اشتباه ثبت یک سند تکراری در دفتر روز نامه

نویسنده محمد ابراهیم معروفی

پاسخ: 1
مشاهده: 276
آخرين ارسال ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۲۲
توسط اکبرزاده
نحوه ثبت مربوط به تولید کارتهای هدیه

نویسنده na9tech

پاسخ: 2
مشاهده: 542
آخرين ارسال ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲:۰۲
توسط 8427099
ثبت اندوخته قانونی و شرایط افزایش سرمایه

نویسنده ari

پاسخ: 1
مشاهده: 106
آخرين ارسال ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۵
توسط اکبرزاده
بهترین ثبت حسابداری سفارش مشترک

نویسنده آزاده پرتو

پاسخ: 17
مشاهده: 2879
آخرين ارسال ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۵۱
توسط 8427099
نحوه ثبت خدمات دفاتر نمایندگی

نویسنده مرگل

پاسخ: 10
مشاهده: 1695
آخرين ارسال ۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۳:۲۱
توسط اکبرزاده


موضوع: تاریخ ثبت هزینه حقوق  (دفعات بازدید: 1787 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.


  • کاربر ارشد
  • *****
  • ارسال: 1089
  • محبوبیت ارسالها : 480
  • تاریخ عضویت : 03/04/2012
    سالسالسالسالسال
« : ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۹:۲۴ »
نقل قول
با سلام و شاد باش

یک سوال داشتم برای لیست  حقوق ماهیانه که از طریق نرم افزار دارایی به همراه سی دی به ممیز داده میشود در قسمت خلاصه لیست نوشته تاریخ ثبت روزنامه( تخصیص یا پرداخت)

حالا من برای حقوق اذر ماه در ان قسمت تاریخ 10/27 زدم یعنی زمان تحویل لیست به دارایی
اما حالا که میخواهم اسناد بزنم باید در پایان هر ماه لیست حقوق همان ماه بزنم یعنی تاریخ 9/30

ایا این اختلاف تاریخ دردسر ساز میشود ؟
یعنی ممیز میتواند بگوید چرا در لیست ماهیانه که تحویل دادی تاریخ ثبت دفتر روزنامه  زدی 10/27  اما حالا امدی در تاریخ 9/30 ثبت کردی؟
ایا این مورد میتواند باعث رد دفاتر گردد؟
ثبت در دفاتر من در تاریخ 9/30 :
هزینه حقوق و دستمزد   **
بیمه سهم کارفرما        **
           تنخواه گردان             **
           بستانکاران غیر تجاری  **
            تامین اجتماعی
            مالیات تکلیفی




با تشکر از شما
  • مدیر سایت
  • *****
  • ارسال: 2027
  • محبوبیت ارسالها : 601
  • جنسيت : آقا
  • تاریخ عضویت : 29/03/2012
    سالسالسالسالسال
« پاسخ #1 : ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷:۳۰ »
با سلام

قوانین و ماده و تبصره  رد دفاتر در قانون مالیاتهای مستقیم اعلام شده است

و هیچ ممیزی نمیتواند خارج این چهارچوب قانونی عمل نماید

تاریخ اعلام ثبت حقوق و دستمزد در لیست دارائی هنوز قوت نگرفته و به خاطر آنکه

هنوز به هیچ ماده و تبصره ای وصل نشده است نمی تواند فعلا باعث رددفاتر گردد

 ممکن است در آینده که بخواهند قدری قانونمند تر عمل نمایند

به سراغ این تاریخ هم بیایند ولی فعلا موردی نخواهد داشت.

با احترام
  • کاربر ارشد
  • *****
  • ارسال: 1089
  • محبوبیت ارسالها : 480
  • تاریخ عضویت : 03/04/2012
    سالسالسالسالسال
« پاسخ #2 : ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸:۵۹ »
با سلام

در مورد تاریخ ثبت اگر ممیز بخواد بدینوسیله مخالفت خودش رو در مورد قبول دفاتر اعلام کند دستاویز جالبی خواهد بود!
استناد بنده هم به این ماده 8 - تأخير تحريردفاتر روزنامه ومشاغل زايد بر حد مجاز مقرر در تبصره هاي 2 و3 و4 ماده 13 وتأخير تحريردفتر کل زايد بر حد مجاز مقرر در ماده 14 وتأخير تحرير زايد بر حد مقرر در ماده 17 اين آئين نامه تحریر دفاتر قانونی می باشد.
ممیز نمی تواند ادعا کند تو خودت تاریخ ثبت رو اینطور اظهار کردی اما در دفاترت این تاریخ ثبت کردی پس دفاترت رو بعدا تحریر کردی که این اشتباه رخ داده است!!!!!
با احترام
  • کاربر جدید
  • *
  • ارسال: 22
  • محبوبیت ارسالها : 18
  • جنسيت : آقا
  • تالار تخصصی حسابداری ایران
  • تاریخ عضویت : 03/06/2012
    سالسالسالسالسال
  • تخصص: حسابداری
« پاسخ #3 : ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۳:۲۸ »
سلام
قانون گذار در ماده 169اختیاراتی را به سازمان امور مالیاتی تفویض نموده مبنی بر تهیه فرمهای خاص جهت دستیابی به اطلاعات شفاف تر از مودی و این لیست هم در همین راستا است.اما نکته دوستان در خصوص ثبت هزینه حقوق باید دقت کرد در فرم هم اشاره کرده تاریخ پرداخت یا تخصیص یعنی اینکه ما اگر حقوق را هم پرداخت نکنیم ولی در هر صورت در انتهای هر ماه میدانیم که یک بدهی از بابت حقوق به کارکنان داریم پس در ابتدای هر ماه یا انتهای ماه نسبت به شناسایی و ثبت هزینه حقوق باید اقدام نمود که حداکثر تاریخی که میشود برای تخصیص هزینه حقوق ثبت کرد 15ام ماه است و از این مورد میشود استفاده کرد و لیست حقوق را براساس 1ماه میشود 15ام ماه بعد ارائه نمود