت بيمه نيست ):

در صورتي كه شعبه زير مجموعه شركت اصلي بيمه است و حق بيمه را از بيمه گزار مي گيرد و به شعبه اصلي و شعبه مادر ارسال مي كند / كه براي او درآمدي و هزينه اي متصور نيست و ثبتي از بابت درآمد بيمه در نمايندگي نداريم بلكه نماينده درصدي از حق بيمه دريافتي را به درآمد خود منظور نموده و در برابر خسارات پرداختي به بيمه گذار مسئوليتي و ثبتي ندارد و پرداخت خسارت توسط بيمه مادر پرداخت مي گردد .

صورت دوم ( در حسابداري شركت اصلي و مادر بيمه ) :

درست است كه حق بيمه اي كه دريافت مي گردد ممكن است زماني به خسارت منتهي شود / اما بطور كلي مشخص نيست كه اين خسارتي كه وارد شده است بطور دقيق از محل كدام وصولي بوده است / بدين معني كه تمامي وصولي هاي درآمد بيمه در حسابي متمركز مي كردد و از تمامي كشور و نمايندگي هاي بيمه وجوه دريافتي به اين حساب منظور مي گردد / اما خسارت ديده ها يكي از بندر عباس است و يكي در تبريز و يكي در تهران و يا چند تا در مشهد و شما نمي توانيد بين وصولي درآمدها و خسارات وارده هيچ ارتباط مستقيم و منطقي اي پيدا نماييد تا درآمدهاي وصولي را ابتدا به پيش دريافت ببريد و در هنگام پرداخت خسارت از همان حساب بطور مشخص خارج نماييد / در روش پيش دريافت درآمد ما وجوهي را بطور مشخص از كارفرما دريافت مي كنيم تا براي او كاري را و يا خدمتي را انجام دهيم و در پايان سال و يا پايان قرارداد ممكن است مقداري كار و يا خدمات براي كارفرما انجام نداده باشيم و در اين صورت بايستي معادل آن چيزي كه كار يا خدمت انجام نگرفته است به آن كارفرماي مشخص وجه را برگردانيم / حال آنكه در شركتهاي بيمه بطور مشخص معلوم نيست كه خسارات وارده از محل كدام پرداختهاست .

از طرفي به همان اندازه اي كه بيم آن مي رود كه طي همين يكسال مبلغ درآمد بيمه به خسارت بخورد / به همان ميزان مي توان انتظار داشت كه به خسارت بر نخورد / و باز هم شما در پايان سالهاي مالي بايستي مدام بررسي نماييد كه چقدر درآمد بيمه وصول شده چقدر خسارت پرداخت شده و چقدر منقضي شده و چقدر منقضي نشده / يعني چقدر درآمد شده و چقدر هزينه شده ! كه اين كار را به راحتي در صورتهاي مالي مستنتج خواهيد نمود و نيازي به اين نيست كه از حساب پيش دريافت استفاده نماييد / فقط مدام وقت صرف بررسي و جداساي اين مبالغ از اين حسابها بوده و مدام بايستي ثبت هاي اصلاحي بزنيد و كار خود را چندين برابر خواهيد نمود .

اما در نهايت نمي توان گفت كه اين 2 روش :

1 - روش منظور نمودن درآمد اوليه به حساب پيش دريافت و خروج خسارت از محل پيش دريافت
2 - روش منظور نمودن درآمد اوليه به حساب درآمد و خروج خسارات از محل حساب هاي هزينه

روش هاي صحيحي نيست / بلكه هر دو روش صحيح بوده و از نظر استانداردهاي حسابداري و حسابرسي قابل قبول هستند / اما روش دوم در مورد حسابداري شركتهاي بيمه مقبول تر است .


  • کاربر جدید
  • *
  • ارسال: 3
  • محبوبیت ارسالها : 1
  • جنسيت : آقا
  • تالار تخصصی حسابداری ایران
  • تاریخ عضویت : 23/02/2013
    سالسالسالسال
  • تخصص: ?
« پاسخ #4 : ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۵:۵۲ »
شركتهاي بيمه (كارگزاران ونمايندگي ها)همانند شركت ها ملزم به ارائه دفاتر هستند؟ وثبت هاي مربوطه چگونه است؟
بزرگي در احترام داشتن نيست   بلكه
درشايستگي احترام است.
  • کاربر نیمه فعال
  • **
  • ارسال: 95
  • محبوبیت ارسالها : 61
  • جنسيت : آقا
  • تالار تخصصی حسابداری ایران
  • تاریخ عضویت : 21/10/2012
    سالسالسالسالسال
  • تخصص: امور بیمه -حسابداری
« پاسخ #5 : ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳:۱۰ »
با سلام
اقا بهنام طبق استاندارد حسابداری  شماره 3 درامد کارمزد1- نمایندگیهای بیمه که مستلزم انجام خدمات اضافی توسط کارگزار نیست درتاریخ موثر شروع یا تجدید بیمه نامه های مربوط شناسایی می شود.2- هرگاه قرارداد نیازمند ارائه  خدمات اضافی در طول دوره بیمه نامه باشد شناخت کل کارمزد یا حصه مناسبی از ان میتواند در طول دوره بیمه نامه صورت گیرد.
مثال برای حالت 1:در سال 1390 کل وجوه دریافتی بابت بیمه نامه های مختلف یک نماینده بیمه (در تاریخهای مختلف) 100 میلیون ریال بود.کارمزد نمایندگی،طبق تعرفه شرکت بیمه20% مبلغ وجوه دریافتی بیمه نامه می باشد.درامد نمایندگی در سال 1390برابر :    20،000،000=20%*100،000،000 (چون شروع بیمه نامه در سال 90بوده است)
مثال برای حالت 2 :یکی از شرایط بیمه تجهیزات و  ماشین الات این است که نمایندگی بیمه باید هر ماه ماشین الات و تجهیزات مربوط را بازرسی و ماهانه گزارشی برای دفتر مرکزی ارسال کند. در صورت عدم ارسال گزارش ، کارمزد ان ماه پرداخت نخواهد شد در تاریخ 1/7/1390 یکی از نمایندگان بیمه 200 میلیون ریال بیمه نامه یکساله تجهیزات و ماشین الات را با کارمزد 24%صادر کرده است.در صورت ارائه گزارش ماهانه درامد این نمایندگی برای سال منتهی به 29/12/90 بابت این قرارداد :
24،000،000=12/6*24*200،000،000
در این حالت چون قرارداد نیازمند خدمات اضافی در طول دوره بیمه نامه است شناخت حصه ای مناسب از کل درامد صورت می گیرد بر خلاف حالت اول که کل درامد شناسایی شد.
در مورد ثبت ان هم که اقای خزلی در همین تاپیک ثبت مورد نظر را مرقوم فرموده اند.
  • کاربر جدید
  • *
  • ارسال: 1
  • محبوبیت ارسالها : 0
  • جنسيت : آقا
  • تالار تخصصی حسابداری ایران
  • تاریخ عضویت : 23/11/2014
    سالسالسال
« پاسخ #6 : ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷:۵۴ »
باتشکر فراوان
---------------------
اخبار و آموزش های مالی
شما قادر به دیدن لینک نمی  باشید. ثبت نام کنید یا با نام کاربری وارد شوید