تحرير دفاتر مشاغل (درآمد و هزينه)

نویسنده beu_w, سپتامبر 09, 2013, 09:13:47 قبل از ظهر

« حذف بانک شخصی از حسابها | نحوه بدست آمدن مقدار مالیات بر اجاره - 2 »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

beu_w

با سلام.
من آيين نامه تحرير دفاتر رو خوندم و در چند مورد برام سوال پيش اومد لطفا راهنمايي بفرماييد .
اول اينكه من چندتا فاكتور خريد دارم كه از تاريخ 07/18 تا 07/22  همگي بدون ارزش افزوده هستند. حالا ميخواستم بدونم ميتونم تو يه سطر بنويسمش ؟ يا اينكه فقط فاكتور هاي يك روز رو ميتونم داخل يه سطر بنويسم (‌به شرط اينكه همگي ارزش افزوده داشته باشند يا نداشته باشند)
دوم اينكه در مورد برگشت از خريد/فروش بايد يه سطر ديگه بنويسم و اونجا در شرحش قيد كنم كه برگشت بوده و اينكه ارزش افزودشم بايد برگشت بشه ديگه؟
رديف          تاريخ         شرح                                     خريد                     ارزش افزوده
5            11/5      برگشت ار خريد ف 4              (500،000)                 (30،000)

سوم اينكه نيازي هست اطلاعات اول و پايان دوره رو بنويسم؟ مثلا موجودي اول دوره و پايان دوره و دارايي ثابت رو با ارزش دفتريش ؟
رديف           تاريخ            شرح                               خريد                  فروش                    دارايي
1                  1/1           م اول دوره                     100،000
2                   1/1           دارايي                                                                                 5000،000
100               12/29      م پايان                                                        80،000

ممنون ميشم اگر راهنمايي بفرماييد.
یا فاطمه
همه لرزش دست و دلم از آن بود که عشق
پناهی گردد پروازی نه گریزگاهی گردد
آی عشق آی عشق چهره آبیت پیدا نیست

mahsa.sohrabian

#1
بادرود
طبق راهنمای تحریر و تنظیم دفتر مشاغل  که به ضمیمه ارسال نموده ام:

1-مودیان می توانند تمام یا قسمتی از درآمد و هزینه های مشابه روزانه را تحت یک شماره ردیف در دفتر ثبت نمایند مشروط بر اینکه در ستون شرح دفتر، نوع و تعداد آن ها را قید و اگر متکی به اسناد و مدارک باشد مشخصات آن را نیز در ستون مزبور درج نمایند. جمع و ثبت معاملات مشمول و معاف از مالیات بر ارزش افزوده تحت یک شماره ردیف مجاز نمی باشد.

2-در مورد عودت و برگشت از خرید، فروش، هزینه و یا خرید و فروش دارایی رویدادهای مالی مربوطه می بایست در همان ستون با قلم قرمز و به صورت جداگانه و منفی ثبت گردد.

3- در راهنمای تنظیم دفاتر به این مسئله اشاره ای نشده است ولی از آنجاییکه دفاتر مشاغل فقط جهت ثبت رویدادهای روزانه می باشد گمان نمی رود نیازی به ثبت تراز افتتاحیه و اختتامیه باشد. و حتی در راهنما عنوان شده نظر به اینکه دفتر درآمد هزینه برای مشاغل بند ب ماده 95 تهیه شده است ثبت طرف حساب معاملات از جمله بانک ضرورتی ندارد.
ثبت موجودی آخر دوره نیز در جدول پیوست شماره 2 که به همراه دفاتر از دارایی دریافت می شود می بایست منظور شود.


Share via facebook Share via linkedin Share via pinterest Share via reddit Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
رسيدگي به دفتر درآمد و هزينه مشاغل موضوع بند(ب) ماده 95 قانون مالياتهاي مستقيم

نویسنده اکبرزاده در قانون مالیاتهای مستقیم - باب سوم - مالیات بر درآمد - ماده 52 الی 131

0 ارسال
1365 مشاهده
آخرین ارسال: جولای 25, 2013, 05:02:17 بعد از ظهر
توسط
اکبرزاده
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/clip.png
راهنماي تحرير و تنظيم دفتر مشاغل - موضوع بند ب ماده 95

نویسنده اکبرزاده در دانستنی های مالیاتی

0 ارسال
1610 مشاهده
آخرین ارسال: جولای 23, 2013, 12:11:43 قبل از ظهر
توسط
اکبرزاده
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
آيين نامه تحرير دفاتر قانوني

نویسنده اکبرزاده در دفاتر قانونی

7 ارسال
4998 مشاهده
آخرین ارسال: ژانویه 20, 2015, 11:32:55 قبل از ظهر
توسط
جواد جعفرپور
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
سوال در رابطه با ماده 17 آئين نامه نحوه تنظيم و تحرير دفاتر قانوني

نویسنده حسابدار. در حسابداری مالیاتی

2 ارسال
4129 مشاهده
آخرین ارسال: آگوست 03, 2013, 03:10:44 بعد از ظهر
توسط
آیلان
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
محاسبه مالیات بر درآمد صاحبان مشاغل بند ب ق م م

نویسنده آیلان در حسابداری مالیاتی

3 ارسال
3129 مشاهده
آخرین ارسال: جون 10, 2013, 11:36:05 بعد از ظهر
توسط
آیلان
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
قائم‌مقام سازمان امور مالياتي کشور اعلام کرد: تصويب آيين‌نامه چگونگي نگهداري و تحرير دفاتر قانوني

نویسنده اکبرزاده در شنیده های مالیاتی

0 ارسال
1636 مشاهده
آخرین ارسال: مارس 02, 2016, 09:46:15 قبل از ظهر
توسط
اکبرزاده
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
بخشنامه ۲۷۵۵۲/۲۳۰/د مورخ ۹۱/۸/۱۶(ثبت و پلمپ دفاتر درآمد و هزینه)

نویسنده اکبرزاده در بخشنامه های مالیاتی

0 ارسال
1497 مشاهده
آخرین ارسال: نوامبر 12, 2012, 12:24:17 بعد از ظهر
توسط
اکبرزاده

خدمات حسابداری

موسسه رستا تراز پارسه اصطلاحات حسابداری طراحی سایت و انجمن حسابداری

سایر پرتال ها

فروم متا انجمن بورس و اوراق بهادار ثبت آگهی رایگان