برگ پرداخت مالیات تکلیفی و تعهدات کارفرمایی

نویسنده beu_w, جون 22, 2013, 09:42:57 قبل از ظهر

« %6.6 بیمه | استفاده از نیروی کارگاهی در پروژه »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

beu_w

با سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی.
چندا سوال داشتم خدمت دوستان .
اول اینکه برگ های مالیات تکلیفی که کارفرما از جانب ما پرداخت کرده . قسمت بالای این برگها سال عملکرد رو نوشته و من دقت که کردم صورت وضعیت های ماه های 6-12 سال 1390 رو هنگام پرداخت عملکرد 91 زدن . خوب میشه گفت این صورت وضعیت ها تو سال 1391 تایید شدن و باید تو سال 1391 هم بعنوان درآمد ثبت بشن و برگ مالیات تکلیفی هم باید عملکرد 91 بزنه. اینا همه درست .
ولی تاریخ خود برگ مالیات تکلیفی تو 28/12/90 یعنی ما مالیاتشو تو سال 90 پرداخت کردیم پس یقینا صورت وضعیتش تو سال 90 تایید شده . نمیدونم استدلال من صحیح هست یا نه . لطفا شما نظر بدید
حالا با این تفاسیر و با توجه به اینکه پارسال دفاتر ارائه نشده . من امسال این درآمد رو چجوری باید ثبت بزنم . با فرض اینکه ممکنه وجه این درآمد ها هم در سال 90 و هم در سال 91 دریافت شده باشه(هنوز مشخص نکردم وجهشون کی دریافت شده .اسناد این شرکت خیلی بهم ریختس)

یه سوال دیگه هم داشتم . اگر تهیه بعضی از اقلام بعهده کارفرما باشه ولی ما به سفارش کارفرما اونارو تهیه کنیم بعد پولشو از کارفرما بگیریم یه برگ بما میده بابت تعهدات کارفرمایی که طبق فاکتوریه که ما بهش تحویل دادیم ولی داخلش از ما مالیات کسر کرده  حالا خواستم بدونم اصلا به این عمل مالیاتی تعلق میگیره ؟ اگر مالیات تعلق بگیره ما باید جز درآمد هامون بیاریمش ؟ آخه اداره دارایی طبق مالیات هایی که از جانب ما وصول میکنه درآمد مارو محاسبه میکنه ؟ اینجور نیست ؟
لطفا راهنمایی کنید.
اگر تو قرارداد تامین نیرو و تامین غذای کارکنان با ما باشه . خرید مواد غذایی چه ثبتی داره ؟ 
یا فاطمه
همه لرزش دست و دلم از آن بود که عشق
پناهی گردد پروازی نه گریزگاهی گردد
آی عشق آی عشق چهره آبیت پیدا نیست

اکبرزاده

نقل قول از: beu_w در جون 22, 2013, 09:42:57 قبل از ظهر
اول اینکه برگ های مالیات تکلیفی که کارفرما از جانب ما پرداخت کرده . قسمت بالای این برگها سال عملکرد رو نوشته و من دقت که کردم صورت وضعیت های ماه های 6-12 سال 1390 رو هنگام پرداخت عملکرد 91 زدن . خوب میشه گفت این صورت وضعیت ها تو سال 1391 تایید شدن و باید تو سال 1391 هم بعنوان درآمد ثبت بشن و برگ مالیات تکلیفی هم باید عملکرد 91 بزنه. اینا همه درست .
ولی تاریخ خود برگ مالیات تکلیفی تو 28/12/90 یعنی ما مالیاتشو تو سال 90 پرداخت کردیم پس یقینا صورت وضعیتش تو سال 90 تایید شده . نمیدونم استدلال من صحیح هست یا نه . لطفا شما نظر بدید
حالا با این تفاسیر و با توجه به اینکه پارسال دفاتر ارائه نشده . من امسال این درآمد رو چجوری باید ثبت بزنم . با فرض اینکه ممکنه وجه این درآمد ها هم در سال 90 و هم در سال 91 دریافت شده باشه(هنوز مشخص نکردم وجهشون کی دریافت شده .اسناد این شرکت خیلی بهم ریختس)

با سلام

زمانی که کارفرما یک نسخه از نسخه مالی صورت وضعیت تائید شده را به شما ارائه مینماید
یعنی درآمد شما در زمان ارائه نسخه مالی صورت وضعیت شناسائی شده است

در این حالت چکهای بیمه و مالیات و بدهی شما پرداخت خواهد شد
باید توجه داشت گاهی اوقات سال عملکرد در برگه های مالیاتی اشتباه ثبت میشود



نقل قول از: beu_w در جون 22, 2013, 09:42:57 قبل از ظهر
یه سوال دیگه هم داشتم . اگر تهیه بعضی از اقلام بعهده کارفرما باشه ولی ما به سفارش کارفرما اونارو تهیه کنیم بعد پولشو از کارفرما بگیریم یه برگ بما میده بابت تعهدات کارفرمایی که طبق فاکتوریه که ما بهش تحویل دادیم ولی داخلش از ما مالیات کسر کرده  حالا خواستم بدونم اصلا به این عمل مالیاتی تعلق میگیره ؟ اگر مالیات تعلق بگیره ما باید جز درآمد هامون بیاریمش ؟ آخه اداره دارایی طبق مالیات هایی که از جانب ما وصول میکنه درآمد مارو محاسبه میکنه ؟ اینجور نیست ؟
لطفا راهنمایی کنید.

شما باید یک نسخه از فاکتور ها را به کارفرما ارئه نمائید
در این حالت کارفرما نمیتواند که از شما بابت خرید کالا مالیات کسر نماید



نقل قول از: beu_w در جون 22, 2013, 09:42:57 قبل از ظهر
اگر تو قرارداد تامین نیرو و تامین غذای کارکنان با ما باشه . خرید مواد غذایی چه ثبتی داره ؟


کارکنان شما - هزینه غذا
کارکنان کارفرما - مواد مصرفی پیمان


با احترام

beu_w

با سلام و تشکر بابت پاسخ خوبتون.
ببینید اونا اشتباه ثبت میکنن و این ثبت اشتباه باعث میشه که این اطلاعات بره تو دایره درآمد اداره دارایی و بعد دایره درآمد اونو میفرسته واسه ممیز و آقای ممیز هم به عنوان درآمد سال و برای ما کتمان درآمد و رد دفاتر میشه .
از اون 7 تا صورت وضعیت 3-4تاش کاربرگایی که کارفرما به ما داده تاریخشون سال 90 یعنی تو همون سال تایید شده و تو کاربرگ کسوراتم که کم کرده حالا چک رو چه تاریخی نوشته من نمیدونم اونم راحته میشه درش اورد.
من میخوام بگم الان تکلیف بنده چیه طبق قوانین حسابداری صورت وضعیت تایید شده یعنی درامد من در تاریخ تایید .اگه اشتباه نکنم.
ولی دارایی به این کار داره که چقدر مالیات بابت شرکت من وصول کرده و از اونجا درآمد شناسایی میکنه .
اینجا 2تا موضوع پیش میاد یکی اینکه این صورت وضعیتا با اینکه تو سال قبل تایید شدن ولی عملکرد 91 خوردن (به اشتباه یا به درستی) فرقی نمیکنه 91 خورده . حالا من اینارو ثبت درآمد بزنم؟؟؟ اگر بزنم و شرکت پولشو سال قبل گرفته باشه من چجوری باید ثبتش کنم ؟؟
اون مالیات هایی که بابت تعهدات کارفرمایی زده رو من باید چیکار کنم ؟ نامه به کارفرما بزنم که چرا گرفتی بیا پسش بده ؟؟ یا بزنم درآمد و بعد فاکتورو ضمیمش کنم به اندازه ی درامدش فاکتور دارم ؟؟؟
ببینید من میخوام قانونی عمل کنم و از لحاظ مالیاتی هم برام مشکل ساز نشه . لطفا با توجه به این دو موضوع بگید چیکار کنم.

آیلان

نقل قول از: beu_w در جون 22, 2013, 01:59:04 بعد از ظهر
با سلام و تشکر بابت پاسخ خوبتون.
ببینید اونا اشتباه ثبت میکنن و این ثبت اشتباه باعث میشه که این اطلاعات بره تو دایره درآمد اداره دارایی و بعد دایره درآمد اونو میفرسته واسه ممیز و آقای ممیز هم به عنوان درآمد سال و برای ما کتمان درآمد و رد دفاتر میشه .


درود بر شما

با تایید فرمایشات استادم جناب آقای اکبرزاده
اشتباه شما این است که فکر میکنید ممیز مالیاتی بدون سند و مدرک و فقط با یک حرف و به جرم کتمان درآمد میتواند شما را علی الراس کند باید بدانید که به این منوال نیست و رد دفاتر بدون سند قابل قبول از سوی ممیز مالیاتی برای ایشان نوعی تکلیف ایجاد میکند که اگر نتواند اثبات کند به دردسر خواهد افتاد
شما در ابتدا مشخص کنید روش شناسایی درآمد پیمان به چه صورت است؟گویا در رابطه با فرمایش شما روش کار تکمیل شده باشد که اگر پروژه شما بلند مدت باشد متاسفانه روش قابل قبولی نخواهد بود.
در مورد فرمایش شما برای کسورات قانونی باید عرض کنم با هر پرداخت کارفرما، کسورات قانونی انجام شده و واریز به حساب دارایی نیز انجام میشود عرض بنده مطابق با ماده 104 میباشد
شما بایستی ببینید چه مبلغ صورت وضعیت برای کارفرما ارسال کرده اید و چه مبلغ از آن تایید شده است و باز از آن مبلغ تایید شده چه مبلغی را کارفرما برای شما به حساب بانکی واریز کرده است (پرینت حساب بانکی در شناسایی مبالغ واریزی و اینکه فیش های تکلیفی بابت چه صورت وضعیتی پرداخت شده است کمک شایانی میکند)
نقل قول از: beu_w در جون 22, 2013, 01:59:04 بعد از ظهر

اون مالیات هایی که بابت تعهدات کارفرمایی زده رو من باید چیکار کنم ؟ نامه به کارفرما بزنم که چرا گرفتی بیا پسش بده ؟؟ یا بزنم درآمد و بعد فاکتورو ضمیمش کنم به اندازه ی درامدش فاکتور دارم ؟؟؟


به قرارداد رجوع کنید تا مشاهده کنید تعهدات کارفرمایی شامل چه مسائلی است اگر هزینه هایی بود که مشمول ماده 104 میشد که کسر و پرداخت مالیات آن توسط کارفرما صحیح است اما اگر نبود بایستی مبلغ را برگشت دهند.
در مورد هزینه غذای پرسنل نیز باید عرض کنم اگر این غذا طبق قرارداد با کیترینگ ها برای شما روزانه ارسال شود که بایستی طبق قرارداد مالیات آن را نیز بپردازید اگر خیر در محل کار کانتین و آشپز دارید نیازی به کسر مالیات ندارید.


با احترام

beu_w

با سلام و سپاس فراوان.
واقعا اینو جدی میگم از اینکه تو این سایت عضو هستم خیلی به خودم میبالم ولی از طرفی حسرت میخورم که چرا من هیچ دانشی ندارم که در اختیار دیگران بزارم. اما اشکال نداره از شما یاد میگیرم و به دیگران انتقال میدم. مرسی که همیشه با پاسخ هاتون دله مارو شاد میکنین . آقای اکبر زاده و آیلان ، رضا  و همه ی دوستان فعال دمتون گرم خدا قوت.

آره از روش کار تکمیل شده استفاده میکنم . مدت پیمان 1ساله بود که 5 ماه تمدید شد از 4/90شروع و در سال 91 تموم شد.
اگر فکر میکنید روش درصد پیشرفت کار بهتره از اون روش استفاده میکنیم.
خب پیمانکار هر ماه صورت وضعیت ارائه میکنه که حداکثر تا ماه بعد تایید میشه ولی کی پرداخت بشه خدا میدونه.
اگه ما بگیم بهمن و اسفند 90 تو سال 91 تایید شدن پس درامد ما بهمن و اسفند 90 رو هم شامل میشه ؟
با احتمالات حرف میزنم چون اطلاعاتم کمه و میخوام همه ی احتمالات رو در نظر بگیرم تا یهو سوپرایز نشم از یه موضوع جدید.

((زمانی که کارفرما یک نسخه از نسخه مالی صورت وضعیت تائید شده را به شما ارائه مینماید
یعنی درآمد شما در زمان ارائه نسخه مالی صورت وضعیت شناسائی شده است

http://www.meta4u.com/acc/index.php?action=post;topic=1293.0;last_msg=4073))
یه کاربرگایی کارفرما بما تحویل داده که توش مبلغ تایید شده ی صورت وضعیت و سایر کسورات تا میرسه به مالیات و عوارض و خالص پرداختی هست .
منظورتون از نسخه ی مالی اینه ؟؟ اگه جواب آره . زیرش 2تا تاریخ نوشته یکیش تاریخ اقدام یکی دیگشم یادم نیست ولی هرچی بود چند روز قبل از تاریخ اقدام بود . این تاریخا میشن زمان شناسایی درآمد؟؟
پیشاپیش متشکرم از پاسخ های مفیدتون

آیلان

درود بر شما


این نظر لطف شما دوست بزرگوار است دانش همه ما برگرفته از زحمات اساتیدمان است امیدوارم هر آنچه آموخته ایم را بدرستی انتقال دهیم برای شما نیز موفقیت روزافزون خواستارم

نقل قول از: beu_w در جون 22, 2013, 07:42:12 بعد از ظهر

آره از روش کار تکمیل شده استفاده میکنم . مدت پیمان 1ساله بود که 5 ماه تمدید شد از 4/90شروع و در سال 91 تموم شد.


از روش کار تکمیل شده استفاده میکنید؟شما با هر صورت وضعیت تایید شده از سمت کارفرما درآمد شناسایی میکنید یا اینکه پایان پیمان درآمد را شناسایی میکنید؟
ضمنا شما که نمیتونید هر زمان دلتون خواست از یک روش شناسایی درآمد و زمان دیگر از روش دیگر استفاده کنید اگر از روشی استفاده میکنید باید کماکان به همان روش یپردازید و اگر زمانی بر اثر تصمیماتی درست خواستید تغییر روش بدهید باید صورت مالی تجدید ارائه کنید.

نقل قول از: beu_w در جون 22, 2013, 07:42:12 بعد از ظهر
خب پیمانکار هر ماه صورت وضعیت ارائه میکنه که حداکثر تا ماه بعد تایید میشه ولی کی پرداخت بشه خدا میدونه.


شما پیمانکار هستید یا کارفرما؟

نقل قول از: beu_w در جون 22, 2013, 07:42:12 بعد از ظهر

((زمانی که کارفرما یک نسخه از نسخه مالی صورت وضعیت تائید شده را به شما ارائه مینماید
یعنی درآمد شما در زمان ارائه نسخه مالی صورت وضعیت شناسائی شده است



بله کاملا درسته با تایید هر صورت وضعیت شما آن صورت وضعیت تایید شده را درآمد شناسایی میکنید و کارفرما (اگر شما پیمانکار باشید) کسورات قانونی را از شما کسر و مبلغ را پرداخت مکیند اما دوست عزیز این روش را، روش درصد پیشرفت کار مینامند. درست است که ممکن است درصد پیشرفت کار شما با آنکه ناظر تعیین میکند متفاوت باشد البته معمولا به این دلیل است که پپیمانکار برای اینکه مبلغ بیشتری از کارفرما بگیرد درصد پیشرفت بیشتری را اظهار میکند اما کارفرما طبق واقعیت یا گاهی با روندی خلاف روند پیمانکار به نفع خود درصد پیشرفت کار را کمتر تایید میکند  علی ایحال شما با روندی که در پست قبل ارائه شد و طبق پرینت بانکی میتوانید بفهمید بابت چه صورت وضعیت تایید شده کارفرما به حساب شما مبلغی را واریز کرده است و موردی که در مورد بهمن و اسفند فرمودید دقیقا مثل این است که به شخصی جنسی را فروختید اما ایشان در سال بعد مبلغ را تسویه میکند و شما نیز حساب دریافتنی را کاهش میدهید و تسویه ایشان را لحاظ میکنید.
در مورد پاراگراف آخر فرمایشتان متوجه منظور جنابعالی نشدم.

با احترام

beu_w

با سلام و تشکر مجدد بخاطر اینکه وقت میزارید و پاسخ میدید متشکرم.
شک نکنین که واقعیت رو عرض کردم و لطفی در کار نبود. انشالله که همینطور هم هست و ما هم راه شمارو در پیش میگیریم.
اول تایپیک گفتم دفاتر اولشونه پس من هر روشیرو میتونم انتخاب کنم.
ببینید من این ثبتارو میگم شما بگید درسته یا نه اینجور بهتر نیست ؟
تامین تنخواه.
تنخواه (آقای ی)      ***
       بانک                 ***
لیست خرجکرد تنخواه: هزینه مواد غذایی 200،000   هزینه برق مصرفی کارگاه پیمان 12،000   خرید قطعات جهت تعمیرات موضوع پیمان 250،000
هزینه سوخت موضوع پیمان  220،000   

پیمان125-هزینه مواد مصرفی                        200،000
پیمان125-سایر هزینه پیمان-برق کارگاه            12،000
پیمان125-هزینه تعمیرات و نگهداری                 250،000
پیمان125-هزینه مواد مصرفی                      220،000
              بانک                                                                682،000

هزینه حقوق پرسنل  1،250،000 که بیمه سهم کارفرما 200،000

پیمان125-هزینه حقوق و دستمزد-حقوق            1،050،000
پیمان125-هزینه حقوق و دستمزد-بیمه کارفرما       200،000 
                        بانک                                                        1،250،000     

تایید صورت وضعیت به مبلغ 1،300،000

ح دریافتنی-کارفرما                  1،300،000
           درآمد-پیمان125                                   1،300،000

کاربرگ کارفرما   
مبلغ ناخالص                                     1،300،000
کسورات:
علی الحساب                     400،000
پیش پرداخت 10%               130،000
سپرده حسن..10%             130،000
بیمه 5%                           65،000
مالیات3%                          27،000
جمع کسورات                                    752،000   
مبلغ خالص                                                               548،000
ارزش افزوده                                                              78000
خالص پرداختی                                                           626000

هنگام پرداخت :(من حالت خاصش رو مینویسم بعضی وقتی کارفرما چک مارو پاس میکنه ولی به دارایی پرداختی نمیکنه )
بانک                                             626،000 
علی الحساب دریافتی-پیمان125          400،000
پیش دریافت-پیمان125                      130،000
سپرده-پیمان125                             130،000
پ پ بیمه-پیمان125                         65،000
پ پ مالیات-پیمان125                       27000   این سطر را نمینویسیم . چون اگه نوشتیم دارایی ازمون برگ پرداخت مالیات تکلیفیشو میخواد.
            ارزش افزوده پرداختنی-پیمان125                     78،000                                 
             ح دریافتنی-کارفرما                                     1،300،000 (1،273،000)

پایان سال صورت سود و زیان

درآمد حاصل از پیمان 125 (با فرض تایید 2 صورت وضعیت دیگر)                           2،300،000

بهای تمام شده ی پیمان 125:
مواد مصرفی                                420،000
حقوق                                        1،250،000
تعمیرات                                      250،000
سایر هزینه ها                             12،000
بهای تمام شده ی پیمان                                                                     (1،932،000)                         
سود و زیان                                                                                      368،000
مالیات25%                                                                                     92،000

با فزض مانده آخر سال پ پ مالیات 102،000
مالیات پرداختنی              92،000
     پیش پرداخت مالیات              92،000
         
منتظر نظر دوستان هستم. با تشکر


Share via facebook Share via linkedin Share via pinterest Share via reddit Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
نحوه ثبت برگ تشخیص مالیات عملکرد،مالیات حقوق و مالیات تکلیفی

نویسنده alamdari در سولات آزمون انتخاب حسابدار رسمی

1 ارسال
3574 مشاهده
آخرین ارسال: می 29, 2017, 04:15:19 قبل از ظهر
توسط
اکبرزاده
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
ارسال برگ تشخیص مالیات تکلیفی برای مودی

نویسنده آیلان در حسابداری مالیاتی

3 ارسال
3967 مشاهده
آخرین ارسال: اکتبر 13, 2012, 05:26:39 قبل از ظهر
توسط
SAM
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
دانستنی های مالیاتی - برگ تشخیص و برگ قطعی

نویسنده اکبرزاده در دانستنی های مالیاتی

0 ارسال
1459 مشاهده
آخرین ارسال: آپریل 07, 2017, 12:52:01 قبل از ظهر
توسط
اکبرزاده
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
برگ قطعی مالیات بر ارزش افزوده و ثبت حسابداری آن

نویسنده محسن جمالی در حسابداری مالیاتی

1 ارسال
3828 مشاهده
آخرین ارسال: جون 07, 2015, 10:30:47 قبل از ظهر
توسط
آیلان
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
دادنامه ۹۶۱ مورخ ۹۳/۵/۲۷( اعتراض مؤدی به برگ مالیات قطعی)

نویسنده اکبرزاده در دادنامه های دیوان عدالت اداری

0 ارسال
1939 مشاهده
آخرین ارسال: سپتامبر 21, 2014, 08:43:21 قبل از ظهر
توسط
اکبرزاده
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
دانستنی های مالیاتی - فرق مالیات تکلیفی و مالیات بر عملکرد چیست؟

نویسنده اکبرزاده در دانستنی های مالیاتی

0 ارسال
1254 مشاهده
آخرین ارسال: آپریل 07, 2017, 12:56:42 قبل از ظهر
توسط
اکبرزاده
https://www.meta4u.com/acc/Themes/NameX_v1.2.3/images/post/xx.png
عدم تهاتر فیش مالیات عملکرد با مالیات تکلیفی

نویسنده عرب نژاد در حسابداری مالیاتی

5 ارسال
4815 مشاهده
آخرین ارسال: جون 30, 2013, 12:41:57 بعد از ظهر
توسط
beu_w

خدمات حسابداری

موسسه رستا تراز پارسه اصطلاحات حسابداری طراحی سایت و انجمن حسابداری

سایر پرتال ها

فروم متا انجمن بورس و اوراق بهادار ثبت آگهی رایگان