كالاي اهدايي

نویسنده شياسي, دسامبر 18, 2012, 03:18:50 بعد از ظهر

« رعایت قوانین اداره دارائی - ارزش افزوده | سوال »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

كي ميدونه بهترين ثبت وقتي كه كالايي را به صورت اهدايي و يا نمونه به مشتري مي دهيم چيست ؟

كالاي اهدايي
1 (100%)
نمونه ارسال شده
0 (0%)

مجموع آرای اعضا: 1

بستن رای گیری: دسامبر 20, 2012, 03:18:50 بعد از ظهر

شياسي

سلام دوستان
من در شركتي كار مي كنم كه توليد محصول خوراكي دارد.
بعضا به مشتريان جديد يا بازديد كنندگان تعدادي بسته از محصول را هديه مي دهند. من براي اين ثبت هزينه تبليغات و بازاريابي را بدهكار و موجودي كالاي ساخته شده را بستانكار مي كنم.
مشكل اين است كه محاسبه بهاي تمام شده كالاي ساخته شده در اين شركت در پايان سال انجام و در حساب موجودي ثبت مي شود بنابراين با ثبت بالا موجودي كالاي ساخته شده مانده بستانكار پيدا مي كند كه اين خلاف ماهيت مي باشد.
از دوستان خواهش ميكنم تا من را راهنمايي كنند كه چه ثبتي بزنم كه از لحاظ قانوني درست باشه؟
با تشكر و تقديم احترام به اعضاي سايت

آیلان

درود بر شما

فکر میکنم تاپیک زیر مفید باشد
http://www.meta4u.com/acc/index.php?topic=652.msg2198#msg2198

در هر حال شما برای حل مشکلتان هزینه مواد و سربار و دستمزدرا به اندازه کالای ساخته شده بستانکار و کالای ساخته را بدهکار و سپس کالای ساخته شده را برای خروج کالای تبلیغاتی بستانکار نمایید


با احترام

دایی رضا!

با سلام

اگر در کنار محصول نهایی که تولید اصلی کارخانه است کالایی خریداری کنیم که به نحوی ارتباط با محصول تولید شده توسط شرکت داشته باشد و به عنوان اشانتیون بدهیم و اون رو هزینه کنیم به سرفصل هزینه تبلیغات .
ایا  این هزینه ؛ قابل قبول دارایی است یا نه ؟
بدون امضاء!

آیلان

درود بر شما


هزینه تبلیغات اگر معقول باشد مورد قبول واقع خواهد شد اما طبق تاپیکی که در مورد هزینه تبلیغات مفصل بحث شد اگر نامعقول و غیر واقع جلوه کند و از حداکثری که برایش در نظر میگیرند بیشتر باشد خیر توسط ممیز رد خواهد شد



با احترام

دایی رضا!

با تشکر

حالا برای این معقول بودن ملاک و معیاری است ؟

آیلان

«تصویب‌نامه یا تصمیم‌نامه»

شماره:   6934/ت 183 هـ
تاریخ:   1372/06/06
پیوست:   ندارد 
خلاصه موضوع:   شرایط پذیرش هزینه تبلیغات برای فروش کالا، ارائه خدمات و توسعه عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی



هیأت وزیران در جلسه مورخ 20/5/1372 بنا به پیشنهاد شماره 5619/767/5/30 مورخ 1/3/1372 وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره یک ماده (148) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366 تصویب نمود:


هزینه تبلیغات برای فروش کالا، ارائه خدمات و توسعه صادرات در موارد زیر به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب خواهد شد:
1- هزینه تبلیغات، برای تولید کالا (اعم از کشاورزی، صنعتی و معدنی) یا خدماتی که در دوره‌های آتی (قبل از بهره‌برداری) عرضه می‌شوند، ظرف 5 سال از تاریخ شروع به فروش به اقساط مساوی و هر سال تا سقف دو درصد (2%) فروش آن سال مستهلک خواهد شد.
2- هزینه تبلیغات برای شناساندن و معرفی کالاهای تولید داخل (اعم از کشاورزی، صنعتی و معدنی) و همچنین خدمات در سال اول بهره‌برداری تا میزان پنج درصد (5%) و برای سال دوم تا سه درصد (3%) و سنوات بعد هر سال تا دو درصد (2%) فروش خالص همان محصول قابل قبول در هزینه تولید خواهد بود
تبصره - شمول تسهیلات موضوع بندهای فوق‌الذکر در مورد کالاهای مشمول استاندارد اجباری منوط به داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تأییدیه آن و یا تأییدیه مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران خواهد بود.
3- هزینه تبلیغات کالاهای صادر شده هفت درصد (7%) قیمت کالاهای مذکور.
4- هزینه تبلیغات فیلم‌های سینمایی تولید داخل کشور تا میزان ده درصد (10%) فروش بلیط هر سال پس از کسر عوارض خواهد بود.
حسن حبیبی
معاون اول رئیس‌جمهور



«آئین‌نامه»

شماره:   211/4124/37723
تاریخ:   1381/07/22
پیوست:   ندارد 
خلاصه موضوع:   شرایط قبولی هزینه‌های تحقیقاتی، آزمایشی و آموزشی، خرید کتاب، نشریات و لوح‌های فشرده، هزینه‌های بازاریابی، تبلیغات و نمایشگاهی موضوع بند 8 ماده 148 ق. م. م



هزینه‌های تحقیقاتی، آزمایشی و آموزشی، خرید کتاب، نشریات و لوح‌های فشرده، هزینه‌های بازاریابی، تبلیغات و نمایشگاهی مربوط به فعالیت مؤسسه از ابتدای سال 1381 با رعایت موارد زیر جزء هزینه قابل قبول در حساب مالیاتی محسوب خواهد شد:
الف: هزینه‌های تحقیقاتی:
1- فهرست طرح یا طرح‌های تحقیقاتی انجام شده یا در دست اجرا به اداره امور مالیاتی مربوطه تسلیم شده باشد.
2- طرح یا طرح‌های تحقیقاتی باید منحصراً مربوط به فعالیت و در راستای تحصیل درآمد مؤسسه باشد.
3- اسناد و مدارک مثبته انجام هزینه طرح یا طرح‌های تحقیقاتی به انضمام ریز هزینه‌ها به اداره امور مالیاتی ارائه شود.
ب: هزینه‌های آزمایشی و آموزشی: هزینه‌های آزمایشی و آموزشی از جمله هزینه‌های حضور در کنگره‌ها و همایش‌های علمی و آموزشی، آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان، دوره‌های کوتاه مدت تخصصی و سایر موارد مشابه، که مرتبط با فعالیت مؤسسه باشد.
ج: هزینه‌های خرید کتاب، نشریات و لوح‌های فشرده: هزینه‌های خرید کتاب، نشریات و لوح‌های فشرده که مرتبط با فعالیت مؤسسه باشد.
د: هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات و نمایشگاهی:
1- هزینه‌های بازاریابی، تبلیغات و نمایشگاهی برای تولید کالا یا ارائه خدمات که در دوره آتی (قبل از بهره‌برداری)، عرضه می‌شود هزینه مزبور ظرف ده سال از تاریخ شروع به فروش یا عرضه خدمات به اقساط مساوی مستهلک خواهد شد.
2- هزینه‌های بازاریابی، تبلیغات و نمایشگاهی برای شناساندن و معرفی کالا و همچنین عرضه خدمات که مستقیماً با فعالیت مؤسسه ارتباط دارد.
3- هزینه بازاریابی، تبلیغات و نمایشگاهی به منظور صادرات کالا.
انجام خدمات تحقیقاتی، آموزشی، بازاریابی، تبلیغات و نمایشگاهی چنانچه توسط اشخاص دیگر برای مؤسسه انجام می‌گیرد و طبق قانون و مقررات مشمول کسر مالیات تکلیفی باشد پذیرش هزینه آن منوط به کسر و واریز مالیات تکلیفی آن به حساب سازمان امور مالیاتی کشور (اداره امور مالیاتی ذی‌ربط) خواهد بود.
این آئین‌نامه در اجرای قسمت اخیر بند 8 ماده 148 اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 27/11/1380 مجلس شورای اسلامی بنا به پیشنهاد شماره 37312/4117/211 مورخ 31/6/81 سازمان امور مالیاتی کشور در چهار بند و شش جزء به شرح فوق در تاریخ 31/6/81 به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی رسید.
طهماسب مظاهری



با احترام

Yaser Rasa

سلام

در مواردي كه كالاي اهدايي از شركت خارج مي شود، آيا نيازي به ثبت فاكتور هست يا خير؟
لطفاً دلايل مناسب براي پاسخ خود ارائه فرماييد.


Share via facebook Share via linkedin Share via pinterest Share via reddit Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

خدمات حسابداری

موسسه رستا تراز پارسه اصطلاحات حسابداری طراحی سایت و انجمن حسابداری

سایر پرتال ها

فروم متا انجمن بورس و اوراق بهادار ثبت آگهی رایگان