موضوع: گرفتن دفترروزنامه و کل  (دفعات بازدید: 2063 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.


  • کاربر فعال
  • ***
  • ارسال: 198
  • محبوبیت ارسالها : 30
  • جنسيت : خانم
  • تالار تخصصی حسابداری ایران
  • تاریخ عضویت : 26/08/2012
    سالسالسالسالسال
  • تخصص: حسابداری
« : ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱:۵۸ »
شرکتی به دلیل یه سری مشکلات و کم کاری دفاترروتهیه نکرده لازم به ذکره این شرکت ازمعافیت مالیاتی بدلیل قرارداشتن توشهرک صنعتی برخورداره سوال اینجاست:
1-میتونه حالا دفاتر رو تهیه کنه؟
2-چه پیامدهایی داره که تهیه نکردن
باسپاس
در نگاه کساني که پرواز را نمي فهمند هرچه بيشتر اوج بگيري کوچکترخواهي شد...
  • کاربر ارشد
  • *****
  • ارسال: 1089
  • محبوبیت ارسالها : 480
  • تاریخ عضویت : 03/04/2012
    سالسالسالسالسال
« پاسخ #1 : ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۳:۴۱ »
درود بر شما

اول ازهمه باید عرض کنم که معافیت مالیاتی مانع انجام وظایف قانونی شما نخواهد بود!بلکه انجام آنها است که میشود شما از معافیت خود استفاده کنید
مورد دوم این است که آیا شرکت تازه تاسیس است؟
توجه شما را به ماده 13 آئین نامه تحریر دفاتر جلب میکنم:

ماده ۱۳- در مواردی که دفاتر روزنامه و کل نگهداری می شود کلیه معاملات و سایر رویدادهای مالی و محاسباتی مربوط و در موارد نگهداری دفاتر مشاغل درآمدها و هزینه ها و خرید و فروش دارائی های قابل استهلاک باید در همان روز انجام ، حسب مورد در دفاتر روزنامه یا مشاغل ثبت گردد.
تبصره ۱- تاریخ مذکور در مدارک فاکتور فروش یا خرید و غیره ملاک قطعی تاخیر تحریر شناخته نمی شود و هر گاه انجام و ختم این گونه اعمال با توجه به روش و طرز کار موسسه تابع تشریفات و طی مراحلی باشد تا موضوع آماده برای ثبت در دفتر مربوط شود ، فاصله بین تاریخ فاکتور یا مدارک و روز آماده شدن آن برای ثبت در دفتر تاخیر ثبت تلقی نخواهدشد.
تبصره ۲- تاخیر در تحریر عملیات در صورتی که به منظور سوء استفاده نباشد تا ۱۵ روز به تشخیص اداره امور مالیاتی و بیش از آن به تشخیص هیات ۳ نفری موضوع بند ۳ ماده ۹۷ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۳/۱۲/۶۶ واصلاحیه های بعدی به قانونی بودن دفاتر خللی وارد نخواهد کرد .
تبصره ۳- در مواردی که دفاتر موضوع این آئین نامه توسط مقامات قضائی یا سایر مراجع قانونی از دسترس مو دی خارج شود و صاحب دفتر از تاریخ وقوع این امر حداکثر ظرف سی روز دفاتر جدید امضاء‌، پلمب و عملیات آن مدت را در دفاتر جدید ثبت کند تاخیر ثبت عملیات در این مدت به اعتبار دفاتر خللی وارد نخواهد کرد.
تبصره ۴- تاخیر ثبت دفاتر در مورد اشخاص حقوقی جدید التاسیس از تاریخ ثبت شخص حقوقی و در مورد سایر اشخاص از تاریخ شروع فعالیت تا سی روز مجاز خواهد بود.


شما قادر به دیدن لینک نمی  باشید. ثبت نام کنید یا با نام کاربری وارد شوید
شرکتی به دلیل یه سری مشکلات و کم کاری دفاترروتهیه نکرده لازم به ذکره این شرکت ازمعافیت مالیاتی بدلیل قرارداشتن توشهرک صنعتی برخورداره سوال اینجاست:
1-میتونه حالا دفاتر رو تهیه کنه؟==>میتواند اما به شرط و شروطی و در ضمن قانونی نخواهد بود
2-چه پیامدهایی داره که تهیه نکردن==>متاسفانه باعث رد دفاتر خواهد بود
باسپاس
  • کاربر فعال
  • ***
  • ارسال: 176
  • محبوبیت ارسالها : 191
  • جنسيت : آقا
  • سامانه اطلاعات مالیاتی سام
  • تاریخ عضویت : 08/07/2012
    سالسالسالسالسال
  • تخصص: taxation
« پاسخ #2 : ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰:۱۸ »
شما قادر به دیدن لینک نمی  باشید. ثبت نام کنید یا با نام کاربری وارد شوید
شما قادر به دیدن لینک نمی  باشید. ثبت نام کنید یا با نام کاربری وارد شوید
2-چه پیامدهایی داره که تهیه نکردن==>متاسفانه باعث رد دفاتر خواهد بود
باسپاس

سرکار خانم آیلان

ضمن تشکر از شما، لطفاً بفرمایید وقتی مؤدی دفاتر قانونی ندارد که ارائه کند چگونه دفاتر او رد می‌شود؟ در واقع کدام دفاتر رد می‌شود؟

با سپاس
  • کاربر ارشد
  • *****
  • ارسال: 1089
  • محبوبیت ارسالها : 480
  • تاریخ عضویت : 03/04/2012
    سالسالسالسالسال
« پاسخ #3 : ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷:۰۰ »
درود بر شما

بله حق دارید موجب تشخیص مالیات بر درآمد از طریق علی الراس خواهد شد حال بر حسب عادت می گوییم دفاتر رد شده است این اشتباه بنده ناشی از عادت را عفو بفرمایید.

با احترام
  • کاربر فعال
  • ***
  • ارسال: 198
  • محبوبیت ارسالها : 30
  • جنسيت : خانم
  • تالار تخصصی حسابداری ایران
  • تاریخ عضویت : 26/08/2012
    سالسالسالسالسال
  • تخصص: حسابداری
« پاسخ #4 : ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۹:۰۲ »
با تشکر از شما
این شرکت تا5سال معاف از مالیاته وامسال اخرین سال برخورداری از معافیته به خیال خود چون معافن نباید دفاتر قانونی داشته باشن
یه سوال که پیش میاد اینه که اگه حالا دفاتر رو بگیریم واسه وارد کردن اطلات باید بعداز تاریخ ثبت همه اطلاعات6ماهگذشته رو وارد کرد؟
در نگاه کساني که پرواز را نمي فهمند هرچه بيشتر اوج بگيري کوچکترخواهي شد...
  • کاربر ارشد
  • *****
  • ارسال: 1089
  • محبوبیت ارسالها : 480
  • تاریخ عضویت : 03/04/2012
    سالسالسالسالسال
« پاسخ #5 : ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵:۰۴ »
درود بر آزاده گرامی

طوریکه بنده از سوال شما برداشت کردم معافیت انها به موجب ماده 132 لحاظ شده است که 80% مالیات مشمول را معاف هستند
آیا در طی این مدت هیچ گاه دفاتر ارائه نکرده اند؟پرونده مالیاتی سال قبل ایشان در چه مرحله ایست؟
شما قادر به دیدن لینک نمی  باشید. ثبت نام کنید یا با نام کاربری وارد شوید
با تشکر از شما
این شرکت تا5سال معاف از مالیاته وامسال اخرین سال برخورداری از معافیته به خیال خود چون معافن نباید دفاتر قانونی داشته باشن==>همانطور که عرض کردم شرط استفاده از معافیت انجام وظایف قانونی است
یه سوال که پیش میاد اینه که اگه حالا دفاتر رو بگیریم واسه وارد کردن اطلات باید بعداز تاریخ ثبت همه اطلاعات6ماهگذشته رو وارد کرد؟==>حتما بایستی همین کار را انجام دهید البته تاریخ پلمپ دفاتر نیز قطعا باید قبل از شروع دوره باشد

  • کاربر فعال
  • ***
  • ارسال: 198
  • محبوبیت ارسالها : 30
  • جنسيت : خانم
  • تالار تخصصی حسابداری ایران
  • تاریخ عضویت : 26/08/2012
    سالسالسالسالسال
  • تخصص: حسابداری
« پاسخ #6 : ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳:۱۷ »
شما قادر به دیدن لینک نمی  باشید. ثبت نام کنید یا با نام کاربری وارد شوید
درود بر آزاده گرامی

طوریکه بنده از سوال شما برداشت کردم معافیت انها به موجب ماده 132 لحاظ شده است که 80% مالیات مشمول را معاف هستند
آیا در طی این مدت هیچ گاه دفاتر ارائه نکرده اند؟پرونده مالیاتی سال قبل ایشان در چه مرحله ایست؟




نه دفاتری ارئه نکردن دلشون خوشه یه بازنشسته ئاداره دارایی که ذیحساب بوده اونجاکارمیکنه ولی هیچی سرجاش نیست خیلی کارا رو انجام دادم راستشو بخوای ایلان جان اینا سندافتتاحیه ای هم نداشتن
کارگاه رو از طریق اجاره به شرط تملیک خریدن با تمام ماشین الات و وسائل ولی ثبت حسابداری نکردن من بهشون گفتم باید لیست تمام داراییها رو واسم بیارن
باید چجور اینجاسروسامونش بدم؟
در نگاه کساني که پرواز را نمي فهمند هرچه بيشتر اوج بگيري کوچکترخواهي شد...